Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Fiesta ST150. Hamowanie lewą nogą.

TowerST - 18 Sty 2015, 19:48
Temat postu: Fiesta ST150. Hamowanie lewą nogą.
Hej,

podczas hamowania lewą nogą i jednoczesnym operowaniu gazem prawą silnik mi odcina, a co gorsza po puszczeniu hamulca ma krótką latencję zanim zacznie znowu reagować na gaz. Czy to kwestia sterownika (programu), hydrauliki, a może usterki?

Przy okazji jeśli mógłbym wykorzystać okazję to mam jeszcze dwa pytania:

- czy to prawda, że w ostrych winklach silnik nie pobiera oliwy z miski. Oczywiście to znany problem w autach z mokrą miską, ale ponoć w ST150 to bardzo poważny problem i koniecznie trzeba robić grodzie jeśli ma być upalana.

- czy linki wybieraka do ST150 występują w innych modelach Fiesty, innych Fordów?

Z góry bardzo dziękuje za pomoc, a żeby dać coś od siebie linkuje dla zainteresowanych wykres z hamowni (stożek / lekko rozwiercony oryginalny kolektor wydechowy, downpipe Miltek, kompletny przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem przelotowym).

https://drive.google.com/file/d/0BxeVyaKfdXpJeW90VXp3cHp1aTQ

vegetagt - 18 Sty 2015, 20:05

TowerST napisał/a:
podczas hamowania lewą nogą i jednoczesnym operowaniu gazem prawą silnik mi odcina, a co gorsza po puszczeniu hamulca ma krótką latencję zanim zacznie znowu reagować na gaz. Czy to kwestia sterownika (programu), hydrauliki, a może usterki?


a jak odpuscisz gaz do końca i znowu depniesz, to nie będzie ok? (wiem, upierdliwe)

Dużo nowych aut to ma i chyba wszystkie vagi od czasów elektronicznej przepustnicy. Pomaga odipęcie czujnika stopu ;)

TowerST - 18 Sty 2015, 20:15

Nie jest OK, bo mija około pół sekundy zanim zacznie reagować gaz. Ale to nie zmienia faktu, że jedyną dla mnie akceptowalną opcją jest niezależna praca gazu i hamulca.
Qzyn - 18 Sty 2015, 20:37

Ja pierdziele, nie straszcie ze juz tez normalne auta wariuja podczas hamowania lewa noga... DOtychczas byla to glownie wada aut na turbo gnojowke... Swiat sie konczy :((((
MisiekT - 18 Sty 2015, 20:40

TowerST napisał/a:
ponoć w ST150 to bardzo poważny problem

tak, to problem w tym konkretym silniku (Fiesta, Foka, Mondeo)... ale to bardziej tyczy się długich mocnych zakretow w stylu Poznania niż predkosci i łuków jak chociażby w Kielcach...

vegetagt - 18 Sty 2015, 20:41

Qzyn, zapalmy świeczke :P Ale wydawalo mi sie, ze u mnie w vagu, ponowne wciśnięcie gazu niweluje jakiekolwiek "dziwne rzeczy".
TowerST - 19 Sty 2015, 01:18

pytanie za 5 punktów. Co to za auto??? cytuje ze strony producenta:

"Nową technologią jest Brake Override, czyli zastosowanie "przewagi hamulców" gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu. Funkcja ta pozwala uniknąć niechcianego przyspieczenia."

Puff - 19 Sty 2015, 02:53

Nowa technologia :hahaha:
Najpierw coś zepsują, potem naprawią i reklamują jako nową funkcję :hahaha:
To smutne, że nawet Subaru schodzi na psy... a skoro oni robią takie jaja, to cudów w autach niższego segmentu bym się nie spodziewał... Tym sposobem mój turbognojownik może jeździć "bardziej sportowo" niż niejedno nowsze auto :hahaha:

Qzyn - 19 Sty 2015, 07:09

Nieno, jest masakra - ja sobie nie wyobrazam jazy po kielcach po mokrym bez lewej nogi czasami a po sniegu to juz w ogole sie nie da przeciez :) )) No chyba ze po bulki do sklepu ale o tym nie mowimy. No ale trudno, jak powiedzial przedmowca - zapalmy swieczke, normalnych aut jest coraz mniej...
vegetagt - 19 Sty 2015, 08:54

To jest niby niby poprawne zachowanie, jeżeli chodzi o algorytm... Jak pedał gazu sie zatnie, to go odłaczy po dępnięciu hamulca... Ale z drugiej strony, nie miałem jeszcze auta, którego hamulce nie były w stanie zdusic silnika. Z trzeciej strony ( ;) ) ABS też pewnie w statystykach wygląda super, a na szutrach (i innych sypkich podłożach) można się nieźle zdziwić. Wszystko jest fajne, ale teraz wjezdzasz takim autem na tor i na wstępie musisz odłączyć 1 czujnik ABSu i czujnik światła stop, by polatac normalnie. Aha, i jeszcze obowiązkowo modlitwa, by po tych czynnościach nie włączył się tryb awaryjny ;)
Puff - 19 Sty 2015, 09:33

vegetagt napisał/a:
To jest niby niby poprawne zachowanie, jeżeli chodzi o algorytm... Jak pedał gazu sie zatnie, to go odłaczy po dępnięciu hamulca...

Guzik prawda :P Pedał gazu zgłasza 2-3 wartości położenia równolegle. Jeśli coś się chrzani, komputer jest w stanie wyłączyć silnik w trakcie jazdy (ja tak miałem jak ścieżki w pedale były już mocno zużyte). Tutaj natomiast chodzi o "eko-drajwink", w myśl którego trzymanie wciśniętego gazu i hamulca jest bez sensu, bo "albo hamujesz, albo przyspieszasz". Ot i cały sekret. Zrozumiałbym to w jakimś struclu miejskim segmentu A czy coś, ale auto reklamowane jako sportowe, mimo że w segmencie B, to z silnikiem 150 kucy albo więcej i zachowuje się jak dziecko z zespołem Downa, które nie potrafi machać na WF-ie jedną ręką w przód a drugą w tył (nie mam nic do tych dzieci, ale niech nikt ich nie reklamuje jako sportowców światowej klasy...).

TowerST - 19 Sty 2015, 09:49

ktoś wie jak to wyłączyć w ST150. Bezpiecznik? Soft?
vegetagt - 19 Sty 2015, 11:32

Pufcio, no o ile zatnie się "elektronicznie", a nie mechanicznie, jak swego czasu w toyotach i jakaś afera w stanach była :P
Puff - 19 Sty 2015, 16:25

TowerST - ingerencja w komputer silnika, tylko i wyłącznie

vegetagt - tej sytuacji nie znam, może komputer głupiał?

vegetagt - 19 Sty 2015, 17:34

Pufcio, to była jakaś bzdura typu blokowanie sie pedału o dywanik czy coś takiego :rotfl:
Puff - 19 Sty 2015, 22:47

vegetagt :rotfl:
Jondi - 20 Sty 2015, 15:40

vegetagt napisał/a:
ABS też pewnie w statystykach wygląda super, a na szutrach (i innych sypkich podłożach) można się nieźle zdziwić

ABS nie jest do skracania drogi hamowania jak sądzą niektóre osoby wykonano go w innym celu. On często nawet ją wydłuża...

Co do tematu większość nowszych aut ma tak przy elektronicznej przepustnicy i uważam że softem da się to ogarnąć :) Pewnie Heko z GCS Tuning wie co z tym zrobić

vegetagt - 20 Sty 2015, 17:05

Jondi, toż nigdzie tego nie napisałem ;)


edit:

Qzyn, sprawdzilem jeszcze jak to wygląda w avensisie t22 d4d - nie odcina gazu po depnięciu hamulca, auto idzie bokiem jak wsciekłe w obecnych warunkach :P Co prawda ma bląd na ABSie, ale nie wiem, czy to będzie przyczyną normalnego zachowania :)

Qzyn - 21 Sty 2015, 07:49

Veget ja wiem ze to nie w 100% sie tak dzieje ale w 80% niestety tak. DLa mnie to problem bo nie jestem "normalnym" kierowca.
Dla ludzi ktorzy nie wciskaja na raz gazu i hamulca nie powinno to byc niczym strasznym ;)

Puff - 21 Sty 2015, 09:06

vegetagt: http://moto.wp.pl/sort,9,...l?ticaid=114332
FFDriver - 22 Sty 2015, 10:25

Pufcio napisał/a:
vegetagt: http://moto.wp.pl/sort,9,...l?ticaid=114332


Amerykanie to durny naród, nie raz już to udowodnili :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group