|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK6] Wymiana płynów i filtrów
bartt - 26 Sty 2014, 22:04 Temat postu: [MK6] Wymiana płynów i filtrów Witam wszystkich forumowiczów,
stałem się posiadaczem Fiesty (rok prod: 2006, 1.6 TDCI 90KM).
Auto ma przejechane około 89tys. km.
Mam potwierdzone w książce serwisowej terminy wymiany filtrów i płynów i teraz moje pytanie co jaki okres czasu powinno się wymieniać :
- filtr powietrza,
- filtr kabiny,
- filtr paliwa,
- płyn hamulcowy,
- płyn do chłodnicy.
Na pewno muszę wymienić olej oraz filtr oleju. Jaki polecilibyście olej? Aktualnie mam zalany Platinum 5w30. Wymienić na Fordowską formułe F, pozostawić ten co jest aktualnie czy może lepiej zalać czymś innym?
I ostatnie pytanie apropo rozrządu. Znalazłem informację, że Ford zaleca wymianę co 240 tys. lub co 10 lat. Wydaje mi się, że mimo wszystko powinno się nieco wcześniej wymienić. Nie chciałbym tego robić od razu, natomiast pytanie ile mogę z tym jeszcze poczekać.
Parzych - 27 Sty 2014, 00:13
bartt, na wszystkie Twoje pytania już są odpowiedzi, wystarczy poszukać, ale...
1. z olejem - co rok
2. przy klimie - z olejem
3. nie pamiętam
4. co 2 lata
5. nie pamiętam...
O olejach też jest temat...
MarcinCe - 23 Mar 2014, 10:33
Filtr powietrza 10-15 tys. km (zależnie od warunków)
Filtr kabinowy 15 tys. km(instrukcja Filtron)
Filtr paliwa, niestety przy naszych paliwach interwały z instrukcji powinno się skracać.
Płyn hamulcowy - teoretycznie co dwa lata, zależnie od udziału wody w nim.
Płyn chłodniczy - zwykle producent zaleca co 5 lat lub wcale ale konkretnych wytycznych do 1.6 nie znam.
Teraz sprawa najważniejsza - olej.
W przypadku turbodiesla olej jest sprawą podstawową i ma decydujące znaczenie. W przypadku jazdy stricte miejskiej olej zmieniamy co 10 tys km. Jeśli śmigamy głównie trasy możemy wydłużyć do 15 tys. km ale to rozsądne maksimum. Ja zalewam dedykowanym syntetycznym Ford Formula F 5w30, który można dostać dobrej cenie.
W silnikach 1.6 HDi/TDCi kluczowy jest również przewód olejowy do turbiny zapewniający jej smarowanie a który lubi się przytykać w konsekwencji prowadząc do dużych wydatków :( Dlatego warto go wymieniać co pewien czas dla spokoju
Rozrząd warto wymienić po zakupie, w książce można wpisać wszystko a instrukcje producenta włożyć między bajki.
Marcinowaty - 24 Mar 2014, 21:23
A dlaczego nie 5W40. Ten 5W30 nie ma gorszych parametrów w wysokich temperaturach?
MarcinCe - 25 Mar 2014, 16:29
Marcinowaty napisał/a: | A dlaczego nie 5W40. Ten 5W30 nie ma gorszych parametrów w wysokich temperaturach? |
Według instrukcji Forda zalecany jest:
''Ford lub Motorcraft Formula E SAE 5W-30 o specyfikacji WSS-M2C913-B. Jeżeli olej spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C913-B nie jest dostępny, należy zastosować olej SAE 5W-30 (zalecane), SAE 5W-40 lub SAE 10W-40 spełniający wymagania specyfikacji ACEA A1/B1 (zalecane) lub ACEA A3/B3. Użycie tych olejów może wydłużyć czas rozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, a także zwiększyć zużycie paliwa i emisję spalin.''
Konstrukcja silnika przewiduje użycie oleju 5w30, który generuje cieńszy film niż 5w40. Minimalnie zmniejsza również zużycie paliwa oraz zapewnia gorsze smarowanie przy wyższych temperaturach. Silnik nie jest przewidziany do jazdy wyczynowej pod dużymi obciążeniami dlatego taką specyfikację zastosował producent. Moim zdaniem do normalnej jazdy 5w30 zwyczajnie wystarczy i odpowiednio chroni silnik.
Co ciekawe do 1.6 HDi Peugeot/Citroen również zalecają 5w30.
Marcinowaty - 26 Mar 2014, 21:52
Wyczerpująca odpowiedz
morsio - 11 Maj 2014, 22:25
MarcinCe napisał/a: |
W silnikach 1.6 HDi/TDCi kluczowy jest również przewód olejowy do turbiny zapewniający jej smarowanie a który lubi się przytykać w konsekwencji prowadząc do dużych wydatków :( Dlatego warto go wymieniać co pewien czas dla spokoju
|
jak wyglada sprawa tego przewodu w silniku 1,4 tdci??
gdamian90 - 20 Maj 2014, 15:57
chodzi tu dokładniej o śrubkę z filtrem na końcu tego przewodu ( na dole silnika )
taką jak ta:
http://ford.sklep.pl/prod...4-1-6-TDCi.html
w 1.6 tdci montowali na początku trochę inne śruby z metalowym sitkiem, natomiast ta jest
po "modyfikacji technologicznej" i nie zapycha się ponoć tak często jak jej poprzedniczka. Na esklepie też jest zaznaczony 1.4 tdci więc chyba zależy od rocznika
|
|