|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka ogólna - Alternator...
Karyl95 - 17 Cze 2015, 11:21 Temat postu: Alternator... Witam Fiesta 1.1i 37kw 94r
Mój problem polega na tym że silnik mi do ok 5000 tys obrotów przerywa powyżej juz jedzie płynnie i pytanie czy to może być wina alternatora?
Drugi problem gdy włączę światła przez chwile zapala mi się kontrolka akumulatora i gaśnie i za 10 min zaś się zaświeci niekiedy świeci ciągle jaka przyczyna ..
blind227 - 18 Cze 2015, 22:48
Koniec szczotek lub zwarcie na stojanie albo pasek ci się ślizga
Daniel0 - 20 Cze 2015, 20:23
Koniec szczotek na regulatorze napięcia.
Posprawdzaj napięcie multimetrem.
blind227 - 20 Cze 2015, 20:47
Nie ma co sprawdzać miernikiem napięć , trzeba rozebrać wymienić szczotki, wyszlifować komutator, odlutować stojan i posprawdzać diody czy nie mają przebicia. I na końcu posprawdzać stojan czy nie ma zwarcia na zwojach . Wszystko jest w google i na yt wystarczy wpisać remont/regeneracja alternatora bosch.
Daniel0 - 20 Cze 2015, 22:08
Oprócz alternatora może być problem na przewodach (przetarty, zwarcie), bądź tak jak pisałeś luźny pasek.
diodalodz - 21 Cze 2015, 10:49
blind227 napisał/a: | czy nie ma zwarcia na zwojach |
A jak można to sprawdzić ?
blind227 - 21 Cze 2015, 20:24
są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi. Są jeszcze metody na żarówkę i 230 ale nie praktykowałem. Przeważnie jak rdza szaleje i spuchnięty to do wymiany .
diodalodz - 22 Cze 2015, 10:32
blind227 napisał/a: | są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi |
Są trzy uzwojenia, ale są trwale połączone w gwiazdę. Przy oporach rzędu 1 oma nie sprawdzisz zwarć między zwojami za pomocą omomierza. I to jest raz.
Metoda na żarówkę, sprawdza przebicia między uzwojeniami a obudową stajana (czyli dowarcie do masy). Uzwojenia stojana można zbadać na zwarcia międzyzwojowe porównując symetryczność napięć, ale do tego trzeba mieć generator wirującego pola.
blind227 - 22 Cze 2015, 13:41
Ja zawsze zwarcie miedzy zwojowe sprawdzałem akumulatorem jak była iskierka znaczyło że zwarcie i stojan szedł na przezwojenie
|
|