|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Jak wyciągnąć serwo i przeguby.
mario3991 - 26 Lut 2016, 18:22 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Witam, wyciągam silnik z fiesty i przeszkadza mi w tym pompa z serwem, wiem że trzeba odłączyć pedał hamulca od serwa ale nie wiem w którym miejscu się łączy bo z kabiny nie za bardzo to widać a po odkręceniu tych 4 śrub co jest baaardzo trudne serwo nie chce wyjść na tyle żeby go rozłączyć.
Druga sprawa to jak odłączyć przeguby wewnętrzne gdy je pociągne to nie wychodzą ze skrzyni w innych autach tak właśnie było i olej ładnie wyciekał, a tutaj po prostu one wychodzą do pewnego momentu i nic się nie dzieje boje się że zniszczę gumy.
modell1 - 26 Lut 2016, 19:21 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Jaki silnik. 1,3 8v
Serwa nie trzeba wyjmować.
Przeguby są odkręcane w tych silnikach
Tak mi się wydaję
mario3991 - 26 Lut 2016, 20:31 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Silnik 1.3 60km 8v.Nie widzę możliwości wyciągnięcia silnika ze skrzynią bez odkręcenia przynajmniej pompy, bo dochodzi do serwa z pompą skrzynia i blokuje a nie mogę jej przesunąć bo haczy o podstawę akumulatora. Przeguby chyba nie są odkręcane bo tam nie widzę żadnych śrub tylko są te gumy i nic więcej żadnych śrub czyżby trzeba rozcinać opaski i rozpinać przegub ?
Edit
Jednak trzeba rozpinać opaski i zostaje tylko takie coś widać na fotkach http://allegro.pl/skrzyni... ... 57781.html
vegetagt - 27 Lut 2016, 01:56 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. a ty to górą chcesz targać?
przeguby racja, normalnie zdejmujesz opaski i wyciągasz. Chociaz spotkalem sie kiedys, ze były "stemple" na koncu prowadnicy, zeby przegub nie wypadł i wymagały spiłowania. Nie wiem, czy to zalezy od producenta przegubu, czy marki pojazdu.
mario3991 - 27 Lut 2016, 08:21 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Górą mam żurawia więc nie stanowi to dla mnie problemu. Był pomysł żeby wyciągać samą skrzynie ale tam jest mało miejsca i ciężko skrzynią manewrować w kanale.
peugeot40619tdi - 27 Lut 2016, 09:50 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Silnik że skrzynia wyjdzie bez demontażu serwa.wystarczy odpowiednie pochylenie. Tu z saaba motor wytargalem
mario3991 - 27 Lut 2016, 12:46 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Jutro będę wyciągał ten silnik to zobaczę jak będzie szło.
slawlik - 28 Lut 2016, 17:34 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Przegub po lewej stronie da sie wyciagnac tylko on siedzi w srodku na takiej spince rozpreznej a po prawej stronie trzyma go podpora wału. Ja zciagłem pierwsze gume z tego przegubu a potem wymieniałem uszczelniacz jak miałem skrzynie na wierchu.
mario3991 - 28 Lut 2016, 19:12 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Ale wymieniałeś uszczelniacz gdzie w skrzyni,silniku ??
Serwo wykręciłem i łatwiej mi było wyciągnąć silnik i skrzynie.
slawlik - 29 Lut 2016, 10:09 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Robiłem sprzegło i przy okazji wymieniałem uszczelniacze na półosiach.
mario3991 - 29 Lut 2016, 17:56 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. A jak wlewałeś sobie olej do skrzyni ja u góry mam taki korek i odpowietrznik i przez niego próbowałem wlewać ale się rozlało po skrzyni... I ile wgl tam się mieści książkowo niby 2,80l
Da się odpowietrzyć układ hamulcowy bez odkręcania jednego odpowietrznika bo właśnie go urwałem
kaczkoryj - 29 Lut 2016, 18:10 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. No nie da się odpowietrzyć bez odkręcenia odpowietrznika Rozwierć, spróbuj wyjąć resztę starego odpowietrznika żeby nie uszkodzić gwintu w otworze zacisku i skombinuj nowy odpowietrznik. A jak nie, to trza wymienić zacisk
mario3991 - 29 Lut 2016, 18:47 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. jak ja nienawidzę papractwa, gdyby "mechanik" który robił hamulce założył te zatyczki to nie nawaliło by się piachu do środka i wszystko było by git a tak to następny dzień bez samochodu
Edit ale ja pamiętam że podczas jazdy pękł mi przewód i wyleciał cały płyn i też odpowietrzałem tylko tylnym lewym cylinderkiem bo nie mogłem odkręcić odpowietrznika i się udało nie wiem jak ale hamowało wszystko.
Jeszcze jedno, gdy samochód stoi na klockach oba przednie koła w górze to przy odpalonym silniku na luzie pasty się kręcą, mogę normalnie zatrzymać je ręką, biegi wszystkie wchodzą jak należy i nie wiem czy jest się czym martwić ???
kaczkoryj - 1 Mar 2016, 20:19 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. To jest normalne że się kręci nawet na luzie jak podniesiesz. No na lekko zapowietrzonym też będzie hamować wszystko, tylko gorzej Więc lepiej zrobić to do porządku i kupić zacisk, albo kombinować z założeniem nowego odpowietrznika.
mario3991 - 2 Mar 2016, 07:53 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Rozwierciłem odpowietrznik ale na M10 się nie udało i musiałem zrobić odpowietrznik na M12 bo nie miałem gwintownika mniejszego i teraz chcę kupić reduktor z M12 na M10 bo nawet jak założyłem odpowietrznik to i tak z niego ciekł płyn ten stożek nie był idealnie taki sam jak w odpowietrzniku i nie zamykał do końca.
kaczkoryj - 2 Mar 2016, 15:36 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. Ino zrób to tak co by ci to nie strzeliło potem podczas hamowania
mario3991 - 2 Mar 2016, 16:43 Temat postu: Jak wyciągnąć serwo i przeguby. od razu jak zrobię wystawiam ją na sell mam jeszcze cysterne VW
|
|