Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] SWAP z 1.1 na 1.8 16V - problem

AdamP - 18 Maj 2014, 15:04
Temat postu: [MK3] SWAP z 1.1 na 1.8 16V - problem
Swapowałem na silnik 1.8 z Laskoskoszowej mk1 , podłączyłem wiązkę, pompe itd. paliwo dochodzi, iskra jest, silnik bucha, coś tam sie dzieje w cylindrach ale nie chce wystartować (na popych to samo) . Wtyczki podłączone kolorami kabli wg TIS ( wiązka z escorta, ale działała we fieście Laskosza)
Proszę o wszelkie sugestie i pomoc

Mafios - 19 Maj 2014, 20:20

to bardzo dziwne , jak paliwo jest i iskra to musi zagadać kuleć ale zagdać musi , pompa paliwa nie daje za malego cisnienia ? masy wszystkie podłączone ?
Mariox003 - 19 Maj 2014, 21:00

czujnik położenia wału/wałka?
vegetagt - 19 Maj 2014, 22:59

Mariox003 napisał/a:
czujnik położenia wału/wałka?


nie byłoby iskry

Mafios napisał/a:
pompa paliwa nie daje za malego cisnienia ?


mi nawet na minimalnym cisnieniu zetec gadał.

acti357 - 19 Maj 2014, 23:10

AdamP, paliwo dobrze podłączone?
biały - zasilanie,
czerwony - powrót

Nie przelewa go czasem?

Zobacz też czy wszystkie piny od ECU siedzą na swoim miejscu. Nieraz potrafią wypaść.

AdamP - 20 Maj 2014, 12:54

Zmierzone wartości czujnika poł wałka 437ohm, wału 347ohm, zasilanie w paliwo jest oparte na zewnętrznej pompie paliwa, wszystko idzie na przewodach tekalan 8mm sredn. wewn. po drodze filtr paliwa. wlot paliwa w listwę po prawej stronie, po lewej powrót (obok regulatora cisnienia paliwa, cisnienie paliwa koło 3bar/atm (miałem problem zmierzyć dokładnie, gdyz skończyły mi się opaski zeby dobrze zacsnąć przy trójniku od zegara pomiaru cisnienia)
Mariox003 - 20 Maj 2014, 14:38

Jak pochechłasz to odkręć świece i zobacz czy mokre. Powinny być. Może kolejność zapłonu pomieszana, pozamieniaj kable
Laskosz - 20 Maj 2014, 19:26

widziałem ze pisałeś smsa ale nie mam możliwości odpisać

napisz mi tu czy jak włączas zapłon to załącza sie pompa na chwile?

masz tą rozpisje kabli co gdzie jak?

dostałeś kompletny komplet i musi to chodzić

AdamP - 20 Maj 2014, 20:51

Pompa jest podłączona na osobnym przekaźniku i po przekręceniu zapłonu chodzi cały czas. Na oryginalnym przekaźniku pojawiał się minus w miejscu plusa i odłączyliśmy ją od tych przekaźników i daliśmy na nowym osobnym sterowanym plusem ze stacyjki, przekaźniki które zostały dalej są sterowane plusem ze stacyjki i podają prąd na komputer. generalnie po przekręceniu zapłonu pompa chodzi cały czas a oryginale przekaźniki włączają komputer. Cała wiązka została podłączona według twoich oznaczeń na taśmie przyklejonych do kabli. Dodatkowo sprawdzaliśmy kolory kabli według TIS i się zgadzają.
Laskosz - 20 Maj 2014, 21:38

to tak pompa ma być sterowana minusem z tego co pamietam bo komp nią steruje a nie da wam + bo by sie zjarał

i tu może być ból że już zjaraliście kompa (sam w ten sposób upaliłem kiedyś kompa w xr2i przy swapie)
na reszte przekaźników szedł + ze stacyjki ale były tam jeszcze kable co powinien tam być stały + z aku

AdamP - 20 Maj 2014, 22:09

Wszystko jest podłączone według Twoich opisów, stały + do kompa też jest podłączony, po prostu pompa nie chodziła i zorientowaliśmy sie ze dostaje 2minusy wiec zrobiliśmy ja na całkiem osobnym przekaźniku.
Laskosz - 20 Maj 2014, 22:22

ale ona nie ma prawa dostawać 2 minusów
gdzieś popełniliście błąd w podłączaniu kabelków tak ja myśle, możesz dać kilka fotek z pod maski?

vegetagt - 20 Maj 2014, 22:24

przeciez napisal, ze podłączyli pompe z wiązki i dali swój minus, bo mysleli, ze pompa sterowana jest plusem.
Jak nie zadziałało ( bo dostała dwa minusy ), to podłączyli ją na krótko ze stacyjki :P

Nie sądze, by komp umarł. Szczególnie, że iskra jest. Pytanie, czy wtryski podają paliwo.

A rozrząd nowy? Może wam przy holowaniu przeskoczył.

AdamP - 20 Maj 2014, 22:28

Rozrząd nowy SKF, ustawiony blokadami. Generalnie po kręceniu czuć paliwo, na wtryskach pojawia się napięcie 3,5v ( miernik ma dużą zwłokę) Fotki najszybciej w weekend, auto stoi w innym miescie.
vegetagt - 20 Maj 2014, 22:30

A może iskra ginie w momencie wkręcenia w głowice? Mam na myśli, że silnik nie jest wystarczająco zmasowany.
luk-90 - 21 Maj 2014, 15:39

Na wtryskach po przekręceniu zapłonu musi byc 12v w jednym pinie, bo drugi to jest terowanie masą, lepiej sprawdzić te masy, bo inaczej wtrysk nie pracuje poprawnie
AdamP - 28 Maj 2014, 20:34

załączam zdjęcia spod maski i proszę o komentarz..

czujnik położenia wału:


czujni położenia wałka ( niebiesko-czerwony/brązowy):



[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 20:36 ]
wtrysk nr 1 ( brązowo-czarny/czarny):


wtrysk nr 2 (brązowo-czerwony/czarny):


[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 20:40 ]
wtrysk nr 3 (brązowo-zielony/czarny):


wtrysk nr 4 (brązowo-żółty/ czarny):


[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 20:44 ]
luźne wtyczki, na pierwszym planie podobna do pozostałych wtyczek wtryskiwaczy (brązowo-żółty/czarny), głębiej diagnostyczna i jakaś zaślepiona:


i odrobina spaghetti, to obwinięte taśmą wokół rozpórki to przekaźnik pompy, zasilany czerwonym przewodem na + do aku, łączy się z nim czerwony przewód od wiązki

Laskosz - 29 Maj 2014, 19:44

jedyne co ja widze bo już kolorów kabli nie pamietam to ten CPP co macie to normalnie jak wepniecie wtyczke to nie bedzie działał, trzeba wtyczke zepsuć troche i założyć na odwrót to jedno co ja pamietam

drugie sprawdźcie sobie dobrze czy nie pomieszaliście któregoś wtrysku i zaworu bocznikowego do niego ma być brąz/żółty (może ten co wam wisi?)


sprawdziliście przekaxniki czy oba się załączają w momencie włączenia zapłonu?

tyle mi przychodzi do głowy, zapomnieliście w pierwszym poście napisać że założyliście kol ssący z mdo i generalnie troche sie pozmieniały wtyczki

AdamP - 30 Cze 2014, 02:06

Problem rozwiązany - był zamieniona wtyczka 4tego wtryskiwacza z silniczkiem krokowym, auto śmiga :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group