Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Jakie to silniki: 1,4 96KM oraz 1,4 90KM?

porosty - 10 Lut 2015, 10:58
Temat postu: Jakie to silniki: 1,4 96KM oraz 1,4 90KM?
Witajcie koledzy.

Chciałem się dowiedzieć kilku rzeczy dot następujących silników: 1,4 96KM (Fiesta MK7 2013) oraz 1,4 90KM (B-max 2012).

1. Jaki system wtrysku paliwa one posiadają : wielopunkt/bezpośredni itp
2. Jak jest z regulacją luzów zaworowych.


Pytania te zadaję pod kontem gazowania silnika, słyszałem już masę sprzecznych informacji że wolę się zapytać na forum u ludzi którzy się znają.

Pozdrawiam

odyniec - 10 Lut 2015, 13:58

radzę poszukać czegoś w stylu instrukcja obsługi pojazdu bądź książkę serwisową typu Haynes.
wojtekpl - 10 Lut 2015, 14:17

@porosty

1. MPI

2. Płytki co 160 tyś.

W Niemczech mk7 1,4i była/jest oferowana z fabrycznym? gazem. Różnica taka, że interwał kontroli/regulacji luzów zaworowych wynosi 60 tyś. km.

vegetagt - 10 Lut 2015, 14:35

te 60tys to i tak nieźle. W focusach 1.6 (znanych jako "nie do gazu") na forach zalecają kontrole co 30tys, żeby nic się nie stało silnikowi.
porosty - 10 Lut 2015, 15:28

Koledzy i tu dziwna sprawa:
System forda moj silnik 1.4 96 widzi jako 90 konny
Mechanik forda mówi że mam w obu silnikach hydrauliczną regulację luzów
Na dodatek niby w obu mam bezpośredni wtrysk.... Dziwne bo widzę listwę z wtryskami... Ale może tak jest. Zatem pytanie czy da się go zagazować...
Nadnienię iż wolę się Was dopytać zanim zapytam gazownika :-)

wojtekpl - 10 Lut 2015, 18:32

Gdzie ten mechanik urzęduje? Napisz, będę przynajmniej wiedział gdzie nie jechać :)

Tu sobie popatrz.

Popatrz na 3lata/60tyś. I z tymi płytkami też nie kłamię ;)

Edycja

Po upływie gwarancji jestem zdecydowany na montaż instalacji lpg. Chyba, że cena gazu w stosunku do benzyny zmieni się w taki sposób iż nie będzie to opłacalne.

porosty - 10 Lut 2015, 18:52

Ford na Kamińskiego PGD.
Generalnie jestem zadowolony ale nic się nie działo ale męczy mnie fakt iż na fakturze a co za tym idzie w dowodzie rej mam 1.4 96 kucyków-72kw a w systemie forda po vinie mam 90km.
Ojciec ma taki sam silnik w B-Maxie i ma 90km-66kw.
W końcu nie wiem jaki mam silnik.
Idzie to jakoś obiektywnie sprawdzić/potwierdzić? Mogą kiedyś być z tego problemy np przy gwarancji/szkodzie...

wojtekpl - 10 Lut 2015, 19:06

To mnie zmartwiłeś, u nich kupowałem auto, ale cóż ślubu nie braliśmy, a gdyby nawet........

Co prawda kiedy byłem na serwisie po roku nie tyle mechanik, co człowiek, który przyjmował auto, sprawiał wrażenie kompetentnego.

B-max ma faktycznie mniejszą moc, a w fieście skąd się to bierze? Może sobie ktoś ułatwił? Przy lpg podają moc 68 kW/92,5 KM.

Hehe sprawdziłem swój vin w etisie i.................. też jest 90 koni, a w DR i homologacji 96 :)

porosty - 10 Lut 2015, 19:20

I to jest ciekawe ale nie powinno być w systemie różnic.
armo - 16 Mar 2015, 13:08
Temat postu: Mk7
Hehehe widzę, że nie tylko ja mam taki problem ;) u mnie w papierach jest 96KM, a na etisford po wpisaniu numeru Vin pokazuje 90KM. Przeglądałem plan obsługi swojej fiesty na etis, ale powiem szczerze, że nic nie znalazłem na temat kiedy należy dokonać ewentualnej kontroli/regulacji luzów zaworowych, oraz kiedy należy wymienić filtr paliwa. Jeżeli ktoś posiada takowe dane to proszę napisać. Z góry wielkie dzięki :)

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 13:23 ]
armo napisał/a:
Hehehe widzę, że nie tylko ja mam taki problem ;) u mnie w papierach jest 96KM, a na etisford po wpisaniu numeru Vin pokazuje 90KM. Przeglądałem plan obsługi swojej fiesty na etis, ale powiem szczerze, że nic nie znalazłem na temat kiedy należy dokonać ewentualnej kontroli/regulacji luzów zaworowych, oraz kiedy należy wymienić filtr paliwa. Jeżeli ktoś posiada takowe dane to proszę napisać. Z góry wielkie dzięki :)


Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa

srs - 14 Kwi 2015, 12:00
Temat postu: Re: Mk7
armo napisał/a:
Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa


a znalazłeś ten filtr paliwa w aucie bo ja nie, a jest tylko "filterek" przy pompie, dla tego nie masz podane przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa bo go tam nie ma.

mehacz - 17 Kwi 2015, 10:31

Wczoraj byłem w ASO i też mi powiedzieli że mam 90 koni a przy zakupie w ofercie było 96. czy może ktoś wytłumaczyć o co chodzi ? Dodam, że auto jest kupione 3 miesiące temu w ASO z teoretycznie silnikiem 1,4 duratec 96KM.
srs - 19 Kwi 2015, 22:31

jak kupujesz auto to dostajesz homologację i w niej wyszczególnione jest u mnie pisze że jest 1.4 96PS w etisie jest błąd i większość go powiela.
armo - 21 Kwi 2015, 14:09
Temat postu: Re: Mk7
srs napisał/a:
armo napisał/a:
Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa


a znalazłeś ten filtr paliwa w aucie bo ja nie, a jest tylko "filterek" przy pompie, dla tego nie masz podane przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa bo go tam nie ma.


Faktycznie nie ma filtr paliwa tylko jest "filterek" przy pompie i teraz sie zastanawiam czyścić to jakoś, rozbierać czy nic z tym nie robić????

MisiekT - 21 Kwi 2015, 14:44

nic nie robic

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group