|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Zawieszenie RS Turbo a zwykła Fiesta.
kamillr - 31 Mar 2015, 22:17 Temat postu: Zawieszenie RS Turbo a zwykła Fiesta. Hej, witam, jestem nowy na forum, niedawno kupiłem Fieste z silnikiem z RS2000, od razu po kupnie pojawił się problem - łożysko dosłownie się rozpadło przy czym rozwaliło zwrotnicę w środku i teraz pojawia się pytanie:
Czym różni się zawieszenie Fiesty RS Turbo od zwykłej Fiesty?
Kupiłem zwrotnicę ze zwykłej fiesty i nie pasuje.. tzn. jest zbyt wysunięta, dodam, że posiadam zaciski z ERS2000.
Pozdr.
Abart91 - 1 Kwi 2015, 19:53
Różnice były w zwrotnicach, a bardziej łożyskach między mk3 a mk3,5 czyli wersji poliftowej.
może zwrotnice też masz z ERS?
Daras84 - 1 Kwi 2015, 23:59
zwrotnica różni sie tylko łożyskiem i średnicą amora
kamillr - 2 Kwi 2015, 18:18
Witam, byłem dziś na złomie i patrzyłem zwrotnice z Fiest, nie pasuje żadna.. wszystkie różnią się tylko jedną rzeczą a mianowicie tą zaznaczoną na zdjęciu, moja zwrotnica w tym miejscu jest krótsza niż inne, czyżby poprzedni właściciel miał taką fantazje, żeby zeszlifować zwrotnicę, bo półosie były za długie?! Czy rzeczywiście to jakiś 'biały kruk"
http://i62.tinypic.com/9jgba1.jpg
Abart91 - 2 Kwi 2015, 18:58
kup na złomie dwie od mk3,5 i będzie spokój, ja ostatnio dałem na złomie za kompletną zwrotnice z piastą 50pln więc cena żadna
kamillr - 2 Kwi 2015, 21:08
Nie w tym rzecz.. 'dłuższa zwrotnica wypycha kolo bliżej nadkola i nie da się przykręcić zacisku i dlaczego akurat z 3,5?
FiFa - 3 Kwi 2015, 07:31
na pewno masz zacisk z ers2000?? Moze ktos kombinował z hamulcami z mdo, bo tam cos trzeba przerabiac bo wysokosc nie pasuje...
Cytat: | Aby mondeo siadło trzeba stoczyc jarzmo 3mm w miejscu styku ze zwrotnica i trochę większym wiertłem rozwiercić otwory montazowe w zwrotnicy i wtedy siada bez problemu |
A moze w Twoim przypadku ktos problem inaczej rozwiazał.
Powinnes miec zwrotnice z mk3 według rocznika, chyba ze ktos zmienił zwrotnice na te z mk3.5 ze wzgledu na np dostepne amory i lepsze łozysko
kamillr - 3 Kwi 2015, 07:46
Zaciski są z ers2000 i to nie są milimetry tylko centymetry. Z tego co patrzyłem po zlomach to wszystko jest to samo co w zwykłej fiescie oprócz tego kawałka zaznaczonego na zdjęciu. Dodam że z przodu są tarcze 260 i szpilki
Daras84 - 3 Kwi 2015, 11:39
Ty masz chyba zwrotnice zmk3,5 jak pamiętam jeśli mowimy o rajdówce ?
kamillr - 3 Kwi 2015, 11:48
No tak zgadza się, to rajdowka, skąd wnioskujesz ze to z 3,5? I pytanie czy jest ktoś w stanie takową pokazać? nie potrafię znaleźć. Pozdr
Daras84 - 4 Kwi 2015, 20:28
mk3,5 bo z tego co pamiętam tam jest chyba zawias z koni a on był do mk3,5
kuba87 - 5 Kwi 2015, 10:36
pod zaciski z mdo trzeba otwory rozwiercać, escortowe zaciski ponoć pasują bez problemu
luk-90 - 5 Kwi 2015, 12:00
Pod zaciski z mdo to trzeba rozwiercić otwory zwrotnicy z 10 na 12mm oraz stoczyć jarzmo 3mm lub dać dystans 3mm pod tarczę hamulcową
kamillr - 6 Kwi 2015, 18:47
Zaciski są 100% ERS2000, hm no u mnie tarcza jest po prostu za daleko na zwykłej zwrotnicyi nie wejdzie między klocki. Zaznaczyć trzeba, piasta jest na szpilki a nie na śruby. Które roczniki to MK3.5?
brewa7 - 6 Kwi 2015, 23:14
zdaje mi się że mk 3,5 to te po '94
sadek22b - 8 Kwi 2015, 00:03
Włączę się do dyskusji, może to rozwieje kilka wątpliwości:
- auto jest z 91 roku, RST produkowano tylko do 92 (według intercars), więc rocznikowo nie ma szans na MK3,5,
- Fiesta, którą kupiłeś była pierwotnie RST - potwierdzały to elementy nadwozia, oryginalne 14 alu, kierownica, fotele recaro, osprzęt silnika etc - zwrotnice były również seryjne,
- do auta dopasowane zostały koni sport - do wersji RST / XR2i - które zamontował "zwykły" mechanik, żaden spec od fordów czy MK3. Nie są to więc zwrotnice z MK3,5 (o których wspomniał Daras, od którego chciałem je przygarnąć w późniejszym okresie) bo nie pasują do amorów),
- silnik został wpasowany wraz ze skrzynią o wiele później - jakieś 2 może 3 lata, wraz z nim zaciski z ERS2000 i tarcze Mikoda. Autor swapa jeszcze dziś telefonicznie potwierdził, że niczego nie zmieniał,
- w czasie tych 7-8 lat u nas, wymieniliśmy tylko jedną zwrotnicę - szczerze, nie pamiętam nawet którą - ten sam "zwykły" mechanik poskładał auto,
- wszystkie wymiany w tym czasie oparte były o stożkowe łożyska, co jak mi wiadomo potwierdza kolejny raz, że są to seryjne zwrotnice MK3.
Nie wiem skąd brałeś zwrotnice na wymianę, jednak w tej sytuacji sądzę, że ktoś pomylił się w opisie. Jeśli ja coś tu pomyliłem, z pewnością ktoś mnie poprawi - ja znam tylko jedną Fiestę, ekipa FKP wszystkie
Pozdro dla chłopaków z Gliwic
Abart91 - 8 Kwi 2015, 19:06
Nudzę się i mam aktualnie auto na lewarku więc jeśli chcesz mogę Ci porobić zdjęcia zwrotnicy mk 3,5 z każdej strony, ale zdjęcia będę mógł wrzucić dopiero piątek/sobota w razie czego pisz na pw....
|
|