Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Dziwne stukanie w prawym przednim kole auta

Fordzik88 - 25 Kwi 2014, 09:14
Temat postu: Dziwne stukanie w prawym przednim kole auta
Witajcie, nie wiem co to może być, i skąd dochodzą te stukania. Wczoraj odkręciłem prawe koło, żeby sprawdzić co tak stuka, myślałem, że wahacz jest wybity i najwyższy czas na wyśmiane lub też amortyzator już siadł. Kiedy odkręciłem koło na tzw. mandżecie (osłona za piastą koła, była cała w smarze. Ewidentnie do wymiany. Jednak żadnych luzów tam nie czułem. Nie wiem już skąd może to dobiegać. Krzyżak przekładni kierowniczej, (ten, który znajduje się w komorze silnika) ma lekki luz, ale nie hałasuje, jak się go rusza. Doradźcie coś, gdzie jeszcze szukać przyczyny tego stukania.

Pozdrawiam Łukasz

blood_brother - 25 Kwi 2014, 19:01

Sprawdź stan przegubu pod tą mokrą manszetą. Łączniki stabilizatora (nie wiem, czy w każdej fieście są), końcówka drążka kierowniczego? Najprościej, jeśli auto jest mobilne, podjechać na stację diagnostyczną i za 20, czy 25zł sprawdzą Ci zawieszenie.
TSRules - 25 Kwi 2014, 19:51

na logike jak wycieka smar z osłony przegubu to pewno dostały sie zabrudzenia i zaczyna stukać, im dłużej tak jeździsz tym bardziej niszczysz przegub, może jest jeszcze do odratowania, trzeba wyczyścić i zmienić osłonę, albo wymiana calości
kuba87 - 25 Kwi 2014, 19:58

TSRules, jak przegub puka to juz nic go nie uratuje ;)
Fordzik88, podjedz na stacje diagnostyczną, i niech Ci sprawdza zawieszenie

Fordzik88 - 25 Kwi 2014, 21:51

TSRules napisał/a:
na logike jak wycieka smar z osłony przegubu to pewno dostały sie zabrudzenia i zaczyna stukać, im dłużej tak jeździsz tym bardziej niszczysz przegub, może jest jeszcze do odratowania, trzeba wyczyścić i zmienić osłonę, albo wymiana calości


Po wygladzie wydaje mi się, ze to już dłuższy czas. Wolę wymienić całość, Ogólnie muszę się wziąć za sprawdzenie dokładnie całego zawieszenia przedniego, i wymienić kilka części. A właśnie, bo chcę w przyszlosci wymienić piasty kół przednich. W książce sam naprawiam doczytałem się ze jest do tego potrzebny specjalny klucz Ford 0-025 czy coś w podobie. Moje pytanie jest takie, czy bez tego klucza dam rade sam to wymienić? Robił już ktoś z was taki zabieg? Wolę się dowiedzieć wcześniej, niż kiedy rozbiorę a okaże się że niedam rady nic z tym zrobić. :P

Kuba87 Wolę nie jechać, bo znajdą jeszcze usterek a usterek. :)

blood_brother - 25 Kwi 2014, 23:40

Kontrola na stacji do niczego niezobowiazuje, a przynajmniej wiesz co się dzieje:)
TSRules - 26 Kwi 2014, 10:55

jak w tym powiedzeniu
Jeżeli twoja fiesta strzela -wiedz że coś sie dzieje :-)

Fordzik88 jak wcześniej nie robiłeś to może oddaj do mechana bo co będzie jak rozłożysz a potem nie złożysz ? lawetę będziesz zamawiał ?

brewa7 - 26 Kwi 2014, 18:11

Mówisz stuka. Ale jakie jest to stukanie. Jak łożyska są do wymiany to wyją tak przy 60-70km/h, jeżeli mówisz, że stuka to czy te stuki są odczuwalne na kierownicy? Jeśli tak to pewnie tuleje wahaczy wyskoczyły z wahaczy. Jeśli mówisz że masz mokrą manszetę to zobacz czy jest spękana, bo ja mam jedną manszetę całą, a rzucało mi smarem po całej komorze silnika, a wystarczy wymienić opaskę. Jeżeli masz spękaną manszetę i pluje smarem od dłuższego czasu to raczej wymiana po całości cały przegub. A jak będziesz wymieniał piastę to razem z łożyskiem, więc ściągacz do piast i bębnów wystarczy taki śrubowy, albo prasa. Z resztą sam wolałbym tego nie robić nie mając narzędzi.
TSRules - 26 Kwi 2014, 18:40

brewa7 napisał/a:
masz mokrą manszetę to zobacz czy jest spękana, bo ja mam jedną manszetę całą, a rzucało mi smarem po całej komorze silnika, a wystarczy wymienić opaskę


ale jak ci może bryzgać smarem z przegubu po komorze jak masz nadkole ? :)

brewa7 - 27 Kwi 2014, 01:03

TSRules napisał/a:
ale jak ci może bryzgać smarem z przegubu po komorze jak masz nadkole ?


tzn sorki,bo nie sprecyzowałem. Po komorze trochę mi rzuca ta na lewej półosi od strony skrzyni.
to miałem wszystko w smarze. A na prawej półosi mam spękaną i muszę wymienić ją i jeszcze łożyska na tym kole.

Fordzik88 - 28 Kwi 2014, 15:11

Witam po weekendzie :)

blood_brother, Podjade w środę po pracy, zobaczymy co odnajdą.

brewa7, to nie łożyska, bo łożyska bardziej szumią. Ale i tak dopatrzyłem się, że muszę sobie odkręcić kierownice, bo coś się z nią dzieje. Chyba się rozkręciła. Może tutaj wszystko lata i przenosi się na koła. Jak zobaczę co i jak to napiszę.

brewa7 - 28 Kwi 2014, 17:00

Chyba raczej odwrotnie, bo jadąc odczuwasz jakies nieprawidłowości na kierownicy a nie na kołach. Jesli czujesz jakieś luzy to napewno nie dlatego, bo kierownica Ci się odkręciła tylko prędzej masz luzy na końcówce drążka sterowniczego. A jesli nie ma ich tam to zostaje krzyżak kolumny kierowniczej, albo w najgorszym przypadku uszkodzenie listwy zębatej przekładni. Jeżeli mówisz jednak że coś bije i czujesz to na kierownicy to lepiej się przychyl i zobacz jak wyglądają tuleje wahaczy, czy nie wystają z nich czy są równo i czy nie są zużyte gumy.
Badi - 29 Kwi 2014, 20:06

Stukać może cokolwiek, zależy w jakich warunkach stuka: na dziurach, podczas jazdy, przy ruszaniu ze skręconymi kołami/jeździe po łuku, przy kręceniu kierownicą, możliwości jest milion...
Fordzik88 - 11 Maj 2014, 14:17

Panowie problem rozwiązany. To stukał układ kierowniczy wraz z piastą z prawej strony. Piasty obydwie wymieniłem tak zapobiegawczo (now nie ja wymieniłem tylko mechanik :) ), a układ kierowniczy poskręcałem. Stukał krzyżak kolumny kierowniczej, którego wymieniłem na nowy. Swoją drogą to strasznie szybko te krzyzaki lecą, był wymieniany w lipcu 2013 r. i już miał luzy.
DemptD - 11 Maj 2014, 16:46

zamienniki tak mają, ori forda można kupić za 160zł i nie ma problemu przez dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugi czas
lucyna - 28 Cze 2014, 22:32

Hej chlopaki. Widze ze kolega mial podobny problem jak ja z tym ze on swoj juz rozwiazal, a ja swojego niestety niw. Moja fiesciunia ma juz naprawiany wydech(tu wielki uklon do panow od tlumikow i do tatusia:)) ale teraz przy hamowaniu strasznie dudni w aucie. Nie slychac tego bardzo z zewnatrz ale kiedy jest sie w srodku ma sie wrazenie ze zaraz kolo odpadnie. Tarcze hamulcowe sa nowe, klocki beda wymieniane kola zmienione z felgami a dalej dupa, ma ktos pomysl?
brewa7 - 29 Cze 2014, 01:02

może zacznij od wymiany klocków hamulcowych bo może zostały Ci już blachy zamiast okładzin i dlatego tak dudni. Chyba że wymieniałaś zwichrowane tarcze a klocki zostawiłaś to tarcze ponownie się zwichrowały i teraz musisz wymienić znów tarcze i klocki razem.
robercikKce - 17 Lip 2014, 14:31

To ja też się podepnę do tematu.

Stuki słyszalne i lekko wyczuwalne przy krawężnikach, śpiących policjantach i tego typu przeszkodach. Dwie wizyty na stacji diagnostycznej, po pierwszej wymienione tuleje w prawym kole, podczas drugiej wszystko OK. Po weryfikacji zakwalifikowałem do wymiany łożyska górne i poduszki kolumn makpersona. Sytuacja sie poprawiła, ale podczas jazdy i lekkich nierówności nadal słychać prawe koło.

Podsumowując - zawieszenie bez widocznych luzów na szarpakach, dodatkowo wymienione wspomniane łożyska i poduszki amortyzatorów. Które inne części ruchome mogą stukać?

kuba87 - 17 Lip 2014, 18:14

krzyżak przy przekładni, albo sama przekładnia.
lucyna - 17 Wrz 2014, 11:33

Wiecie civvv az mi wstyd. Zaniedbalam troszke moje autko bo nawet przeglad zrobilam dopiero nie dawno. Ale poszukje reflwktoru od strony kierowcy-zgnity juz od srodka-obiecalam panu z przegladu. I fiesta dalej stoi i czeka bo jak juz zamowilam lampe to owszem przyszla z fiesty ale nie mojej....poza tym jest do sprzedania...ZAINTERESOWANI? Z przegladem na rok, pelnym bakiem i oplaconym do grudnia-2rata w grudniu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group