Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Zmiana turbo lub regulacja wastegate

damian128888 - 30 Sie 2014, 20:55
Temat postu: Zmiana turbo lub regulacja wastegate
Witam,

Otóż w mojej 1.4 tdci 16v niedługo wysiądzie turbina (żre olej). Chciałbym dzięki tej okazji uzyskać też więcej mocy z autka więc mam pytanie:

Czy lepiej zregenerować kp35 i podkręcić zawór wastegate do max 1.1 bara + dołożyć IC i zrobić chipa by miał większą dawkę paliwa czy,

Kupić inne, większe turbo. I tutaj mam pytanie. Czy jakieś turbiny pasują na hybrydę do KP35 (tzw. plug&play)? I oprócz KP35: Zauważyłem, że są filmiki na YT, że silnik 1.4 hdi ma turbo garretta 1544v. Czy podejdzie ta turbina bez większych modyfikacji?

Z góry dziękuję za porady,
Pozdrawiam.

Puff - 31 Sie 2014, 00:26

Po pierwsze:
-zmiana turbo na większe bez zmiany wtrysków na większe jest bez sensu
-zmiana turbo na większe bez zmiany programu jest bez sensu
-zmiana turbo na większe bez uprzedniego montażu odpowiedniego IC jest bez sensu
-zmiana turbo na większe bez jakichkolwiek modów wydechu jest absolutnie bez sensu


Po drugie:
-zamiast rzeźbić wastegate, zaopatrz się w MBC (nie bleed valve tylko MBC) oraz koniecznie zegar doładowania
-ustaw nieco większe ciśnienie (nie wiem ile jest fabrycznie na tym, przyjmij, że ~20% przyrostu bez IC ma sens, wszystko powyżej tego to abstrakcja)
-w nawiązaniu do powyższego - ta dmuchawa może dać i 1.5 bara, rzecz w tym, że jak przegniesz, to zamiast zyskiwać moc, będziesz ją tracił (o ile komputer nie wywiesi białej flagi i nie wejdzie w tryb awaryjny).

Wychodzenie poza stockowe parametry bez montażu IC to jak gra w black jacka - jeśli w pewnym momencie nie przestaniesz, mimo pokusy, ostro się przejedziesz. I pół biedy jak zaczniesz tracić moc - gorzej jeśli po jakimś czasie szlag trafi dmuchawę z powodu przegrzania i silnik się rozbiega. :)

I tak na marginesie - trzeba mieć świadomość, że po zrobieniu "chrupka", tudzież innych modów zwiększających moc, warto byłoby zainteresować się hamulcami i innymi częściami. Ponadto wypada znać limity fabrycznego dolotu i wydechu. Długa jazda z gazem w podłodze po zrobieniu porządnego chipa może skończyć się pęknięciem kolektora wydechowego - spaliny na wylocie osiągają większą temperaturę, a tej seryjny kolektor może nie być w stanie przez dłuższy czas znieść.

damian128888 - 1 Wrz 2014, 01:23

Dzięki za podpowiedź!

Czy można się wpiąć trójnikiem od wskaźnika doładowania do wężyka od wastegate tuż przed zaworkiem MBC? Tzn. czy w takim połączeniu wskazania będą realne?

Dodatkowo mam pytanie odnośnie orurowania do IC. Mam plan zakupić IC z 1.6 TDCi tylko nie wiem jakie rurki trzeba kupić (rozmiary itp.) Jeśli ktoś montował to prosiłbym o podanie rozmiarów.

Puff - 1 Wrz 2014, 01:30

Wskazania się bierze z linii turbo <-> MAP sensor
Z kolei MBC się montuje na linii turbo <-> wastegate :)

Odnośnie IC w 1.4 jest temat na forum, poszukaj :)

damian128888 - 5 Wrz 2014, 23:02

Witam

Zamontowałem IC, miernik doładowania turbiny oraz MBC firmy properfekt. Jest różnica i to taka, że się bardzo zdziwiłem, lecz mam problem... Na początku dodam że górne wyjście tego MBC podłączyłem przewodem od muszli, a dolne -> przewód do WG (mam nadzieje, że dobrze).

Otóż kręcę i kręcę tym MBC i maksymalnie mam 1.1 bara co daje odczuć różnicę. Mam taki dziwny efekt, że miernik pokazuje przez chwilę 1.4 bara i spada do 1.1 bara bez względu na kręcenie śrubką. Co może być nie tak?

Puff - 6 Wrz 2014, 11:17

damian128888 napisał/a:
Na początku dodam że górne wyjście tego MBC podłączyłem przewodem od muszli, a dolne -> przewód do WG (mam nadzieje, że dobrze)

Niestety, z dwóch możliwych ustawień, akurat wybrałeś to złe. :D

Zepnij na opak, odkręć śrubę doładowania i pomału dodawaj. Za każdym razem rób test w ruchu na 2-3 biegu do redline. Jak uznasz, że jakaś wartość jest satysfakcjonująca, zostaw ją tak, pojeździj z butem w podłodze na autostradzie, żeby użyć 4 i 5 biegu i kontroluj ciśnienie - ma ono tendencje do bycia nieco wyższym (0,05-0,1 bara) niż na 2 i 3 biegu - a u mnie to kwestia wchodzenia kompa w tryb awaryjny. ;)

damian128888 - 6 Wrz 2014, 23:08

Dzisiaj już zamieniłem podłączenie zaworku i działa poprawnie, lecz... :)

Dalej ma w 14 sekund do 100 km/h co mnie najbardziej dziwi. Mam wrażenie, że auto ma mocniejszego kopniaka, ale stoper nie kłamie i według pomiaru do 100 km/h nic się nie zmieniło. Na wskaźniku doładowania jest przecież różnica z 0.9 bara na 1.4 bara. Jak to rozumieć :D ?

Puff - 6 Wrz 2014, 23:26

Z samego powietrza mocy nie uzyskasz, choćbyś się nie wiem jak wysilał. Wypada dać też więcej paliwa - od tego jest chip. :)
Jaszczur - 9 Wrz 2014, 15:08

damian128888 napisał/a:
Mam wrażenie, że auto ma mocniejszego kopniaka


Mógł się przesunąć max moment obrotowy niżej, co daje wrażenie "większego kopniaka", ale ogólny bilans mocy pozostał ten sam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group