|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego
Nesor - 15 Lut 2017, 23:36 Temat postu: [MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego Zastanawia mnie czy do mk3 bez abs czyli z pompa na 4 wyjscia i korektorami sily na pompie ( pompa 20,64mm tloczek) da sie wsadzic jakas inna jednostke pompujaca o wiekrzej wydajnosci.
sprawa sie tyczy wymiany zacisków z mk6 i tarcz 258mm co w obecym ukladzie spowodowalo roznice w naciskaniu pedalu hamucla z twardosci i skoku by odczuc powazne hamowanie, na starych heblach byl maly skok i pedal dosc sztywny a po wimianie idac prawami fuizyki ze tloczek w mk6 jest sporo wiekszy pedal wchodzi glebiej bedac bardziej miekki.
domyslajac sie ze wiekrza pompa powoduje wiekrze ciznienie powinno spowodowac leprze efekty przy mniejszym nacisniecu hamucla... co myslice i czy ktos montowal wiekrza pompe/serwo? ( ewentualnie z czego podejdzie)
Peedro - 16 Lut 2017, 19:33
bobson i luk_90 pewnie coś mogą na ten temat napisać bo oni coś u siebie tam modzili z pompami z tego co pamiętam.
luki - 16 Lut 2017, 20:30
Piotruś ja mam pompę jeszcze mniejszą bo 18 i przy zaciskach z mk6 przód i większych cylinderkach tył 22,5mm nie miałem takich problemów. spróbuj porządnie odpowietrzyć układ najlepiej podciśnieniowo.
W jakim stanie masz elastyki i sztywne przewody?
Zamień je na oplot. jeździłeś moją wiesz jak to hamuje
DemptD - 16 Lut 2017, 20:43
Moje oczy.. teraz każda przeglądarka ma wbudowany słownik ortograficzny - użyj go bo nie da się tego czytać
Nesor napisał/a: | tloczek w mk6 jest sporo wiekrzy |
przecież MK3 w wentylowanych tarczach ma taki sam tłoczek...
luk-90 - 19 Lut 2017, 10:40
Jak wyżej, tłoczek w zaciskach mk6 ma 54mm, czyli tyle co wentylowane 240 we fieście, wiec coś nie halo z odpowietrzeniem, albo pompa juz nie jest w najlepszej kondycji. U siebie wymieniłem caluteńki układ hamulcowy od serwa przez pompę po przewody miedziane, i kpl hamulcy tył i przód. Miałem też problemy z miękkim pedałem hamulca, robiłem odpowietrzania, został zamontowany oplot i się troszkę poprawiło, reperaturki pompy hamulcowej też nie pomogły, dopiero wymiana serwa i pompy na mondeo załatwiła sprawę i pedał bierze od samej góry i nie "flaczeje"
bobson - 27 Lut 2017, 14:49
Skoro przed wymianą zacisków było ok to obstawiam jednak jeszcze zapowietrzony układ.
Luki dobrze prawi - odpowietrzyć układ podciśnieniowo.
U siebie najpierw montowałem oplot, następnie wpadły zaciski z MK6, tarcze 258 ATE PD i klocki sportowe Mintexa - układ od początku działał dobrze na seryjnej pompie a dostawał mocno w kość.
Przy okazji wielu innych modów wpadło finalnie serwo z pompą z Mondeo jednak wcześniej też to pracowało poprawnie.
|
|