|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91
Abart91 - 1 Mar 2014, 08:09 Temat postu: [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91 NICK: Abart91
IMIĘ: Adam
MODEL: Fiesta
WERSJA: -
ROCZNIK: 91
SILNIK: 1,1 swap na 1,4 Efi
OPIS AUTA:
Auto kupiłem dokładnie rok temu w mocno średnim stanie z myślą jedynie o dojazdach do pracy. Więc jej stan był mi obojętny, mało pali skręca hamuje i na głowę nie kapie. Nie przepadam za małymi autami ani tym bardziej przednionapędowymi ale z biegiem czasu jakoś mi przypasowała więc została na dłużej i dostała parę prezentów. Auto składak, w papierach jest 91 buda co najmniej 93 ale całość wygląda dość uczciwie.
DOKONANE ZMIANY/ WYKONANE PRACE
Wizualnie:
- Wymienione reperaturki tylnych nadkoli i prawy próg, usunięta tylna wycieraczka, pomalowane tu i tam...
- usunięte listwy z drzwi
- dołożona lotka od Xr2 i pomalowana w kolor
- usunięty hak holowniczy
Mechanicznie:
wszystko ogarnięte tak żeby było dobrze. Bez większych cudów, wymiana simeringów w skrzyni i silniku przegub kolumny kierowniczej, świece, rególacja zaworów i takie tam..
Audio:
Odseparowany system, wysokie tony z zwrotnicami w plastikach lusterek, średnie w przednich drzwiach, niskie tony w tylnej półce (midbass) i bagażniku, radio JVC. Jak dla mnie wystarczy, gra całkiem przyjemnie
Inne:
- podsufitka wylana żywicą i matą szklaną, obita czarnym welurem
- lampka wnętrza z fiesty mk5
- dołożony centralny zamek, otwieranie tylnej klapy z guziora, elektryka szyb
- fotele uszatki i zmienione całe wnętrze
- zegary z obrotkiem
- kierownica RS z Escorta
- wygłuszenia bagażnika
PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE
Wizualnie:
- pakiet Xr2i
- Alufelgi
- ciemne szyby tył
- białe boczne kierunki
- może prysnąć na czarno?
Mechanicznie:
- Swap silnika na 1,4 (taki sie trafił więc grzech żeby sie kurzył) w przyszłości Rs2000
- dołożenie wspomagania
- dołożenia stabilizatorów
- gleba
- hamulce 260mm z Mondeo
- wydech custom
Audio:
w zupełności wystarczy może ewentualnie wysokie tony hertz'a
Inne
jeździć oby bez żadnych przygód
FOTKI:
Przepraszam za jakość tylko telefon był pod ręką, z czasem wstawię coś sensownej jakości. Jeśli będzie potrzeba wstawię fotki z przebiegu prac
A tu porównanie czym jeżdżę w pracy, a czym po godzinach
Peedro - 1 Mar 2014, 13:07
Na fotkach wygląda bardzo przyjemnie w pierwszej kolejności pomyśl o ładnej feldze i przynajmniej delikatnej glebie no i niech służy.
Abart91 - 2 Mar 2014, 06:55
felunek czeka w garażu, ale chyba nie prędko znajde dla niego czas...
luki - 2 Mar 2014, 09:58
to już 3 na forum czerwono-czarna
tadzias - 2 Mar 2014, 10:47
z uszatkami na pokładzie
PawelBW62 - 2 Mar 2014, 18:32
Można wiecej fotek ze środka ?? interesuje mnie podsufitka i lampka wnętrza z mk5...
oraz widok tylnej kanapy...
Może sam wykorzystam patent z lampka z fiesty mk5
DemptD - 2 Mar 2014, 18:40
luki, wypraszam sobie, Czerwono-czarna® jest tylko jedna
luki - 2 Mar 2014, 19:18
od kiedy masz auto?
Abart91 - 2 Mar 2014, 20:47
mija dokładnie rok jak Fiesta jest w moim posiadaniu
Zdjęcie sufitu zrobię jutro jak będę przy aucie bo Fiesta znowu w robocie
A tu zdj z prac blacharskich z ubiegłego lata:
hanysek - 3 Mar 2014, 15:51
Fajnie sie prezentuje może by mu sie kiedyś spotkali pogodali bo obecnie stacjonuja w Świnoujściu bo w zachodniopomorskim zrobic jakiegos spota to masakra.. a czasami bywom w szczecinie niech sluzy a silnik to juz cos mocniejszego a nie na 1,4 a pozniej 1,8 jak juz
Abart91 - 11 Mar 2014, 20:11
zdjęcie lampki, na żywo wygląda to znacznie lepiej:
1.1 wyszło na fajke
obecnie auto wisi w powietrzu, silnik wyjęty, ogarnięte wszystkie przewody i wiązka, komora silnika umyta, usunięty układ kierowniczy.
To za sprawą tego że trafił sie odpowiedni dawca z którego przeszczepie wspomaganie, przednie zawieszenie i silnik 1,4 CVH.
Dlaczego 1,4? Poprzedni silnik miał moc i dźwięk młynka do kawy, jednym słowem miałem go dosyć a ze względów finansowych swap na RS-a musi jeszcze poczekać. Więc skoro trafiło sie i tak całe auto na swap wspomagania, to przeżucie od razu silnik którym da się przynajmniej normalnie podróżować i ma na tyle mocy aby napędzać coś więcej niż tylko alternator
I tu pytanie do was:
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?
[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 20:15 ]
Hanysek, jak będziesz w Szczecinie to daj cyne, możesz podjechać kiedyś na garaż, zrobi się grilla, piwa napije czasem bywam w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Wolinie ale kiedy jeżdżę w pracy więc nie mam wtedy wiele wolnego czasu...
luki - 11 Mar 2014, 22:20
Abart91 napisał/a: | Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika? |
Wymieniasz tylko wiązkę silnika.
odkręcisz blachę zaznaczoną na foto:
pod nią masz złącze wiązek
Abart91 - 29 Mar 2014, 23:19
Ostatnio brak czasu by zająć się Fiestą w przyszłym tygodniu coś się może ruszy
Pytanie czysto teoretyczne:
zna ktoś przepustowość wtrysków z 1,6 CVH?
Jestem ciekaw czy różną się pomiędzy tymi z 1,4?
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 20:27 ]
czy jeśli auto z którego przekładam silnik i wiązkę silnika jest wyposażone w immobilizer to w moim aucie które go nie posiadało będą jakieś problemy z odpaleniem? trzeba przekładać cały imo, komputer?
[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 10:17 ]
Silnik na miejscu, osprzęt i wiązka silnika też, wspomaganie również.
Pozostał układ chłodzenia i parę pierdół i można odpalać
Swoją drogą naczytałem się że montaż wspomy to rzeźba, mi przekładka kolumny kierownicy, magla, chłodnicy, zbiorniczka i kompletnego układu zajęło może nieco ponad godzinę czasu, wszystko p&p
[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 17:20 ]
Mały Updejt
Fiesta ma się dobrze, dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja
W ostatnim czasie wleciało parę nowych gratów:
- wspomaganie kierownicy
- stabilizator przód
- swap na 1,4 zakończony powodzeniem
- alufelgi 14" zrobione trochę na własną modłę
- wygłuszenia bagażnika
- Białe kierunki boczne nowe wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora i takie tam bzdety które trzeba wymienić co jakiś czas
ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam szkoda jej trochę...
Pare zdjęć na szybko:
Freeman - 2 Paź 2014, 10:14
Dorzucaj też fotki do pierwszego postu.
profi - 5 Paź 2014, 08:56
Cytat: | ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam szkoda jej trochę... |
Niestety popyt na mk3 jest tak wielki, że sprzedaż to tylko w jedno miejsce...
van - 6 Paź 2014, 09:29
mk3 robi się deficytowe, z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest no ale mogło to by być mk4 i wtedy już nikt by tego nie chciał
Abart91 - 6 Paź 2014, 16:48
van napisał/a: | mk3 robi się deficytowe |
To moim zdaniem klasyczna sytuacja na rynku aut w tych rocznikach, za stare żeby przedstawiać jakąkolwiek wartość, za młode na youngtimera.
van napisał/a: | z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest |
Zrujnowałeś mi popołudnie
Dual - 6 Paź 2014, 20:50
Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego?
Abart91 - 7 Paź 2014, 08:03
tak to wyglądało w aucie z którego wytargałem całe wspomaganie, mocowanie zbiorniczka wydaje się seryjne...
a teraz pytanie:
Jest szansa odpalić zeteca na wiązce cvh efi z wewnętrznym edisiem, czy w grę wychodzi tylko wiązka z fiesty 16V?
Dual - 30 Paź 2014, 20:51
Szansa jest zawsze
Da się to zrobić ale cudów nie oczekuj, cvh ma 8 zaworów wieć mapa zapłonu nie do końca będzie właściwa.
W zasadzie to zależy jakiej pojemności ten zetec, jeśli 1.6 to jeszcze w miarę spoko, do 1.8 czy 2.0 to już będzie licho z paliwem... w sumie można kompa z sierry cvh 1.8 zapodać
Mafios - 30 Paź 2014, 21:12
Dual napisał/a: | Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego? |
Bo CVH w mk3,5 czyli silniki 1.4 na wtysku fabrycznie miały w tym miejscu ponieważ w miejscu gdzie zbiorniczek jest w HCS lub RS w silniku 1.4 jest obudowa filtra powietrza
Abart91 - 8 Lis 2014, 12:04
tak na szybko porównanie czym jeżdżę w pracy i po godzinach
Śmiesznie sie czuje gdy po dłuższej trasie przesiadam sie do fiesty, jedzie sie jak gokartem
van - 8 Lis 2014, 18:00
no tak powiem Ci trochę dziwnie do pudełka się takiego przesiadać
tadzias - 9 Lis 2014, 12:53
Dafem pomykasz? Ja w pracy Actrosem targam frigo tak wiec bez gwiazdy nie ma jazdy i rowniez mi dziwnie jak sie przesiade na osobowke
Abart91 - 9 Lis 2014, 14:59
To z chłodnią jeździsz, tylko PL czy zagranica też? Ja śmigam tylko na linii pod banderą Dsv ze Szwecji do Norwegii i z powrotem. Jeździłem wcześniej Man-em i powiem Ci że chyba nie chciał bym wrócić...
tadzias - 10 Lis 2014, 13:05
Zwykle robię PL, DE, SK, CZ i dalej się nie zapuszczam. Kiedyś jak obrabiałem DK, SE, FIN i NOR spotykałem się na drodze często z chłopakami z Zachodniopomorskiego jeżdżącymi pod DSVką. Zestawy trzymacie po polskiej stronie czy podstawiasz się pod naczepę samym koniem? Co do MANa nie mam przekonania, DAF i Renault również średnio. Póki co Robur daje radę ale nowym Cosmo Volvo bym nie pogardził
Abart91 - 15 Lut 2015, 15:34
Fiesta dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja, chodź cały grudzień i styczeń przestała pod chmurką
bo nie było możliwości zabrać jej ze sobą do PL. Odpala zawsze od strzała, ale ostatnio zaczęły się odzywać popychacze i łożysko oporowe. To znak że czas zmienić silnik
Przez zimę uzbierało się parę gratów:
są amortyzatory monroe na przód wraz z poduszkami i łożyskami, amortyzatory kamoka na tył, gumy tylnej belki kpl łożysk fag i sprężyny -35 Gt Cupline jako prezent od mojej kobiety oczyści się i pomaluje chlorokauczukiem i będzie git
w najbliższym czasie zabieram się za wymianę wszystkich wkładek i stacyjki na nowe ori
wpadnie też nowe audio w przednie drzwi + wygłuszenie i lusterka od Mk3,5 bo paletki mnie pourywali i wiszą na trytytkach
van - 15 Lut 2015, 17:25
no dobre zakupy były
Abart91 - 10 Mar 2015, 07:56
korzystając z coraz lepszej pogody zabrałem się za przednie drzwi. Wszystkie wkładki + stacyjka wymienione, lusterka od Mk3,5 nowe głośniki też już na miejscu
Drzwi wygłuszyłem taśmą dekarską od środka i od zewnątrz, wokół głośników pozwoliłem sobie na podwójną warstwę, większe otwory w drzwiach zanitowałem cienką sztywną blachą aby dekarka nie wisiała w powietrzu i dobrze się trzymała. Ztuningowałem też kikuty którymi ustawiamy sobie lusterko, zapożyczyłem do tego celu nazwijmy to "łapki" od nissana który gnije u nas na placu, moim zdaniem wygląda to teraz nieco lepiej. Głośniki zmieściły się dosłownie na styk, 130mm to raczej max co można upchnąć w te drzwi bez dystansów.
Czy było warto? Auto waży jakąś tone więcej ale drzwi zamykają się jak w S klasie, dźwięk jest zdecydowanie bardziej skoncentrowany wewnątrz samochodu, brak jakiegokolwiek rezonansu i bass wstaje znacznie niżej i jest o wiele czystszy, ogólnie jestem bardzo zadowolony z Hertz'a
W przyszłym tygodniu zabieram się za zawias
KK - 30 Mar 2015, 19:25
Ale zawias już zrobiony...Jeszcze tylko kolor zmienić i będzie big bad fiesta
hanysek - 30 Mar 2015, 22:05
no to sie cza wkoncu cylnąć dzieje sie pomału tak czimać
Abart91 - 8 Kwi 2015, 13:32
hanysek, a no trzeba, jestem teraz regularnie w Świnoujściu
Zawias został w końcu zmieniony z tyłu była malaria dwa inne amortyzatory, wytłuczone śruby i inne przygody. Ale jak robić dla siebie to raz i mieć z tym spokój. Tylna belka poszła do piachu i została pomalowana na nowo, wpadły nowe czopki tylnych piast przewody hamulcowe i takie tam... Z przodem było mniej przygód bo ukręciła się tylko śruba w zwrotnicy od amortyzatora z prawej strony skończyło się wymianą całej zwrotnicy. Na sprężynach Gt cupline auto siedzi zdecydowanie niżej, zwłaszcza z przodu, ledwo mieszczę palec między koło a błotnik ale nic nie obciera jest ok. Springi takie powiedział bym bardziej na miasto i niedzielne wypady na tor niż do Kjsów ale dla mnie na razie absolutnie w porządku.
Chciałem zrobić zdjęcia gleby ale miałem pierwszą awarie od 2 lat, po zjeździe z promu w ystad zacząłem gubić ładowanie i pasek sie ślizgał... przyczyna? ścięło gwint w nakrętce która mocuje alternator i poluzował się altek, ot co za zanikającym ładowaniu zrobiłem 250km, prawdziwy Ford, jak odpali to dojedzie wszędzie
a teraz foty!
Tylny zawias wyszedł na fajkę:
teraz zamiast stać umyta wygląda tak czekając na odpowiednią śrubę do altka z PL:
Wykombinowałem też ori rozpórkę od saaba 95 prawie pasuje, wystarczy skrócić, podgiąć jedną stronę i pomalować w jakiś szybszy kolor
W drodze powinna być też rozpórka wahaczy od Mafii
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2015 13:48 ]
luk-90 - 8 Kwi 2015, 20:01
ciekawy pomysł z tą rozpórką, czekam na efekty. Co do dolotu, nie lepsza byłaby ori puszka?
Abart91 - 8 Kwi 2015, 20:24
tiaaa ten dolot też mnie kuje w oko ale nie mam ori dolotu a jak pomyśle sobie że mam coś wymieniać przy tym silniku to wole wymienić cały silnik na ziutka kibel to 1,4 i to straszny...
jack4646 - 9 Kwi 2015, 22:59
Widzę, że Fiesta idzie w dobrym kierunku ;p
Abart91 - 19 Kwi 2015, 18:04
Wiosenne porządki auto poskładane i hula
Zdjęcia jak zawsze telefonem
|
|