Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91

Abart91 - 1 Mar 2014, 08:09
Temat postu: [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91
NICK: Abart91
IMIĘ: Adam
MODEL: Fiesta
WERSJA: -
ROCZNIK: 91
SILNIK: 1,1 swap na 1,4 Efi
OPIS AUTA:
Auto kupiłem dokładnie rok temu w mocno średnim stanie z myślą jedynie o dojazdach do pracy. Więc jej stan był mi obojętny, mało pali skręca hamuje i na głowę nie kapie. Nie przepadam za małymi autami ani tym bardziej przednionapędowymi ale z biegiem czasu jakoś mi przypasowała więc została na dłużej i dostała parę prezentów. Auto składak, w papierach jest 91 buda co najmniej 93 ale całość wygląda dość uczciwie.

DOKONANE ZMIANY/ WYKONANE PRACE

Wizualnie:
- Wymienione reperaturki tylnych nadkoli i prawy próg, usunięta tylna wycieraczka, pomalowane tu i tam...
- usunięte listwy z drzwi
- dołożona lotka od Xr2 i pomalowana w kolor
- usunięty hak holowniczy

Mechanicznie:
wszystko ogarnięte tak żeby było dobrze. Bez większych cudów, wymiana simeringów w skrzyni i silniku przegub kolumny kierowniczej, świece, rególacja zaworów i takie tam..

Audio:
Odseparowany system, wysokie tony z zwrotnicami w plastikach lusterek, średnie w przednich drzwiach, niskie tony w tylnej półce (midbass) i bagażniku, radio JVC. Jak dla mnie wystarczy, gra całkiem przyjemnie

Inne:
- podsufitka wylana żywicą i matą szklaną, obita czarnym welurem
- lampka wnętrza z fiesty mk5
- dołożony centralny zamek, otwieranie tylnej klapy z guziora, elektryka szyb
- fotele uszatki i zmienione całe wnętrze
- zegary z obrotkiem
- kierownica RS z Escorta
- wygłuszenia bagażnika

PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE

Wizualnie:
- pakiet Xr2i
- Alufelgi
- ciemne szyby tył
- białe boczne kierunki
- może prysnąć na czarno?

Mechanicznie:
- Swap silnika na 1,4 (taki sie trafił więc grzech żeby sie kurzył) w przyszłości Rs2000
- dołożenie wspomagania
- dołożenia stabilizatorów
- gleba
- hamulce 260mm z Mondeo
- wydech custom

Audio:
w zupełności wystarczy :) może ewentualnie wysokie tony hertz'a

Inne
jeździć :) oby bez żadnych przygód

FOTKI:
Przepraszam za jakość tylko telefon był pod ręką, z czasem wstawię coś sensownej jakości. Jeśli będzie potrzeba wstawię fotki z przebiegu prac





A tu porównanie czym jeżdżę w pracy, a czym po godzinach :D

Peedro - 1 Mar 2014, 13:07

Na fotkach wygląda bardzo przyjemnie :ok: w pierwszej kolejności pomyśl o ładnej feldze i przynajmniej delikatnej glebie :) no i niech służy.
Abart91 - 2 Mar 2014, 06:55

felunek czeka w garażu, ale chyba nie prędko znajde dla niego czas...
luki - 2 Mar 2014, 09:58

to już 3 na forum czerwono-czarna :)
tadzias - 2 Mar 2014, 10:47

z uszatkami na pokładzie :)
PawelBW62 - 2 Mar 2014, 18:32

Można wiecej fotek ze środka ?? interesuje mnie podsufitka i lampka wnętrza z mk5...
oraz widok tylnej kanapy...

Może sam wykorzystam patent z lampka z fiesty mk5

DemptD - 2 Mar 2014, 18:40

luki, wypraszam sobie, Czerwono-czarna® jest tylko jedna old
luki - 2 Mar 2014, 19:18

od kiedy masz auto?
Abart91 - 2 Mar 2014, 20:47

mija dokładnie rok jak Fiesta jest w moim posiadaniu
Zdjęcie sufitu zrobię jutro jak będę przy aucie bo Fiesta znowu w robocie :ok:

A tu zdj z prac blacharskich z ubiegłego lata:

hanysek - 3 Mar 2014, 15:51

Fajnie sie prezentuje :-) może by mu sie kiedyś spotkali pogodali :ok: bo obecnie stacjonuja w Świnoujściu :ok: bo w zachodniopomorskim zrobic jakiegos spota to masakra.. a czasami bywom w szczecinie :cojest: niech sluzy :D a silnik to juz cos mocniejszego a nie na 1,4 a pozniej 1,8 jak juz :ok:
Abart91 - 11 Mar 2014, 20:11

zdjęcie lampki, na żywo wygląda to znacznie lepiej:


1.1 wyszło na fajke :2xf:


obecnie auto wisi w powietrzu, silnik wyjęty, ogarnięte wszystkie przewody i wiązka, komora silnika umyta, usunięty układ kierowniczy.
To za sprawą tego że trafił sie odpowiedni dawca z którego przeszczepie wspomaganie, przednie zawieszenie i silnik 1,4 CVH.
Dlaczego 1,4? Poprzedni silnik miał moc i dźwięk młynka do kawy, jednym słowem miałem go dosyć a ze względów finansowych swap na RS-a musi jeszcze poczekać. Więc skoro trafiło sie i tak całe auto na swap wspomagania, to przeżucie od razu silnik którym da się przynajmniej normalnie podróżować i ma na tyle mocy aby napędzać coś więcej niż tylko alternator

I tu pytanie do was:
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?

[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 20:15 ]
Hanysek, jak będziesz w Szczecinie to daj cyne, możesz podjechać kiedyś na garaż, zrobi się grilla, piwa napije :) czasem bywam w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Wolinie ale kiedy jeżdżę w pracy więc nie mam wtedy wiele wolnego czasu...

luki - 11 Mar 2014, 22:20

Abart91 napisał/a:
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?

Wymieniasz tylko wiązkę silnika.
odkręcisz blachę zaznaczoną na foto:

pod nią masz złącze wiązek

Abart91 - 29 Mar 2014, 23:19

Ostatnio brak czasu by zająć się Fiestą w przyszłym tygodniu coś się może ruszy

Pytanie czysto teoretyczne:
zna ktoś przepustowość wtrysków z 1,6 CVH?
Jestem ciekaw czy różną się pomiędzy tymi z 1,4?

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 20:27 ]
czy jeśli auto z którego przekładam silnik i wiązkę silnika jest wyposażone w immobilizer to w moim aucie które go nie posiadało będą jakieś problemy z odpaleniem? trzeba przekładać cały imo, komputer?

[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 10:17 ]


Silnik na miejscu, osprzęt i wiązka silnika też, wspomaganie również.
Pozostał układ chłodzenia i parę pierdół i można odpalać

Swoją drogą naczytałem się że montaż wspomy to rzeźba, mi przekładka kolumny kierownicy, magla, chłodnicy, zbiorniczka i kompletnego układu zajęło może nieco ponad godzinę czasu, wszystko p&p :-P

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 17:20 ]
Mały Updejt

Fiesta ma się dobrze, dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja

W ostatnim czasie wleciało parę nowych gratów:
- wspomaganie kierownicy
- stabilizator przód
- swap na 1,4 zakończony powodzeniem
- alufelgi 14" zrobione trochę na własną modłę
- wygłuszenia bagażnika
- Białe kierunki boczne nowe wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora i takie tam bzdety które trzeba wymienić co jakiś czas ;)

ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam ;) szkoda jej trochę...

Pare zdjęć na szybko:




Freeman - 2 Paź 2014, 10:14

Dorzucaj też fotki do pierwszego postu.
profi - 5 Paź 2014, 08:56

Cytat:
ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam ;) szkoda jej trochę...


Niestety popyt na mk3 jest tak wielki, że sprzedaż to tylko w jedno miejsce...

van - 6 Paź 2014, 09:29

mk3 robi się deficytowe, z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest no ale mogło to by być mk4 i wtedy już nikt by tego nie chciał :-)
Abart91 - 6 Paź 2014, 16:48

van napisał/a:
mk3 robi się deficytowe


To moim zdaniem klasyczna sytuacja na rynku aut w tych rocznikach, za stare żeby przedstawiać jakąkolwiek wartość, za młode na youngtimera.

van napisał/a:
z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest


Zrujnowałeś mi popołudnie :-P

Dual - 6 Paź 2014, 20:50

Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego? :hihihi:
Abart91 - 7 Paź 2014, 08:03

tak to wyglądało w aucie z którego wytargałem całe wspomaganie, mocowanie zbiorniczka wydaje się seryjne...

a teraz pytanie:
Jest szansa odpalić zeteca na wiązce cvh efi z wewnętrznym edisiem, czy w grę wychodzi tylko wiązka z fiesty 16V?

Dual - 30 Paź 2014, 20:51

Szansa jest zawsze :)
Da się to zrobić ale cudów nie oczekuj, cvh ma 8 zaworów wieć mapa zapłonu nie do końca będzie właściwa.
W zasadzie to zależy jakiej pojemności ten zetec, jeśli 1.6 to jeszcze w miarę spoko, do 1.8 czy 2.0 to już będzie licho z paliwem... w sumie można kompa z sierry cvh 1.8 zapodać :ok:

Mafios - 30 Paź 2014, 21:12

Dual napisał/a:
Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego? :hihihi:

Bo CVH w mk3,5 czyli silniki 1.4 na wtysku fabrycznie miały w tym miejscu ponieważ w miejscu gdzie zbiorniczek jest w HCS lub RS w silniku 1.4 jest obudowa filtra powietrza

Abart91 - 8 Lis 2014, 12:04

tak na szybko porównanie czym jeżdżę w pracy i po godzinach :D
Śmiesznie sie czuje gdy po dłuższej trasie przesiadam sie do fiesty, jedzie sie jak gokartem :D

van - 8 Lis 2014, 18:00

no tak powiem Ci trochę dziwnie do pudełka się takiego przesiadać :P
tadzias - 9 Lis 2014, 12:53

Dafem pomykasz? Ja w pracy Actrosem targam frigo tak wiec bez gwiazdy nie ma jazdy i rowniez mi dziwnie jak sie przesiade na osobowke :)
Abart91 - 9 Lis 2014, 14:59

To z chłodnią jeździsz, tylko PL czy zagranica też? Ja śmigam tylko na linii pod banderą Dsv ze Szwecji do Norwegii i z powrotem. Jeździłem wcześniej Man-em i powiem Ci że chyba nie chciał bym wrócić...
tadzias - 10 Lis 2014, 13:05

Zwykle robię PL, DE, SK, CZ i dalej się nie zapuszczam. Kiedyś jak obrabiałem DK, SE, FIN i NOR spotykałem się na drodze często z chłopakami z Zachodniopomorskiego jeżdżącymi pod DSVką. Zestawy trzymacie po polskiej stronie czy podstawiasz się pod naczepę samym koniem? Co do MANa nie mam przekonania, DAF i Renault również średnio. Póki co Robur daje radę ale nowym Cosmo Volvo bym nie pogardził :)
Abart91 - 15 Lut 2015, 15:34

Fiesta dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja, chodź cały grudzień i styczeń przestała pod chmurką
bo nie było możliwości zabrać jej ze sobą do PL. Odpala zawsze od strzała, ale ostatnio zaczęły się odzywać popychacze i łożysko oporowe. To znak że czas zmienić silnik :hihihi:



Przez zimę uzbierało się parę gratów:





są amortyzatory monroe na przód wraz z poduszkami i łożyskami, amortyzatory kamoka na tył, gumy tylnej belki kpl łożysk fag i sprężyny -35 Gt Cupline jako prezent od mojej kobiety :hihihi: oczyści się i pomaluje chlorokauczukiem i będzie git

w najbliższym czasie zabieram się za wymianę wszystkich wkładek i stacyjki na nowe ori
wpadnie też nowe audio w przednie drzwi + wygłuszenie i lusterka od Mk3,5 bo paletki mnie pourywali i wiszą na trytytkach ;-(



van - 15 Lut 2015, 17:25

no dobre zakupy były
Abart91 - 10 Mar 2015, 07:56

korzystając z coraz lepszej pogody zabrałem się za przednie drzwi. Wszystkie wkładki + stacyjka wymienione, lusterka od Mk3,5 nowe głośniki też już na miejscu :)



Drzwi wygłuszyłem taśmą dekarską od środka i od zewnątrz, wokół głośników pozwoliłem sobie na podwójną warstwę, większe otwory w drzwiach zanitowałem cienką sztywną blachą aby dekarka nie wisiała w powietrzu i dobrze się trzymała. Ztuningowałem też kikuty którymi ustawiamy sobie lusterko, zapożyczyłem do tego celu nazwijmy to "łapki" od nissana który gnije u nas na placu, moim zdaniem wygląda to teraz nieco lepiej. Głośniki zmieściły się dosłownie na styk, 130mm to raczej max co można upchnąć w te drzwi bez dystansów.
Czy było warto? Auto waży jakąś tone więcej :ok: ale drzwi zamykają się jak w S klasie, dźwięk jest zdecydowanie bardziej skoncentrowany wewnątrz samochodu, brak jakiegokolwiek rezonansu i bass wstaje znacznie niżej i jest o wiele czystszy, ogólnie jestem bardzo zadowolony z Hertz'a :)

W przyszłym tygodniu zabieram się za zawias :devil:

KK - 30 Mar 2015, 19:25

Ale zawias już zrobiony...Jeszcze tylko kolor zmienić i będzie big bad fiesta ;)
hanysek - 30 Mar 2015, 22:05

no to sie cza wkoncu cylnąć :ok: dzieje sie pomału :D tak czimać
Abart91 - 8 Kwi 2015, 13:32

hanysek, a no trzeba, jestem teraz regularnie w Świnoujściu :)

Zawias został w końcu zmieniony z tyłu była malaria dwa inne amortyzatory, wytłuczone śruby i inne przygody. Ale jak robić dla siebie to raz i mieć z tym spokój. Tylna belka poszła do piachu i została pomalowana na nowo, wpadły nowe czopki tylnych piast przewody hamulcowe i takie tam... Z przodem było mniej przygód bo ukręciła się tylko śruba w zwrotnicy od amortyzatora z prawej strony :devil: skończyło się wymianą całej zwrotnicy. Na sprężynach Gt cupline auto siedzi zdecydowanie niżej, zwłaszcza z przodu, ledwo mieszczę palec między koło a błotnik ale nic nie obciera jest ok. Springi takie powiedział bym bardziej na miasto i niedzielne wypady na tor niż do Kjsów ale dla mnie na razie absolutnie w porządku.

Chciałem zrobić zdjęcia gleby ale miałem pierwszą awarie od 2 lat, po zjeździe z promu w ystad zacząłem gubić ładowanie i pasek sie ślizgał... przyczyna? ścięło gwint w nakrętce która mocuje alternator i poluzował się altek, ot co :-) za zanikającym ładowaniu zrobiłem 250km, prawdziwy Ford, jak odpali to dojedzie wszędzie :hihihi:

a teraz foty!

Tylny zawias wyszedł na fajkę:






teraz zamiast stać umyta wygląda tak czekając na odpowiednią śrubę do altka z PL:


Wykombinowałem też ori rozpórkę od saaba 95 prawie pasuje, wystarczy skrócić, podgiąć jedną stronę i pomalować w jakiś szybszy kolor :V:
W drodze powinna być też rozpórka wahaczy od Mafii :)

[ Dodano: Sro Kwi 08, 2015 13:48 ]

luk-90 - 8 Kwi 2015, 20:01

ciekawy pomysł z tą rozpórką, czekam na efekty. Co do dolotu, nie lepsza byłaby ori puszka?
Abart91 - 8 Kwi 2015, 20:24

tiaaa ten dolot też mnie kuje w oko ale nie mam ori dolotu a jak pomyśle sobie że mam coś wymieniać przy tym silniku to wole wymienić cały silnik na ziutka :P kibel to 1,4 i to straszny...
jack4646 - 9 Kwi 2015, 22:59

Widzę, że Fiesta idzie w dobrym kierunku ;p
Abart91 - 19 Kwi 2015, 18:04

Wiosenne porządki :D auto poskładane i hula :D
Zdjęcia jak zawsze telefonem :|







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group