Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - [Ogólny] Mondeo mk3 czy Fiesta mk6

mario3991 - 14 Sty 2015, 20:30
Temat postu: [Ogólny] Mondeo mk3 czy Fiesta mk6
Witam, ostatnio wpadło mi troszkę funduszy i pomyślałem o zmianie auta, i rozglądałem się za mondkiem mk3 albo fiestą mk6. Po pierwsze nie wiem nad jakimi silnikami warto się zastanowić i jak jest tam z blachami i rudą co się psuje, czy eksploatacja tych aut jest droga. Autem dojeżdżam co dziennie 100km do roboty w 5 osób więc silnik 1.3 taki jak mam no to troszkę mało, myślę nad dieslem ale boję się zimy żeby nie było problemów z odpalaniem.

Kod:
W tytule Mondeo dało się z wielkiej litery, a Fiesta to co, pies że z małej? Codziennie a nie co dziennie, Parzych...

Freeman - 15 Sty 2015, 13:19

Kolego bierz w coś pod LPG. Przy 100km dziennie, szybko się zwróci. Diesla bym sobie odpuścił, Ale to tylko moje zdanie.
mario3991 - 15 Sty 2015, 16:21

Też myślałem o LPG tylko lepiej chyba kupić auto i dopiero założyć, a co lepsze będzie do lpg mondek czy fiesta ???
profi - 15 Sty 2015, 22:03

mondek do lpg to 2.0. Też nie jest to idealny silnik, serwis raczej drogi bo na lpg regulacja zaworów co 30tys, przy czym reguluje się szklankami a nie płytkami, przez co trzeba demontować wałki rozrządu. 2.0 tddi świetny silnik, ale ciężko znaleźć jakiś przyzwoity egzemplarz, tdci... zadbany i jeżdżony na porządnej ropie posłuży, ale parę tankowań czegoś gorszego i leci pompa
Freeman - 15 Sty 2015, 22:55

profi napisał/a:
do lpg to 2.0. Też nie jest to idealny silnik,
z fordowskich to najlepszy 2.3 16V DOHC z tego co słyszałem.
profi - 15 Sty 2015, 23:11

Freeman napisał/a:
profi napisał/a:
do lpg to 2.0. Też nie jest to idealny silnik,
z fordowskich to najlepszy 2.3 16V DOHC z tego co słyszałem.


Ale w mondeło mk3 go nie ma. Jeszcze z tych popularnych jest 1.8 ale on lubi siorbać olełum

vegetagt - 15 Sty 2015, 23:19

a 1.8 i 2.0 obydwa nie są blacktopami? Czy 1.8 ma jakąś wade (typu słaby materiał z którego są pierścienie)?
luki - 15 Sty 2015, 23:31

w mk3 już duratec-i są
Wystrzegać się 1,8 SCI o mocy 135KM

vegetagt - 15 Sty 2015, 23:39

aha, dzieki za wytlumaczenie :)
Jondi - 16 Sty 2015, 14:52

na takie dystanse brał bym mondeo :)
jeśli chodzi o koszty serwisowania to podobne :)
Jak mondek to minimum 2,0 aczkolwiek pomyślał bym o 2,5 v6 (cougar z tym silnikiem w krakowie palił ok 13-14l gazu mondeo 220 ok 16l gazu) dla porównania Mondeo mk2 2,0 z instalacją na blosa paliło w Krakowie ok 11l gazu
Jeśli chodzi o 2,0 hmm opinie są podzielone jeśli chodzi o gaz ale mam znajomych którzy śmigają kupę km i nic im się nie dzieje :) kolega ostatnio po ponad 100tys km na gazie w 2,0 gdzie auta ma przebieg ponad 300tyś zrobił od tak remont ze szkalnkami, planowaniem głowicy i pełną je obróbką itp za 2200zł więc dramatu nie ma bo i tak się opłaca.
Tam jest trochę inny silnik jak w fieście 2,0 a właściwie osprzęt i w kolektorze są słynne klapki które czasem dają popalić bo jak zaczną hałasować i się to oleje lubią wpaść do silnika i jest buba :)

Jeśli chodzi o blachę to w mondeo drzwi lecą a tak to jest przyzwoicie.

Klekota bym nie kupował znajomy miał tdci 130km teraz ma mondeo mkIV 2,5T z LPG i na tych samych dojazdach do pracy taniej jeździ na gazie... A poza tym te silniki to trochę jak by mieć bombę pod maską
skąd to wiem? Od 2008roku klubowicz Mondeo Klub Polska po dziś dzień

ja osobiście kupił bym Mondeo 2,5 v6 spalanie owszem będzie większe, ale na strasznie uważam że niewiele większe. Większa moc przyjemniej się jedzie, wyprzedza i mniej wachluje biegami. Silnik mega elastyczny (czasem się trafi jeszcze ze skrzynią 6 biegową). Tu tylko sprawdził bym dobrze uszczelki pod głowicą przy zakupie i czy nie ma typowego dla ich uwalenia w tym silniku cykania. Pocenie się przy kole pasowym to jest norma więc tu stresu nie ma :)

Większe auto większy komfort a tym bardziej przy takich dystansach i 5 osobach :)

jeśli chodzi o samo LPG warto mieć jakie kolwiek rozeznanie jak powinno być założone żeby było ok i jaki sprzęt to ogarnie. Jak jest instalacja poprawnie zrobiona nie ma stresu w zakupie. W V6 wtryski mają być wpuszczone w dolny a nie górny kolektor (bardzo częsty błąd) no i wtryski valtec nie ogarniają tej mocy. Zobacz jeszcze czy jest ikonka check engine bo nie raz widziałem że gaziarze wyciągali diodę z zegarów bo nie ogarniali wystrojenia silnika (każdego nie tylko v6). Przy włączeniu zapłonu musi ją podświetlić.
Jak by były jakieś pytania zapraszam :)



profi napisał/a:
Freeman napisał/a:
profi napisał/a:
do lpg to 2.0. Też nie jest to idealny silnik,
z fordowskich to najlepszy 2.3 16V DOHC z tego co słyszałem.


Ale w mondeło mk3 go nie ma. Jeszcze z tych popularnych jest 1.8 ale on lubi siorbać olełum



wszystkie silniki 1,8 i 2,0 biorą olej i trzeba o niego dbać bo zapieka pierścionki tak jak w fiestach st

mario3991 - 16 Sty 2015, 16:48

Ok a coś innego niż mondeo czy fiesta nie musi być ford pytam ogólnie co by było dobre bo wcześniej dojeżdżaliśmy passatem b3 1.9d mało chlał ale w zimę go odpalić to była mordęga musiałem wstawać godzinę przed żeby rozpalić w garażu i nawiew pod machę i wtedy odpalał. Myślałem o Octavii 1.8t ale podobno strasznie drogie części.

Ogólnie chciałbym kupić auto na dojazdy do pracy i do jazdy co dziennie np na wczasy czy coś w ten deseń, fajne jak by miał trochę więcej miejsca niż fiesta z bagażnikiem nie ma tragedii ale koledzy z tyłu są poskładani że kolanami tłuką o brodę na dziurach , silnik maks to 1.6 no może 1.8, no i silnik do gazu :V:

profi - 16 Sty 2015, 19:02

no to pasek b4 1.8 albo vectra b 1.8 oba kombi
mario3991 - 16 Sty 2015, 19:18

pasek b4 1.8 w LPG ??
Freeman - 16 Sty 2015, 19:21

mario3991, Pojadę grubo i zaproponuje Forda Galaxy z silnikiem 2.3. Bardzo duży i wygodny. Jeśli trzeba to z ogromnym bagażnikiem. Mój pali 11 litrów gazu. Połączenie VW i Forda.
mario3991 - 16 Sty 2015, 19:53

Hmm galaxy to coś jak sharan tylko silnik spory musiałbym zobaczyć ile by mnie wyszło OC bo mam nie wielki staż
Freeman - 16 Sty 2015, 22:11

Galaxy, Sharan i Alhambra to bliźniacze auta. 2.3 spory, ale najlepszy pod LPG.
mario3991 - 17 Sty 2015, 15:22

Ale OC mnie dużo nie wyniesie bo tylko około 900zł
Freeman - 17 Sty 2015, 15:38

No to sporo. Ja mam 400 na rok
yoyo72 - 17 Sty 2015, 16:11

Jak inne auto to polecam renault scenic 2001-2003 1.9 DTI. Powolne ,ale ....Mam takie coś i pali to tyle co nic, więc na dojazdy do pracy w 5 osób idealne. Ja tankuje 55 litrów i jadę z Krakowa do Poznania i z powrotem i jeszcze około 3 dni żona jeździ do pracy na tym paliwie. Jedyny minus to z tego co wiem drogie ,bardzo drogie tarcze hamulcowe do tyłu.
Kubuch - 17 Sty 2015, 22:58

Nie jeździłem gorszym autem niż Scenic 1PH2. Jak ma być 100 km dziennie w 5 osób to tylko Mondzioł MK3. Fiestą to kara będzie straszna....
odyniec - 18 Sty 2015, 12:15

nie bez powodu służbowe auta to przeważnie diesle. Diesel dużo lepiej się sprawdza w dużych trasach na co dzień. LPG wiąże się z dużo większą częstotliwością serwisu, a diesel ma serwis co nawet 30 tys. km. Diesel jedziesz normalnie to pali 5L, piratujesz ile wlezie to spali 6,5L, benzyna to 7 będzie przy normalnej jedzie a jak się śpieszysz to 10L to min. Gazu jeszcze więcej.
W takich trasach to diesel bardzo dobrze będzie miał.


A i z natury silniki diesla są silnikami co większe przebiegi wytrzymują (nie mówię o osprzęcie).

vegetagt - 18 Sty 2015, 12:18

odyniec napisał/a:
Gazu jeszcze więcej.


ale często taniej :P

Freeman - 18 Sty 2015, 12:35

odyniec napisał/a:
7 będzie przy normalnej jedzie a jak się śpieszysz to 10L to min. Gazu jeszcze więcej.
nie zgodzę. Mój Galaxy książkowo 10L benzyny, LPG zmierzone nie raz: 11L. Jaki częstszy serwis? Jedynie olej warto częściej zmienić. Przy nowych generacjach instalacji LPG różnice w spalaniu nie są wielkie.

A co do aut leasingowych to tak było kiedyś gdy ON był dużo tańszy niż benzyna. Od 2 lat to się zmienia.

Jondi - 18 Sty 2015, 15:46

ok ale zobacz na koszty serwisowania diesla... wtryski, turbo, dwumasa + zła ropa i w zimie jesteś w głebokiej...
A może w takim razie focus?
Moim zdaniem mondeo mk3 śmiało możesz gazować ale silnik 1,8 to dramat... nie jedzie to strasznie

inaczej ile kasy chcesz wydać? Ja bym szukał segmentu C jeśli ma być 1,6 1,8

argumet co do zmiany oleju dla mnie żaden w nowych benach tez zalecają wymiane co 25-30tys. Wiesz czemu? Bo silniki teraz to części zamienne i w benie po 150 a w klekocie po 250 ma paść... nie znam nikogo szanującego swój samochód kto zmienia olej rzadziej niż co 15tyś sam robię to co 10...
to tak jak z markami oleju jedni uważają że mobil jest mega inni nic poniżej milersa nie wleją...

jacekszymek1 - 18 Sty 2015, 17:43

gdyby nie to że jeździsz w 5 osób to zaproponował bym Fieste w ST samochód bajka, sam bym taki chciał ale niestety musze jeździć automatami :/ w takim razie że fiesta za mała to może leon w 1,9 TDI 90 albo 110 km na zwykłej pompie bardzo trwałe i wdzięczne silniki ew. 1,6 i dobra instalacja LPG :)
mario3991 - 20 Lut 2015, 18:28

zdecydowałem się na leona 1.6 z gazem, byłem oglądać 2 egzemplarze blacharka ok zero rdzy zawieszenie w jednym do wymiany wahacz drugi całe zawieszenie nowe ale... no właśnie ale to nie jedzie moja fiesta szybciej się rozpędza jak ten leon 1,6 więc nie wiem czy warto się za tym gazem oglądać i lepiej poszukam w TDI
vegetagt - 20 Lut 2015, 18:37

w leonie tylko 1.6 16v było? Czy 1.6 8v (golfy, audi a3) tez?
mario3991 - 20 Lut 2015, 20:30

były 1.8turbo 180km
vegetagt - 20 Lut 2015, 20:31

no było i 2.8, ale pytam sie o to 1.6 co ogladales :P

Jeżeli to było 1.6 16v, to tam samym dolotem robi się +10KM. Na hamowni wypluwa 114-117KM, więc będzie ciutke żwawiej :)

mario3991 - 21 Lut 2015, 16:32

to co oglądałem to było 16v ale na benzynie on miał przyspieszenie a na gazie to muł totalny... pomimo że gaz założony w tym pierwszym był 7 miechów temu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group