|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Jaki plyn hamulcowy
Fumfelek55 - 15 Kwi 2014, 19:50 Temat postu: Jaki plyn hamulcowy Witam.
Szukam i nie moge znalezc. Jaki powinienem wlac plyn hamulcowy. Powinno byc napisane na korku ale nie jest. Z tego co wyczytalem to DOT 4 najbardziej uniwersalny dla forda. Ale czy ktos moze mi to potwierdzic dla fiesty mk6 1.4 tdci ?
Pozdrawiam
TSRules - 15 Kwi 2014, 19:57
dot 4 będzie ok
Puff - 15 Kwi 2014, 20:18
Leje się płyn o minimalnej specyfikacji takiej, jak przewiduje producent. Tutaj jest DOT4, więc można wlać DOT4 lub DOT5.1 (nie mylić z DOT5!). DOT5.1 jest lepszy od 4 i kosztuje praktycznie tyle samo, więc jak planujesz wymieniać płyn, to może warto się zastanowić czy nie zalać właśnie DOT5.1.
artax - 15 Kwi 2014, 21:12
lej super DOT 4 .Jest trochę lepszy aniżeli DOT 4.
Pozdr
p.s. Jak będziesz jechał przez Świdnice to daj znać bo mam w garażu 0,5 litra.Masz w gratisie bo mi juz nie jest potrzebny.
TSRules - 15 Kwi 2014, 23:38
jaki sens DOT 5.1 do auteczka 68KM
artax - 16 Kwi 2014, 00:04
a jaki sens ma stosowanie lepszych olejow i paliw W sumie przy hamulcowym to podstawowa zasada aby wymieniać co 2-3 lata.A kolega mieszka w Klodzku a tam są górki i sporo zakretow i tutaj moc nie ma znaczenia a raczej intensywność hamowania.W takiej sytuacji przydaje się plyn o lepszych parametrach.I ostatnia rzecz ,ze ma 0,5 w gratisie
pzdr
vegetagt - 16 Kwi 2014, 00:08
ktoś gdzieś kiedyś pisał, że dot5.1 szybciej łapie wode niż dot4 - ktoś coś na ten temat wie?
Puff - 16 Kwi 2014, 20:03
vegetagt napisał/a: | ktoś gdzieś kiedyś pisał, że dot5.1 szybciej łapie wode niż dot4 - ktoś coś na ten temat wie? |
Mit. Gdyby tak było, to DOT4 musiałby być tak samo gorszy od DOT3, a jest wprost przeciwnie. każdy wyższy DOT ma wyższa temperaturę wrzenia, skoro jest ona wyższa, to DOT5.1 musi długi czas "łapać" wodę, żeby się "zdegradować" do poziomu, który ma DOT4 od razu po przelaniu z dopiero co otwartego pojemnika
vegetagt - 16 Kwi 2014, 20:07
Pufcio, no to super, dzięki
TSRules - 17 Kwi 2014, 10:28
tylko pytanie ile razy udało wam się zagotować płyn hamulcowy, może w autach usportowionych gdzie są większe przeciążenia to tak, ale nie w miejskim bączku 68KM z prawie szesnastoma do setki ...
Puff - 17 Kwi 2014, 11:29
Równie dobrze można zadać pytania z serii:
"skoro nowe auto pojedzie bez problemu na oleju mineralnym 15W40, to po co lać 0W30, nawet jeśli jest w tej samej cenie?"
"skoro auto hamuje na bębnach, to po co zakładać hamulce tarczowe?"
"skoro po uderzeniu samochód nadaje się do kasacji, to po co tworzyć kontrolowane strefy zgniotu?"
TSRules - 17 Kwi 2014, 13:03
teraz juz troszkę popłynąłeś, olej mineralny nie jest zalecany do mk6, tarczowe są wymagane, a strefy mają wpływ na bezpieczeństwo, a DOT4 jest zalecany jako podstawowy płyn, bez wpływu na cokolwiek, piszmy z logiką a nie fantastyką ...
Puff - 17 Kwi 2014, 13:22
Wiesz o co chodzi, a uczepiłeś się detali Czemu warto dać DOT5.1 zamiast 4 jest wyjaśnione wyżej. Jak wymieniasz, a cena jest taka sama, to czemu nie wziąć lepszego? - do tego to się sprowadza. Jest postęp, więc grzechem jest z niego nie skorzystać.
TSRules - 17 Kwi 2014, 17:33
mi bardziej chodziło czy można zagotować płyn, bo jeśli by tak było to byłbym pierwszy do sklepu po 5.1 myslę że lepiej sie skupić na regularnej wymianie no i oczywiście markowych heblach
|
|