|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Mechanika silnika - Wymiana termostatu w 1.8 RQC
Bit1 - 26 Paź 2014, 20:57 Temat postu: Wymiana termostatu w 1.8 RQC Jaki lepiej użyć te otwierające się przy 88 czy 92 stopniach?
Czy lepiej dopłacić parę złotych i kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy?
vegetagt - 26 Paź 2014, 22:46
Bit1 napisał/a: | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? |
zwykły czyli jaki?
tadzias - 26 Paź 2014, 22:48
vegetagt napisał/a: | Bit1 napisał/a: | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? |
zwykły czyli jaki? |
w sensie bez uszczelki???
vegetagt - 26 Paź 2014, 22:50
no to bez sensu, bo przeciez ta uszczelka się zgniata i po paru latach jest do wywalenia razem z termostatem. Mnie za ori termostat motorcrafta 92 stopnie policzyli z 60zł i piątaka za uszczelke, takze nei wiem nad czym tu sie zastanawiać
tadzias - 26 Paź 2014, 22:53
vegetagt, za zamiennik nie policzą wiecej jak 30-35 zeta więc na dobrą sprawę są to 2 sześciopaki bronxa, przy oryginale robią się 4
brewa7 - 27 Paź 2014, 00:10
60 pln to nie jest tak dużo więc nie przeginaj. Jak już miałbym to robić to kupiłbym ori dla pewności poprawnego działania. Z resztą jak mam kupić nową ori część za takie pieniądze to nie mam się co bawić w zamienniki.
Bit1 - 27 Paź 2014, 20:05
Spokojnie panowie nikt tu oszczędzać za bardzo nie będzie.
Poprostu kiedyś jak zmieniałem termostat w 1,3 to tam nei było gumowej uszczelki, więc nei wiedziałem czy w 1,8 to jest seryjnie taka uszczelka czy to dodatek niektórych producentów.
Jak jest seryjnie to będzie seryjnie;p
brewa7 - 27 Paź 2014, 20:42
Tzn. ja tylko napisałem że jak miałbym kupić ori motorcraft za 60, a jakiś zamiennik za 35 to wybrałbym ori bo nie są to duże pieniądze. A to czy jest tam uszczelka czy nie to trzebaby sprawdzić w microcat. Z resztą w ASO chyba by to sprawdzili.
vegetagt - 27 Paź 2014, 20:48
Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa.
Bit1 - 28 Paź 2014, 08:49
vegetagt napisał/a: | Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa. |
To ta uszczelka jest na termostat czy wchodzi pomiędzy obudowę termostatu a blok silnika?
vegetagt - 28 Paź 2014, 11:47
Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:
Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu
Bit1 - 28 Paź 2014, 12:17
vegetagt napisał/a: | Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:
Obrazek
Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu |
Oki teraz już wszystko jasne:)
U mnie akurat nie ma tego oringu, no taki urok aut po swapie, że często przy naprawach wychodzi, że czegoś gdzieś nie ma;p
|
|