Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - A gdyby tak ....

blind227 - 26 Mar 2015, 14:11
Temat postu: A gdyby tak ....
Mam takie pytanko a gdyby tak przestać się martwić o podłużnice , belki i inne gnijące elementy i posadzić budę od fiesty na ramie np podobnej do wartburga ?

rama

Nie że mam zamiar od razu to robić ale z ciekawością poczytał bym o wadach i zaletach takiego rozwiązania .
Ładniejsza rama

mario3991 - 26 Mar 2015, 15:51

Chyba że byś od razu założył silnik 2.0 albo 1.7 z pumy żeby to jakoś jechało. Bo te 60 koni ledwo w tej budzie jeździ a co dopiero z ramą.
blind227 - 26 Mar 2015, 16:28

No wiadomo że jak ktoś by kombinował z rama to nie dla 1.3 ale coś większego i pojawiają się nowe opcje jak rwd albo 4x4 :) Poza tym dla osobówki ta rama nie musi być aż taka gruba wiec nie było by tak źle.
vegetagt - 26 Mar 2015, 22:56

a to ramy nie gniją? :P
blind227 - 26 Mar 2015, 23:21

Rama jest łatwiejsza w konserwacji. I wszystko jest w jednej kupie nie podoba ci się buda kupujesz drugą i masz wszystko gites :) Tylko aby to miało ręce i nogi potrzebny jest fachowiec co by taką ramę pod budę fiesty zaprojektował. Wykonanie było by łatwiejsze mając projekt a potem tylko montaż. Oczywiście są to tylko takie rozmyślania co by było jak bym trafił 6 w totka ale pomarzyć zawsze można. Gdzieś na zagranicznym forum widziałem coś ala ramę w mk6 jak sobie koleś robił na tył napęd i wyglądało to super . Dlatego jestem ciekaw jak MK3 by to przyjęła :) MK6 największy bajer jaki widziałem :)
hanysek - 29 Mar 2015, 01:48

nie lepiej poszukać zdrowyj budy z niemców?? :hahaha: chyba że lubisz dubać i przerobiać buda jak Gus Monkey :2xf: :2xf:
blind227 - 29 Mar 2015, 06:20

Ale ja nie pisze ze chce już i teraz tylko to takie gdybanie ale nikt nie chce mi podać za i przeciw.
Puff - 29 Mar 2015, 13:31

Prawdopodobnie dlatego, że nikt tego wcześniej nie robił i nie ma do końca pojęcia z jaką ilością roboty (przygotowanie, praca, wykończenie, papierkologia) jest to związane.
odyniec - 30 Mar 2015, 19:02

Ta, i jeszcze silnik wzdłużnie, najlepiej jakaś 6-cio cylindrówka...
blind227 - 31 Mar 2015, 14:34

Wszystko się da zrobić potrzebny pomysł , kasa i troszkę fantazji :)
brewa7 - 31 Mar 2015, 17:38

No, na pewno musiałbyś skombinować jakąś budę, albo chociaż płytę podłogową z przednimi i tylnymi miejscami mocowań amorków. Jakbyś robił RWD to pewnie musiałbyś albo przenieść bak, albo wspawać wyżej podłogę bagażnika, żeby zrobić miejsce na most. A przy wzdłużnym ustawieniu silnika byłaby do przeróbki grodź i tunel centralny, bo skrzynię i wał musisz zmieścić. Dodatkowo lekki problem z ukł. kierowniczym, bo inny magiel musi być taki coś jak w BMW montowane.
A jak bym montował silnik to myślałbym o czymś w stylu V6-V8
https://www.youtube.com/watch?v=fK_799IJ7xk

Ogółem sporo zabawy, ale dla chcącego nic trudnego.

blind227 - 31 Mar 2015, 22:42

@brewa7 Widziałeś ten link o mk6 rwd co jest wyżej ? To samo można w mk3 zrobić ale bez klatki wewnątrz budy no i rozwinąć tą ramę na całe podwozie. Wiadomo że aby coś takiego zrobić najprościej mieć starą budę i kombinować . Koszt był by ogromy no ale i auto na lata i unikat. No i opcji wymian silnika,skrzyni do wyboru do koloru aby tylko miejsce było :)
brewa7 - 1 Kwi 2015, 20:09

Wiesz co... Nie mogę jakoś otworzyć tych fotek ale chętnie bym je zobaczył.

Edit:

Już otworzyłem sobie je na tablecie. A widziałeś jak gość pociachał sobie tę budę MK6? Dlatego piszę żeby skombinować jakąkolwiek nawet przegniłą budę ze szrotu. Pod nią zrobić ramę podwoziową z małą edycją tuneli u grodzi. Wszystko pospawać tak tylko wzornikowo, osadzić na ramie podwozia jakiś silnik ze skrzynią, dyfer jakoś tam dospawać do ramy i porobić oczka pod zawias itd. A potem jak już będziesz wiedział co, gdzie i jak pociąć i pospawać to kupić już taką porządną budę i odpowiednio przerobić do swoich wymagań. Wiesz jak zrobisz ramę podwozia to już będziesz mógł obojętnie jaką budę postawić byle wymiary były podobne.

Co prawda potrzebne będzie trochę kasy, złomu i dobra spawarka, ale wszystko da się wykonać.

mario3991 - 1 Kwi 2015, 20:24

Załóżmy że zrobisz coś takiego, a jak jest z rejestracją przeglądami itp rzeczami ???
brewa7 - 1 Kwi 2015, 20:32

Jeśli chodzi o rejestrację to samochód musi jakieś tam wymogi spełniać, a rejestrujesz auto jako nie ford fiesta tylko samoróbka i tyle. Musisz tylko jakiś tam przegląd zerowy i dopuszczenie do ruchu załatwić i jedziesz. Ubezpieczenie to samo... Samoróbka i znana pojemność, moc i auto się rejestruje.
vegetagt - 1 Kwi 2015, 20:35

koszt rejestracji w pl pewnie przewyższy koszt częsci :P
brewa7 - 1 Kwi 2015, 20:45

Eee... Nawet niech koszt rejestracji wyniósłby 1000 to nie było by jakoś ekstremalnie dużo. W końcu sporo papierologii by było:
- Warunki homologacyjne
- Dopuszczenie do ruchu
- Przegląd
- Rejestracja
- OC

vegetagt - 1 Kwi 2015, 20:47

pomnóz razy 10 tą kwote przy dobrych wiatrach.
brewa7 - 1 Kwi 2015, 20:50

to chyba z częściami i robocizną
vegetagt - 1 Kwi 2015, 20:52

w obecnym stanie prawnym, zarejestrowanie głupiej przyczepki o max masie 750 to koszt prawie 2000zł.
brewa7 - 1 Kwi 2015, 21:16

Najtrudniejsza i najkosztowniejsza pewnie byłaby homologacja silnika, bo podobnież cenią ją jak dla producenta, więc pewnie sama homologacja silnika by kosztowała drugie tyle co budowa i dopuszczenie całego pojazdu.
mario3991 - 1 Kwi 2015, 21:20

a podobno samów nie można już rejestrować
wojtekpl - 1 Kwi 2015, 21:32

Zajrzyj tu, a dowiesz się, że nie ma możliwości prawnej, zarejestrowania takiego wynalazku.
Puff - 1 Kwi 2015, 21:32

mario3991 napisał/a:
a podobno samów nie można już rejestrować

Jest to bardzo utrudnione, ale nie niemożliwe. No ale czego spodziewać się po kraju, gdzie każdy przejaw własnej inicjatywy jest na każdym kroku torpedowany przez durne przepisy...

blind227 - 1 Kwi 2015, 21:38

Zawsze można to zrobić w kraju gdzie są normalne przepisy a potem sprowadzić do Polski.
vegetagt - 1 Kwi 2015, 22:12

wojtekpl, ty tam z przypadku, czy z zawodu?


Można to zarejestrować poprzez dopuszczenie jednostkowe, ale koszty są spore. Na forum kitkarów ktoś się pytał bosmala i its, w odpowiedzi były kwoty od 60 do 100tys zł :)

wojtekpl - 1 Kwi 2015, 22:18

vegetagt, z przypadku - kiedyś czegoś szukałem i znalazłem to forum, a Ty z zawodu?

p.s. Pisząc, że nie ma możliwości miałem na myśli definicję sama.

vegetagt - 1 Kwi 2015, 22:24

wojtekpl, ja też z przypadku. A może z musu - mam swapowany silnik w swoim aucie i patrzyłem, co tam mądrego w tym temacie jest napisane. Generalnie nie należy się tym forum przejmować, bo ich problemy to głównie "co powiedzieć klientowi, żeby zrezygnował z badania", jeżeli chodzi o tematy cięższe aniżeli OBT...
wojtekpl - 1 Kwi 2015, 22:31

vegetagt cha cha faktem jest, że schodzi to forum na........koty. Kiedyś mądrzej pisali, a teraz tak, jak piszesz. Albo człowiek mniej zwracał uwagę.

No, ale dość offa, nie róbmy koledze burdlu w temacie :)

brewa7 - 1 Kwi 2015, 23:38

W każdym razie rzecz się da wykonać. Znaczy zarejestrować. W końcu można nawet samochód ze szrotu wyciągnąć i go zarejestrować. Też trochę chodzenia i zawracania kontrafałdy, ale się da.

A jeśli chodzi o taki projekt fiestki to muszę przyznać, że jest bardzo ciekawy i innowacyjny.
Tylko nie wiem. Jakby coś takiego zrobić już nawet i machnąć rejestr jako fiestkę to, czy na diagnostyce by się nie czepiali o ramę?

Puff - 2 Kwi 2015, 00:08

brewa7 napisał/a:
Jakby coś takiego zrobić już nawet i machnąć rejestr jako fiestkę to, czy na diagnostyce by się nie czepiali o ramę?

To już fizycznie nie byłaby Fiesta, więc miałbyś SAM-a.

brewa7 - 2 Kwi 2015, 17:43

Nawet, gdyby tylko postawić budę na ramie podwoziowej?
Puff - 2 Kwi 2015, 19:58

brewa7 napisał/a:
Nawet, gdyby tylko postawić budę na ramie podwoziowej?

Krótko: są zmienione punkty konstrukcyjne? Są. Tyle w temacie.

vegetagt - 2 Kwi 2015, 20:01

Pufcio, ale wiesz, ze wg przepisow "zmiany konstrukcyjne" to zmiany parametrow z dowodu ;) Przekładka z anglika (+spawanie grodzi) nie jest w świetle przepisów zmianą konstrukcyjną :hahaha:

I tak wiem, że to jest troche bzdurne :P

Puff - 2 Kwi 2015, 20:14

vegetagt napisał/a:
Pufcio, ale wiesz, ze wg przepisow "zmiany konstrukcyjne" to zmiany parametrow z dowodu ;)

Robiąc ze "zwykłego auta" model na ramie, na bank nie zmieni się np. masa :D

vegetagt - 2 Kwi 2015, 20:18

Pufcio, haha no :D

Ale generalnie to jest temat rzeka. I na tyle ile przeglądałem przepisy (pod kątem swapów, modów, konwersji auta na awd) to nic ciekawego nie znalazlem... Jedynie rozsądek mówi, że to nie przejdzie.

brewa7 - 3 Kwi 2015, 00:16

No to zostaje tylko zrobienie "SAM"-a na homologowanych podzespołach, ale tak to trudno jest coś uklecić na homologowanej niezmienionej ramie.
blind227 - 3 Kwi 2015, 08:40

To teraz czekam aż wygram w totka i biorę się do roboty :) . Ja tu z rama wyjechałem a jeszcze mam remont swojego samochodu do skończenia. Pomysł z ramą wpadł kiedy siedziałem pod samochodem i zabezpieczałem podwozie . Tak popatrzyłem tu i tam i pomyślałem że to nie był by zły pomysł z tą ramą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group