Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] ZETEC TURBO

Daras84 - 25 Sty 2015, 23:06
Temat postu: [MK3] ZETEC TURBO
ile zniosą seryjne bebechy?? korby i tłoki?

znacie może jakieś fiesty z sieci gdzie by było podane ile dmuchają?

pamiętam że chyba ta od "speeda" z KRK jeżdziła na 1 barze??

FiFa - 26 Sty 2015, 09:02

ale z tego co gadałem z speedo to tam byla kucizna załozona, jak nie pomyliłem goscia. On tam jakas kucizne dopasował z hondy...
Daras84 - 26 Sty 2015, 18:55

no nic to bede musiał na własnej skórze znow sprawdzić ile wytrzyma <8>
Mafios - 26 Sty 2015, 19:41

ja myślę , że standardowe 0,6 to jest wszystko
Daras84 - 26 Sty 2015, 21:09

Mafios napisał/a:
ja myślę , że standardowe 0,6 to jest wszystko


Na takim jest pałowane juz sporo czasu i nic sie nie dzieje, a niejednokrotnie jest odcinane na biegach więc zniesie na pewno więcej.

luk-90 - 26 Sty 2015, 21:36

silvertop czy blacktop?
Dual - 27 Sty 2015, 00:15

Odprężony silver około bara, około 250km konczą się tłoki
Chyba Puma gdzieś kiedyś pisał, że podstawą jest ograniczyć moment do 250Nm
Czym masz to wysterowane? Det?

Daras84 - 27 Sty 2015, 18:43

luk-90, silver 2,0

Dual, ecumaster, a wartośc 1 bara i 250 koni jednoczesnie sie wykluczają ;)

luk-90 - 27 Sty 2015, 19:52

Możesz zawsze odprężyć silvera zestawem tłoków z korbami z blacktopa. Myślę, że powinien te bezpiecznie 190-200km wydolić, a skoro ktoś to ci będzie ustawiał na decie to można zapłonem powalczyć co by moment był odpowiednio bezpiecznie. Przy 1 barze to szybko będzie "halo? kopyta ci walą" przy seryjnych bebechach
Daras84 - 28 Sty 2015, 21:27

luk-90 napisał/a:
Możesz zawsze odprężyć silvera zestawem tłoków z korbami z blacktopa. Myślę, że powinien te bezpiecznie 190-200km wydolić, a skoro ktoś to ci będzie ustawiał na decie to można zapłonem powalczyć co by moment był odpowiednio bezpiecznie. Przy 1 barze to szybko będzie "halo? kopyta ci walą" przy seryjnych bebechach


a co znaczy bezpieczny moment?? dlaczego twierdzisz ze 190-200 koni jest jescze bezpieczne?? znasz podobne mocowo projekty/lub inne które np wybuchły przy jakich wartosciach? pytam poważnie

silnik jest odprężony przekładką i już jakoś znosi +/- 230hp zdrowego pałowania, więc z mojego pkt. widzenia mogę śmiało stwierdzic ze tyle wytrzymuja na pewno seryjne graty i jest bezpiecznie;)

vegetagt - 28 Sty 2015, 21:30

z ciekawości - jest jakiś wykres tego silnika? Kiedyś słyszalem, ze silnik (i reszta podzespołów) najbardziej cierpią od nagłego przyrostu momentu obrotowego. Więc ostateczne 250KM może albo mielić dyfry i wypluwać korby, albo nie ;)
Daras84 - 28 Sty 2015, 21:35

vegetagt napisał/a:
z ciekawości - jest jakiś wykres tego silnika? Kiedyś słyszalem, ze silnik (i reszta podzespołów) najbardziej cierpią od nagłego przyrostu momentu obrotowego. Więc ostateczne 250KM może albo mielić dyfry i wypluwać korby, albo nie ;)


w piątek bedzie hamowana więc stary wykres bedzie na pewno, i mam nadzieję ze nowy też hehe

luk-90 - 28 Sty 2015, 22:10

od samego początku nie ująłeś w jakiej specyfikacji masz ten silnik więc założyłem ze pytasz o absolutnie seryjny słupek

Zeteców turbo jest na palcach jednej ręki w Polsce można rzec. Co do bezpiecznego momentu zapodaj mu ok 300Nm od 2700-3000obr i zobaczymy co zostanie z korbowodów, one są po prostu słabe i to widać z ich kontrukcjii.

TomeX500 - 28 Sty 2015, 22:56

Jak nie będzie nagłego "yebnięcia" momentu, to pożyje. Jak wyjdzie wykres, na którym moment łagodnie pnie się w górę gdy zaczyna wzrastać doładowanie to masz odpowiedź czemu jeszcze to jeździ. Największy ból na korbach, panewkach jest właśnie w momencie osiągnięcia full doładowania w niskich obrotach (spore obciążenie). Przy odcince w silniku turbo zazwyczaj na górze nie ma za wiele momentu, więc to "zdrowsze" niż wciskanie gazu do dechy od powiedzmy 2000rpm.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group