Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - wspomaganie kierownicy

mario19804 - 3 Kwi 2014, 15:07
Temat postu: wspomaganie kierownicy
Witam ponownie. Mam pytanie dotyczące układu wspomagania kierownicy mk7. a właściwie jego działania. Czy wspomaganie to działa przez cały czas czy też wyłącza się po osiągnięciu pewnej prędkości. Jak zauważyłem w swojej fieście w czasie jazdy kierownica działa dużo ciężej, tak mi się przynajmniej wydaje. Na postoju działa bez zastrzeżeń,nie świeci kontrolka wspomagania. Z góry dziękuję za pomoc.
FFDriver - 4 Kwi 2014, 07:52

MK7 ma elektryczne wspomaganie, nazwijmy to, sterowane softwareowo.
Nie działa w całym zakresie prędkości tak samo.
Na postoju ma chodzić super lekko, a w miarę prędkości stopniowo zmniejszać swoją moc.

artax - 4 Kwi 2014, 21:53

inaczej mówiąc jest progresywne.Jednak przy duzej prędkości i tak jest zdziebko za mocne.Trzeba trochę pośmigać i jest do wyczucia.
pzdr

FFDriver - 5 Kwi 2014, 06:39

artax napisał/a:
Jednak przy duzej prędkości i tak jest zdziebko za mocne


Myślę, że to są bardzo subiektywne kwestie i jak napisałeś przede wszystkim wymagające wyczucia i przyzwyczajenia.

Pamiętam jak miałem corse B bez wspomagania. W ogóle nie uważałem, że wspomaganie jest mi potrzebne. Jak wsiadałem do auta kumpla to mi się zdawało, że kierownica chodzi za lekko. Jak przesiadłem się z corsy do civic'a to na początku nie mogłem tym jeździć. Wydawało mi się, że coś jest wręcz nie tak ze wspomaganiem. Nie wspominając już nawet o abs'ach przez które pierwszej zimy to szok przeżyłem jak nagle okazało się, że na śliskim auto w ogóle nie hamuje :-P

BTW na stronie forda piszą tak:
Cytat:

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS)
Elektryczny układ wspomagania ułatwia kierowanie podczas jazdy z niewielką prędkością (np. podczas parkowania) i usztywnia układ kierowniczy przy większych prędkościach (np. na autostradzie), zwiększając precyzję prowadzenia.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych układów wspomagania, które pracują nieprzerwanie, zwiększając zużycie paliwa, system EPAS jest aktywny tylko wówczas, gdy jest wykorzystywany.


Mogło by to sugerować, że wspomaganie przy wyższych prędkościach w ogóle nie działa ?

mario19804 - 5 Kwi 2014, 12:30

Dzięki za informacje. Wszystko już wiem. Pozdrawiam
vegetagt - 5 Kwi 2014, 16:33

FFDriver napisał/a:
Mogło by to sugerować, że wspomaganie przy wyższych prędkościach w ogóle nie działa ?


w vagach dokladnie tak jest :P
A do tego może ford wymyślił całkowitą zależność wspomagania od prędkości, a nie tylko 0-40: działa, 40- w góre: nie działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group