Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Jak wyciągnąć serwo i przeguby.

mario3991 - 26 Lut 2016, 18:22
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Witam, wyciągam silnik z fiesty i przeszkadza mi w tym pompa z serwem, wiem że trzeba odłączyć pedał hamulca od serwa ale nie wiem w którym miejscu się łączy bo z kabiny nie za bardzo to widać a po odkręceniu tych 4 śrub co jest baaardzo trudne serwo nie chce wyjść na tyle żeby go rozłączyć.

Druga sprawa to jak odłączyć przeguby wewnętrzne gdy je pociągne to nie wychodzą ze skrzyni w innych autach tak właśnie było i olej ładnie wyciekał, a tutaj po prostu one wychodzą do pewnego momentu i nic się nie dzieje boje się że zniszczę gumy.

modell1 - 26 Lut 2016, 19:21
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Jaki silnik. 1,3 8v
Serwa nie trzeba wyjmować.
Przeguby są odkręcane w tych silnikach :-)
Tak mi się wydaję

mario3991 - 26 Lut 2016, 20:31
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Silnik 1.3 60km 8v.Nie widzę możliwości wyciągnięcia silnika ze skrzynią bez odkręcenia przynajmniej pompy, bo dochodzi do serwa z pompą skrzynia i blokuje a nie mogę jej przesunąć bo haczy o podstawę akumulatora. Przeguby chyba nie są odkręcane bo tam nie widzę żadnych śrub tylko są te gumy i nic więcej żadnych śrub czyżby trzeba rozcinać opaski i rozpinać przegub ?

Edit
Jednak trzeba rozpinać opaski i zostaje tylko takie coś widać na fotkach http://allegro.pl/skrzyni... ... 57781.html

vegetagt - 27 Lut 2016, 01:56
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
a ty to górą chcesz targać?

przeguby racja, normalnie zdejmujesz opaski i wyciągasz. Chociaz spotkalem sie kiedys, ze były "stemple" na koncu prowadnicy, zeby przegub nie wypadł i wymagały spiłowania. Nie wiem, czy to zalezy od producenta przegubu, czy marki pojazdu.

mario3991 - 27 Lut 2016, 08:21
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Górą mam żurawia więc nie stanowi to dla mnie problemu. Był pomysł żeby wyciągać samą skrzynie ale tam jest mało miejsca i ciężko skrzynią manewrować w kanale.
peugeot40619tdi - 27 Lut 2016, 09:50
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Silnik że skrzynia wyjdzie bez demontażu serwa.wystarczy odpowiednie pochylenie. Tu z saaba motor wytargalem
mario3991 - 27 Lut 2016, 12:46
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Jutro będę wyciągał ten silnik to zobaczę jak będzie szło.
slawlik - 28 Lut 2016, 17:34
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Przegub po lewej stronie da sie wyciagnac tylko on siedzi w srodku na takiej spince rozpreznej a po prawej stronie trzyma go podpora wału. Ja zciagłem pierwsze gume z tego przegubu a potem wymieniałem uszczelniacz jak miałem skrzynie na wierchu.
mario3991 - 28 Lut 2016, 19:12
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Ale wymieniałeś uszczelniacz gdzie w skrzyni,silniku ??

Serwo wykręciłem i łatwiej mi było wyciągnąć silnik i skrzynie.

slawlik - 29 Lut 2016, 10:09
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Robiłem sprzegło i przy okazji wymieniałem uszczelniacze na półosiach.
mario3991 - 29 Lut 2016, 17:56
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
A jak wlewałeś sobie olej do skrzyni ja u góry mam taki korek i odpowietrznik i przez niego próbowałem wlewać ale się rozlało po skrzyni... I ile wgl tam się mieści książkowo niby 2,80l

Da się odpowietrzyć układ hamulcowy bez odkręcania jednego odpowietrznika bo właśnie go urwałem :kaput:

kaczkoryj - 29 Lut 2016, 18:10
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
No nie da się odpowietrzyć bez odkręcenia odpowietrznika :D Rozwierć, spróbuj wyjąć resztę starego odpowietrznika żeby nie uszkodzić gwintu w otworze zacisku i skombinuj nowy odpowietrznik. A jak nie, to trza wymienić zacisk :|
mario3991 - 29 Lut 2016, 18:47
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
jak ja nienawidzę papractwa, gdyby "mechanik" który robił hamulce założył te zatyczki to nie nawaliło by się piachu do środka i wszystko było by git a tak to następny dzień bez samochodu :głowąwmur:

Edit ale ja pamiętam że podczas jazdy pękł mi przewód i wyleciał cały płyn i też odpowietrzałem tylko tylnym lewym cylinderkiem bo nie mogłem odkręcić odpowietrznika i się udało nie wiem jak ale hamowało wszystko.

Jeszcze jedno, gdy samochód stoi na klockach oba przednie koła w górze to przy odpalonym silniku na luzie pasty się kręcą, mogę normalnie zatrzymać je ręką, biegi wszystkie wchodzą jak należy i nie wiem czy jest się czym martwić ???

kaczkoryj - 1 Mar 2016, 20:19
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
To jest normalne że się kręci nawet na luzie jak podniesiesz. No na lekko zapowietrzonym też będzie hamować wszystko, tylko gorzej :D Więc lepiej zrobić to do porządku i kupić zacisk, albo kombinować z założeniem nowego odpowietrznika.
mario3991 - 2 Mar 2016, 07:53
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Rozwierciłem odpowietrznik ale na M10 się nie udało i musiałem zrobić odpowietrznik na M12 bo nie miałem gwintownika mniejszego i teraz chcę kupić reduktor z M12 na M10 bo nawet jak założyłem odpowietrznik to i tak z niego ciekł płyn ten stożek nie był idealnie taki sam jak w odpowietrzniku i nie zamykał do końca.
kaczkoryj - 2 Mar 2016, 15:36
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
Ino zrób to tak co by ci to nie strzeliło potem podczas hamowania :-P
mario3991 - 2 Mar 2016, 16:43
Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
od razu jak zrobię wystawiam ją na sell :hihihi: mam jeszcze cysterne VW

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group