|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Problem z układem kierowniczym
Fordzik88 - 28 Cze 2014, 18:29 Temat postu: Problem z układem kierowniczym Witam wszystkich, mam problem z kierownicą. Dzisiaj wymieniłem:
- końcówki drążków,
- maglownice,
- sworznie,
- krzyżak kolumny kierowniczej.
Niestety mam kolejny problem, którego ani ja ani ojczulek nie jesteśmy w stanie rozwiązać. Mianowicie tego nieda się opisać, trzeba posłuchać, załączam poniżej link do filmu, na którym nagrałem w jaki sposób stuka kierownica. (coś musi ją wypychać do góry - rusza się cała przekładnia i osłona). Ale co.... i tutaj zaczyna się problem.
Link
Może mi coś podpowiecie.
Pozdrawiam Łukasz.
P.S. Pomyłka - Nie ten dział. Źle kliknąłem, moje auto to Fiesta MK3. Przepraszam.
diodalodz - 28 Cze 2014, 19:00
Wygląda na to że nie do końca wbiłeś krzyżak i podczas obracania metalowe łapki się o siebie ocierają. Możliwe jest też, że przekładania kierownicza jest od innego modelu, sprawdzałeś czy obie są identyczne po wymontowaniu starej ?
Fordzik88 - 28 Cze 2014, 19:04
diodalodz, tak są identyczne. Wszystko jest w tym samym miejscu. Krzyżak jest dociągnięty do końca. Wcześniej też tak latała, ale było ciszej.
brewa7 - 28 Cze 2014, 21:06
Weź najpierw zobacz skąd dokładnie są te stuki i czy nie masz nigdzie luzów na tym krzyżaku jednak
Fordzik88 - 28 Cze 2014, 21:09
brewa7, gdybym wiedział skąd one są to bym to naprawił . Krzyżak jest nowy, maglownica tak samo. Kierownicy nie rozkręcałem bo nieumiem odkręcić poduszki powietrznej.
DemptD - 29 Cze 2014, 11:59
przekręcasz kierownice o 90* w lewo i masz 1 śrubkę, potem tak samo w prawą stronę i też odkręcasz tą 1 śrubkę i poduszka wychodzi
Puff - 29 Cze 2014, 12:01
Jak masz takie samo mocowanie jak mk4/5, to potrzebujesz klucza nasadkowego "z połówką" (chyba rozmiar 6,5 - sprawdzisz to nakładając sąsiadujące rozmiary. Jeden nie wejdzie, drugi będzie za luźny. Kupujesz "połówkę" i odkręcasz
taksak - 29 Cze 2014, 21:01
Witam, nie dawno to przerabiałem,odkręcasz pod kierownicą śruby i odpinasz poduszkę,odkręcasz śrubę i ściągasz kierownicę .Odpinasz wszystko po bokach i odkręcasz tak żeby pozostał tylko wał kierowniczy a rurę to znaczy kolumnę kierowniczy ściągasz .I tam w dolnej części jest łożysko takie trochę podobne do rowerowego,gdzieś w garażu mam symbol.Ja go nie wymieniałem bo jest dostępne tylko w serwisie,i musiałem trochę czekać.Zniwelowałem luz podkładkami z plastyku i tak zostawiłem.Dokładnie to przez telefon.Pozdrawiam
Fordzik88 - 1 Lip 2014, 20:13
Witam, problem rozwiązany . Okazał się błahy i banalny. Krzyżaczek był zbyt luźny, przez co kierownica zamiast z nim obracała się w środku (w tym wejściu co łączy się krzyżaczek z przekładnią kierowniczą). Wymieniłem na chwile obecną na stary krzyżaczek. Będę musiał ten nowy w imadło wsadzić i trochę go ściaśnić.
A co do instrukcji odkręcenia poduszki powietrznej dziękuję, bardzo. Przyda się w przyszłości
brewa7 - 1 Lip 2014, 20:21
Fordzik88, mówiłem że może być luźny krzyżak toś nie wierzył.
|
|