Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK7] Przycisk ESP

FFDriver - 18 Kwi 2014, 11:13
Temat postu: [MK7] Przycisk ESP
Na chwilę obecną zrobiłem już w aucie wszystko co chciałem no i zrobiło się nudno :D
A że ostatnio znowu wypłynęła, przy jakiejś tam okazji, kwestia mechanicznego wyłącznika ESP to postanowiłem zgłębić ten temat nieco dokładniej.

Na forum były przypadki udanego domontowania takiego przycisku w wersjach przed liftowych. Np. kolega grzesiek646 dokonał tego u siebie.
Można przeczytać o tym tutaj: http://www.fiestaklubpols...ht=mk7&start=80
oraz tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=64082
Nie jest do końca jasne kiedy dokładnie był montowany taki przycisk. Wiadomo, że seryjnie tylko w wersji Sport ale !! też nie każdej bo np. kolega Zeb w swoim sporcie nie miał takowego przycisku. Jednak wiadomo też, że na 90% wyprowadzona odpowiednia wtyczka była chyba w każdym modelu. To dokładnie tak jak z oświetleniem na nogi - nawet jak go niby nie ma to w rzeczywistości jest to tylko i wyłącznie kwestia wsadzenia żarówki w oprawkę :)
Coś tam w tym temacie przewija się jeszcze kwestia jakoby przycisk ten był różny do różnych wersji silnikowych. Jednak w to nie wierzę. To jest zwykły przycisk switch on/switch off i nie ma w nim żadnej magii więc dlaczego miałyby być różne jego wersje ? Choć Grzesiek pisał również, że w ASO powiedzieli mu, że jest aż 6 różnych wersji tego przycisku.
Tutaj skłaniałbym się raczej w kierunku tego, że chodzi o różne kombinacje klawiszy bo w końcu tam są 3 miejsca na przyciski. Ale o tym będzie później.
Kwestie tego przycisku przewijały się jeszcze w poniższych tematach:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=67099
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47060

Tutaj jeszcze filmik jak rozebrać konsole środkową: http://www.youtube.com/watch?v=j1eZvobdqvo

W wersji po liftowej w sumie nie ma problemu z ESP bo można go wyłączyć poprzez komputer w sekcji "Pojazd".
Popytałem zatem kolegę kierkusa (chyba jedyna wersja Sport FL i to w dodatku z Ecoboostem czyli najbardziej zbliżona do mojej) jak to u niego wygląda ?
Okazuje się, że przycisk jest ale również istnieje możliwość sterowania ESP z komputera.
Bałem się, że jeśli została ta funkcja udostępniona z poziomu kompa to pozbyli się wiązki do wyłącznika ale tak nie jest.

Zacząłem więc sprawdzać czy w ogóle można dostać taki przycisk na szybko. Niestety obecnie na aledrogo nic nie znalazłem. Pisałem też do osób, które w przeszłości wystawiały takie przyciski oraz do osób, które piszą, że posiadają wiele części do fiesty. Niestety nikt takiego przycisku nie posiada.

Ale to nic bo pojawił się kolejny problem.
Niestety z tego co się dowiedziałem w ASO to jest właściwie cały moduł i nie ma możliwości wymiany jeden sekcji.
Dla przypomnienia wygląda to tak:


Kliknij aby powiększyć


Natomiast u mnie na miejscu 3 już jest jeden przycisk do parktronika.
Dodatkowo środkowy przycisk jest od funkcji Auto-Start-Stop
Stąd prawdopodobnie tyle różnych wersji tego "przycisku" bo to są gotowe moduły.
Zatem liczenie na zakup odpowiedniej używki raczej odpada.

W tej sytuacji pozostał mi tylko serwis.
Niestety i tutaj poległem ;-( Na tym chyba zakończy się moja przygoda :głowąwmur:
Okazuje się, przynajmniej wg. serwisu, że nie ma tego modułu w takiej konfiguracji jak ja bym chciał czyli przycisk ESP + wolne + parktronik.
Podobno występuje wersja samo ESP (to wiemy na pewno) oraz np. wersja ESP + Auto-Start-Stop.
Ale nie mogę w to uwierzyć !!
Weźmy np. wersje Sport w dieslu. Ta wersja nie ma systemu Start-Stop. No chyba, że w wersjach Sport nie występuje przycisk do parktronika nawet jeśli dobiera się czujniki cofania + kamerę (taka małą uwaga, w wersji Sport nie ma dostępnych czujników przednich).

Czy jest ktoś z dostępem do katalogu żeby mi o sprawdzić i potwierdzić, że rzeczywiście nie ma takiej konfiguracji lub też modułu ze wszystkimi 3 przyciskami ??????
Serwisowi nie ufam niestety :D

Czy ma ktoś tylko czujniki cofania ? Jak wtedy jest, jest tam ten przycisk parktronika czy go nie ma ?

[EDIT]
Z tego co się jeszcze dowiedziałem przycisk patrktornika jest tylko jak są czujniki przednie.
Oznaczałoby to, że takiej kombinacji jak ja potrzebuje nie ma :placz:

Zatem wygląda na to, że na tym jednak koniec mojej przygody z przyciskiem ESP ;-(

[EDIT]
Dzięki zdjęciom wnętrza, które zamieścił BootError zauważyłem, że przycisk ASS jest na skrajnej lewej pozycji, a nie środkowej jak myślałem. Zatem na bank występują poniższe wersje przycisków:
- ESP + puste + puste
- ASS + puste + puste
- puste + puste + PT
- ASS + puste + PT
- ASS + puste + ESP

Czyli moduł ten nie przewiduje na środkowej pozycji przycisku, tak jakby sugerowała to jego obudowa.

srs - 26 Kwi 2014, 18:37

C1BT-11B573-BA - Od: 05-11-2012 Rozrusznik - uklad stop/start, Bez przed. pom. przy park.
C1BT-15A860-BA - Od: 05-11-2012 Standardowy elektr. rozrusznik, Z przedn.ukł.pomocy przy park.
C1BT-15A860-CA - Od: 05-11-2012 Rozrusznik - uklad stop/start, Z przedn.ukł.pomocy przy park.
C1BT-2C418-BA - Od: 28-01-2013 ST/ST2, Standardowy elektr. rozrusznik, Bez przed. pom. przy park.

i tylko takie występują w Fieście od 11/2012-

FFDriver - 26 Kwi 2014, 22:29

Czekaj czekaj żebym skumał bo nie do końca czaje te opisy :D
C1BT-11B573-BA --> tylko ASS
C1BT-15A860-BA --> tylko PT
C1BT-15A860-CA --> ASS + PT
C1BT-2C418-BA --> ???? "pusty" ?????
Dobrze rozumiem, czy źle ???

Nie mogą być tylko te wersje bo kierkus ma w swoim sporcie przycisk ASS + ESP
Na dodatek wersja sport w dieslu powinna mieć przycisk tylko ESP.
Zatem musi być raczej 5 + wersja bez przycisków.

srs - 1 Maj 2014, 13:55

jest jeszcze taki ale to do podgrzewania foteli
DP5T-14D694-AB3JA6 - Od: 28-01-2013 Z Ogrzewanym Fotelem, Z Ogrzewanym Fotelem

w starszej wersji było więcej ale ze względu na kontrolkę wyłączenia poduszki pasarzera

FFDriver - 1 Maj 2014, 21:12

Cytat:
DP5T-14D694-AB3JA6 - Od: 28-01-2013 Z Ogrzewanym Fotelem, Z Ogrzewanym Fotelem


Przycisk od podgrzewania fotela jest w zupełnie innym miejscu.

michal77 - 1 Maj 2014, 23:50

Dokładnie przycisk podgrzewania umiejscowiony jest na fotelu.
FFDriver - 2 Maj 2014, 08:56

michal77 napisał/a:
Dokładnie przycisk podgrzewania umiejscowiony jest na fotelu.


Co ????? Gidzie, w jakim aucie ?????? Bo na bank nie w Fiescie MK7 FL <nono>
Przyciski podgrzewania foteli znajdują się w konsoli centralnej na samym dole, pod taką małą wnęką, która nie wiadomo po co jest.
Tutaj fotka:


Kliknij aby powiększyć

michal77 - 2 Maj 2014, 22:54

FFDriver napisał/a:
Co ????? Gidzie, w jakim aucie ?????? Bo na bank nie w Fiescie MK7 FL
w mk7 przed liftem
FFDriver - 3 Maj 2014, 09:57

michal77 napisał/a:
w mk7 przed liftem


No ale tutaj przerabiamy po lifta :D

Parzych - 3 Maj 2014, 23:51

FFDriver napisał/a:
pod taką małą wnęką, która nie wiadomo po co jest.
Palacze wiedzą po co jest, hehehe :devil:
Krzyk - 9 Cze 2014, 00:49

A czy taka kombinacja przycisków:
ESP OFF / pusto / Czujniki parkowania
jest dostępna do przed liftu i da radę ją plug&play podłączyć ?

Mam pusto / pusto / czujniki parkowania i wygląda to jakoś kijowo :D

Ewentualnie czy można by wziąć ESP OFF / coś / Czyjniki parkowania i w miejsce COŚ, coś sobie podłączyć, tylko nie wiem co jeszcze ? :D

FFDriver - 9 Cze 2014, 07:28

No właśnie nie, ja potrzebuje dokładnie to samo i właśnie takiej konfiguracji nie ma :sad:
I nie ma tutaj znaczenia przed czy po lift.

artur890 - 22 Lis 2014, 20:48

Witam , jestem tu nowy, jestem posiadaczem Forda Fiesty MK7 1.4 97KM 2012 rok. Czytałem Wasze wypowiedzi odnosnie ESP i stwierdziłem ze sobie tez założę, wszystko sie udało, nie kosztowało mnie to duzo bo 50 zł za wyłącznik.

Ale chciałem sie Was spytac, czy poczuliscie jakąś róznice w dynamice auta i przyspieszenia po wyłaczeniu ESP ??

srs - 23 Lis 2014, 18:56

ESP (ang. Electronic Stability Program - elektroniczny program stabilizacji)
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29

to dlaczego ma być różnica w dynamice lub przyspieszeniu auta

artur890 - 23 Lis 2014, 22:46

Ja odczuwam bardzo duża roznice
Puff - 23 Lis 2014, 23:15

srs - różnicę zauważysz jeśli masz za małą trakcję - dajesz w pedał, koła zaczynają buksować i ESP bardziej lub mniej brutalnie używa hamulców, żeby zapobiec poślizgowi kół :) Nie wiem jak w mk7, ale w jednym z aut, którym jeździłem (sporej wielkości sedan z solidnym momentem obrotowym), ESP bardzo brutalnie się obchodziło z hamulcami i efekt był bardzo nieprzyjemny...
FFDriver - 26 Lis 2014, 08:50

Ja tylko zwrócę uwagę na jedną kwestię, bo już kilka razy przy omawianiu tego słynnego przycisku ESP dochodziło do moim zdaniem błędnego rozumowania.
Fiesta nie ma tzw. kontroli trakcji ASR/TCS/TC. Tutaj można dowolnie mieszać kołami przy ruszaniu i nic się nie dzieje. To co posiada fiesta to jak napisał srs jest to ESP, które ma za zadanie wyłącznie stabilizację pojazdu na zakręcie w razie wykrycia uślizgu poprzecznego. Żeby poczuć działanie tego układu trzeba np. ostro wejść w zakręt na mokrym i spróbować doprowadzić do uślizgu. Natomiast system ten absolutnie nie ma wpływu na uślizg kół podczas ruszania.

Puff - 26 Lis 2014, 18:05

FFDriver napisał/a:
Natomiast system ten absolutnie nie ma wpływu na uślizg kół podczas ruszania.

To w sumie dziwne jest, bo buksujące koła blokowały już dobrze wyposażone mk4...

michal77 - 26 Lis 2014, 19:03

Mnie się kontrolka na chwilę zapaliła jak wjechałem w dość dużą dziurę i prawdopodobnie jedno koło nie miało na chwilę kontaktu z podłożem.
FFDriver - 27 Lis 2014, 07:17

Pufcio napisał/a:
To w sumie dziwne jest, bo buksujące koła blokowały już dobrze wyposażone mk4...


No to mnie trochę rozczarowuje bo koła mielą jak szalone na mokrym przy ruszaniu i to wcale nie jakimś specjalnie ostrym.

wojtekpl - 6 Sty 2015, 14:38

Dziwne, bo jednak jest coś, co może nie tyle przyhamowuje buksujące podczas przyspieszania koła, ale ogranicza obroty silnika - miga wówczas kontrolka ESP.
FFDriver - 7 Sty 2015, 14:02

Wiesz co dyskusja na ten temat raczej tutaj się potoczyła: http://www.fiestaklubpols...ghlight=#754949
wojtekpl - 7 Sty 2015, 14:08

Przeoczyłem jakoś; w każdym razie jest i działa.

edyta

Dopiero teraz mogłem spokojne przeczytać linka.

Dotąd wydawało mi się, że o sprawach związanych z MK7 piszemy w dziale MK7. Pewnie dlatego przeoczyłem :-P

marcin1311 - 14 Mar 2015, 19:52

Krzyk napisał/a:
A czy taka kombinacja przycisków:
ESP OFF / pusto / Czujniki parkowania
jest dostępna do przed liftu i da radę ją plug&play podłączyć ?


Fabrycznie nie występuje ale można zmontować z dwóch bez większego problemu :) .
Fajnie opisali to na angielskim forum: http://www.fordownersclub...16-tdci/page-12
Sam zresztą zmontowałem dwa takie przyciski, jednego mogę się pozbyć jakby ktoś był zainteresowany ;) .

FFDriver - 15 Mar 2015, 11:02

Ło kurde czyli da się zrobić to co ja chciałem. Tylko trzeba podłubać trochę.

marcin1311 napisał/a:
Sam zresztą zmontowałem dwa takie przyciski, jednego mogę się pozbyć jakby ktoś był zainteresowany


To znaczy co dokładnie masz i ile chcesz ??

marcin1311 - 16 Mar 2015, 14:05

Mam ESP z PT, co do szczegółów to już na pw :) . Ale jak masz np. samą kontrolkę wyłączenia poduszki pasażera to można i ja dołożyć do tego kompletu. Jeśli takowa znajduje się w samochodzie, przy jej odłączeniu pojawi się błąd w kompie i zapali kontrolka od airbag'u na zegarach.
FFDriver - 26 Mar 2015, 10:56

Dzięki koledze marcin1311 wszedłem w posiadanie mojego wymarzonego przycisku czyli ESP- puste - PT.
Tak to wygląda:



Rozebrałem całą konsolę środkową co nie było łatwe bo jednak w polifcie są pewne różnice w budowie i choć pooglądałem filmiki na youtubie jak rozbiera się przedlifta to trochę po omacku działałem ale udało się nic nie zepsuć :ok:

Niestety moja radość nie trwałą długo :zalamka: :placz:
Płytka drukowana ma kompletnie inną konstrukcję w przedlifcie i polifcie i inny układ pinów ;-(



Nie wiem co robić ;-(
Wypadało by kupić przycisk ESP do polifta i próbować zmontować płytkę. Ale przycisk musiałbym kupić w ASO bo nie dorwę z drugiej ręki przycisku do po FL, więc cena może mnie zabić no i chyba za słaby jestem na to aby samemu zmontować taką płytkę bo raczej w polifcie bez lutowania się nie obejdzie ;-( A na koniec może się okazać, że i tak nie zadziała bo np. nie ma u mnie w ogóle wyprowadzonych odpowiednich przewodów ;-(

Szkoda bo już byłem tak blisko.

Tak się teraz zastanawiam czy z tempomatem, który chce dołożyć nie będzie też jakiś jaj z różnicami przed i po FL ;-( Generalnie kupa ;-(

Puff - 26 Mar 2015, 15:28

Zrób uczciwe zdjęcie tych płytek drukowanych, bo na zoomie 200% g...uzik widać. :) Może się uda przeanalizować co gdzie idzie i jak to spiąć.
marcin1311 - 26 Mar 2015, 17:36

FFDriver napisał/a:
Nie wiem co robić ;-(


Widzę że Twoją płytkę też da się przerobić do wyłącznika ESP bez większego problemu. Włożysz ją do mojego przełącznika.
Zrób dobre zdjęcia to rozrysuję co i gdzie trzeba wlutować.

Cena nowego faktycznie prawie zabija :)

MisiekT - 26 Mar 2015, 18:16

skad pomysl, ze nie kupisz tego w uzywce? juz wiele poliftow skonczylo swoj zywot :)
tylko to taka pierdoła, że mało kto wystawia - trzeba podzwonić

FFDriver - 26 Mar 2015, 19:39

MisiekT napisał/a:
skad pomysl, ze nie kupisz tego w uzywce?

Przede wszystkim dlatego, że w poliftach wyłącznik ESP był bardzo rzadko montowany, a większość handlarzy nie ma pojęcia co sprzedaje i nikt mi gwarancji nie da, a zewnętrznie one się niczym nie różnią.

marcin1311 napisał/a:
Widzę że Twoją płytkę też da się przerobić do wyłącznika ESP bez większego problemu.


No też tak myślę, tylko co da lepsze zdjęcie tylko mojej płytki? Nie jest potrzebna płytka z polifta z działającym ESP? Jak sobie pomyślę o ponownym rozbieraniu całości to mnie ciarki przechodzą :-P Ale jeśli to ma sens to mogę to zrobić.
Nurtuje mnie jednak inne pytanie.
W wersji przed FL w teorii nie było problemu bo nie było systemu ASS i zawsze w przycisku na pierwszej pozycji było ESP, na ostatniej PT i ewentualnie w środku kontrolka poduszki. W polifcie sprawa jest bardziej skomplikowana. Na lewej pozycji może być ASS lub ESP. To oznacza, że wiązka poprowadzona do przycisku może mieć różne opcje. Może się okazać, że np. u mnie pomimo, że nie mam systemu ASS to wiązka jest właśnie od tego systemu, a nie od ESP. Czyż nie ? A wtedy wszystko na marne :(
Ale jest sposób żeby to sprawdzić. Musiałbym odpowiednie 2 piny z przycisku do przedlifta połączyć z wtyczką u mnie w aucie i wtedy sprawdzić czy przycisk ESP zadziała. Jeśli tak to jest sens przerabiać moją płytkę.
Pytanie tylko, z którymi przewodami powinienem połączyć które piny i co się może stać (co mogę zepsuć) jeśli pójdzie coś nie tak ??????
Jeśli i tak mam to rozebrać żeby fotki zrobić to mógłbym to sprawdzić od razu.

MisiekT - 26 Mar 2015, 20:58

nie bądź takim pesymista - jak Ci zależy to zacznij poszukiwania i w końcu trafisz
marcin1311 - 26 Mar 2015, 21:18

Na początek nic nie przepinaj ani nie przekładaj w kostce. Żeby sprawdzić czy to wogóle zadziała, wystarczy z mojej płytki przełożyć jeden pin. Da się to zrobić bez lutowania. Musisz wyjąć (wypchnąć z drugiej strony) jeden dowolny pin i wcisnąć go w trzecie wolne gniazdo od lewej strony Twojej płytki (zdjęcie p1.jpg). Jeśłi to zrobisz, złożysz przełącznik, podlączysz do kostki i mozesz sprawdzić czy zadziała. Brakowało w nim będzie co prawda diody od podświetlenia przełącznika i diody sygnalizacyjnej, ale jeśli tam gdzie trzeba masz doprowadzoną kabelkami komunikację z ESP przy przytrzymaniu dłuższym przycisku powinna się zaświecić czy tam pomrygać (nie pamiętam :( ) kontrolka na zegarach od ESP. Proponuję żeby ciągle nie rozbierać konsolki po wyjęciu przełącznika wywlec kostkę przez otwór na przełącznik na zewnątrz i tak testować.
I zrób fotę kostki z ilością i kolorami kabelków.

FFDriver - 27 Mar 2015, 08:48

MisiekT napisał/a:
nie bądź takim pesymista - jak Ci zależy to zacznij poszukiwania i w końcu trafisz


To nie pesymizm tylko bardzo dokładne przeanalizowanie sytuacji.
Przemyślałem to jeszcze raz i uważam, że na 90% u mnie tego się nie da zrobić.
Oto na jakiej podstawie tak uważam.

Jak już pisałem przed FL była tylko jedna opcja czyli na pierwszej pozycji jeśli był to zawsze był przycisk ESP, a na ostatniej PT.
W wersji po FL to się całkowicie zmieniło !!

Na pierwszej pozycji po FL w benzynie zawsze jest ASS !!
ESP posiada tylko wersja Sport !! Wersja Sport to teraz tylko 2 silniki. Benzyna 125KM - zawsze jest z systemem ASS oraz diesel bez systemu ASS.
Sport w wersji benzynowej ma na pierwszej pozycji ASS, a ESP na ostatniej bo sporty nie posiadają systemu PT z powodu przedniego spoilera.
Tylko diesel prawdopodobnie posiada sam przycisk ESP ale na której pozycji ? Nie mam jak tego potwierdzić ale to bez znaczenia bo to diesel.
Zatem jak napisałem na pierwszej pozycji na bank mam wyprowadzone przewody do ASS (pomimo, że go nie mam). Natomiast ostatnia pozycja jest stosowana zamiennie z PT i ESP w zależności od wersji pojazdu.
Kolejna kwestia popierająca moją teorię to fakt, że w DE wersję 100KM również można zamówić z ASS. Wiedząc o tym jak uniwersalnie budowane są nasze fiesty to kolejny argument na poparcie mojej teorii.
Ostatni argument. Ja podłączyłem ten przycisk od przed FL to efekt był taki, że choć przycisk PT nie działał to jak włączałem wsteczny to na przycisku zapalała się kontrolka. Natomiast po wyłączeniu ESP nie było żadnej reakcji na przycisku, a przez analogie zakładam, że chociaż kontrola mogła się zapalić.

Dlatego taki, a nie inny mój wniosek. Ktoś spróbuje go podważyć ?
Czy jest jakikolwiek argument, że jest inaczej niż to opisałem ?
Bardzo wątpię ;-( Ale czekam na propozycje.

marcin1311 - 27 Mar 2015, 10:54

Jak weryfikuję zdjęcia Twojej płytki to wynika że przełącznik dla wersji po FL może mieć trzy przyciski. Co do funkcji to niestety nie wiem jakie mogą pełnić w FL. Wiemy że po prawej stronie masz PT. Jak pisałem wcześniej możesz dołożyć pin w trzecie wolne gniazdo (to jest od tego przełącznika po lewej stronie prawdopodobnie "ASS" jak piszesz). Ale na płytce znajdują się jeszcze pady po środku płytki i jest on podłączony do piątego gniazda od lewej strony. Tu tez możesz dołożyć pin. To jest jakieś pole w którym też może być przełącznik który tez może mieć jakąś funkcję. Teraz pytanie o konstrukcję gumek kontaktujących. Czy znajdują się również na środkowym polu?
Jeśli tak to wciśnij piny w te oba pola. Płytkę umieść w tylnej pokrywie przełącznika tej w którą wtykasz kostkę. Dołóż te gumki do płytki drukowanej i możesz testować poprzez naciśnięcie. Zasymulujesz działanie przycisku.
Oczywiście w kostce muszą być kabelki doprowadzone do tych przełożonych pinów.
Jeśli to nie zadziała to potrzebujemy schemat elektryczny i musimy szukać gdzie to dalej idzie.

FFDriver - 27 Mar 2015, 13:18

No dobra czyli nie pozostaje nic innego jak tylko dołożyć 2 piny (3 i 5) i zrobić test.
Dzisiaj już mi się nie uda. Mam nadzieje, że znajdę czas jutro. Jak tylko wykonam test to zaraz wszystko opisze i wstawie lepsze fotki.
Mam tylko nadzieje, że dokładając te piny i wciskając przycisk niczego sobie nie spieprzę.

[ Dodano: Sob Mar 28, 2015 11:45 ]
Jestem po testach.
Niestety myślę, że ostatecznie potwierdziłem moją teorię ;-(

Zatem po kolei.
Oto zdjęcie wtyczki:




Aby mieć 100% pewność dołożyłem piny we wszystkie miejsca gdzie wyprowadzone są przewody. Zatem ostatecznie na płytce znalazło się 7 pinów.
Dokładnie sprawdziłem miernikiem ich styk z płytką.
Podłączyłem i ... dupa.
Zero reakcji na wciskanie przycisków ;-(

Na tym jak mniemam kończy się moja przygoda z przyciskiem ESP i rozwiewa to wszelkie wątpliwości o możliwości dołożenia przycisku ESP do wersji po FL.

Tak na wszelki wypadek porobiłem dokładniejsze fotki płytki.
Aby dokładniej było widać ścieżki zrobiłem też fotki z lampą.







Co mi pozostało? A no mogę sobie wstawić niepodłączony przycisk co najwyżej :-P

[EDIT]
Tak cały czas myślę, no i wydaje mi się, że jest jeszcze jedna opcja.
Tylko bankowo potrzebowałbym pomocy.
Generalnie skoro nawet w wersji po FL istnieją wersje z przyciskiem ESP to znaczy, że fizycznie da się to zrobić. Wiązka jest. Tylko trzeba by przepiąć odpowiednie kabelki (te od systemu ASS, którego u mnie nie ma) w odpowiednim miejscu i tyle. Tylko trzeba by wiedzieć gdzie je wpiąć?

marcin1311 - 30 Mar 2015, 14:32

FFDriver napisał/a:
Generalnie skoro nawet w wersji po FL istnieją wersje z przyciskiem ESP to znaczy, że fizycznie da się to zrobić. Wiązka jest. Tylko trzeba by przepiąć odpowiednie kabelki (te od systemu ASS, którego u mnie nie ma) w odpowiednim miejscu i tyle. Tylko trzeba by wiedzieć gdzie je wpiąć?

I do tego przydał by się dostęp do schematów elektrycznych Fiesty FL.
Może ktoś z kolegów na forum może wesprzeć?

FFDriver - 30 Mar 2015, 18:10

marcin1311 napisał/a:
I do tego przydał by się dostęp do schematów elektrycznych Fiesty FL.
Może ktoś z kolegów na forum może wesprzeć?


No na to chyba szans nie ma :( Raczej nie sądzę aby ktoś dysponował takimi schematami. Tutaj przydało by się mieć jakiegoś znajomego, rozgarniętego elektryka z ASO.

marcin1311 - 30 Mar 2015, 18:23

Można jeszcze próbować sprawdzić po wiązce gdzie jaki kabel z kostki przełącznika dochodzi :) , cała trudność polega na tym że trzba pół deski wydłubać, lub przynajmniej konsolę tą którą wyjmowałeś + pewnie i radio :( .

[EDIT] chyba trafiłem na coś ciekawego co Cię może zainteresować.


jednak środkowy przycisk też był wykorzystywany :) i nie spotkałem się z takim przełącznikiem w wersjach przed liftingiem, bo po środku jeśli już była, to tylko kontrolka wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Jest taka sztuka na aledrogo ;) .
Więc skoro występowało coś takiego to może i u Ciebie się uda się uruchomić.

FFDriver - 30 Mar 2015, 19:36

Tak na szybko sprawdziłem allegro i nie znalazłem aukcji z tym przyciskiem. Możesz podać numer?
Ciekawe to jest. Trzeba by spytać sprzedającego od jakiego to dokładnie jest auta ale z tego co widzę to generalnie Ci sprzedający mają gównianą wiedzę o tym co sprzedają ;-|
Natomiast ten przycisk niewiele zmienia. Przecież dołożyłem piny na mojej płytce i sprawdziłem działanie obu nieobsadzonych przycisków i nie było żadnej reakcji.
Także trzeba by szukać gdzie lecą przewody ale to nadal mało bo trzeba by tak na prawdę rozebrać auto po FL z przyciskiem ESP i zobaczyć tam gdzie lecą przewody.

marcin1311 - 30 Mar 2015, 19:56

http://allegro.pl/ford-fi...5217665982.html

a czy w Twoim przełączniku obejrzałeś te gumki które się stykają z padami. Może one są jekieś mało kontaktujące. Może trzeba by sprawdzić oporność po wciśnięciu na złączu, tym co do kostki się podpina?

FFDriver - 30 Mar 2015, 20:21

Cały czas testy mogę robić bo zostawiłem złącze na wierzchu, a przycisk jest cały czas rozebrany. Natomiast gumki na bank ładnie działają i styk na bank był choć oczywiście mogę to jeszcze raz sprawdzić. PT ledwo dotykałem i się włączał więc nie widzę powodu aby pozostałe miały mieć problem z działaniem.
Akurat ten gość jest z Wrocka więc nie ma problemu. Napisałem do niego ale pewnie nie odpowie na maila. Zresztą na bank nie ma pojęcia z jakiego to auta było wyciągnięte. Jak nie odezwie się na maila to zadzwonię do niego i może uda się podjechać i go dokładnie oglądnąć.
Niemniej jednak bardzo dziwny i nietypowy jest ten przycisk.

michal77 - 30 Mar 2015, 23:10

a może po FL trzeba jeszcze aktywować ten przycisk przez IDSa?
FFDriver - 31 Mar 2015, 08:26

michal77 napisał/a:
a może po FL trzeba jeszcze aktywować ten przycisk przez IDSa?


Przyznam, że przeszło mi to przez myśl. Trudno wyczuć bo jak na razie chyba nie ma nikogo kto by miał z tym doświadczenie ;/

[EDIT]
Na moje pytanie o rocznik, silnik oraz wyposażenie z jakiego przycisk był wyjęty dostałem mega wyczerpującą odpowiedź, którą zacytuję tutaj w całości:
Kod:
2014


Niestety niewiele to mówi ;-( Jedynie co, to wiadomo, że to z wersji po FL.

[EDIT 2]
Wiem już więcej.
Po pierwsze kolega mayak twierdzi, że w konfiguracji nie ma opcji, która mogła by aktywować przycisk. Zresztą wydaje się to logiczne bo w końcu z poziomu kompa mogę włączać/wyłączać ESP więc sama funkcja jest aktywna.
Byłem również dzisiaj u gościa z allegro. Najpierw nie bardzo coś chciał powiedzieć dokładnie z czego jest ten przycisk ale w końcu powiedział, że to z ST 2014.
Zatem już wiemy czemu płytka po FL jest przygotowana pod 3 przyciski. Jest po prostu uniwersalna.
Podłączyłem ten przycisk u siebie i oczywiście zero reakcji.
Zatem jedyna opcja to szukanie po przewodach i modyfikacja wiązki ;-(

artur890 - 1 Kwi 2015, 23:27

Czym się różni wyłącznik ESP od ESC ?
FFDriver - 2 Kwi 2015, 10:58

artur890 napisał/a:
Czym się różni wyłącznik ESP od ESC ?


Niczym, to tylko kwestia nazewnictwa.
ESP - Electronic Stability Program
ESC - Electronic Stability Control - bardziej uniwersalne określenie.
W Hondzie np. nazywa się VSA
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)

artur890 - 2 Kwi 2015, 21:03

A czy da się wyłączyć stabilizację toru jazdy ?
FFDriver - 2 Kwi 2015, 22:54

artur890 napisał/a:
A czy da się wyłączyć stabilizację toru jazdy ?


No da się wyłączyć. Po FL jest taka opcja w menu komputera. Przed FL trzeba dołożyć przycisk. Praktycznie wszystko wraz z odpowiednimi linkami masz na początku tego wątku.

Krzyk - 2 Kwi 2015, 23:00

http://s15.postimg.org/lcv3694jf/FOT_43.jpg

Hmm przycisk fabryczny, czy nie ? :-) wysłałem zapytanie do sprzedającego z tej aukcji: http://allegro.pl/showite...5193343411.html

Parzych - 3 Kwi 2015, 00:53

FFDriver napisał/a:
artur890 napisał/a:
A czy da się wyłączyć stabilizację toru jazdy ?

No da się wyłączyć. Po FL jest taka opcja w menu komputera. Przed FL trzeba dołożyć przycisk.
Skoro da się wyłączyć w opcji kompa, to po co na siłę chcesz dołożyć przycisk :?:
FFDriver - 3 Kwi 2015, 08:07

Krzyk napisał/a:
Hmm przycisk fabryczny, czy nie ? wysłałem zapytanie do sprzedającego z tej aukcji:


Nie fabryczny bo nie było takiego fabrycznie.
Taki przycisk trzeba sobie zmontować samemu.
To jest wersja przed FL i wszystko masz dokładnie przecież opisane tutaj: http://www.fordownersclub...16-tdci/page-12
Zrobił to np. kolega marcin1311 i na poprzedniej stronie tego wątku masz to też opisane.

Parzych napisał/a:
Skoro da się wyłączyć w opcji kompa, to po co na siłę chcesz dołożyć przycisk

I to jest dobre pytanie :-P
Ja chcę to zrobić tylko i wyłącznie z powodów nazwijmy to estetycznych :-)
Po prostu drażni mnie, że mam tam tylko przycisk z prawej strony i to zaburza mi symetrię :-P Zatem w teorii mógłbym wsadzić niedziałający przycisk i po sprawie no ale bez jaj, to dopiero byłby obciach wsadzić przycisk, który nie działa.

Puff - 3 Kwi 2015, 09:35

FFDriver napisał/a:
Po prostu drażni mnie, że mam tam tylko przycisk z prawej strony i to zaburza mi symetrię :-P Zatem w teorii mógłbym wsadzić niedziałający przycisk i po sprawie no ale bez jaj, to dopiero byłby obciach wsadzić przycisk, który nie działa.

Byś zamontował guzik, który przełącza mapy paliwowe i nagle ze 100 patatajów robi się ze 150, a nie takie tam pierdu-pierdu. :P

Krzyk - 3 Kwi 2015, 10:12

FFDriver napisał/a:
Nie fabryczny bo nie było takiego fabrycznie.
Taki przycisk trzeba sobie zmontować samemu.
To jest wersja przed FL i wszystko masz dokładnie przecież opisane tutaj: http://www.fordownersclub...16-tdci/page-12
Zrobił to np. kolega marcin1311 i na poprzedniej stronie tego wątku masz to też opisane.


Widziałem to ale pisali tam, że przycisk ESP działa ale nie ma podświetlenia. Ciekawie mnie jak gość z tej strony wątku http://www.fordownersclub...16-tdci/page-13 zrobił w przed FL, że mu wszystkie świecą, pomijając, że airbag'a robili mu w ASO ?

FFDriver - 3 Kwi 2015, 13:14

No jak, trzeba dolutować na płytce podświetlanie.
marcin1311 - 3 Kwi 2015, 16:52

Ogólnie podświetlenie to prosta sprawa, płytka jest już na nie przygotowana. Trzba tylko wlutować diodki i rezystory i działa.
FFDriver - 3 Kwi 2015, 20:20

Pufcio napisał/a:
Byś zamontował guzik, który przełącza mapy paliwowe i nagle ze 100 patatajów robi się ze 150, a nie takie tam pierdu-pierdu.


Co racja to racja :-P

artur890 - 3 Kwi 2015, 21:23

Ja wsadziłem sobie przycisk ESP ale jak chciałem polatac bokiem to się nie da bo go odrazy prostuje to jaki muszę kupić wyłącznik , żebym mógł latać bokiem i żeby mnie nic nie blokowała " stabilizacja toru jazdy" . Chyba ze się u mnie nie da . Fiesta z 2012 roku
marcin1311 - 4 Kwi 2015, 10:28

Jak rozumiem to w całym tym poscie chodzi o taką zabawę :-P i po to ma byc ten wyłącznik:

https://www.youtube.com/watch?v=Fzb6z6f0cbY

od 7 minuty :) .

FFDriver - 4 Kwi 2015, 12:44

artur890 napisał/a:
Ja wsadziłem sobie przycisk ESP ale jak chciałem polatac bokiem to się nie da bo go odrazy prostuje


Jak wciśniesz ten przycisk to zapala się na zegarach kontrolka od ESP ?

artur890 - 4 Kwi 2015, 14:21

Tak , świeci się , i na wyświetlaczu radia też wyświetla się informacja
FFDriver - 4 Kwi 2015, 18:28

No to układ nie ma prawa działać.
Twoje odczucie, że auto się prostuje może być subiektywne. Próbowałeś to testować na naprawdę śliskiej nawierzchni, np. jakiś śnieg ubity itp. ??
Jeśli ESP/ESC działa to da się wyraźnie odczuć i usłyszeć zdławienie silnika.

artur890 - 4 Kwi 2015, 22:02

Nie prubowałem , a mam jeszcze jedno pytanie , rozbieralem dziś w aucie tam gdzie jest wtyczka od ESP i znalazłem jeszcze jedna wtyczkę z dwoma linami czy ktoś wie do czego może to byc

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2015 23:19 ]
Sorki za błąd chodzi o "piny "

marcin1311 - 7 Kwi 2015, 06:35

Nie wiem jak jest w wersjach po FL, ale w wersji przed to jedyne co kojarzę to może być od pakietu Ambient Lighting – nastrojowe oświetlenie diodami. Masz taki pakiet?
Pod przyciskiem o którym jest post, znajduje się wnęka która w niektórych wersjach miała podświetlenie.

Krzyk - 1 Cze 2015, 20:06

FFDriver napisał/a:
No jak, trzeba dolutować na płytce podświetlanie.

Tak podejrzewałem... a to już trochę nie moja bajka :-P
Czy ktoś odpłatnie $ lub % :D polutowałby mi, gdybym dostarczył mu płytkę, tak żebym miał świecące wszystkie trzy przyciski ? :-)

marcin1311 - 6 Cze 2015, 09:10

masz jedną płytkę czy kilka na dawców narządów? :)
a i którą, przed czy po FL?

Krzyk - 15 Cze 2015, 07:29

marcin1311 napisał/a:
masz jedną płytkę czy kilka na dawców narządów? :)
a i którą, przed czy po FL?


Wersja przed FL, jak znajdzie się chętny to skompletuje sobie że szrotów potrzebną ilość płytek :-)

marcin1311 - 16 Cze 2015, 21:47

Mogę Ci polutować płytkę, szczegóły możemy uzgodnić na pw. W wersji przed FL chyba nie było środkowego przycisku, przynajmniej się nie spotkałem. W tym miejscu znajduje kontrolka wyłączenia poduszki powietrznej pasażera.
RedBool - 24 Cze 2015, 19:49

FFDriver napisał/a:

Jak już pisałem przed FL była tylko jedna opcja czyli na pierwszej pozycji jeśli był to zawsze był przycisk ESP, a na ostatniej PT.
W wersji po FL to się całkowicie zmieniło !!

Na pierwszej pozycji po FL w benzynie zawsze jest ASS !!
ESP posiada tylko wersja Sport !! Wersja Sport to teraz tylko 2 silniki. Benzyna 125KM - zawsze jest z systemem ASS oraz diesel bez systemu ASS.
Sport w wersji benzynowej ma na pierwszej pozycji ASS, a ESP na ostatniej bo sporty nie posiadają systemu PT z powodu przedniego spoilera.
[b]Tylko diesel prawdopodobnie posiada sam przycisk ESP ale na której pozycji ? Nie mam jak tego potwierdzić ale to bez znaczenia bo to diesel.




Dlatego taki, a nie inny mój wniosek. Ktoś spróbuje go podważyć ?
Czy jest jakikolwiek argument, że jest inaczej niż to opisałem ?
Bardzo wątpię


No to kolego muszę Cię zmartwić i trochę naprostować to co napisałeś:

Moja fiesta to 1.0 EB 125 mam to co na foto poniżej


FFDriver - 24 Cze 2015, 19:57

RedBool napisał/a:
No to kolego muszę Cię zmartwić i trochę naprostować to co napisałeś:

Moja fiesta to 1.0 EB 125 mam to co na foto poniżej


Chyba coś źle przeczytałeś bo masz dokładnie tak jak opisałem.
Masz 1.0 125KM i na pierwszej pozycji masz ASS.
Co wg. Ciebie jest inaczej niż opisałem ??

RedBool - 24 Cze 2015, 20:03

:głowąwmur: Faktycznie nie doczytałem
HarryNLD - 14 Paź 2015, 13:10
Temat postu: Re: [MK7] Przycisk ESP
marcin1311 napisał/a:
FFDriver napisał/a:
Generalnie skoro nawet w wersji po FL istnieją wersje z przyciskiem ESP to znaczy, że fizycznie da się to zrobić. Wiązka jest. Tylko trzeba by przepiąć odpowiednie kabelki (te od systemu ASS, którego u mnie nie ma) w odpowiednim miejscu i tyle. Tylko trzeba by wiedzieć gdzie je wpiąć?

I do tego przydał by się dostęp do schematów elektrycznych Fiesty FL.
Może ktoś z kolegów na forum może wesprzeć?


I'm trying to retrofit the ESC switch in my MK7 FL as well. I installed the switch and like some other reactions, the light goes on, but there is no reaction when I use the switch.

My dealer gave me the wiring diagram. maybe someone else can use it to figure something out. There has got to be some difference in software in the ABS pump. But i haven't got the knowledge or hardware to solve this problem. hopefully someone else has. C2114 is the connector under the radio.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group