Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - MK6 Wymiana Silnika

takisobie - 25 Maj 2014, 23:44
Temat postu: MK6 Wymiana Silnika
Witam,
Stoje przed zakupem forda fiesty mk6 '08r. z silnikiem 1,3 70 KM zasilanym instalacja lpg. Chcialbym wymienic w nim silnik na mniej awaryjny, podobnie spalajacy i troche mocniejszy (pewnie niemozliwe ;) ) i teraz pytanie do was, na jaki najlepiej zmienic, zeby po 1. nie bylo problemow z tzw. "swapem" po 2. byl kompatybilny z obecna instalacja lpg (sekwencyjna). Jeśli chodzi o mnie, to na ta chwile sklaniam sie ku 1,4 16v 80 KM, ale bez jakis konkretnych argumentow. Czekam na propozycje i dziekuje za zainteresowanie ;)

Puff - 25 Maj 2014, 23:50

W temacie mocy - 1.6 lub 2.0 :P
W temacie działania z gazem w/w jednostek, muszą się wypowiedzieć spece ;)

Tak praktycznie patrząc, to jak masz się ładować w swapa i zmieniać coś z kapcia na lać (10 koni różnicy, serio?), to wsadź coś, co ma minimum 100. Parzych tutaj zmieniał silnik w swojej mk6 na 1.6 i spalanie mu dramatycznie spadło (mocniejszy silnik = nie pałujesz go tak bardzo i mniej spala).

Parzych - 26 Maj 2014, 13:23

Pufcio napisał/a:
Parzych tutaj zmieniał silnik w swojej mk6 na 1.6 i spalanie mu dramatycznie spadło
Z tym "dramatycznie" to bym nie przesadzał, ale o ok litr spadło...
Odnośnie swapa z 1,3 może nie być ani łatwo ani tanio, jako że jest to zupełnie inna konstrukcja niż 1,25/1,4/1,6, pewnie będzie potrzebna wymiana wiązki (na pewno kolektorów i łap silnika), może i skrzyni... :myśli:

Puff - 26 Maj 2014, 17:34

Parzych napisał/a:
Z tym "dramatycznie" to bym nie przesadzał, ale o ok litr spadło...

Weź pod uwagę spalanie pod kątem mocy - koni mniej, a więcej żarło. Tutaj zysk jest podwójny.

takisobie - 26 Maj 2014, 23:03

Zapomnialem dodac, ze obecny silnik nie jest w pelni sprawny, bierze olej, pomimo remontu glowicy i zaworow (jeden sie wypalil) wg. mechanika, ktory to naprawial teraz bierze olej "od dolu" ale co mial na mysli to nie mam pojecia :D nie porywalbym sie na wymiane silnika, bo mi tylko nie odpowiada moc ;p dlatego wlasnie, zastanawiam sie nad oplacalnoscia takiego swapa, bo "kosztowny" moze byc tez remont silnika. a jesli mialbym nie duzo wiekszym kosztem wymienic silnik na mocniejszy, to wybralbym wlasnie ta opcje ;) dzieki za zainteresowanie ;p i jakby ktos mogl okreslic w jakim przedziale cenowym taka wymiana silnika to by bylo jeszcze super ;p
PS: tego oleju to troche pije ;/ przez 8 tysiecy wypil 2,5 litra 5w30, gdzie ten wlasnie olej nie jest najtanszy :D

Parzych - 26 Maj 2014, 23:50

Mnie swap wyszedł ok 4 tys zł, a wymieniłem tylko silnik, koło zamachowe ze sprzęgłem (używane), kolektor ssący i płyny ustrojowe + przestrojenie kompa z 1,25 na 1,6 (+ oczywiście robocizna)...
takisobie - 27 Maj 2014, 11:22

To dużo.... ;) chyba jednak zostane przy poczciwym 1,3, z racji chociazby tego, ze 3 miesiace temu bylo wymieniane sprzeglo, a rozumiem, ze w przypadku zmiany silnika to ten wlasnie osprzet podlega wymianie :/ a teraz troche poza tematem, to slyszleliscie moze o jakis sprawdzonych sposobach usprawnienia tego silnika, poprzez jakies modyfikacje? bo jazda tym samochodem np. w trasie, pod gorke lub z wlaczona klimatyzacja to jest istna katorga, samochod z 2008 roku z tak starym konstrukcyjnie silnikiem to jakas pomylka :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group