|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Mechanika ogólna - MK6 Wymiana Silnika
takisobie - 25 Maj 2014, 23:44 Temat postu: MK6 Wymiana Silnika Witam,
Stoje przed zakupem forda fiesty mk6 '08r. z silnikiem 1,3 70 KM zasilanym instalacja lpg. Chcialbym wymienic w nim silnik na mniej awaryjny, podobnie spalajacy i troche mocniejszy (pewnie niemozliwe ) i teraz pytanie do was, na jaki najlepiej zmienic, zeby po 1. nie bylo problemow z tzw. "swapem" po 2. byl kompatybilny z obecna instalacja lpg (sekwencyjna). Jeśli chodzi o mnie, to na ta chwile sklaniam sie ku 1,4 16v 80 KM, ale bez jakis konkretnych argumentow. Czekam na propozycje i dziekuje za zainteresowanie
Puff - 25 Maj 2014, 23:50
W temacie mocy - 1.6 lub 2.0
W temacie działania z gazem w/w jednostek, muszą się wypowiedzieć spece
Tak praktycznie patrząc, to jak masz się ładować w swapa i zmieniać coś z kapcia na lać (10 koni różnicy, serio?), to wsadź coś, co ma minimum 100. Parzych tutaj zmieniał silnik w swojej mk6 na 1.6 i spalanie mu dramatycznie spadło (mocniejszy silnik = nie pałujesz go tak bardzo i mniej spala).
Parzych - 26 Maj 2014, 13:23
Pufcio napisał/a: | Parzych tutaj zmieniał silnik w swojej mk6 na 1.6 i spalanie mu dramatycznie spadło | Z tym "dramatycznie" to bym nie przesadzał, ale o ok litr spadło...
Odnośnie swapa z 1,3 może nie być ani łatwo ani tanio, jako że jest to zupełnie inna konstrukcja niż 1,25/1,4/1,6, pewnie będzie potrzebna wymiana wiązki (na pewno kolektorów i łap silnika), może i skrzyni...
Puff - 26 Maj 2014, 17:34
Parzych napisał/a: | Z tym "dramatycznie" to bym nie przesadzał, ale o ok litr spadło... |
Weź pod uwagę spalanie pod kątem mocy - koni mniej, a więcej żarło. Tutaj zysk jest podwójny.
takisobie - 26 Maj 2014, 23:03
Zapomnialem dodac, ze obecny silnik nie jest w pelni sprawny, bierze olej, pomimo remontu glowicy i zaworow (jeden sie wypalil) wg. mechanika, ktory to naprawial teraz bierze olej "od dolu" ale co mial na mysli to nie mam pojecia nie porywalbym sie na wymiane silnika, bo mi tylko nie odpowiada moc ;p dlatego wlasnie, zastanawiam sie nad oplacalnoscia takiego swapa, bo "kosztowny" moze byc tez remont silnika. a jesli mialbym nie duzo wiekszym kosztem wymienic silnik na mocniejszy, to wybralbym wlasnie ta opcje dzieki za zainteresowanie ;p i jakby ktos mogl okreslic w jakim przedziale cenowym taka wymiana silnika to by bylo jeszcze super ;p
PS: tego oleju to troche pije przez 8 tysiecy wypil 2,5 litra 5w30, gdzie ten wlasnie olej nie jest najtanszy
Parzych - 26 Maj 2014, 23:50
Mnie swap wyszedł ok 4 tys zł, a wymieniłem tylko silnik, koło zamachowe ze sprzęgłem (używane), kolektor ssący i płyny ustrojowe + przestrojenie kompa z 1,25 na 1,6 (+ oczywiście robocizna)...
takisobie - 27 Maj 2014, 11:22
To dużo.... chyba jednak zostane przy poczciwym 1,3, z racji chociazby tego, ze 3 miesiace temu bylo wymieniane sprzeglo, a rozumiem, ze w przypadku zmiany silnika to ten wlasnie osprzet podlega wymianie :/ a teraz troche poza tematem, to slyszleliscie moze o jakis sprawdzonych sposobach usprawnienia tego silnika, poprzez jakies modyfikacje? bo jazda tym samochodem np. w trasie, pod gorke lub z wlaczona klimatyzacja to jest istna katorga, samochod z 2008 roku z tak starym konstrukcyjnie silnikiem to jakas pomylka
|
|