|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Wycieki z przekładni / maglownicy
tarjei86 - 25 Maj 2014, 19:36 Temat postu: Wycieki z przekładni / maglownicy Witam szanownych forumowiczów ;-)
Z racji, że przesiadłem się jakiś czas temu z Hondy Accord 2001 na Forda Fiestę 2008 (MK6, 1,25 Duratec), jestem zielony w tym modelu. O ile Hondy nie trapiły raczej żadne większe problemy przez 5 lat użytkowania i co najmniej 250k km przebiegu, o tyle Fiesta ma nalatane niecałe 60k km i pojawiły się solidne wycieki z magla. Generalnie co 3-4 dni muszę dolewać Carlube do zbiorniczka, bo pompa zaczyna wyć masakrycznie. Pod autem zostaje codziennie plama. Ostatnio byłem umyć samochód i przy max. skręcie kierownicą, widać za kołem, że belka jest cała mokra z jednej i drugiej strony, a więc ewidentnie wycieka z maglownicy po obu stronach. Moje pytanie jest zasadniczo proste, ale wiem po historiach kolegów z klubu Accorda, że w realnym życiu bywa z tym różnie. Potrzebuję informacji, gdzie najlepiej oddać przekładnię do regeneracji i czy w ogóle jest to konieczne? Być może jest tam jakiś element, który wystarczy wymienić? Nie ma problemów z jazdą, auto jakoś nie pływa, stukają co prawda już chyba przeguby (tak oceniam po dźwięku) ale poza tym jest OK. Wiem, że koledzy robiący przekładnie w innych samochodach często po roku mieli powrót problemów i kolejne wycieki. Nie wiem więc, co faktycznie robić, a po 3 dolanej butli Carlube wydaje mi się, że najwyższy czas zająć się tematem. Dzięki z góry za pomoc i jakieś podpowiedzi.
Drugie pytanie dotyczy rozrządu - warto wymieniać pompę wody, czy nie ma to sensu? Na ile mniej więcej starcza taki rozrząd po wymianie? W Accordzie mniej więcej co 60k km powinno się wymieniać. Nie wiem jak tutaj.
No i trzecie pytanie - czy macie jakieś sprawdzone sklepy online z częściami?
Dzięki z góry
Parzych - 25 Maj 2014, 21:40
1. Co do maglownicy to dziwne że cieknie przy ok 60kkm, jakoś nie trafiłem tutaj na temat, żeby coś się z nią działo przy dużo większych przebiegach, sam mam 105kkm i jest suchutka...
2. ETIS (Ford) podaje że rozrząd przy 160kkm lub po 8 latach...
3. Sam korzystałem z tego: http://ford.auto.pl/ i byłem zadowolony...
tarjei86 - 9 Cze 2014, 09:07
No widzisz :/ fakt, że samochód był ściągany z Raichu... więc po drodze mógł "stracić" kilka km... wiadomo jak jest. Nie mniej - poza tym maglem w sumie nic się wielkiego nie dzieje i samochód działa jak powinien.
Problem pojawił się tylko ostatnio z elektryką bagażnika - nie działa z przycisku, ani na pilocie, ani w kabinie... będe musiał rozbierać chyba te plastiki od środka.
Za pozostałe informacje dzięki :ok
Magiel w przyszłym tygodniu idzie do regeneracji. Byłem obejrzeć go u kumpla na podnośniku i jest dramat. Dosłownie cieknie z obu stron. Do tego stukają już końcówki drążków, więc też pójdą do wymiany.
Tobol - 9 Cze 2014, 19:01
Ja mam 115000km i mam luzy w maglownicy lecz jeszcze nie cieknie. Musi iść do regeneracji. Daj cynk ile Cię to wyniosło sama regeneracja i robocizna bo jestem bardzo ciekawy Widze jesteś ze śląska daj znać gdzie to robią i koszty będę wdzięczny
Pozdrawiam
TSRules - 9 Cze 2014, 22:40
cytat z autocentrum art. Maluch z charakterem - Ford Fiesta VI (2001-2008) :
"Stosunkowo często zawodzą również przekładnie kierownicze – pojawiają się w nich luzy, a także dochodzi do rozszczelnienia układu."
Parzych - 9 Cze 2014, 23:24
TSRules napisał/a: | "Stosunkowo często zawodzą również przekładnie kierownicze – pojawiają się w nich luzy, a także dochodzi do rozszczelnienia układu." | Jak na razie to pierwszy przypadek na naszym Forum...
TSRules - 10 Cze 2014, 12:01
cytat z autokult "Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]":
"W niektórych egzemplarzach może dojść do rozszczelnienia hydrauliki układu wspomagania kierownicy i uszkodzenia maglownicy"
cytat z "Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa":
"Producent przeprowadził kilka akcji serwisowych, w celu wyeliminowania usterki układu hamulcowego tylnej osi i problemów ze wspomaganiem."
cytat z furora.tv "Ford fiesta mk6 poradnik kupujacego":
"Skrzynie biegów cierpią czasami na wycieki, tak samo zresztą jak przekładnia kierownicza, z której wycieka płyn hydrauliczny. Problemy z maglownicą (w tym modelu dodatkowo z pompą wspomagania) to znów problem odziedziczony po poprzedniku i kompletnie zaniedbany przez producenta."
przypadek ?
nie sądzę bro
MarcinCe - 10 Cze 2014, 14:09
Parzych napisał/a: | TSRules napisał/a: | "Stosunkowo często zawodzą również przekładnie kierownicze – pojawiają się w nich luzy, a także dochodzi do rozszczelnienia układu." | Jak na razie to pierwszy przypadek na naszym Forum... |
To właśnie doszedł drugi. Wywaliło cały płyn przy przegubie, jeszcze nie wiem co poszło dokładnie. A jeszcze wczoraj po powrocie z 600km trasy cieszyłem się, że śmiga bez zarzutu...
Wszystko się kiedyś zepsuje
tarjei86 - 25 Cze 2014, 12:34
a więc nie jesteśmy odosobnionym przypadkiem
A tak poważniej... lipa straszna z tym jest. Ja czekam na termin u mojego mechanika i.... dolewam płynu co kilka dni. Niestety pod samochodem coraz większa plamka i pompa wyje za każdym razem jak w zbiorniczku jest w okolicach minimum. W przyszłym tygodniu mam to mieć ogarnięte podobno.
Cena podobno c.a. 500 PLN za regenerację + ok 250-300 PLN za robociznę przy zdejmowaniu/zakładaniu. Do tego doliczam od razu drążki i końcówki drążków - aby za jednym zamachem to ogarnąć a potem jechać na zbieżność i geometrię (nie wiem jak we Fieście to wygląda, do tej pory jeździłem Japończykami..)
siwy_693 - 20 Sie 2014, 22:45
Podłącze się do tematu.
Dzisiaj znalazłem prawdopodobny luz w mojej fieście i znajduj się on na połączeniu kolumny kierowniczej z maglownicą. Próbowałem dzisiaj popchnąć trzpień który wychodzi z maglownicy i łączy się z kolumną kierownicy za pedałami, no i udało się przesunąć ten cały "zestaw" o jakieś 0.5cm. Zastanawia mnie czy tego luzu nie da się jakoś skasować śrubą korekcyjną. Zaznaczam, że płyn nigdzie nie wycieka auto reaguje od razu na ruch kierownicy tylko podczas jazdy po bruku coś stuka i mnie bardzo denerwuje... Może ktoś z was coś podpowie z góry wielkie dzięki.
tegies - 21 Sie 2014, 09:28
U mnie też niestety zaczęło cieknąć z przekładni kierowniczej. Może nie leje się jeszcze ale luz wyraźny i mokro od spodu. Dałem samochód na Łubinową w Łodzi. Znajomy mechanik polecił mi ten warsztat. Dziś/jutro odbiorę to zobaczą jak będzie.
|
|