Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Wymiana termostatu w 1.8 RQC

Bit1 - 26 Paź 2014, 20:57
Temat postu: Wymiana termostatu w 1.8 RQC
Jaki lepiej użyć te otwierające się przy 88 czy 92 stopniach?
Czy lepiej dopłacić parę złotych i kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy?

vegetagt - 26 Paź 2014, 22:46

Bit1 napisał/a:
kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy?


zwykły czyli jaki?

tadzias - 26 Paź 2014, 22:48

vegetagt napisał/a:
Bit1 napisał/a:
kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy?


zwykły czyli jaki?


w sensie bez uszczelki???

vegetagt - 26 Paź 2014, 22:50

no to bez sensu, bo przeciez ta uszczelka się zgniata i po paru latach jest do wywalenia razem z termostatem. Mnie za ori termostat motorcrafta 92 stopnie policzyli z 60zł i piątaka za uszczelke, takze nei wiem nad czym tu sie zastanawiać :P
tadzias - 26 Paź 2014, 22:53

vegetagt, za zamiennik nie policzą wiecej jak 30-35 zeta więc na dobrą sprawę są to 2 sześciopaki bronxa, przy oryginale robią się 4 :D
brewa7 - 27 Paź 2014, 00:10

60 pln to nie jest tak dużo więc nie przeginaj. Jak już miałbym to robić to kupiłbym ori dla pewności poprawnego działania. Z resztą jak mam kupić nową ori część za takie pieniądze to nie mam się co bawić w zamienniki.
Bit1 - 27 Paź 2014, 20:05

Spokojnie panowie nikt tu oszczędzać za bardzo nie będzie.
Poprostu kiedyś jak zmieniałem termostat w 1,3 to tam nei było gumowej uszczelki, więc nei wiedziałem czy w 1,8 to jest seryjnie taka uszczelka czy to dodatek niektórych producentów.
Jak jest seryjnie to będzie seryjnie;p

brewa7 - 27 Paź 2014, 20:42

Tzn. ja tylko napisałem że jak miałbym kupić ori motorcraft za 60, a jakiś zamiennik za 35 to wybrałbym ori bo nie są to duże pieniądze. A to czy jest tam uszczelka czy nie to trzebaby sprawdzić w microcat. Z resztą w ASO chyba by to sprawdzili.
vegetagt - 27 Paź 2014, 20:48

Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa.
Bit1 - 28 Paź 2014, 08:49

vegetagt napisał/a:
Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa.


To ta uszczelka jest na termostat czy wchodzi pomiędzy obudowę termostatu a blok silnika?

vegetagt - 28 Paź 2014, 11:47

Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:


Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu :)

Bit1 - 28 Paź 2014, 12:17

vegetagt napisał/a:
Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:
Obrazek

Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu :)


Oki teraz już wszystko jasne:)
U mnie akurat nie ma tego oringu, no taki urok aut po swapie, że często przy naprawach wychodzi, że czegoś gdzieś nie ma;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group