Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju

Peter - 25 Lut 2014, 11:03
Temat postu: [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju
Witam,
jak w temacie wyżej.Posiadam aparat pomiarowy ale oprócz sprawdzenia ile Volt w danym momencie jest nie wiem co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić.
Pozdrawiam

Marcink - 25 Lut 2014, 11:55

U mnie radio na postoju brało prąd bo miało coś zepsute w środku. Po nocy akumulator był padnięty
Peter - 25 Lut 2014, 13:04

Dzięki za radę już ktoś o radiu wspominał , więc odłączyłem i zobaczymy...
Szkoda, że takie akcje się dzieją ale po 19 latach może się coś "spsuć".
Fajnie, że można poradzić się na forum , bo czy normalnie wpadłby człowiek na pomysł że przyczyną może być "śmierdzące oryginalne fordowskie radyjko".Jakbym był młodszy to pewnie bym już kilka razy audio zmieniał , ale w "dupowozie" nie zamierzałem.Mam nadzieję że to właśnie radio było przyczyną...-jakby co to dam znać.
Pozdrawiam

vegetagt - 25 Lut 2014, 15:37

Peter, googlnij sobie jak zmierzyć pobor prądu.
W skrócie: odłączasz kleme (np minusową), miernik ustawiasz przełącznikiem na pomiar A(mperow), kable od miernika wtykasz w COM i 10/20A, jednym kablem dotykasz minusa, drugim odłączonej klemy. Wszystko robisz na wyłączonym silniku. Nie próbuj odpalać auta przy takim połączeniu, bo sfajczysz miernik. Dopuszczalny maksymalny pobór prądu to bodajże 0.1A.

Puff - 25 Lut 2014, 21:24

Peter - kup badziewny miernik w sklepie (są takie za 10-20zł) - wystarczy. Zmierz prąd i zgłoś się ponownie, to poradzimy :)
Peter - 25 Lut 2014, 22:46

Jedno jest pewne to nie radio , ja miernik mam ale póki co mierzyłem tylko ile aku ma volt na posoju i wartość ta spadła w ciągu dnia z 12,37 do 11,87 V czyli znacznie.Jutro spróbuje zmierzyć j.w.
vegetagt - 25 Lut 2014, 22:49

napięcie nic nie mówi. Taki spadek jak podałeś jest prawidłowy.
szynszyl - 26 Lut 2014, 19:56

Peter, wiesz co? mam dziś dobry humor i chwalisz forum :ok:
ale mógłbyś trochę poszperać na forum, bo to już było...
woltomierz to akurat marny pomysł... amperomierz, a nawet mA to :ok:

Peter - 26 Lut 2014, 21:06

O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne.
Teraz to już bez znaczenia , bo już nie mam czasu pogrzebać, a mam termin w piątek u mechanika zostawię auto i niech sprawdzą.
Ale na pewno dam znać co było, tak aby ktoś mógł w przyszłości skorzystać z moich doświadczeń.Jedno jest pewne - u mnie cały osprzęt (alternator,rozrusznik,sprzęgło,elektryka,etc.) jest oryginalne od nowości czyli ma wiek 19 lat więc nastąpiło zmęczenie materiału.
Myślałem że mały przebieg ustrzeże mnie przed naprawami tego auta , ale się myliłem.
Już go nie lubię... :krzesłemgo:
Tak czy siak 3 lata przejeździłem bez żadnej ingerencji...
Jedno jest pewne (pozytywne) jak już się coś spie... to koszta naprawy lub wymiany da\
nej rzeczy są około 3 razy mniejsze niż do mojej e39, która i tak jest na tyle wiekowa że części są do przełknięcia.
Pozdrawiam

vegetagt - 26 Lut 2014, 22:41

Peter napisał/a:
O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne.


nie, jest idealny.
Akumulator nigdy nie utrzymuje napięcia powyzej 12v. Musiałeś wcześniej jeździć autem, przez co wyszedł taki pomiar. A ~11.8 to standardowe napięcie zdrowego akumulatora ;-)

Puff - 26 Lut 2014, 23:07

vegetagt - z tym napięciem, toś przegiął ostro. 11,8V spoczynkowego to akumulator rozładowany. Jest nawet FAQ na FKP odnośnie akusiów - FYI: KLIK. Polecam przeczytać.
vegetagt - 26 Lut 2014, 23:11

Pufcio, kajam się, 1V mi uciekł :(
Peter - 1 Mar 2014, 11:31

Niestety...
Mechanik stwierdził , że oni to tylko typowe usterki naprawiają a z moim problemem pownienem udać się do elektryka...
Super.. zaczynam od początku..
Mam 2 dni weckendu więc może pogrzebie sam.
Przy okazji stwierdziłem , że na zapalonym silniku ładowanie jest do max 13,3 V więc z tego co wyczytałem na forum to za mało więc można by podejrzewać 19-sto letni alternator że już siada , ale z drugiej strony skoro jest ciągły pobór prądu to może właśnie z tego powodu jest tylko takie napięcie..

[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 12:20 ]
<było>
akumulator trzyma cały czas napięcie 12,95 V napostoju i nie spada nawet o 0,01 Vot na minutę tak jak wcześniej , pobór mocy na postoju to 0,01 A (dzięki za info jak zmierzyć) , a na zapalonym sil. ma napięcie 14,29 Volt czyli idealne...
Niestety nie wiem co było przyczyną wcześniejszych cyrków i czy kiedyś się odnowi...(jedyne co zrobiłem oprócz dziesięciokrotnego odłączania i przyłączania aku to spryskanie wd40 wszystkich styków przy masie, rozruszniku , etc.)
Póki co będę sprawdzał codziennie napięcie.
Pozdrawiam w ten piękny słoneczny dzień , niech trwa..

drjanusz - 4 Mar 2014, 00:19

Peter, No to ja bym jeszcze poczyścił wszystkie te "spryskane" styki ,bo coś mi się wydaje że tu gdzieś leży przyczyna.
Peter - 4 Mar 2014, 22:00

:głowąwmur:
Problem wrócił , pobór prądu na postoju 2,34 A normalnie miałem 0,01 A , Volty spadają o 0.01 na 10 sekund także masakra , boję się że 3-ci akumulator załatwię...
Wydaje mi się że to nie styki.Stawiał bym na rozrusznik lub alternator bo z tych urządzeń idą przewody bezpośrednio do aku i chyba nawet w przypadku zwarcia nie ma bezpieczników które by je odcięło.Poza tym rozrusznik jak i alternator są w ciągłym ruchu i ewentualnie ich ułożenie może mieć wpływ na usterkę.Może jeszcze powalczę...

szynszyl - 5 Mar 2014, 14:37

zamiast tyle kombinować to weź kolego porozkręcaj przewody do rozusznika i alternatora i badaj pobór prądu. potem do reszty okablowania
Peter - 9 Mar 2014, 22:13

Okazuje się że (po sprawdzeniu po kolei ,) to alternator musi mieć jakieś zwarcie bo ciągnie 2.98A w stanie spoczynku.
Także najprościej będzie wymienić alternator.
Pozdrawiam

diodalodz - 10 Mar 2014, 01:50

wysadzona dioda w mostku. 3 A to wykończy w 10 godzin akumulator praktycznie do zera. Mostek chiński kosztuje od 30-80 zł raczej droższy nie będzie. Kwestia modelu alternatora, bo czasami wymiana jest łatwiejsza a czasami trudniejsza. Raczej na pewno potrzeba lutownicy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group