|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - doposażenie fiesty w system ESP i EBA
dirty.73 - 8 Kwi 2018, 09:43 Temat postu: doposażenie fiesty w system ESP i EBA jako,że okazało się,zaraz po kupnie,że fieścina jednak nie posiada ESP,to trzeba było zadać sobie jedno ,bardzo ważne pytanie,....jak to zrobić,żeby jednak miała???
i sobie na nie odpowiedzieć,...co?ja ku*wa nie zrobię? :lol:
jestem na etapie kompletowania gratów i schematów,ogólnie wszystko mam....
potrzebne:
-pompa ABS/IVD,potrzebna z wtyką,są inne w ABS-ABS/ESP,
-czujnik obrotu,żyroskop,z mocowaniem,osłoną,umiejscowiony pod fotelem kierowcy,choć spotkałem się z twierdzeniem,że pod fotelem pasażera(po prostu jest na niego miejsce w wykładzinie)oczywiście z wtyką
-taśma kierownicy z czujnikiem kąta skrętu,też z wtyczką,jest inna niż bez czujnika
-przycisk,włącznik esp
-pompa hamulcowa,najlepiej całe serwo z czujnikiem ciśnienia płynu hamulcowego,dzięki temu dojdzie nam EBA
-wszystkie schematy elektryczne
-lutownica ,16 kabli trzeba przelutować z wtyki abs do wtyki esp
-12 przewodów trzeba dodać nowych
-rurki termokurczliwe,ekrany,taśmy do owijania nowych wiązek.............
-interfejs elm327 i np.ELM-FFN do aktywacji ESP w zegarach i Forscan do kalibracji czujnika kąta skrętu
wraz z postępem prac(muszę znaleźć na to czas,auto użytkowane na bieżąco,a trzeba troszkę porozkręcać )będę wrzucać fotki z dokładnymi opisami co i jak
CDN...
to jedziemy powoli
trzeba wydrukować schematy
na pierwszy ogień przycisk esp
z przycisku,wtyki wychodzi 5 kabli,i tak, pin 4 z przycisku idzie do pinu 8 wtyki,pompy esp,pin 8 do pinu 38 esp,pin 3,zasilanie,idzie do bezpiecznika 38 7.5A,pin 7-idzie do masy,i ostatni kabel,to podświetlenie,można go podpiąć do podświetlenia przycisków podgrzewania szyby....
teraz wiązka taśmy kierownicy z czujnikiem kąta skrętu
tutaj,we wtyce bez esp mamy 4 kable,pin 1 i 2 to poduszka powietrzna,piny 6 i 7 sygnał,klakson,to trzeba przelutować do nowej wtyki,jest inna...
nowa wtyka z esp:
piny 1 i 2 poduszka,piny 13 i 14 sygnał,klakson,pin 5 łączy się z przewodem z żyroskopu i idzie do pinu 5 wtyki,pompy esp
pin 6 łączy się z przewodem z żyroskopu i idzie do pinu 7 esp
pin 7 do pinu 3 esp i pin 8 do pinu 6 esp
CDN...
choć to ma być DIY,wszelkie sugestie,komentarze mile widziane,nawet negatywne,dobra krytyka jest w cenie (tylko nie pytać po co to robię do 1.4..... )
dirty.73 - 3 Maj 2018, 18:59
temat nie umarł..działam..ogólnie wszystko złożone,ABS działa,EBA też,ale ESP narazie nie...
prawdopodobnie trafił mi się uszkodzony czujnik obrotu i prędkości,a dostać taki,o takich samych numerach.....normalnie cuda...
potrzebuję też IDSa,żeby zakodować i skalibrować to wszystko,jak się uda to wszystko ładnie opiszę...
lukaszglinek - 13 Lis 2018, 10:28
I jak poszło?
dirty.73 - 13 Lis 2018, 15:58
całe lato nic praktycznie nie robiłem,nie było kiedy,ESP nie działa narazie,jest jeden jedyny błąd...U2202-nieaktualne dane odebrane z PCM
w Forscanie widzę czujnik obrotu,żyroskop,abs,prędkości kół,ale....IDS nie widzi pompy ABS...pompa nie daje sygnału po CAN...dorabiałem nawet nową skrętkę,kabel,nic nie dało....jako,że pompa z rozbitka...stawiam na jej awarie,na uszkodzenie CAN,mam drugą,ale nie było kiedy wymienić
Darekptr - 22 Lip 2020, 17:41
Coś się zmieniło w temacie?
Polując na Fiestę ST zbyt często trafiam na sztuki bez ESP, a że plan jest na bardzo kompletną sztukę, to szybciej dołożę ESP niż "zbuduję" climatronic.
|
|