Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Rozebrany czujnik położenia przepustnicy

magmike - 14 Cze 2005, 16:50
Temat postu: Rozebrany czujnik położenia przepustnicy
Czy ktoś z was rozebrał czujnik położenia przepustnicy, bo ja właśnie to zrobiłem i zastanawia mnie to czy mają tam być dwie takie złotawe półkoliste blaszki czy tylko jedna, jeśli jedna to w takim razie po czym przesuwa sie ta dociskana do tych półkolistych elementów część?
coccolino - 16 Cze 2005, 18:28

To się wogóle rozbiera :yyy: ???
antichoice - 16 Cze 2005, 20:36

dla chcacego nic trudnego :ok:

ja jak rozbieralem swoj to byly dwie takie blaszki sprezyste jedna przesuwala sie po graficie a druga po blaszce z jakiegos metalu
ale juz nie pamietam dokladnie

vis - 19 Cze 2005, 12:58

antichoice napisał/a:
dla chcacego nic trudnego :ok:

ja jak rozbieralem swoj to byly dwie takie blaszki sprezyste jedna przesuwala sie po graficie a druga po blaszce z jakiegos metalu
ale juz nie pamietam dokladnie


Tak dokladnie.

Jedna przesuwa sie po blaszce a druga po czrnym graficie ktory sie kruszy. nazywa sie to podwójna rezystencja- czy jakos tak (nie jestem elektronikiem, ale podlapalem text od znajomego speca)


A tak na marginesie, droga jest ta czesc. Nowa ponad 300 pln, a uzywana ok 100 pln.

krajeś82 - 22 Cze 2005, 11:06

coccolino napisał/a:
To się wogóle rozbiera :yyy: ???


Witam!No wlasnie,wyjalem swoj czujnik z powodu skaczacych obrotow.No i ... izolacja zostala mi na palcach.Zaizolowalem i poprawa kolosalna bo nie skacze na obrotkach!A moje pytanie jest nastepujace.Niby wszystko cacy i gra ale czasami potrafi wejsc na obroty i troche potrzymac i za chwile opadnie.Nie wim za co sie zabrac.Czy wyjac sil.krokowy i go przeczyscic czy rozebrac ten czujnik i tam zajrzec?Troche sie obawiam rozbieraz go bo moze juz nie bedzie do zlozenia,tak samo jak ten mechanizm dzwigni wycieraczek i kierunkowskazow?POmozecie,doradzicie?

coccolino - 22 Cze 2005, 14:24

krajeś82 napisał/a:
...POmozecie,doradzicie?


Przeczytaj sobie wszystkie posty w tym temacie

ari - 22 Cze 2005, 19:26

mam proźbe jak by ktos mógł to niech wrzuci foto tego czujnika i gdzie jest on umiejscowiony dzięki wielkie bo ze mnie to lajik i nie chciał bym czegośinnego rozebrać
krajeś82 - 22 Cze 2005, 22:27

coccolino napisał/a:
krajeś82 napisał/a:
...POmozecie,doradzicie?


Przeczytaj sobie wszystkie posty w tym temacie



Dzieki :)

[ Dodano: Sro Cze 22, 2005 21:58 ]
coccolino napisał/a:
krajeś82 napisał/a:
...POmozecie,doradzicie?


Przeczytaj sobie wszystkie posty w tym temacie


Dzieki:)

magmike - 24 Cze 2005, 13:52

Dzięki za odpowiedzi! Kilka dni mnie tutaj nie było ;-) Mówicie czarny grafit, podwójna rezystancja, no i mnie sie to kruszy i obroty wysokie przy zmianie biegów mam, dopiero na luzie po chwili schodzą, a przy uruchamianiu silnika to zawsze mi wyje przez 3 sekundy, czy zimny czy gorący. Może ktoś może poradzić o co chodzi?
mardubik - 25 Cze 2005, 15:51

pewnie masz uszkodzony czujnik polozenie przepustnicy
olijacek - 27 Cze 2005, 14:32

mardubik napisał/a:
pewnie masz uszkodzony czujnik polozenie przepustnicy


:brawo:

magmike - 27 Cze 2005, 22:10

a może jakiś inny czujnik? może temperatury, który daje sygnał (błędny) żeby obroty były wysokie przy rozruchu? a potem gdy komp sie zorientuje że nie potrzeba tak gazować to je zmniejsza? W środe kończe sesje to zrobie diagnostyke i może mi coś wyjdzie.
vis - 28 Cze 2005, 14:19

magmike napisał/a:
a może jakiś inny czujnik?


Tak najprawdopodobniej potencjometr polozenia przepustnicy, jesli chodzi o jego naprawe to polecam:
1. sprawdzic najpierw czy izolacja (koszulka) jest na kablach, czy juz sie skruszyla-zaizolowac i sprawdzic.
2. jesli 1 nie pomaga, zaopatrzyc sie w inny czujnik i nie tracic czasu na jego naprawe-marne szanse na jego regeneracje.

Uwaga:
Uzywany kosztuje od1zł-100zł(raczej sugerowac sie gorna granica), natomiast nowy od 300zł.

magmike - 28 Cze 2005, 17:59

Izolacje na przewodach są ok, jak już pisałem - środek sie kruszy (grafit) więc raczej trzeba kupić nowy. W sklepie z zastępczymi częściami do Forda powiedział mi ok. 300 PLN
vis - 28 Cze 2005, 18:34

Ja mialem podobny problem z tym czujnikiem, jednak inne objawy niz Ty. Moja fiesta po puszczeniu pedału gazu, spadala do bardzo niskich obrotów po czym powracala do normalnych. I tak reagowala na kazdy dotyk gazu. Pozatym najgorsze bylo uruchamianie zimnego silnika które z kolei trało ok 15 min krecenia rozrusznikiem. Twoje objawy sa takie jakby wogóle czujnika nie rozpoznawał komputer. Sam mozesz sprawdzic odlaczajac kostke od czujnika, i uruchomic silnik. Auto powinno wejsc na duze obroty po czym spasc wolno do normalnych. Akcja staje sie niebezpieczna podczas jazdy, poniewaz jadac takim autem np. w miescie dojezdzajac do skrzyzowania mozna komus wjechach w du**, bo auto trzyma duze obroty i wolno schodzi.
Dodam tylko ze moj czujnik miał uszkodzona sciezke ktora dochodzi do czarnego kruszywa. Natomiast kruszywo bylo cale i zdrowe. Problem naprawy polegał na tym ze niema gdzie sie wlutowac cyna azeby naprawic sciezke. Kombinowalem roznymi klejami przewodzacymi prad, ale nie zdalo egzaminu. Krutko mowiac- stracilem czas i nerwy na to badziewie.
Podiolem decyzje ze nalezy wymienic to cudo na inne.
Zdecydowalem sie na uzywane (nowe za drogie), na szrocie czesc jest rowniez zadko spotykana, a jak juz jest to slono kaza sobie placic. Ja mialem fuksa poznalem faceta ktory mial kolege, ten z kolei mial kuzyna ktory sprowadzal kiedys czesci elektroniczne. Zadzwonilem do człowieka, i powiedział mi ze ma gdzies i musi poszukac. Pojechalem do niego i miał dwie szt. Sprawdzilem i kupilem 2 szt w cenie jednej uzywanej. Jedna zamontowalem, a druga mam w domu (na czarna godzine). Teraz jest wszystko OK.

magmike - 28 Cze 2005, 22:16

Dzięki za odpowiedź! w czwartek robie test diagnostyczny a potem wymiana jak sie wszystko potwierdzi, bo ścieżki grafitowej na długi czas nie uratuję.
dday - 28 Cze 2005, 22:25

vis napisał/a:
nowy od 300zł.

nawet od 200zł :ra: poszukaj u okolicznych zwykłych elektrykach samochodowych ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group