|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Szum przy wciśniętym sprzęgle
Bit1 - 3 Wrz 2014, 09:33 Temat postu: Szum przy wciśniętym sprzęgle Przez krótką chwilę po wciśnięciu sprzęgła i następnie jego odpuszczaniu w końcowej fazie dało się czuć na nim takie uderzenie jak by coś później odpuszczało i uderzało w pedał.
Teraz już to nie występuje ale przy wciśniętym sprzęgle słychać szum, najbardziej jak auto jest zimne po rozgrzaniu problem raczej zanika.
Z tego co poczytałem na necie oznacza to że kończy się łożysko oporowe sprzęgła, ale na allegro nei potrafię znaleźć takiej części do mojego modelu.
Da się z tym torchę pojeździć czy to loteria kiedy padnie bo nie mam teraz za bardzo możliwości zostać bez auta.
Puff - 3 Wrz 2014, 09:38
Da się jeździć, ale z czasem będzie coraz gorzej
Możesz nie mieć łożyska oporowego, a wysprzęglik hydrauliczny. Zależy od skrzynki i czy to mk3 czy 3.5, itd.
Bit1 - 3 Wrz 2014, 09:52
Pufcio napisał/a: | Da się jeździć, ale z czasem będzie coraz gorzej
Możesz nie mieć łożyska oporowego, a wysprzęglik hydrauliczny. Zależy od skrzynki i czy to mk3 czy 3.5, itd. |
Czyto mk3 czy mk3,5 kto to wie co tam siedzi;p
wie ktoś w którym miejscu na skrzyni są jakieś numery nabite żeby ją zidentyfikować?
Puff - 3 Wrz 2014, 10:51
Na górnej części dzwona powinieneś mieć nalepkę z kodami
vegetagt - 3 Wrz 2014, 13:24
w mk3, 3.5 nie było fabrycznie hydraulicznego wysprzęglika, stąd problemy i kombinacje we fiescie Fazy i Elemelka.
Także albo zły dział, albo złe auto w profilu
ps. http://allegro.pl/lozysko...4509463053.html ?
kuba87 - 3 Wrz 2014, 13:41
no ale samego lozyska nie ma sensu wymieniac.
Bit1 - 3 Wrz 2014, 22:34
Powiedzcie mi czy ilość oleju w skrzyni może mieć wpływ na pracę tego łożyska?
Bo dziś całą noc auto stało akurat tak że maska była sporo niżej niż tył auta i jadąc do pracy nie było nic słychać, a wracajac jak już stała te 8h znów na równym terenie to szumiał.
Wiem, że tyle przy tym roboty, że przy okazji sprzęgło warto wymienić.
Puff - 3 Wrz 2014, 22:43
Nie, żadnego. Olej masz w przekładni, łożysko jest w dzwonie.
Zakładam, że stan oleju masz odpowiedni. Istnieje szansa, że ten szum nie pochodzi z łożyska oporowego, a z łożysk wewnątrz przekładni (to typowe przy dużych przebiegach w IB5). Albo będziesz z tym żył, albo wymienisz skrzynię, bo naprawiać się tego nie opłaca. Koszt łożysk i robocizny wyjdzie co najmniej tyle, ile w pełni zregenerowana skrzynia z gwarancją.
Badi - 3 Wrz 2014, 22:46
Lozysko oporowe jest w czesci skrzyni bedacej obudowa sprzegla, nie ma zadnego kontaktu z olejem przekladniowym (no chyba ze cieknie uszczelniacz na walku sprzeglowym, ale to rzadko sie zdarza ;d).
Edit: Pufcio mnie uprzedzil co do oleju. Szumi przy wcisnietym sprzegle wiec lozyska w skrzyni odpadaja, wtedy walki powinny stac.
Bit1 - 3 Wrz 2014, 23:15
Jeździć z tym mogę jak tylko będzie sobie szumieć i powoli się pogarszać tylko aktualnie jestem w sytuacji, że moge w każdej chwili dostać telefon i muszę śmigać 450km i wolałbym żeby nagle coś nei trzasło i straciłbym możliwość jazdy tak daleko od domu.
Puff - 3 Wrz 2014, 23:18
Zanim zaczęło mnie to wkurzać, przejechałem jeszcze ładnych parę tysięcy km - i nie była to spokojna jazda, zaręczam Potem skrzynię mi rozsadził wałek satelit różnicówki, ale to już inna historia
|
|