|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Wymiana paska wieloklinowego
Mati - 9 Cze 2014, 21:59 Temat postu: Wymiana paska wieloklinowego Cześć. Przymierzam się do wymiany paska w mojej fieście mk5 99r. 1.3 HCS 50km.
Teraz mam pytanie czy występuje u mnie tylko napinacz, czy powinna być jeszcze rolka prowadząca pasek? Z tego co oglądałem pod maską to jest tylko sam napinacz. Możecie powiedzieć jak jest u Was? Bo nie wiem jaką długość paska mam wziąć.
Dodam że mam wspomaganie.
TSRules - 9 Cze 2014, 22:29
napinacz z rolką prowadzącą, luzujesz odchylając, długość dobierasz w sklepie w zależności czy ze wspomaganiem, czy z klimą itp.
Mati - 9 Cze 2014, 22:31
Ok tylko u mnie nie ma rolki prowadzącej, jest sama rolka napinacza i nic poza tym.
Pytanie moje jest takie czy powinna być tam rolka prowadząca?
TSRules - 9 Cze 2014, 22:48
Mati napisał/a: | jest sama rolka napinacza i nic poza tym. |
no tak ma być, jak nie hałasuje to nic przy tym nie grzebiesz wymieniasz tylko pasek
damianisko5 - 17 Gru 2015, 15:45 Temat postu: Wymiana paska wieloklinowego Odświeżam temat - muszę wymienić rolkę napinacza paska wielorowkowego w 1,25 Zetec 2000r. Po odciągnieciu kluczem 13 i ściągnięciu paska napinacz opiera się o blachy zawieszenia - sprężyna NIE jest całkowicie zwolniona /tak jak np. w Focusie MK1 1,6 Zetec/ Nie próbowałem jej odkręcić w tej pozycji, bo obawiam się, że napięcie sprężyny spowoduje uszkodzenie śruby mocującej - w Focusie robi się to bez problemu CZYLI odkręcamy śrubę w PRAWO i rolka swobodnie schodzi z czopa napinacza - a tu w Fieście mam problem ... kto miał już z tym do czynienia i może coś doradzić ? dzięki.
wawrzyc - 25 Gru 2015, 23:32 Temat postu: Wymiana paska wieloklinowego Tutaj w 1.3 na 100% jest zwykła śruba nie z lewym gwintem czyli normalnie odkrecasz. Wiem bo kiedyś szukałem śruby z lewym do 1.4/1.25
damianisko5 - 26 Gru 2015, 17:18 Temat postu: Wymiana paska wieloklinowego Problem nie leży w kierunku odkręcania śruby mocującej napinacz, tylko w napięciu sprężyny po zdjęciu paska. CAŁY napinacz opiera się wtedy o blachy zawieszenia i tu widzę kłopot z późniejszym jego zamontowaniem.
Inna sprawa, że /jak piszesz/ odkręcając śrubę w lewo nie zwolnię napinacza - dlatego opisałem jak to jest w Focusie i ten sposób ma tu sens.
|
|