Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - [MK7] Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko

mskgs - 18 Wrz 2014, 16:14
Temat postu: [MK7] Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko
Witam.
Planuję w najbliższym czasie zamówić nową Fiestę z silnikiem 1.4 96KM, tylko nasuwa mi się jedno, dwa pytania. :)
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? I jak wygląda sprawa spalania ?
Generalnie jeździłem na jazdach próbnych 1.0 EcoBoost 100KM i tam przełożenia skrzyni są dosyć spoko, bo da się pojechać z większymi prędkościami i człowiek się nie męczy (przez "wycie"). Z tego co wiem, w 1.4 skrzynia jest trochę inaczej zestopniowana (krótsze biegi). Czy ktoś z użytkowników tego silnika mógłby się wypowiedzieć, jak wygląda sytuacja ?:)
Będę robił samochodem trochę tras, dlatego zależy mi, żeby jakoś miło to leciało.
Czy 1.4 w stosunku do 1.0 EcoBoost 100KM jest "bardzo ospały" ? Z racji charakterystyki zapewne wymaga wkręcania bardziej na obroty.
W ogóle ecoboostem jeździ się bardzo przyjemnie, ale mam pewne obawy co do trwałości może nie samej jednostki, co dosyć skomplikowanej budowy i osprzętu. A samochodem mam zamiar trochę km robić i pojeździć do jakichś 200tyś. km przynajmniej. Dlatego stawiam na coś prostego w konstrukcji i wolnossącego. Niestety jestem trochę po przejściach z dieslem, a nowe silniki benzynowe co raz bardziej gonią klekoty jeżeli chodzi o skomplikowanie...

Z góry dzięki za informacje. :)
Pozdrawiam.

michal77 - 18 Wrz 2014, 18:05

mskgs napisał/a:
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ?
130km/h >>ok. 3500obr/min
mskgs napisał/a:
I jak wygląda sprawa spalania ?
Jazda mieszana ok 7l/100km. Przy prędkości 130km/h >>7,2l/100km.
summers00 - 18 Wrz 2014, 20:26
Temat postu: Re: Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko
mskgs napisał/a:
Witam.
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? I jak wygląda sprawa spalania ?

Jak kolego wyżej napisał jadąc autostradą 140 - 150km/h masz 4000 obrotów i w sumie zaczyna się robić bardzo głośno. Ale za to przez zawieszenie i maglownice dobrze się trzyma drogi nawet przy takich prędkościach. Mi spalanie pół na pół miasto - autostrada zatrzymało się przy 7,3l.
mskgs napisał/a:

Będę robił samochodem trochę tras, dlatego zależy mi, żeby jakoś miło to leciało.
Czy 1.4 w stosunku do 1.0 EcoBoost 100KM jest "bardzo ospały" ? Z racji charakterystyki zapewne wymaga wkręcania bardziej na obroty.

No szału po 96KM się nie spodziewaj dopiero tak naprawdę przy 3500 obrotów cokolwiek mocy poczujesz :) . Ecoboost 100KM z racji turbiny i dużego momentu jest na pewno dużo bardziej dynamiczny ale o trwałości to się dowiemy dopiero za kilka lat :) . Choć znam historię o samochodach flotowych z tymi silnikami co już 150 000 KM bezawaryjnie przejechały.

mskgs - 19 Wrz 2014, 10:38

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi. :)
Ta jednostka jest chyba w miarę bezproblemowa ?
Ogólnie wczoraj udało mi się znaleźć w swojej okolicy przedliftową Fiestę z tym silnikiem i się przejechałem... Szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś tragedii, tak jak to niektórzy opisują na forach. Trzeba podkręcić, żeby coś poszło mocniej, ale nie nazwałbym tego mułem. Z drugiej strony też nie było gdzie przekroczyć 100km/h... Może mam trochę zaburzone poglądy, bo tymczasowo jeżdżę samochodem o mocy niecałych 70KM... :D
Sam nie wiem, niby o ecoboostach nic złego nie słychać... Eh :P

MisiekT - 19 Wrz 2014, 10:56

jezeli tylko budzet pozwala - ecoboost! do 200tys przy poprawnym serwisowaniu powinien poleciec bez problemow...
a nie dosc, ze wygodniejszy od poczatku, to za kilkaset zlotych mozna zrobic potem 140KM jezeli bedzie potrzeba

PS. w spalanie 7l/100 przy ciaglych 130kmh z obciazeniem niespecjalnie wierze... no moze na waskich oponkach w 15"

summers00 - 19 Wrz 2014, 11:51

mskgs napisał/a:
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi. :)
Ta jednostka jest chyba w miarę bezproblemowa ?


Teoretycznie jedynie coraz bardziej znikający olej przy coraz większym przebiegu. Z tym, że im bardziej go będzięsz kręcił tym szybciej się zacznie ;)

A wracając do mocy to też myślę, że jak Cię stać do weź Ecoboosta bo może 1.4 nie jest jakimś mułem ale zdarzały mi się sytuację redukcji nawet i na 3-jke jadąc autostradą żeby sensownie wyprzedzić - a to za przyjemne dla ucha i zapewne też dla skrzyni czy silnika nie było :)

mskgs - 19 Wrz 2014, 14:03

O, a bardzo źle jest z tym znikającym olejem później ?
Generalnie dopłata 2000 do ecoboosta to nie jest jakiś problem... W sumie już negocjuję chwilę cenę, myślę że by dorwał ten silnik przy mniejszej dopłacie. Muszę przemyśleć.... Chociaż kiedyś sobie obiecałem, że żadnego eco, downsizingu, itd. :P

MisiekT - 19 Wrz 2014, 14:42

nawet sie nie zastanawiaj... jezdzij potem tylko z glowa i przejdz na w pelni syntetyczny olej po 2-3tys.
summers00 - 19 Wrz 2014, 23:43

mskgs napisał/a:
O, a bardzo źle jest z tym znikającym olejem później ?


To zależy jak go będzie traktował (długa jazda na za niskich/za wysokich obrotach). Ja poprzednio miałem Focusa mk1 z zetec 1.6. (w sumie ta sama konstrukcja silnika) i przy przebiegu 170 tyś. brał ok. 1,5 - 2 litry oleju od wymiany do wymiany. Z tym, że ja byłem 3 właścicielem więc nie wiem jak go katowali poprzednicy.

Wracając do głównego tematu to ja czasami żałuję, że skoro już się szarpnąłem na nowy samochód nie dopłaciłem tych 2 - 3% ceny na mocniejszy silnik. Chciałem 1.6. tylko on po lifcie dostępny jest jedynie z automatyczną skrzynią, a ecoboostowi nie ufałem. Nie ufałem, a teraz jakbym kupował to pewnie wziął bym go bez wahania - nawet wersję 125KM... bo nawet jak coś będzie nieteges to przecież możesz wykupić za niewielką sumkę gwarancję na 5 lat i do 150 tyś km, a wtedy Cię trwałość silnika tak bardzo nie stresuje ;)

mskgs - 21 Wrz 2014, 21:52

summers00 napisał/a:
bo nawet jak coś będzie nieteges to przecież możesz wykupić za niewielką sumkę gwarancję na 5 lat i do 150 tyś km, a wtedy Cię trwałość silnika tak bardzo nie stresuje ;)


Niby tak, tylko chciałbym, by samochód pojeździł jednak dłużej, niż 5 lat :P Poza tym prawdopodobnie w 5 lat mój przebieg zbliży się do tego 150tyś.... Chociaż nie wiadomo jak się poukłada wszystko :P Szkoda, że nie ma już 1.6 w manualu, to byłby złoty środek :(
W każdym razie, gdybym robił rocznie 10tyś. to bym się nie zastanawiał, a że to będzie pewnie z 3x tyle, to trochę się obawiam. :)

maciek127 - 22 Wrz 2014, 12:30

bież Ecoboosta, mówi ci to użytkownik 1,4 96 KM , biegi są takie same tylko przekładnią główną się różnią.
na dole masz tabelkę ;-)
http://www.test.auto.pl/t...ta-1-4-duratec/

ciekawe ile kosztuje podmiana skrzyni biegów bo mnie już wkurza hałas silnika przy prędkościach autostradowych

mskgs - 22 Wrz 2014, 18:15

No właśnie przekładnia główna powoduje to, że te biegi w 1.4 są krótsze mimo wszystko. :)
Byłem dzisiaj się jeszcze raz przejechać... Trochę się przeraziłem, bo egzemplarz miał przejechane 6tyś. km i silnik chodził nierówno po odpaleniu, a budą wyczuwalnie telepało :D
W każdym razie póki co jednak bardziej kieruje się ku tej małej "kosiarce" ;-) W sumie i tak samochód będzie mocno eksploatowany, więc ew. problemy powinny wyjść w czasie gwarancji.

MisiekT - 22 Wrz 2014, 18:50

strasznie slaba decyzja
to, ze demówka jest lekko zjechana po 6tys., to zaden argument - nie chcial bys nawet wiedziec w jakich warunkach pracuja takie autka...

mskgs - 22 Wrz 2014, 19:13

MisiekT napisał/a:
strasznie slaba decyzja


Tzn?

MisiekT napisał/a:

to, ze demówka jest lekko zjechana po 6tys., to zaden argument - nie chcial bys nawet wiedziec w jakich warunkach pracuja takie autka...


Wyobrażam sobie, bo sam nie oszczędzam jak już jadę demówką :p W każdym razie osobiście uważam, że to za mało, żeby przy takim małym przebiegu się cokolwiek działo. Ale może to po prostu coś innego, nie chcę tutaj niepotrzebnie osądów wydawać. ;)

MisiekT - 22 Wrz 2014, 22:28

mskgs napisał/a:

Tzn?

to znaczy, ze IMO to zly wybor

mskgs - 23 Wrz 2014, 09:56

Tzn. miałem na myśli, że się bardziej ku ecoboostowi skłaniam :p
MisiekT - 23 Wrz 2014, 10:19

no to ok, dla mnie mala kosiarka to byl bardziej 1.4 :)
TSRules - 23 Wrz 2014, 10:52

zależy od salonu, bywa że demówkami pracownicy odwożą klienta w ramach usługi serwisowej w wyznaczone miejsce i są normalnie serwisowane, ale w większych miastach gdzie eksploatacja jest bardziej intensywna może być inaczej
MisiekT - 23 Wrz 2014, 11:20

LOL, demowki sa katowane na jazdach probnych, krecone na zimno, sluza jako auto przechodnie i, najgorsze, biora czesto udzial w roznych imprezach albo dla klientow albo dziennikarzy - gdzie czesto jest to wrecz katowanie na torze...

nikt tam nie patrzy na serwis - picuje sie to tylko przed sprzedaza i tlumaczy potem "auto syna wlasciciela" albo "stal 2 lata na salonie, prawie nie jezdzil"

TSRules - 23 Wrz 2014, 18:08

dziwne pracowałem w salonie, nie zauważyłem powyższych "legend"
owszem zdarza się że klient trochę dociśnie, ale serwis zawsze był robiony w terminie, bo to żaden problem, części i robocizna są w rozliczeniu wewnętrznym

MisiekT - 23 Wrz 2014, 19:32

tylko się cieszyc :)

PS. jak chcesz "dowod" to nawet na zlocie Fiest, sporo lat temu, pamiętam jak na Ułęż wpadla jedna albo dwie MK7 z salonu i ze tak powiem została sponiewierana w te i we wte

mskgs - 23 Wrz 2014, 19:48

Zamówiony 1.0 EcoBoost 100KM.
Dzięki za opinie. :-)
Pewnie koło grudnia się wrócę pochwalić. ;D
Co do tematu traktowania demówek... Pewnie zależy od salonu. Takie życie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group