Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK7] 1.4 TDCI - wszechobecne wycieki oleju

FiestaŻony - 25 Gru 2014, 15:12
Temat postu: [MK7] 1.4 TDCI - wszechobecne wycieki oleju
Witam was serdecznie,

Rok temu moja żona uparła się na zakup fiesty mk7 (na co oboje się zgadzaliśmy) z silnikiem diesela (na co ja już nie). Auto jak jeździło tak jeździ - nic nie dymi, nic nie szarpie, obroty nie falują, nie ma spadku mocy - co przy tak olbrzymiej ilości mocy było by odczuwalne.

Co jest nie tak? Od paru dni w garażu zaczął panować specyficzny zapach gorącego oleju. Wącham swoje auto - a że ma już 23 lata to był pierwszym podejrzanym - nic - wącham żony - i mamy winowajcę. Podnoszę dziś maskę a tam już na pierwszym planie zapocenia koło turbiny i przy (chyba) klawiaturze. Sprawdzam bagnet - poziom oleju na samym spodzie (Mobil1 5W50). Podnoszę auto, odkręcam osłonę i tak już jest wszystko w oleju - jak na zdjęciach.

Pytanie: co z tym robić? Takie naprawy są kosztowne? Czy może dolewać tak długo oleju aż silnik padnie i potem wymienić na jakąś używkę?











Jaszczur - 25 Gru 2014, 22:15

Dolać oleju, umyć silnik, obserwować skąd cieknie, jechać do mechanika, wskazać mu palcem gdzie cieknie.
janek80 - 31 Gru 2014, 00:41

1.4 poci się na kolektorze to na pewno. I jest to normalne. Ogólnie tego rodzaju pocik nie powinien nastręczać obaw. To raczej normalne. Co innego jakby ciekło i się lało. Póki nie ma plam to spoko.

Jeśli turbin - zdejmij rurkę od turbiny, włąz rękę i pomacaj czy nie ma tam na wirniku lub wewnątrz oleju. Jeśli nie ma to wszystko ok.

FiestaŻony - 31 Gru 2014, 07:17

Oj, niestety nie jest tak dobrze. W niedzielę umyłem silnik jak radził kolega powyżej a w poniedziałek jak już był suchy to rozłożyłem pod nim ręczniki kuchenne. Jutro z tym się będę bawił ale już teraz widzę 3 plamy z oleju - a auto cały czas stoi :/
Oczywiście przed myciem dolewałem oleju - weszło około 1,5 litra co też jest chyba sporą ilością - tym bardziej, że był wymieniany niecałe 5 tyś km temu.
Jak jutro ogarnę temat to jak najbardziej wrzucę zdjęcia i zobaczymy co poradzicie ;) a tymczasem jedna rzecz mnie zdziwiła - http://youtu.be/GYWmR2kX4eI - czy to jest normalne, że na podnośniku tak się tylko jedno koło kręci i obroty wariują jak się je zatrzyma?

janek80 - 31 Gru 2014, 11:55

jeśli kręci się koło na podnośniku to znaczy że działa idealnie mechanizm różnicowy.

Co do wycieków. Potencjalnie może być kilka źródeł:

- poszła uszczelka na misce olejowej
- poszło uszczelnienie wałka rozrządu
- poszło uszczelnienie łączenia skrzyni biegów i pierścieni
- poszła uszczelka pod głowicą (oby nie).
- może być też wyciek z układu kierowniczego

FiestaŻony - 31 Gru 2014, 12:07

A no to mnie uspokoiłeś z tym kręcącym się kołem ;)

Co do wycieków to jeszcze nie wchodziłem tak całkiem pod auto ale z tego co obserwowałem przy rozkładaniu tych ręczników to już widziałem wilgoć z oleju na łączeniu skrzyni oraz na dole od strony rozrządu - czyli chyba simmering przy wałku. Póki co to luźne dywagacje. Jutro z samego rana się za to zabieram to wrzucę foty i będzie wiadomo więcej.

vegetagt - 31 Gru 2014, 13:15

jak nogą zatrzymujesz koło to jest ok. Do tego pytanei, czy auto stało i jest zimne, czy na ciepło tak sie kręci. Na zimnym efekt jest większy. W skrajnych przypadkach (słaby olej, minusowa temperatura) udawało mi się przejechać 50-60 metrów na luzie ;) Także generalnie nie ma sie czym martwić :)
olo_r - 10 Wrz 2016, 11:42
Temat postu: [MK7] 1.4 TDCI - wszechobecne wycieki oleju
Mi sie lekko poci i dlatego dołączę sie do tematu zamiast znowu zakładać o wyciekach. Przed Mk7 1.4tDCi miałem C2 citroena 1.4 HDI - generalnie same plusy co do tych silników bo tam sie nie ma co zepsuć a przejechałem 215 tysięcy i już coś wiem o obsłudze tego silnika by służył i cieszył kierowcę.

Powiem tak - HDI pracuje lepiej nic fordziak ale nie ma pretensji :-P
Wycieki - przykrywa/uszczelka.
Podkładki pod wtryskami - drugi powód i wtedy czuć w kabinie i trzeba szybko zregenerować i potem znowu spokój.
Dokręcić przewody od Turbo i od odmy a wogóle to zdjąć i przeczyścić.
Przewód od turbo lubił mi się porzetrzeć o obudowę silnika ale tu w Fordzie widzę na kolanku opaske pklastikową i czujnik - to chyba od ciśnienia doładowania albo nie wiem.

Przed sprzedażą dziwna sprawa -przykrywa zaworów zaczęła na górze delikatnie puszczać na spawie przy przejściu w pionową część i zalałem specjalnym klejem - taki spaw na zimno.

Silnik nie do zajechania tylko nie piłować na zimno i lać olej syntetyk - zalałem mobil do forda 5W30 3000 FE X1 o specyfikacji fordowskej xxxxxxxC ale mój mechanior nadal sie upiera że dobry tez jest Total 5W40 jak w citroenie klasy C3. I chyba ma rację.

Generalnie z mechaniki ogólnej powiem w innym watku bo może są częsci wspólne

PS - jakby uszczelka głowicy nie trzymała to w płynie chłodzniczym pojawi się wcześniej czy później olej. Szczerze wątpię by taka akcja w tym silniczu się zdarzyła. Najwyżej przykrywa zaworów i ten uszczelniacz - mi to mechanior zauważył przy wymianie rozrządu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group