Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK3] Poprawka swapu silnika 1.1 na 2.0 RS 2000

Mały - 9 Wrz 2014, 22:17
Temat postu: [MK3] Poprawka swapu silnika 1.1 na 2.0 RS 2000
Witam. Jestem nowy na tym forum:) około dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem forda fiesty z silnikiem z RS 2000 150KM. Kupiłem ja za śmieszne pieniądze, aż żal było nie brać:D Kupiłem ją od znajomego. Krótka historia tej fiesty którą znam: kumpel kupił ja od jakiegoś gościa z wsadzonym już silnikiem RS, par modyfikacji zrobił sam, jest to nie dokończone autko, kumpel musiał ją sprzedać bo ma parę aut i motocykli i nie wyrabiał z OC. Fiesta stała przez około 1,5 roku, była co jakiś czas przepalona. Pisze tutaj na tym forum ponieważ na forum FORD CLUB POLSKA nie mogłem nic znaleźć co potrzebuje. A więc: fieścina jest po swapie z 1.1 na 2.0 RS 150KM, silnik pali, jeździ, nie działa obrotomierz, wentylator chłodnicy działa po spięciu na krótko w skrzynce bezpieczników, nie jest podpięta sonda, cała wiązka elektryczna jest w opłakanym stanie(pourywane przewody, wiszące kable idące od komputera od silnika 1.1 itp itd), Nie wiem czy jest taka możliwość że ten silnik pracuje przy kompie z silnika 1.1(jest taka możliwość? pasuje?) nie wiem szczerze jeszcze jaki tam jest komp. Tego swapa zrobił ktoś tak na odp...ol się:) ja bym chciał doprowadzić to do takiego stanu jak ma być. Na forum FCP nie znalazłem nic przydatnego i wysłali mnie tutaj, przeszukałem też tutaj kilka tematów ale nie mogę jak na razie nic znaleźć, jeśli jest taka możliwość to prosił bym o pomoc:) chciałbym zrobić to wszystko tak zeby miało to rece i nogi. Potrzebował bym najlepiej jakieś schematy elektryczne i co i jak ma być podłączone i zamontowane:) wybaczcie za tak długi temat ale pewnie to nie wszystko jeszcze co chciałem napisać:)(jak sobie przypomnę to napisze) bardzo bym prosił o jakieś rady:) z góry dzięki za pomoc pozdrawiam:) :)
Daras84 - 10 Wrz 2014, 08:06

wrzuc foty auta i z pod maski
Mały - 10 Wrz 2014, 22:34

ok, jutro zrobie i wrzuce wieczorem, a jeszcze jedno tak na boku: dlaczego nie wyświetają mi się zdj innych użytkowników, nie moge ich otworzyć, dlaczego?:) jutro będą fotki

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2014 20:02 ]


[ Dodano: Czw Wrz 11, 2014 21:12 ]
zdjęcia zrobione, teraz co dalej?:) od czego zacząć?

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2014 20:47 ]
hm...jest w stanie ktos pomóc?:)

Parzych - 12 Wrz 2014, 21:18

Czy ja tu widzę reflektory od Eśka, czy od jeszcze czego innego :?:
Daras84 - 12 Wrz 2014, 21:40

on nie ma kompa od 1,1 tylko ori rs2000, znam to auto nawet, albo znałem, ma moj silnik hehe, wszystko było tam zrobione tak jak powinno, sondy były odpięte bo wariował na nich i bez jezdził lepiej, obrotek to kwestia kabla jednego, to samo wentylator
van - 12 Wrz 2014, 22:46

Parzych napisał/a:
Czy ja tu widzę reflektory od Eśka, czy od jeszcze czego innego :?:
lampy i kierunki są normalne tylko błotniki są stjuningowane
DemptD - 13 Wrz 2014, 08:52

van, nope, Jacuś ma rację - lampy przednie są od essa
van - 13 Wrz 2014, 15:47

ha człowiek jak powiększy to nawet zauważy że to trochę inne, essi mk7, ciekawe jak się je przez te błotniki wyciąga :V:
Mały - 13 Wrz 2014, 20:43

hehe...to widzę że ta fiesta znana:D lampy z escorta(ja nie zakładałem) wszystko bedzie zrobione ale dopiero przez zime :D :D troszkę nie równo na obrotach pracuje, nie wiem dlaczego ale może przez tą sonde? teraz musze wymienić sprzęgło, zrobić z tą elektryką żeby wszystko grało, hamulce bo są strasznie do kitu i najważniejsze wymienić szpilki w piastach z lewej strony( nie wiem kto...ale ktos musiał założyć piasty z innego auta o rozstawie 4X100 po lewej stronie) z prawej strony jest normalnie 4X108 a z lewej 4X100, takie są felgi(dwie 4X108 a dwie 4X100) normalnie smiechu warte:D tak na boku to ta fiesta to ładna partyzantka ale sie zrobi:D

""Daras84""-Ty wkładałeś tu silnik? jak nie Ty to może wiesz kto?:D więc znasz tą fieste, dobrze wiedziec:D:D

blood_brother - 14 Wrz 2014, 02:52

Co do felg, mam u siebie felgi z dwoma rozstawami 4x108 i 4x100 i o dziwo felga wchodzi w obu "trybach".
Parzych - 14 Wrz 2014, 03:29

blood_brother napisał/a:
mam u siebie felgi z dwoma rozstawami 4x108 i 4x100 i o dziwo felga wchodzi w obu "trybach".
Że wchodzi to nie dziwota, otwory w felgach są większe niż średnica szpilek, ale spróbuj je dokręcić nakrętkami, zobaczymy co się stanie ze szpilkami... :9:
vegetagt - 14 Wrz 2014, 03:58

a to nie dlatego, ze masz nakrętki pływające i one są w stanie zniwelować taką różnice?
Parzych - 14 Wrz 2014, 04:08

vegetagt, że nakrętki mają kołnierz mimośrodowy :?: Szczerze mówiąc, nie widziałem takich na oczy, ale człek się uczy całe życie... :bezradny:
vegetagt - 14 Wrz 2014, 14:23

czy mimośrodowy to nie mam pojęcia, bo sam mam klasyczne śruby w mk2.
Tak to wygląda i podobno jest zalecane do ori alufelg:

Mały - 14 Wrz 2014, 18:38

ale jak dla mnie to jest zdeczka głupie bo jak by przyszlo zmienić fele to musze znów wymieniać piasty z lewej strony. Dostanę jakąś instrukcje jak zrobić z tym wentylatorem chłodnicy zeby działał jak nalezy? do skrzynki bezpieczników jest jakoś wpięty ale kręci cały czas po włożeniu bezpiecznika nie wiem czemu? co do obrotka też by sie przydała jakaś rada:D Jest tez taki mankament tego auta ze jak sie wsiądzie do niej to śmierdzi prze okrutnie benzyną, nie da sie wytrzymac, może być tego powodem to że przewody paliwowe są poprowadzone pod wykładzina w środku samochodu??śmierdzi cały czas podczas jazdy jak i podczas postoju jest to samo:)
blood_brother - 14 Wrz 2014, 23:26

Dokręcić na 4x100 nie próbowałem.
Co do smrodu benzyny, najprawdopodobniej trzeba wymienić uszczelkę baku przy pompie paliwa/smoku, pod kanapą jest otwór.

Mały - 15 Wrz 2014, 21:37

ja nie próbuje dokręcać na 4X100 bo juz widziałem jak wyglądały szpilki po okręceniu:D dlatego są do wymiany:P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group