Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Silnik : wymiana 1.1 na 1.3

Radq - 28 Lip 2004, 21:39
Temat postu: Silnik : wymiana 1.1 na 1.3
Mam pytanie czy wymiana silnika na 1.1 lub 1.3 (wersje gaźnikowe) to rzecz bardzo skomplikowana???
Jak to zrobic? Czym się różnia od tych na wtrysku???

pozdr.

van81 - 29 Lip 2004, 05:49

Różnią się wtryskiem :lol:
Co do silnka 1.1 to jest niemal identycznyn. Różni się jedynie osprzętem w sumie.
Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....
Ja teraz zmieniam swój 1.1 na gaźniku na 1,6 też na gaźniku i są to całkiem inne silniki i przeprowadzka taka jest niestyety dość skomplokowana :(
Pozdr...

Dynamike - 29 Lip 2004, 12:42

van81 napisał/a:

Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....

1.3 to nie jest cvh. Sam silnik jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.1, więc nie ma najmniejszego problemu z przełożeniem go.

.mat. - 29 Lip 2004, 14:54

zależy o jakim 1.3 mówimy :] bo jest ich conajmniej 4 rodzaje :] :
- stary poczciwy kent montowany w fiescie mk1 i escortach mk1 i mk2 a także w capri
- cvh montowany w fiescie mk2 escorcie mk3
- pinto montowany w taunusach
- no i hcs[endura e] montowany w fiescie mk3 escorcie mk4 fordzie ka

jeżeli masz 1.1 z fiesty mk3 to od silnika 1.3 różni się tylko wałem korbowym,kolektorem ssącym i głowicą.

jeżeli w miejsce 1.1 na wtrysku chcesz wsadzić 1.3 hcs'a na wtrysku to jest to operacja na zasadzie odkręć przykręć:] 1.3 w fiestach nie występował w wersji gaźnikowej,na gaźniku siedział tylko w escorcie mk4

jeżeli w miejsce 1.1 na gaźniku chcesz wsadzić 1.3 na gaźniku to szukaj 1.3 z escorta mk4 i to rónież bedzie operacja na zasadzie odkręć przykręć.

jeżeli zamiast wtrysku chcesz montować gaźnik to sie nie wypowiadam,bo nie znam sie dobrze na wtrysku :]

Radq - 29 Lip 2004, 15:51

chodzi mi o to, że zastanawiam się nad zamianą 1.1i na 1.1 gaźnik jak to zrobić ??

pozdr

van81 - 29 Lip 2004, 16:44

Nie zanam się dobrze na silnikach ale wedłub mnie trzeba wywalić wtrysk i zastąpić go zwykłym gaźnikeim :lol: Mam taki do sprzedania ... MOTOCRAFT VV kompletny trzeba by go tylko troszke podpicowac i by był luks :D
.mat. - 29 Lip 2004, 18:17

zmień kolektor i zamiast gaźnika wtryskowego daj zwykły :] jak chcesz to mi leży niepotrzebny kolektor z mk3 1.1 gaźnikowego :] nawet wężyk podciśnienia i uszczelka jest :D

jeszcze jest sprawa zapłonu,zapewne bedziesz musiał zmienićaparat zapłonowy na taki z mk3 1.1 na gaźniku.

czemu chcesz sie pozbyć wtrysku ??

Radq - 29 Lip 2004, 18:26

ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać :?

pozdr.

Radq - 29 Lip 2004, 18:27

Mat i to wszystko co trzeba wymienić?? A ile byś sobie życzył za ten kolektor?? A jak wtedy jest ze ssaniem???

pozdr.

JoeMix - 30 Lip 2004, 05:59

radq napisał/a:
ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać :?

pozdr.
]
Tak, ale chyba Fiestki mk3 mają wszystkie DIS'a (podwójna cefke zapłonową) i sterownik MotoCrafta, wiec i tak te wszystkie czujniki zostać muszą... (czy wychodziłą jakachś mk3 ze zwykłem rozdzielaczem i pojedyńczą cefką?)

Zawisza2000 - 30 Lip 2004, 08:31

Jezeli zmieniasz sam kolektor i gaźnik to może być problem. Nie wiem, jak to jest w fordach, ale no Opel po zaprzestaniu montowania gaznikow do pewnego typu silnika usunął miejsce montazu mechanicznej pompy paliwa. A powinno sie "unieszkodliwic" elektryczna pompe przy gazniku zamontowac wlasnie mechaniczna.
Do tego zostaje Ci zabawa z wiazkami przewodów. Moim zdaniem nie warto. Taniej Cie wyjdzie kupic czujniczki itp jak się już sypną ale to tylko moje 3 grosze.
Wydech mozesz zostawic ten sam i sonda lmbda bedzie pelnila role "zatyczki" dziury w rurze od kolektora do kata.
I tu sie pojawia problem - bedziesz musial "zalatwiac" przeglądy bo Ci nie przejdzie pomiaru spalin (stosowanie wtrysku mialo m.in. na celu obnizenie toksycznosci spalin)
Z.

Adamm - 30 Lip 2004, 08:49

Jesli juz jestesmy przy zmianach silinika to czy jest jakis wielki problem ze zmiana 1.3i na 1.4i ?? I czy jest to dobry silnik bo slyszalem rozne opinie. (wiem lepiej by bylo zalozyc 1.6 lub cos w tym stylu ale nie chce ruszac zawiechy i niczego innego)
Zawisza2000 - 30 Lip 2004, 08:58

Ja bym się spodziewał, że mogą być problemy bo to zupełnie inna (nowsza) konstrukcja silnika i może być zupełnie inny osprzęt i instalacja elektryczna.
.mat. - 30 Lip 2004, 12:51

pompa paliwa może zostać elektryczna,byle była do gaźnika bo te do wtrysku mają da duże ciśnienie

no,mk3 miała w każdej wersji elektroniczny zapłon,czyli musi zostać cała elektronika,dałoby sie wsadzić rozdzielacz z mk1/2 ale wtedy nie wsadzisz kolektora ssącego:]

ogólnie dużo dłubania i sie nie opłaca,jak sie popsuje to kup zaraz cały nowy silnik np. 1.3

co do wymiany silnika 1.3i na 1.4i to zacznijmy od tego,że to zupełnie różne silniki :] 1.3i to żeliwniak hcs z wałkiem w bloku i 3 podporami wału a 1.4i to cvh[albo zetec,ale domyślam sie,ze o cvh Ci chodzi bo takie były montowane w mk3] z aluminową głowicą i wałkiem w głowicy,konstrukcja o lata świetlne wyprzedzajaca pod względem zaawansowania hcs'a.
do wymiany potrzebujesz...cały silnik najlepiej z fiestki mk3 :D na 99% wszystkie kable już masz,bardzo możliwe nawet,że ten sam wtrysk [chodzi mi o gaźniczek wtryskowy] jest w 1.3i i 1.4i.nie wiem jak z wydechem,ale w mk2 portki kolektora pasowały do wszystkich benzynowych silników więc może w mk3 też tak jest.

wymiana silnika 1.3i na 1.4i jest całkowicie nieopłacalna bo:
- prawie żadna różnica w mocy
- silniki cvh są bardziej awaryjne niż żeliwniaki,jak kupisz cvh to bardzo prawdopodobne,ze wałek bedzie do wymiany
podsumowując napracujesz sie dużo i nic z tego nie bedziesz miał,jak zmieniać to na 1.6 koszt silnika i wymiany taki jak w przypadku wymiany na 1.4 a różnica w mocy bedzie.

Adamm - 31 Lip 2004, 15:47

No tak ale przy zmianie na 1.6 musze ingerowac w zawieche i hamulce pozatym idzie do zmiany tez skrzynia. co do roznicy mocy to jak dla mnie jest odczuwalna jechalem fiestka 1.4i i w porownaniu z moja padaka o niebo lepiej. Pozatym 1.6 jest chyba na wielowtrysku (moze sie myle) a co za tym idzie drozsza bedzie pewnie adaptacja zalozonego u mnie gazu.

Bede sie przymierzal pewnie do zmiany silnika i chcialbym 1.4i chyba ze rzeczywiscie sa do bani.

JoeMix - 31 Lip 2004, 16:59

WITam...
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas...

Kacper - 1 Sie 2004, 00:42

JoeMix napisał/a:
WITam...
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas...


taki silnik kusi do sybszej jazdy... więc lepiej sie zabezpieczyc i wymienic hamulce na lepsze... ale to nie trzeba odrazu :wink:
JoeMix - a co z zawieszeniem ? skrzynią biegów ? całym wydechem (nie wydmucha go ?? jaki potem kupować ? bo np mam 1.3 a chcialbym 1.6 ... to potem kupować do 1.6 - a jak w moim modelu nie było 1.6 ??)
Pytania czysto teoretyczne, ja polubiłem ostatnio moj 1.3 ...stuka, puka, ale to sie da polubić... fajnie, słychać ze działa ...i części nie drogie :lol:

JoeMix - 1 Sie 2004, 08:47

WITam...
Zawieszenia zazwyczaj nie trzeba ruszać, chyba że ktoś chce utwardzić lub obniżyć auto... silniki zazwyczaj mają podobne masy czesto wymaian z 11 na większy powoduje wręć iż silnik jest lżajszy... ja mam 0,9 a kumpal 1,6... tyle ze ja mam z zeliwa a on z aluminum... nie doś ze ma prawie 100 kucy wiecej to ma lzejsze auto :-(
Skrzynie też by wypadało zmienić... np. 1,6 na skrzyni od 1,1 to nieporozumienie... Co z tego ze masz wiecej kucy pod maską skoro obrotomierz ci podchodzi non stop do czerwonaj kreski...
Wydech i tak się czesto modyfikuje... jesli pasują pordki pod kolektor to może zostać, ale i tak zaraz zaprakniesz basowego dzwięku cze czegochś takego ;-)

Adamm - 1 Sie 2004, 11:06

Joe pragnienia to jedno ale kasa to drugie. Chodzi o to zeby na poczatku nie wydac za duzo gdy sie nie ma. Ale skoro mowisz ze nie trzeba zmieniac zawiechy bo wytrzyma pod silniczkiem to juz mnie kusi.
Ale co z pozostalymi sprawami jak osprzet i mocowanie, ktos wspomnial o wydechu, chodzi mi o to zeby kupic silniczek ewentualnie ze skrzynka i zeby go wrzucili ale nic wiecej. Da rade tak zrobic? (w sumie za 1.4 i 1.6 sa takie same oplaty ubezpieczeniowe :) ) a jak poziej z gazem?? mam zalozony na monowtrysk. I boje sie zeby mi za duzo nie krzyneli za przerobki.

JoeMix - 1 Sie 2004, 11:59

Oj, instalke nie wiem... ale podejżewam ze bedzie kosztowało... zalezy jaka jest założona (o ile uproszczona - zaoszczedzona) i jak potrzebna bedzie do nowego silnik...
Adamm - 1 Sie 2004, 16:09

No wlasie i tu jest problem bo nawet jesli wszystko inne podejdzie w co raczej watpie to zostaje kwestia gazu :( ale to moge sie dowiedziec u gazwonikow.
Wy moje drogie misie powiedzcie mi czy przekladka z 1.3i na 1.6 to duzo zmian czy wystarczy zmiana samego silnika ze skrzynia??

.mat. - 3 Sie 2004, 18:48

uwaga uwaga :] zgłębiłem troche temat.
jeżeli chcesz wywalićwtrysk i wsadzić gaźnik,to poprostu odkręcasz gaźniczek wtryskowy i przykręcasz normalny gaźnik i koniec :] jeszcze trzebabedzie jakośzaślepić kabelki od elektroniki podpiąćdo zaworku odcięcia paliwa w gaźniku i bedzie śmigać,nawet kolektor ssący na 99% podejdzie,może jedynie dziura w nim być troche za mała,ale pilnik da rade :D

ja zaniedługo z mojego 1.1 mk2 bede robił hybryde wmontuje kilka części z escorta 1.3 92 i mam w planie osiągnąć 1.3 pojemności,do tego założe głowice gla z fiesty mk1 i zapłon elektroniczny:] z fiesty:],cały wydech bedzie mk2 natomiast jeszcze nie wiem co bedzie zasilaćtego potwora w mieszanke :>

Zawisza2000 - 3 Sie 2004, 19:00

Adamm napisał/a:
No wlasie i tu jest problem bo nawet jesli wszystko inne podejdzie w co raczej watpie to zostaje kwestia gazu :( ale to moge sie dowiedziec u gazwonikow.


Hmm, u mnie leży centralka od gazu do gaźnika z kablami. Bo ja zmieniałem z gaznikowego na wtryskowy i musialem zmienic centralke
Daj znac, to sie dogadamy!

JoeMix - 4 Sie 2004, 07:07

WITam...
Centralka z wtrysku idealnie się nadaje do gażnikowca... wymaga tylko lekkiego tuningu...

widelec - 4 Sie 2004, 08:44

czyli co w 1.3 , 1.4 , 1.6 bylo wszystko to samo poza silnikami chodzi mi np: o polosie ??
.mat. - 4 Sie 2004, 13:34

ee.1.6 miał mocniejsze półosie,skrzynie zależy,czasem 1.4 miał taką jak 1.3 czasem jak 1.6 zależnie od mocy chyba,bo były 71km i 75km
widelec - 4 Sie 2004, 13:46

czyli jak mam to slabsze 1,4 i skrzynia jest jak w 1,3 to musze przy wymianie silnika na 1,6 wymienic skrzynie,polosie i co pewnie za tym idzie cale McPersony ??
van81 - 5 Sie 2004, 01:45

Jeśli się okaże że żę masz tą skrzynke z połosiami słąbszą... no to będziesz musiał ją wymienić ...a McPersony po co ??
widelec - 5 Sie 2004, 10:34

no nie wiem....... w Kadecie tak bylo ze jak sie zmienialo na np:1,8 to tez trzeba bylo wymienic bo polosie byly grubsze i cos tam nie pasowalo
Lemur - 5 Sie 2004, 11:20

Czy mi się zdawało, czy gdzieś na forum przeczytałem, że zmiana silnika jest bardziej opłacalna niż kapitalka? Nie mogę tego znaleźć.
Rafał32 - 5 Sie 2004, 14:13

raczej tak, mój mechanik remont kapitalny silnika materiały plus robocizna podsumował na 3500, chyba za tą cenę mozna kupić cały silnik tylko pozostaje pytanie w jakim stanie? Czy aby nie gorszym?
Adamm - 5 Sie 2004, 18:06

ja juz nie raz wspomnialem mialem za 1000 zl silnik 1.4i sprowadzony z niemiec (ale go zaje...... razem z autem ktore go wiozlo) w dobrym stanie doliczyc trzeba teraz do tego wymiane paska rozrzadu i uszczelek plynow rejstracje i podniesienie ewentualnie ubezpieczenia plus montarz silnika to da nam cos ok 2000 moze 2500 a moze nawet mniej w kazdym razie golym okiem widac ze taniej :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group