Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Fiesta 5D by Twenty

Twenty - 5 Cze 2016, 18:42
Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
1. NICK: Twenty
2. IMIĘ: Jędrek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK: MK3, 1990
6. SILNIK: 1100 :ra: 1800
7. OPIS AUTA:

Zacząłem szukać pięciodrzwiowej mk3, czemu?
Pięciodrzwiowa, bo transport ludzi i rzeczy jest mniej kłopotliwy.
Mk3 bo tak. Jeździłem taką kiedyś przez tydzień i zatęskniłem :ford:

Gdzieś na śląsku stała piękna czerwona 1.1 ze zdrową blachą. Miałem jechać, ale kumpel znalazł na jednym z mniejszych portali ogłoszeniowych to:

Było to jakoś na początku kwietnia. Pojechaliśmy bo daleko nie było. Na miejscu okazało się, że silnik trup grający wszystkim co możliwe. "Niewyregulowany gaźnik to słabo pali"... a pod autem sonda lambda :D Trochę włókna na budzie, pomalowana tu i tam pędzlem. Spoiler RS na blachowkręty. Kiera RS obszyta mocno średnio. Tu i ówdzie jakieś patenty, silnik cały w srebrzance. Z wypasu szyber, regulacja świateł, obrotek. Spód bez tragedii, spokojnie do uratowania. Ciekawostką były przednie klamki od mazdy 121 :rotfl:
Wydałem tyle co na rower w tesco i zabrałem to do siebie :)

8. FOTKI AUTA (i ciąg dalszy historii)



Wrzuciłem sobie stare radio i głośniki blaupunkta, które zbierały tylko kurz na półce.


Pojeździłem trochę i stwierdziłem, że z tymi wściekłymi pasami się nie da. Kupiłem rozpuszczalnik i okazało się, że to jednak nie takie proste, bo pasy ktoś wymalował wielowarstwowo farbą olejną :głowąwmur: Maskę tarliśmy chyba 5 godzin w dwie osoby. Dach wyczyściłem już trochę szybciej dzięki szyberdachowi, który nie był pomalowany. Było to w majówkę na działce - dwa razy namoczyłem szmatkę browarem i raz chciałem się napić nitro :ok:

Fiesta woziła mnie do pracy i wszędzie gdzie mogła, żrąc olej na potęgę i paląc jakieś 6l/100km. Gdzieś po drodze zdjąłem spoiler, folię z szyb (jak się potem okazało niepotrzebnie :D ) i zmieniłem jedną klamkę.
Od początku w planach był swap. Zacząłem gromadzić graty do mondeowego słupka, co stoi w warsztacie (i co go miałem wsadzać do sierry), ale ostatecznie dawcą stała się fiesta Jay'a :-P Zgarnąłem od niego zeteca 1.8 z osprzętem i skrzynią, amory i springi tył, springi przód i całą masę innych ciekawych gratów

Z ogarnianiem aut transportowych wyszło tak że do Bydgoszczy po cały ten szpej pojechaliśmy oczywiście fiestą. :bigok:
Na miejscu zmieniliśmy też klapę bagażnika, bo miała otwieranie z przycisku i była mniej zgnita.


Zetec inside się zgadza :bigok:


Foty z powrotu, dupa trochę przysiadła :twisted:

Dojechaliśmy tak do Warszawy trąc wszędzie wydechem. Na całą podróż fiesta zużyła niecałe 5l oleju :devil:
Jednak graty musiały trochę w niej poleżeć i poczekać na wolną chwilę. Dokupiłem też pompę wody, bo zetec był w sumie bez.
W końcu coś się ruszyło, silnik wywędrował z bagażnika. Zmieniliśmy pompę wody i złożyliśmy rozrząd na blokady (był minimalnie przestawiony).

HCS opuścił komorę, służył dzielnie do końca

I w końcu do auta zawitał właściwy motor


Podsumowując: Do auta wpadł 1.8 zetec RKC z escorta ze skrzynią z 1.6. Trzeba jeszcze ogarnąć dziury pod przednią łapę i kupić alternator i chłodnię. Spiąć elektrykę (wiązka z futury+komp mondeo 2.0 DEEP) i zrobić jakiś wydech. Chyba trzeba też połatać miskę, bo cieknie w jednym miejscu.
Na montaż czekają jeszcze zakupione od Jay'a kolumny tył, sprężyny przód. Do dołożenia jest stab i cała masa rzeczy o których zapomniałem :ok:
Oczywiście do auta będą mocniejsze heble (240wentylowane lub 260 z mondeo, tył muszę wymyślić... bębny ze sierry?).

9. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Usunięte pasy z karoserii, Usunięty spoiler RS, wymieniona tylna klapa, usunięta folia z szyb i część naklejek na karoserii
b. mechaniczne: Zmiana końcówek drążków, zmiana silnika z 1.1 na 1.8
c. audio: Blaupunkt San diego + głośniki blaupunkt 13cm
d. inne:

10. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Demontaż chlapaczy, wyspawanie budy + kolor, koła 14" z RS1800 lub 15" z piwnicy
b. mechaniczne: Dokończyć swap, Mocniejsze hamulce, twardsze i niższe zawieszenie, może kiedyś sekwencyjne lpg
c. audio: Wzmacniacz blaupunkt gta450, skrzynia alpine (leżą, czekają :D )
d. inne: Obszycie kierownicy RS (ew montaż takiej z xrki)

Ciąg dalszy nastąpi :)

modell1 - 5 Cze 2016, 21:31
Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
Dużo pracy wsadzonej w auto. Bardzo ładnie. Milej zabawy z dalszych modach
Twenty - 6 Cze 2016, 17:23
Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
modell1 napisał/a:
Dużo pracy wsadzonej w auto. Bardzo ładnie. Milej zabawy z dalszych modach


Silnik ledwo zawisł, więc dużo pracy to jeszcze przede mną... ale dzięki :-P

Jutro przyjedzie z IC nowa chłodnica z 1.8D :twisted: znajdę altek i kolanko z escorta i może w ciągu 2tyg to odpalę

van - 7 Cze 2016, 10:54
Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
o ja ale niebieski ulepik :-)
zamienić Ścierę na coś takiego, mam nadzieję że rzeczywiście będzie warto i plan zostanie tym razem zrealizowany
mk3 m 5 furtkach już zupełnie słabo wygląda według mnie ale jeśli taka wygoda Ci pasuje to ty masz być zadowolony
a kiedy jakaś felga ?

Twenty - 7 Cze 2016, 17:35
Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
van napisał/a:
o ja ale niebieski ulepik :-)
zamienić Ścierę na coś takiego, mam nadzieję że rzeczywiście będzie warto i plan zostanie tym razem zrealizowany
mk3 m 5 furtkach już zupełnie słabo wygląda według mnie ale jeśli taka wygoda Ci pasuje to ty masz być zadowolony
a kiedy jakaś felga ?


ee tam, misie podoba :yes:
Plan stopniowo wchodzi w życie, to nie sierra, że żeby posadzić zeteca to trzeba urzeźbić łapska miskę, smoki, zgromadzić miliard bambetli, a potem i tak połowa rzeczy nie pasuje :ford: Fele nawet już jakieś są, pytanie tylko czy parapet będzie fieście pasował
Chłodnica 1.8D przyszła, marka thermotec, nie jestem jakoś mocno zachwycony jej jakością...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group