Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - MK6 1.3 Duratec 8v - nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze

knapers85 - 20 Mar 2015, 21:03
Temat postu: MK6 1.3 Duratec 8v - nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze
Cześć,

Od paru tygodni w mojej fieście ( MK6 po lifcie) pojawiał się sporadyczne problem wypadającego zapłonu. Po weryfikacji przewodów WN uznałem że kwalifikują się do wymiany(popękana izolacja, ubytki)Nowe wrzuciłem NGK. Niestety, problem trwał dalej. Uznałem, że może paliwo gówniane(LPG) ale na benzynie problem z muleniem podczas rozpędzania i szarpaniami był także. W zeszły piątek padł zapłon na 2 cylindrach, ledwie ściągnąłem do domu. Po weryfikacji i objawach uznałem, że nie ma co tylko do wymiany świece(NGK) oraz moduł zapłonu(BERU). Dziś miałem więcej czasu i wszystko wymieniłem, niestety problem występuje dalej. Po odpaleniu pojazdu silnik pracuje jak w ciągniku c330, drży niesamowicie, kaszle, dławi się, po prostu pracują 2 cylindry. Jak zdejmowałem fajki, okazuje się, że nie ma iskry na cylindrze 1 oraz 4(nowy moduł nie podaje). Czy ktoś może podrzucić pomysł, co dalej sprawdzać, ew. schemat kostki(piny w jednostce sterującej) sygnałowej modułu zapłonu Może przewody sterujące przetarte...Mam zamiar sprawdzić wtryski, może padły i komp odcina zapłon na tych cylindrach?

Pomysły mile widziane

Dzięki!

Laskosz - 20 Mar 2015, 21:32

moduł zapłonowy masz na myśli cewkę? ja bym ją podmienił jeszcze raz dla świętego spokoju, nigdy nie widziałem żeby był problem z wiązką czy kompem w tych autach
knapers85 - 20 Mar 2015, 22:41

tak, cewkę. nowa zamontowana dzisiaj, Beru ZS 350. Świece nowe od NGK, przewody również, katalogowo oryginały. Problem still exist.
Parzych - 20 Mar 2015, 23:56

knapers85, mam działającą prawidłowo cewkę, jak chcesz, możemy na próbę podmienić z Twoją nową, mieszkam naprzeciwko Promenady, na Ostrobramskiej... :ok:

PS.
Dopiero się jorgłem, że mam cewkę od 1,25, 1,4, 1,6... :9: Ale może to nie ma znaczenia...

knapers85 - 21 Mar 2015, 08:44

Ja mieszkam na Bemowie, niedaleko ratusza. Powiedz, czy mógłbym pożyczyć na test cewkę, a może będziesz gdzieś w okolicy? Bo holować na Ostrobramską tę drezynę...;)
Parzych - 22 Mar 2015, 15:34

Na szybko nie mogę sobie przypomnieć, gdzie wcisnąłem tą cewkę, jutro poszukam dogłębniej i jak znajdę, to dam znać jak się ustawimy... :ok:
knapers85 - 22 Mar 2015, 20:40

doskonale;) Ja jutro podłączę oscyloskop i sprawdzę wtryski, może akurat któryś poleciał i również się podzielę informacją. Posiadasz może do 1.3 wtrysk w razie czego, na test(wyłącznie)?

Pozdrawiam

Parzych - 22 Mar 2015, 20:44

knapers85 napisał/a:
Posiadasz może do 1.3 wtrysk w razie czego, na test(wyłącznie)?
Posiadam tylko listwę wtryskową do 1,25/1,4/1,6, także na bank nie podejdzie...
vegetagt - 22 Mar 2015, 20:50

knapers85 napisał/a:
doskonale;) Ja jutro podłączę oscyloskop i sprawdzę wtryski, może akurat któryś poleciał i również się podzielę informacją. Posiadasz może do 1.3 wtrysk w razie czego, na test(wyłącznie)?

Pozdrawiam


jak masz taki sprzęt, to sprawdź jeszcze czy z ECU wychodzą oba sygnały sterujące cewkę. Bodajże w mondeo padało jedno wyjście i takie jaja byly.

knapers85 - 22 Mar 2015, 20:56

Naturalnie, jutro się okaże.

BTW czy jakieś charakterystyczne wartości na kostce sterującej cewką powinny być(chodzi mi np. o opór między pinami/napięcie)?
Ew. czy ktoś z kolegów posiada schemat elektryki do MK-6 poliftowej(obecnie chodzi mi o wyjścia w jednostce sterującej które przekazują sygnał na cewkę)?

Trochę obawiam się, żeby któryś przewód gdzieś się nie przerwał, one idą powtykane swoimi korytarzami i żeby znaleźć przerwę będzie koszmar, no ale chyba małe ryzyko. zobaczymy

vegetagt - 22 Mar 2015, 21:06

http://www.speedyshare.com/Rrz9H/mk6-13-70km.zip
knapers85 - 23 Mar 2015, 10:53

Panowie,

Usterka zlokalizowana. Nie wtryski, nie przewody, natomiast padł tranzystor 14CL40 w ECU. Czy wiecie jaki symbol ma zamiennik, bądź gdzie znaleźć tę część?

Poniżej foto wadliwego elementu(brak jakiegokolwiek sygnału przy pomiarze oporu)


fotka

Jaszczur - 23 Mar 2015, 15:30

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic653285.html
knapers85 - 23 Mar 2015, 17:40

Panowie, a czy to nie jest przypadkiem zmyłka handlowa, ten symbol 14CL40? Znalazłem takie tranzystory:

http://pl.farnell.com/int...-pak/dp/9104895

http://pl.farnell.com/int...ab-3/dp/2468047

http://www.tme.eu/pl/deta...nal-rectifier/#

tych z numerem 14CL40 nawet nie ma na stronach archiwalnych, częściach wycofanych z produkcji/sprzedaży...

Parzych - 23 Mar 2015, 17:49

knapers85, czyli już nie muszę szukać tej cewki :?: :rotfl:
knapers85 - 23 Mar 2015, 20:44

Parzych, no raczej już nie, jestem w trakcie zamawiania tych tranzystorów, więc puki nie wstawię i nie sprawdzę rezultatu, to nie ma co szukać dalej...

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2015 22:31 ]
Panowie, tranzystory zmienione. Podmienione zostały na model IRGS14C40L IRF

oryginalny tranzystor Fairchild Semiconductor / dawniej Samsung /
typ IGBT napiecie 430V prad 20A.

Wszystko gra i trąbi.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group