|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka ogólna - Pobór prądu na postoju
pvl - 10 Cze 2015, 18:49 Temat postu: Pobór prądu na postoju Sprawdziłem pobór prądu multimetrem. Silnik i odbiorniki wyłączone. Odpiąłem klemę (-) i pomiędzy nią a akumulator (-) podłączyłem końcówki multimetra. Ustawienie pomiaru: 2000mA. Wyświetlony wynik po chwili: 1,65. Dobrze rozumiem, że to 1,65A? A więc znacznie więcej, niż być powinno? Wyciągałem bezpieczniki, ale za każdym razem wynik ten sam. Co może pobierać tak dużo prądu? Jakieś pomysły?
Puff - 11 Cze 2015, 19:49
Zakres to 2000. Nie 2[A], 2000[mA]. Jeśli Twój miernik nie przestawia zakresów jakimś cudem, to to jest 1,65mA.
Gdyby Ci coś w instalacji pobierało >1.5A, to wytłukłbyś przez noc cały akumulator w tym benzyniaku.
Podepnij to jeszcze raz i schodź z zakresem w dół, bo wskazania rzędu 2mA na zakresie 2000mA są obarczone tak dużym błędem, że te 2 to równie dobrze może być 22.
pvl - 20 Cze 2015, 13:53
No i właśnie tak jest, jak mówisz... przez noc napięcie spadło do 5V.
Łysy - 3 Gru 2016, 16:21
Witam, jaki macie pobór prądu na postoju?
Wymieniłem ostatnio akumulator i pod dłuższym postoju napięcie akumulatora spadło poniżej 12,3V
Zmierzyłem pobór prądu na postoju i wychodzi mi 0,07/0,08A
Wydaje mi się, że powinno być trochę niższe.
Wyjmowałem po kolei bezpieczniki i pobór prądu cały czas utrzymywał się na tym samym poziomie.
Puff - 3 Gru 2016, 17:51
To jest 70-80mA, to nie aż tak dużo (przyjmuje się, że w nowych autach <100mA jest akceptowalne). Żeby taki 48Ah aku rozładować, musiałbyś auta nie dotykać minimum 600h (25 dni)
slawomirro - 4 Gru 2016, 13:22
Puff napisał/a: | To jest 70-80mA, to nie aż tak dużo (przyjmuje się, że w nowych autach <100mA jest akceptowalne). Żeby taki 48Ah aku rozładować, musiałbyś auta nie dotykać minimum 600h (25 dni) |
Juz odpowiałem na FKP. Akumulator, jak auto stoi, prąd musi dawać. Alarm, immobiliser, podtrzymanie pamięci radia, ustawień komputera, liczników, itp
Łysy - 4 Gru 2016, 13:30
Tak wiem, że musi pobierać, tylko nie wiem czy nie pobiera go trochę za dużo. Skoro jednak piszecie, że pobór jest w normie, to widocznie tak jest. Pozdrawiam
vegetagt - 4 Gru 2016, 14:57
Puff, ale jeżeli on wyjął wszystkie bezpieczniki i nadal ma taki pobór? Może altek ma jakiś problem i przez niego prąd ucieka. Mało bo mało, ale jednak.
Łysy - 4 Gru 2016, 19:00
A jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy to alternator pobiera prąd?
Gdyby to on pobierał prąd, to winny będzie regulator napięcia? Ładowanie mam dobre
Puff - 4 Gru 2016, 20:08
vegetagt - nie wiem czy "po kolei" oznacza, że wyciągał 1, zmierzył, potem wsadził 1, wyciągnął 2 i zmierzył, itd. czy wyciągał wszystko jak leci. Raczej skłaniam się ku temu 1.
A gdyby w altku były uwalone diody albo regulator, to ten pobór byłby przynajmniej o rząd wielkości wyższy (1-2A minimum).
Łysy - 4 Gru 2016, 20:18
Puff napisał/a: | Raczej skłaniam się ku temu 1 |
Słusznie
Nie wyciągałem tylko przekaźników
Puff - 4 Gru 2016, 20:27
Możesz spróbować testowo odpiąć altek, ale wątpliwe, że pobór prądu spadnie do zera. ECU, alarm i inne takie swoje mA muszą brać. Regulator napięcia 20mA brać nie będzie, prędzej weźmie 100x tyle.
Nie szukałbym problemów tam, gdzie ich nie ma. Dopóki po 48-72h postoju nie możesz zakręcić silnikiem, nie ma powodów do obaw. Przy takim poborze, nawet jak auto zostanie na parkingu przez 2 tygodnie na czas wylotu na urlop, to po powrocie bez problemu auto odpalisz.
TomaszS - 19 Sie 2022, 07:32 Temat postu: Duży pobór prądu przy zgaszonym aucie ześć
Fiesta rocznik 2014 Silnik: 1.25L Duratec DOHC EFI(80PS).
Tydzień temu rozładował się akumulator (Warta 43Ah, 390A), podejrzewałem że wydrenował go jakiś odbiornik dlatego naładowałem aku i wszystko było ok. Na wszelki wypadek po naładowaniu podjechałem do sklepu gdzie miernikiem do aku wyszło że jest ok.
Przez kilka dni autko jeździło normalnie ale po 3 dniach postoju znów rozładowany, no i zaczęły się pomiary.
Wyszło że przy wyłączonym aucie z akumulatora jest pobierany prąd 410mA. W sieci znalazłem info że do ok 100mA to jest w miarę ok ale powyżej nie bardzo.
Zapiąłem amperomierz (Fluke) w szereg z akumulatorem i zacząłem wyjmować po kolej bezpieczniki w skrzynce pod maską.
Po wypięciu nr 26 (15A) opis w dokumentacji "oświetlenie zewnętrzne prawa strona"(strona pasażera) pobór prądu spadł z 410 do 110mA. Sprawdziłem analogiczny bezpiecznik dla lewej strony ale tam prąd nie ulegał żadnym zmianom.
Po wypięciu bezpiecznika zauważyłem że nie palą się żarówki od świateł mijania.
Podejrzewałem problem w którejś z lamp dlatego odłączyłem przód i tył na głównej kostce ale nie wpłynęło to na wartość prądu.
Cały czas pomiar był wykonywany przy wyłączonym i zamkniętym aucie.
Czy ktoś ma jakiś pomysł, jestem otwarty
Dużym wsparciem były by schematy obwodowe dla tego układu, ma ktoś coś?
JoeMix - 23 Sie 2022, 22:40
TomaszS, Prawdopodobnie masz gdzieś lekkie zwarcie np. przerwana izolacja + wilgoć,,, zobacz też jak działa follow me home bez tego bezpiecznika co żre prąd,,,
|
|