Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Jak zdjąć osłonę silnika ?

pawel2611 - 28 Cze 2014, 14:50
Temat postu: Jak zdjąć osłonę silnika ?
Witam
Mam pytanie jak zdjąć tą dużą pokrywę silnika (na zdjęciu nr2) ?
Są jakieś zatrzaski ale jak je wypinam to pokrywa nadal siedzi a nie chcę czegoś połamać
Ktoś ma jakieś sugestie ?
Zapożyczyłem sobie zdjęcie, chodzi o pokrywę nr 2


[ Dodano: Nie Cze 29, 2014 13:09 ]
Witam
Czyli rozumiem że cały plastik mocno złapać od strony środka auta i pociągnać ?
Chcę zobaczyć świece i cewkę bo mi gubi zapłon.
Dzięki za pomoc.

tbone001 - 29 Cze 2014, 13:15

Też kiedyś próbowałem to ściągnąć. Na pewno złą drogą jest próba odpięcia zatrzasków, które są na obwodzie tej dużej pokrywy.
Kiedyś, jak miałem problem z wężykiem powrotnym w układzie chłodzenia (wątek link), jeden z forumowiczów wspomniał o plastikowych nakrętkach trzymających jedną stronę tej pokrywy.
Z kolei gazownik, u którego byłem ostatnio, zamontował mi pod tą pokrywą wtryskiwacze LPG i przy okazji zapytałem go, jak ją zdjął. Powiedział, że wystarczyło pociągnąć do góry od strony podszybia, a z przodu auta są tylko kołki ustalające, które siedzą w gumowych panewkach.
Ja sam w końcu nie próbowałem tego zdejmować - puściłem przewód powrotny na około.
Na pewno przydałoby się odkręcić obudowę filtra powietrza (dwie śruby torx).

tadziu47 - 30 Cze 2014, 10:41

Witam !
Podepnę się do w/w tematu .
Przy wymianie filtru powietrza , miałem część zdemontowaną obudowy filtru i odłączone przewody , zaś część środkową obudowy silnika [ nr 2 ] nie udało mi się ją ściągnąć .
Próbowałem tą metodę - siłą od strony podszybia , ale bez rezultatu i dałem spokój .
Również oczekuję na jakiś kruczek metody jej ściągnięcia .
Pozdrawiam !
:hammer:

tajro - 12 Lip 2014, 19:42

Witam,
ponieważ jestem tu nowy a posiadam także fiestę 1.3 2003 i wymieniałem dzisiaj uszczelkę pod pokrywą zaworów bo lał się olej i sam potrzebowałem wyszukać rozwiązania jak zdjąć tą pokrywę to napiszę co i jak.
1. Nie ściągać pokrywy z tych zatrzasków bo to się mija z celem i nie jest nam potrzebne.
2. Odpinamy rurę dolotową powietrza z prawej strony tej obudowy
3. Odkręcamy obudowę filtra powietrza (2 gwiazdki) wyjmujemy filtr i pokrywę umieszczamy tak aby nam nie przeszkadzała.
4. Teraz najważniejsze... ta czarna puszka (cała osłona) nie jest do niczego przykręcona. Trzyma się ona na 4 gumowych bolcach z czego 2 są na pokrywie zaworów (fotka poniżej) i 2 znajdują się pod dolną częścią puszki z której wyciągnęliśmy filtr powietrza. Zdejmujemy to ustrojstwo najłatwiej tak, że zaczynamy od chwycenia dolnej części (tam gdzie był filtr powietrza) i pociągnięciu w górę tak aby wyszła ta część z bolcami z dwóch otworów (bo tutaj bolce są przytwierdzone do obudowy filtra powietrza a gumy w których siedzą są przytwierdzone na stałe wewnątrz komory silnika). Jak już wyjdzie to ciągniemy w górę tą dużą puszkę (można od boków albo od góry chwycić i ciągnąć w górę) i wyskakuje całość. Czasem trzeba sporo siły ale nie ma co się obawiać bo za bardzo nie ma co urwać. Poniżej zdjęcia poglądowe.

daniel6230i - 21 Kwi 2016, 23:45
Temat postu: Jak zdjąć osłonę silnika ?
Pozwolę sobie odświeżyć trochę ten wątek. Może mi ktoś powiedzieć co przedstawia pozycja 3 na zdjęciu z pierwszego postu? Wiem, że jest tam klapka pod którą znajduje się jakaś gąbka, ale nigdzie nie potrafię znaleźć odpowiedzi do czego to może służyć. U mnie ta gąbka jest ubabrana w oleju, zakładam że tak nie powinno być. Poza tym silnik posiada nieszczelność i olej sączy się od strony świec, podejrzewam uszczelkę pod pokrywą zaworów, mógłby ktoś potwierdzić moje przypuszczenia? Jutro zdejmę tą plastikową osłonę i zobaczę może miejsce ewentualnej nieszczelności.
rafalszczypinski - 26 Paź 2016, 09:49
Temat postu: Jak zdjąć osłonę silnika ?
Ta gąbka nie powinna być ubabrana w oleju - to filtr oparów oleju z silnika - możesz uprać w benzynie ekstrakcyjnej albo po prostu wyciąć nową z gąbki o podobnej strukturze. Co do nieszczelności - na 90% uszczelka- sam wymieniałem w mojej Fieście. Mała sugestia - warto kupić gumową w oryginale- korkowe lubią się szybciej zużywać. Dokręcasz śruby na wyczucie. Pamiętaj, żeby bardzo dokładnie oczyścić miejsce styku uszczelki z blokiem silnika i pokrywą zaworów- inaczej cała operacja nie ma sensu (dalej będzie wyciekać).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group