|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Nieszczelna klimatyzacja
bep - 9 Cze 2014, 09:50 Temat postu: Nieszczelna klimatyzacja Witam,
Jak w opisie. Co jakieś 1.5 roku uchodzi mi cały cały czynnik z klimy. Prosiłem gościa żeby sprawdził szczelność układu zanim napełni. Na koniec powiedział, że sam układ jest szczelny i on obstawia że albo pompa gdy pracuje (pojawia się jakaś nieszczelność) albo ucieka z zaworu. Sam nie ma możliwości naprawy tego tematu i polecił mi tam jakiś warsztat (układ nie został napełniony czynnikiem co by nie narażać mnie na koszty)
Zanim pojade do następnego warsztatu, czy macie może jakieś podejżenia co poza samym układem może powodować nieszczelność? (czy np fieściny nie mają czegoś że bardzo często pada zawór czy coś ..) Nie chce dać się naciągnąć na koszty
Tobol - 9 Cze 2014, 18:59
Pytanie czy używasz klimy w zime ? Jeżeli nie to źle przynajmniej raz na 2-3dni niech sobie w zime chodzi przynajmniej 10 min aby olej znajdujący się w sprężarce się rozszedł po niej. Aby wytłumaczyć to łopatologicznie tam gdzie wchodzi wał do sprężarki z paska klinowego to przy sprężarce na tym wale jest uszczelka jeżeli olej nie rozejdzie się po sprężarce najczęściej to jest miejsce ucieczki czynnika z układu. Ja obstawiam to miejsce. Koszty uszczelki robocizny nie wiem. Porządny serwis klimatyzacji posiada czujnik wykrywający nieszczelność podjedź niech sprawdzą absolutnie nie jest to nic co by miało, Cię zrujnować.
Pozdro
Puff - 9 Cze 2014, 21:24
Cytat: | Pytanie czy używasz klimy w zime ? Jeżeli nie to źle przynajmniej raz na 2-3dni niech sobie w zime chodzi przynajmniej 10 min aby olej znajdujący się w sprężarce się rozszedł po niej. |
To nie takie hop, bo poniżej 4°C często nie da się włączyć sprężarki - trzeba by było mocno rozgrzać motor i liczyć, że instalacja się od niego nagrzeje.
Trzeba nabić układ z olejem wrażliwym na światło UV i patrzeć gdzie uchodzi. Innej metody nie ma.
Tobol - 9 Cze 2014, 21:29
Pufcio napisał/a: | Cytat: | Pytanie czy używasz klimy w zime ? Jeżeli nie to źle przynajmniej raz na 2-3dni niech sobie w zime chodzi przynajmniej 10 min aby olej znajdujący się w sprężarce się rozszedł po niej. |
To nie takie hop, bo poniżej 4°C często nie da się włączyć sprężarki - trzeba by było mocno rozgrzać motor i liczyć, że instalacja się od niego nagrzeje.
Trzeba nabić układ z olejem wrażliwym na światło UV i patrzeć gdzie uchodzi. Innej metody nie ma. |
Pójdzie poniżej 4°C ja nie wiem ile wy tam jeździcie ale po 10 min jazdy w -10 stopniach silnik masz rozgrzany na 100% puszczasz klime i niech pyka. Z tym olejem ja bym nie kombinował skoro ja w pracy mam wykrywacz nieszczelności gaz R134A bez problemu da się wykryć nie trzeba stosować tego oleju wrażliwego na UV. Dodatkowe koszta a przecież można to zrobić prawie za darmo Lecz Pufcio też podsunął dobre rozwiązania.
bep - 9 Cze 2014, 22:13
No właśnie nie włącza się w zimie. Nie włączało mi się w zimie także w Escorcie, w Primerze i w Civicu którym aktualnie jeżdżę (Fiesta to auto mej lubej).
No nic. Chyba jest to jedyna opcja. Trzeba będzie wydać to 100 zł na czynnik żeby się potem ładnie zaświeciło :( ehh
Dzięki tymczasem za porade, odezwę się który element się zaświecił, i niech zostanie dla potomności
Puff - 9 Cze 2014, 23:12
Tobol napisał/a: | Pójdzie poniżej 4°C ja nie wiem ile wy tam jeździcie ale po 10 min jazdy w -10 stopniach silnik masz rozgrzany na 100% puszczasz klime i niech pyka. |
To nie od silnika zależy, ale od temperatury sprężarki (w środku jest czujnik, który nie pozwoli włączyć układu, jeśli temperatura będzie poniżej zadanej ). Osłona pod silnikiem pewnie ułatwia nagrzanie komory silnikowej, natomiast nie byłbym pewien czy to wystarczy (a jeśli tak, to w tym momencie brak osłony uniemożliwi włączenie sprężarki w zimie).
bep - można spróbować nabić oleju i azotu, ale wtedy gaz nie krąży w układzie, więc da się wykryć jedynie wycieki "statyczne"
|
|