|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [MK3] Fiesta 5D by Twenty
Twenty - 5 Cze 2016, 18:42 Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty 1. NICK: Twenty
2. IMIĘ: Jędrek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK: MK3, 1990
6. SILNIK: 1100 1800
7. OPIS AUTA:
Zacząłem szukać pięciodrzwiowej mk3, czemu?
Pięciodrzwiowa, bo transport ludzi i rzeczy jest mniej kłopotliwy.
Mk3 bo tak. Jeździłem taką kiedyś przez tydzień i zatęskniłem :ford:
Gdzieś na śląsku stała piękna czerwona 1.1 ze zdrową blachą. Miałem jechać, ale kumpel znalazł na jednym z mniejszych portali ogłoszeniowych to:
Było to jakoś na początku kwietnia. Pojechaliśmy bo daleko nie było. Na miejscu okazało się, że silnik trup grający wszystkim co możliwe. "Niewyregulowany gaźnik to słabo pali"... a pod autem sonda lambda Trochę włókna na budzie, pomalowana tu i tam pędzlem. Spoiler RS na blachowkręty. Kiera RS obszyta mocno średnio. Tu i ówdzie jakieś patenty, silnik cały w srebrzance. Z wypasu szyber, regulacja świateł, obrotek. Spód bez tragedii, spokojnie do uratowania. Ciekawostką były przednie klamki od mazdy 121
Wydałem tyle co na rower w tesco i zabrałem to do siebie
8. FOTKI AUTA (i ciąg dalszy historii)
Wrzuciłem sobie stare radio i głośniki blaupunkta, które zbierały tylko kurz na półce.
Pojeździłem trochę i stwierdziłem, że z tymi wściekłymi pasami się nie da. Kupiłem rozpuszczalnik i okazało się, że to jednak nie takie proste, bo pasy ktoś wymalował wielowarstwowo farbą olejną Maskę tarliśmy chyba 5 godzin w dwie osoby. Dach wyczyściłem już trochę szybciej dzięki szyberdachowi, który nie był pomalowany. Było to w majówkę na działce - dwa razy namoczyłem szmatkę browarem i raz chciałem się napić nitro
Fiesta woziła mnie do pracy i wszędzie gdzie mogła, żrąc olej na potęgę i paląc jakieś 6l/100km. Gdzieś po drodze zdjąłem spoiler, folię z szyb (jak się potem okazało niepotrzebnie ) i zmieniłem jedną klamkę.
Od początku w planach był swap. Zacząłem gromadzić graty do mondeowego słupka, co stoi w warsztacie (i co go miałem wsadzać do sierry), ale ostatecznie dawcą stała się fiesta Jay'a Zgarnąłem od niego zeteca 1.8 z osprzętem i skrzynią, amory i springi tył, springi przód i całą masę innych ciekawych gratów
Z ogarnianiem aut transportowych wyszło tak że do Bydgoszczy po cały ten szpej pojechaliśmy oczywiście fiestą.
Na miejscu zmieniliśmy też klapę bagażnika, bo miała otwieranie z przycisku i była mniej zgnita.
Zetec inside się zgadza
Foty z powrotu, dupa trochę przysiadła
Dojechaliśmy tak do Warszawy trąc wszędzie wydechem. Na całą podróż fiesta zużyła niecałe 5l oleju
Jednak graty musiały trochę w niej poleżeć i poczekać na wolną chwilę. Dokupiłem też pompę wody, bo zetec był w sumie bez.
W końcu coś się ruszyło, silnik wywędrował z bagażnika. Zmieniliśmy pompę wody i złożyliśmy rozrząd na blokady (był minimalnie przestawiony).
HCS opuścił komorę, służył dzielnie do końca
I w końcu do auta zawitał właściwy motor
Podsumowując: Do auta wpadł 1.8 zetec RKC z escorta ze skrzynią z 1.6. Trzeba jeszcze ogarnąć dziury pod przednią łapę i kupić alternator i chłodnię. Spiąć elektrykę (wiązka z futury+komp mondeo 2.0 DEEP) i zrobić jakiś wydech. Chyba trzeba też połatać miskę, bo cieknie w jednym miejscu.
Na montaż czekają jeszcze zakupione od Jay'a kolumny tył, sprężyny przód. Do dołożenia jest stab i cała masa rzeczy o których zapomniałem
Oczywiście do auta będą mocniejsze heble (240wentylowane lub 260 z mondeo, tył muszę wymyślić... bębny ze sierry?).
9. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Usunięte pasy z karoserii, Usunięty spoiler RS, wymieniona tylna klapa, usunięta folia z szyb i część naklejek na karoserii
b. mechaniczne: Zmiana końcówek drążków, zmiana silnika z 1.1 na 1.8
c. audio: Blaupunkt San diego + głośniki blaupunkt 13cm
d. inne:
10. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Demontaż chlapaczy, wyspawanie budy + kolor, koła 14" z RS1800 lub 15" z piwnicy
b. mechaniczne: Dokończyć swap, Mocniejsze hamulce, twardsze i niższe zawieszenie, może kiedyś sekwencyjne lpg
c. audio: Wzmacniacz blaupunkt gta450, skrzynia alpine (leżą, czekają )
d. inne: Obszycie kierownicy RS (ew montaż takiej z xrki)
Ciąg dalszy nastąpi
modell1 - 5 Cze 2016, 21:31 Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty Dużo pracy wsadzonej w auto. Bardzo ładnie. Milej zabawy z dalszych modach
Twenty - 6 Cze 2016, 17:23 Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
modell1 napisał/a: | Dużo pracy wsadzonej w auto. Bardzo ładnie. Milej zabawy z dalszych modach |
Silnik ledwo zawisł, więc dużo pracy to jeszcze przede mną... ale dzięki
Jutro przyjedzie z IC nowa chłodnica z 1.8D znajdę altek i kolanko z escorta i może w ciągu 2tyg to odpalę
van - 7 Cze 2016, 10:54 Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty o ja ale niebieski ulepik
zamienić Ścierę na coś takiego, mam nadzieję że rzeczywiście będzie warto i plan zostanie tym razem zrealizowany
mk3 m 5 furtkach już zupełnie słabo wygląda według mnie ale jeśli taka wygoda Ci pasuje to ty masz być zadowolony
a kiedy jakaś felga ?
Twenty - 7 Cze 2016, 17:35 Temat postu: [MK3] Fiesta 5D by Twenty
van napisał/a: | o ja ale niebieski ulepik
zamienić Ścierę na coś takiego, mam nadzieję że rzeczywiście będzie warto i plan zostanie tym razem zrealizowany
mk3 m 5 furtkach już zupełnie słabo wygląda według mnie ale jeśli taka wygoda Ci pasuje to ty masz być zadowolony
a kiedy jakaś felga ? |
ee tam, misie podoba
Plan stopniowo wchodzi w życie, to nie sierra, że żeby posadzić zeteca to trzeba urzeźbić łapska miskę, smoki, zgromadzić miliard bambetli, a potem i tak połowa rzeczy nie pasuje :ford: Fele nawet już jakieś są, pytanie tylko czy parapet będzie fieście pasował
Chłodnica 1.8D przyszła, marka thermotec, nie jestem jakoś mocno zachwycony jej jakością...
|
|