|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Problem z odpaleniem
The_Game - 14 Gru 2014, 18:14 Temat postu: Problem z odpaleniem Witam!
Od dwóch tygodni borykam się z problemem odpalenia auta. Nagrałem to dziwne zjawisko i wrzuciłem na YT. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=UVHI51wIsYk
- mechanik "na oko" wykrył problem (rzekomo jeśli auto już zostało odpalone i obroty są w normie komputer mu nie wykryje błędu) potencjometru przepustnicy. Część została zakupiona i wymieniona a problem został
- olej i płyny są w normach
- filtr paliwa i powietrza wymieniany latem, oleju 1,5 roku temu
- auto miało problem z obrotami od dłuższego czasu, jednak był to problem lekko podniesionych obrotów tuż po odpaleniu (ok. 1200).
Ford Fiesta MK6 2003r, benzyna 1.3 Duratec. Auto odpala z lekkimi trudnościami na wbitym biegu. Trzeba wrzucić wyższe obroty i kawałeczek się przejechać, zwykle wystarczy wyjazd z garażu. Podczas jazdy nie ma większych problemów przy wbijaniu biegów, 2 i 3 zawsze mi szarpały czy się dusiły ale po wymianie potencjometru jakby jest mniejszy problem z tym. Inna sprawa jest gdy wrzucam luz podczas jazdy. Obroty z np. 2tys spadają do 500 (widać przygaśnięcie świateł na desce) potem z 500 odbija na 900 i tak zostaje. Bardzo proszę o pomoc, gdzie z czym mam się udać.
Pozdrawiam serdecznie.
blind227 - 14 Gru 2014, 19:27
A to nie przypadkiem wina silniczka krokowego ?
The_Game - 15 Gru 2014, 18:53
Wydaje mi się, że to może być coś głębszego. Gdy występuje problem silnika krokowego to obroty falują ale nie powodują, że samochód gaśnie. Występuje tu również kłopot z odpaleniem samochodu więc nie jestem pewien czy to trafna diagnoza... :/
Badi - 16 Gru 2014, 20:15
Silnik moze gasnac przy uwalonym krokowym, w koncu on reguluje prace na biegu jalowym. W najlepszym wypadku wystarczy mycie.
The_Game - 21 Gru 2014, 22:26
Witam po przerwie. Chciałem podjąć się samodzielnego wyczyszczenia silniczka krokowego jednak nie dałem rady otworzyć klapy komory silnika z napisem Duratec. Wyłamałem z nerwów wszystkie zatrzaski a najśmieszniejsze jest, że ona została przyklejona przez kogoś wcześniej. Robiłem testy ELM327 za pomocą PCMSCAN oraz OBDAUTODOCTOR - nie wykazały dosłownie niczego. Dopiero FORSCAN pokazał dwie rzeczy:
Jest to dla mnie co najmniej dziwne. Co mają jakieś wentylatory do falujących obrotów i kłopotem z odpaleniem auta?
|
|