|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka ogólna - Dziwny problem ze światłami
gruchacz - 14 Lut 2014, 13:04 Temat postu: Dziwny problem ze światłami Witam!
Tytuł dość dziwnie napisany, ale prawdziwy - najprawdopodobniej mam jakieś zwarcie i gdy naduszam hamulec to zapala się światło prawe dzienne przednie, a gdy nie to pozostaje ono zgaszone. Dodatkowo lewe światło stopu pali się cały czas, a prawe działa normalnie, tzn. zapala się gdy naduszam hamulec (ale zapala się też wtedy prawe dzienne z przodu). Jakiś czas temu wymieniałem żarówkę stopu prawą, może coś źle zrobiłem i to przez to? Obejdzie siębez wizyty u elektryka?
vegetagt - 14 Lut 2014, 15:29
gruchacz napisał/a: | Jakiś czas temu wymieniałem żarówkę stopu prawą, może coś źle zrobiłem i to przez to |
bardzo możliwe. Wyjmij ją całkowicie i sprawdź wtedy. W mk3 różne anomalie się działy przez włożenie złej żarówki.
gruchacz - 14 Lut 2014, 16:14
Rozkręciłem i skręciłem ponownie i sytuacja wygląda tak:
-światła włączone -> z tych 3 żarówek z tyłu pali się tylko ta górna, cały czas, jak naduszam stop to żadna inna się nie pali, żadna nie gaśnie, z przodu też nic się nie dzieje, palą się normalnie
- światła wyłączone (kólko ustawione na 0, silnik włączony) -> naduszam hamulec i zapala się górna żarówka z tyłu, a z przodu pozycyjne (tylko prawe, ale lewe chyba jest przepalone i to dlatego)
Miałby ktoś jakiś pomysł czy tylko elektryk?
EDIT:
Chyba, że rzeczywiście mam tam jednowłóknowe, bo nie wiem jak wyglądają inne żarówki, więc może mam jednowłóknowe, a myślę, że mam dwu... Tutaj zdjęcie mojej środkowej żarówki tj. tej którą kiedyś wymieniałem, po lewej stronie mam identyczną: http://imgur.com/orstrIs
A tutaj zdjęcie świateł z tyłu (bez różnicy czy wciśnięty hamulec czy nie, wyglądają tak samo): http://imgur.com/gV39g7y
vegetagt - 14 Lut 2014, 16:49
na fotce jest raczej jednowłóknowa, chyba że jakiś odbicie swiatla ukrywa drugie włókno.
dwuwłóknowa wygląda tak: http://perfectmoto.pl/33-...cat-polaris.jpg
Czyli ma w środku dwa druciki zamiast jednego
Freeman - 14 Lut 2014, 16:54
No raczej jednowłóknowa. Przecież to jest żarówka od kierunkowskazów.
vegetagt - 14 Lut 2014, 16:55
Freeman, zawsze mógł kupić do kierunków dwuwłóknową
http://sklep.atut.ogicom....264dd4447b8.jpg
Freeman - 14 Lut 2014, 17:38
Takie cuda wymyślili?
vegetagt - 14 Lut 2014, 17:38
nie wiem czy to nie jest do aut usa style, gdzie kierunkowskaz robi za obrysówkę.
gruchacz - 14 Lut 2014, 21:14
Czyli po kolej od góry patrząc na te panele ze światłami z tyłu to powinny być takie żarówki:
-prawa strona:
1. zwykłe światła P21/5W (dwuwłóknowe!) np. takie: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki
2. kierunek PY21W np. takie: http://www.motointegrator...ar-pro-2-sztuki
3. cofanie P21W np. taka: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki
lewa strona:
1. zwykłe światła P21/5W (dwuwłóknowe!) np. takie: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki
2. kierunek PY21W np. takie: http://www.motointegrator...ar-pro-2-sztuki
3. przeciwmgłowe np. taka: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki
Zgadza się ta lista? Czy coś jest źle dobrane?
Myślicie, że wymiana tej żarówki na dwuwłóknową zaradzi tym problemom?
Freeman - 14 Lut 2014, 22:06
Droga nie jest więc nie zaszkodzi spróbować. Jeśli nie to będziemy szukali dalej.
gruchacz - 14 Lut 2014, 22:17
A ta kolejność żarówek się zgadza? Czyli po prostu te górne (1. od góry) wymienić na dwuwłóknowe, tak?
Freeman - 14 Lut 2014, 22:23
A masz tam standardowo światła? Jeśli masz to właśnie tam powinny być dwuwłóknowe.
gruchacz - 14 Lut 2014, 22:29
Jutro sprawdzę i ewentualnie wymienię, może coś jest źle zamontowane/przepaliło się drugie włókno i dlatego nie świecą mocniej jak naduszam stop albo są po rpsotu jednowłóknowe i stąd takie cuda. Dam znać jutro
Parzych - 14 Lut 2014, 23:11
gruchacz, w tylnych lampach górne żarówki muszą być dwuwłóknowe, bo to pozycje + stop... Innej opcji nie ma...
gruchacz - 15 Lut 2014, 16:50
Jednak żarówka była po prostu źle zamontowana i stąd były problemy, poprawiłem i działa jak należy. Chociaż mam problem z prawym przednim pozycyjnym, nie świeci się, żarówka dobra. A w tej głównej skrzynce z bezpiecznikami (pod schowkiem pasażera) jest bezpiecznik wpięty w to działające światło (tzn. lewy) a tam gdzie powinien byc prawy nie ma nawet styków, tych metalowych w środku i jak przełożyłem bezpiecznik z lewego na prawy to prawy nadal nie działa, bo ten bezpiecznik jakoś luźno tam jest, po prostu nie widać tam żadnych styków. Miałby ktoś pomysł jak to rozwiązać?
|
|