Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Pobór prądu na postoju

pvl - 10 Cze 2015, 18:49
Temat postu: Pobór prądu na postoju
Sprawdziłem pobór prądu multimetrem. Silnik i odbiorniki wyłączone. Odpiąłem klemę (-) i pomiędzy nią a akumulator (-) podłączyłem końcówki multimetra. Ustawienie pomiaru: 2000mA. Wyświetlony wynik po chwili: 1,65. Dobrze rozumiem, że to 1,65A? A więc znacznie więcej, niż być powinno? Wyciągałem bezpieczniki, ale za każdym razem wynik ten sam. Co może pobierać tak dużo prądu? Jakieś pomysły?
Puff - 11 Cze 2015, 19:49

Zakres to 2000. Nie 2[A], 2000[mA]. Jeśli Twój miernik nie przestawia zakresów jakimś cudem, to to jest 1,65mA.

Gdyby Ci coś w instalacji pobierało >1.5A, to wytłukłbyś przez noc cały akumulator w tym benzyniaku.
Podepnij to jeszcze raz i schodź z zakresem w dół, bo wskazania rzędu 2mA na zakresie 2000mA są obarczone tak dużym błędem, że te 2 to równie dobrze może być 22.

pvl - 20 Cze 2015, 13:53

No i właśnie tak jest, jak mówisz... przez noc napięcie spadło do 5V.
Łysy - 3 Gru 2016, 16:21

Witam, jaki macie pobór prądu na postoju?

Wymieniłem ostatnio akumulator i pod dłuższym postoju napięcie akumulatora spadło poniżej 12,3V

Zmierzyłem pobór prądu na postoju i wychodzi mi 0,07/0,08A

Wydaje mi się, że powinno być trochę niższe.


Wyjmowałem po kolei bezpieczniki i pobór prądu cały czas utrzymywał się na tym samym poziomie.

Puff - 3 Gru 2016, 17:51

To jest 70-80mA, to nie aż tak dużo (przyjmuje się, że w nowych autach <100mA jest akceptowalne). Żeby taki 48Ah aku rozładować, musiałbyś auta nie dotykać minimum 600h (25 dni)
slawomirro - 4 Gru 2016, 13:22

Puff napisał/a:
To jest 70-80mA, to nie aż tak dużo (przyjmuje się, że w nowych autach <100mA jest akceptowalne). Żeby taki 48Ah aku rozładować, musiałbyś auta nie dotykać minimum 600h (25 dni)


Juz odpowiałem na FKP. Akumulator, jak auto stoi, prąd musi dawać. Alarm, immobiliser, podtrzymanie pamięci radia, ustawień komputera, liczników, itp

Łysy - 4 Gru 2016, 13:30

Tak wiem, że musi pobierać, tylko nie wiem czy nie pobiera go trochę za dużo. Skoro jednak piszecie, że pobór jest w normie, to widocznie tak jest. Pozdrawiam :)
vegetagt - 4 Gru 2016, 14:57

Puff, ale jeżeli on wyjął wszystkie bezpieczniki i nadal ma taki pobór? Może altek ma jakiś problem i przez niego prąd ucieka. Mało bo mało, ale jednak.
Łysy - 4 Gru 2016, 19:00

A jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy to alternator pobiera prąd?

Gdyby to on pobierał prąd, to winny będzie regulator napięcia? Ładowanie mam dobre

Puff - 4 Gru 2016, 20:08

vegetagt - nie wiem czy "po kolei" oznacza, że wyciągał 1, zmierzył, potem wsadził 1, wyciągnął 2 i zmierzył, itd. czy wyciągał wszystko jak leci. Raczej skłaniam się ku temu 1.
A gdyby w altku były uwalone diody albo regulator, to ten pobór byłby przynajmniej o rząd wielkości wyższy (1-2A minimum).

Łysy - 4 Gru 2016, 20:18

Puff napisał/a:
Raczej skłaniam się ku temu 1


Słusznie

Nie wyciągałem tylko przekaźników

Puff - 4 Gru 2016, 20:27

Możesz spróbować testowo odpiąć altek, ale wątpliwe, że pobór prądu spadnie do zera. ECU, alarm i inne takie swoje mA muszą brać. Regulator napięcia 20mA brać nie będzie, prędzej weźmie 100x tyle.
Nie szukałbym problemów tam, gdzie ich nie ma. Dopóki po 48-72h postoju nie możesz zakręcić silnikiem, nie ma powodów do obaw. Przy takim poborze, nawet jak auto zostanie na parkingu przez 2 tygodnie na czas wylotu na urlop, to po powrocie bez problemu auto odpalisz.

TomaszS - 19 Sie 2022, 07:32
Temat postu: Duży pobór prądu przy zgaszonym aucie
ześć
Fiesta rocznik 2014 Silnik: 1.25L Duratec DOHC EFI(80PS).
Tydzień temu rozładował się akumulator (Warta 43Ah, 390A), podejrzewałem że wydrenował go jakiś odbiornik dlatego naładowałem aku i wszystko było ok. Na wszelki wypadek po naładowaniu podjechałem do sklepu gdzie miernikiem do aku wyszło że jest ok.
Przez kilka dni autko jeździło normalnie ale po 3 dniach postoju znów rozładowany, no i zaczęły się pomiary.
Wyszło że przy wyłączonym aucie z akumulatora jest pobierany prąd 410mA. W sieci znalazłem info że do ok 100mA to jest w miarę ok ale powyżej nie bardzo.
Zapiąłem amperomierz (Fluke) w szereg z akumulatorem i zacząłem wyjmować po kolej bezpieczniki w skrzynce pod maską.
Po wypięciu nr 26 (15A) opis w dokumentacji "oświetlenie zewnętrzne prawa strona"(strona pasażera) pobór prądu spadł z 410 do 110mA. Sprawdziłem analogiczny bezpiecznik dla lewej strony ale tam prąd nie ulegał żadnym zmianom.
Po wypięciu bezpiecznika zauważyłem że nie palą się żarówki od świateł mijania.
Podejrzewałem problem w którejś z lamp dlatego odłączyłem przód i tył na głównej kostce ale nie wpłynęło to na wartość prądu.
Cały czas pomiar był wykonywany przy wyłączonym i zamkniętym aucie.
Czy ktoś ma jakiś pomysł, jestem otwarty
Dużym wsparciem były by schematy obwodowe dla tego układu, ma ktoś coś?

JoeMix - 23 Sie 2022, 22:40

TomaszS, Prawdopodobnie masz gdzieś lekkie zwarcie np. przerwana izolacja + wilgoć,,, zobacz też jak działa follow me home bez tego bezpiecznika co żre prąd,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group