Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Wymiana tarcz hamulcowych

answe91 - 10 Kwi 2014, 12:28
Temat postu: Wymiana tarcz hamulcowych
Cześć, mam problem z moją MK3, wczoraj zmieniałem koła i kiedy ściągnąłem prawe przednie cała tarcza hamulcowa chodziła w przód i w tył, po ściągnięciu okazało się że w piaście nie ma dziury na przykręcenie śruby żeby tarcza się trzymała. Teraz moje pytanie o co chodzi, jak ta tarcza hamulcowa ma się trzymać. Dodatkowo przy hamowaniu słychać dudnienie "chodzącej" tarczy, a samochód ściąga na lewą stronę.
Qzyn - 10 Kwi 2014, 12:55

Dudnienia nie powinno byc slychac jesli nie jest krzywa lub uszkodzona bo ta sruba tylko ja przytrzymuje - tarcza jest trzymana przez sruby kola.
kuba87 - 10 Kwi 2014, 13:17

Tej śrubki nie musi wogóle być. A w fordach rzadko były piasty z otworem na taką śrubkę. Tarcza nie ma prawa dudnić ponieważ jest dociśnięta poprzez felgę 4 śrubami kola. Może Ci co najwyżej dudnić łozysko, końcówka drążka, tuleje na wahaczu, albo sworzeń.
Peedro - 10 Kwi 2014, 15:03

albo zwichrowana tarcza :p
answe91 - 10 Kwi 2014, 15:04

Jaki wpływ mają na trzymanie tarczy podkładki jednokierunkowe i dlaczego tego nie ma? Wina mechanika?
Qzyn - 10 Kwi 2014, 15:05

Gdzie powinny byc podkladki jednokierunkowe? Pod srubami mocujacymi kolo??
answe91 - 10 Kwi 2014, 16:35

Chyba najlepiej by było, wydaje mi się bezsensowne zrobienie tego w taki sposób, tarcza hamulcowa która chodzi w każdą stronę jak chce, ale rozumiem że tak zrobili to tak ma być ;) .
W przyszłym tygodniu jak będę miał możliwość zrobię zdjęcia i sprawdzę drugą tarcze hamulcową jak jest założona, niestety narazie dostępu do garażu nie mam żeby to zrobić porządnie, a na dworze nie ma zachęcającej pogody.

vegetagt - 10 Kwi 2014, 16:36

u mnie po paruset km tarcze trzeba młotkiem z piasty ściągać ;) Tam sie tak wszystko zapieka, że głowa mała :)
brewa7 - 10 Kwi 2014, 17:22

vegetagt, no ja też ściągałem tarczę młotkiem, ale nie wiem czy po tym nie mam teraz uszkodzonego łożyska. Bo wyje właśnie po tej stronie gdzie ściągałem tarczę młotkiem.

answe91,
Cytat:
Dodatkowo przy hamowaniu słychać dudnienie "chodzącej" tarczy, a samochód ściąga na lewą stronę.


jeżeli przy hamowaniu powiedzmy z 80km/h, słyszysz takie turkotanie, a na pedale tak jakby załączał się ABS, to może być zwichrowana tarcza. Ściąganie na jedną ze stron raczej znaczy, że hamulce nie równo trzymają. Może są przewody zapowietrzone, a na turkotanie pomogła mi wymiana tarcz i klocków.

kuba87 - 10 Kwi 2014, 18:42

nie rozumiecie, koledze tarcza lata pomimo tego że jest dokręcona przez śruby koła... ;)
answe91, tak ma być.

brewa7 - 10 Kwi 2014, 23:56

Tak kuba87, nabijaj się dalej... Ja jak wymieniałem tarcze to też szukałem na piaście otworu do przykręcenia tarczy, ale go nie znalazłem. Z resztą w ori tarczach (rozumiecie nikt nie wymieniał tarcz przez 20 lat) nie było otworu do mocowania, a w częściach zamiennych już są. Z resztą czy w ogóle ktoś miał/ma w swojej fieście możliwość przykręcenia tarczy do piasty prócz nakrętkami koła?
blood_brother - 11 Kwi 2014, 00:14

To szpilki w MK3 nie są standardem?
brewa7 - 11 Kwi 2014, 00:22

no ja nie mam przykręcanej tarczy do piasty
Maci3j18 - 11 Kwi 2014, 00:57

Niedawno wymieniałem tarcze w swojej kosiarce, i były przykręcone śrubką do piasty, z jednej strony musiałem ja rozwiercać i nową założyłem bez niej. Nie ma żadnej różnicy w porównaniu z drugą, która jest przykręcona tą śrubką, więc te te dudnienie musi byc spowodowane czymś innym.
brewa7 - 11 Kwi 2014, 17:40

ja miałem tylko jakąś taką blaszkę/podkładkę ze stali sprężynującej z nacięciami po wewnętrznej stronie także można ją był "nakręcić" na gwint i dalej nakręcam nakrętkę na szpilkę i koniec.
Fordzik88 - 25 Kwi 2014, 09:18

Czyli przepraszam, tak głupio się podepnę pod temat. To w fiestach mk3 niema otworów na tarcze hamulcowe? Bo ja tez ostatnio się dopatrzyłem, i myślałem, ze mechanik nie przykręcił ich do reszty auta
Qzyn - 25 Kwi 2014, 10:22

Fordzik88 napisał/a:
To w fiestach mk3 niema otworów na tarcze hamulcowe?

ordzik, sprobuj sie wyrazac troche bardziej konkretnie. Co to jest otwor na tarcze hamulcowa, otwor do ktorego ta tarcze wkladamy? :)
Otworow na srubki po prostu byc nie musi, ta mala srubka absolutnie nei trzyma tarczy ani jej nie mocuje, jedynie ustala ewentualnie jej pozycje. Za reszte odpowiedzialne sa sruby/szpilki mocujace kolo.
Srubka jedynie w przypadku srub pomaga ustawic tarcze i latwiej trafic srubami przy zakladaniu kola

Fordzik88 - 25 Kwi 2014, 19:47

Qzyn napisał/a:
ordzik, sprobuj sie wyrazac troche bardziej konkretnie. Co to jest otwor na tarcze hamulcowa, otwor do ktorego ta tarcze wkladamy? :)
Otworow na srubki po prostu byc nie musi, ta mala srubka absolutnie nei trzyma tarczy ani jej nie mocuje, jedynie ustala ewentualnie jej pozycje. Za reszte odpowiedzialne sa sruby/szpilki mocujace kolo.
Srubka jedynie w przypadku srub pomaga ustawic tarcze i latwiej trafic srubami przy zakladaniu kola


Chodziło mi właśnie o otwór na tą śrubkę mocującą tarczę hamulcową do piasty. Troche się przeraziłem że jej niema, i ta tarcza tak rusza się na boki. Ale doczytałem się tutaj, że oryginalnie nie było otworu więc niepotrzebnie robię z igły widły :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group