|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - [MK6] 1.25 - silnik szarpie i nie ma mocy
sulej013 - 22 Sty 2014, 15:26 Temat postu: [MK6] 1.25 - silnik szarpie i nie ma mocy Witam wszystkich forumowiczów mam nie mały problem z moją fieścioszką otóż:
Cały problem zaczął się ok 2 msc temu początkowo nie było tragedii i jeździło się tak jak było lecz teraz.. no cóż zaczyna odmawiać posłuszeństwa...
Objawy:
-Na zimnym silniku mia dość spore problemy z odpaleniem tzn odpala ale silnik wpada w dość duże wibracje (miota nim jak szatan) obroty ok 500 falujące do 1000
- Podczas jazdy silnik wogóle nie ma mocy szarpie nim + nie chodzi 1 gar choć czasem załapie i jedzie normalnie ale tylko jak na prawdę powolutku dodaje się gazu (muska po pedale) (dawniej problem nikł po przekroczeniu ok 3000obr)
- Czasem miga check czasem się pali ciągłym
- na komputerku pokazuje błąd wypadania zapłonu (cdif/2)
- Po przejechaniu ok 40-50km problem nikł teraz jedzie cały czas tak samo
Co było zrobione:
- Wymiana świec, cewki, przewodów na nowe problem wskazywał na początku na zapłonówkę
-Wymiana filtra paliwa, powietrza
- wyczyściłem też przepustnicę (bo już była na wierzchu)
- Wymiana czujnika położenia wału
Moje rozmyślenia:
- Luz zaworowy?
- Czujnik obrotów?
- Ssanie?
- rozjechanie się łańcucha rozrządu i przestawienie się go...
Dłubał bym dalej ale chyba już lepiej poradzić się was żeby nie wywalać w błoto kolejnej kasy
Proszę o jakieś propozycje myślę że temat dość ciekawy do rozkminy więc tak samo zapraszam do burzliwej dyskusji
Pozdrawiam
Sulej
EDIT: Po świerzej aktualizacii cdif/2 troszkę się rozjaśnia :
błędy po aktualizacji:
-Obwód uzwojenia cewki zapłonowej B - usterka
- Nieregularne przerywanie zapłonu
- Cylinder 2 - przerywanie zapłonu
- Układ katalizatora 1 rząd cylindrów - wydajność
- obwód podgrzewanej sondy lambda (rząd 1, czujnik 1) brak aktywności
co dziwne cewka wymieniona ok 2 miesiąców temu...
Parzych - 22 Sty 2014, 16:21
sulej013 napisał/a: | - rozjechanie się łańcucha rozrządu i przestawienie się go... | W tym silniku jest pasek - nie łańcuch, jaki masz przebieg Poza tym w MK6 silniki miały 75KM a nie jak masz w profilu 82...
sulej013 - 22 Sty 2014, 17:59
fakt pomyliłem się.. przejechane 125000 km
Parzych - 22 Sty 2014, 20:23
sulej013 napisał/a: | przejechane 125000 km | Jeśli rozrząd jeszcze nie był wymieniany, to najwyższa pora to zrobić...
Dual - 22 Sty 2014, 21:41
Wiązkę silnika oglądałeś?
Nie ciągnie gdzieś lewego powietrza? (np. odma 2 węże co wchodzą w kolektor)
Mierzone ciśnienie paliwa na listwie?
Tps sprawny?
Cewka nowa czy używka?
No i jak Parzych wskazał najwyższy czas na rozrząd
sulej013 - 22 Sty 2014, 22:28
cewka nowa
myślę że wywaliło by błąd gdyby nie był sprawny tps
Ciśnienie nie sprawdzane
a z powietrzem kiedyś był problem rozwaliło zaczepy od filtra trochę kleju załatwiło sprawę
wiązka ogarnięta wszystko ok...
i rozrząd strzelę sobie w tym tyg...
Dual - 22 Sty 2014, 23:07
Zapamiętaj nie wierz komputerom, ford kieruje się swoimi zasadami i jak trzeba to tylko wds/vcm Ci prawdę powie, ale nie zawsze.
Ale przy tak starej konstrukcji to ja bym go nawet nie podpinał
I nie pytałem o filtr tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej.
sulej013 - 23 Sty 2014, 00:03
fakt konczyłem szkołę samochodową i troszkę dorabiam w tym temacie ale jak brak praktyki to trzeba jakoś sobie radzić pomocą forumowiczów tym bardziej ze 2 fordy na podwórku
Skrzynia ma poobrywane niektóre zaczepy i prawy róg można podnieść ręką choć też trzeba kapkę siły w to włożyć ... dociskając mocno ten "wolny róg" podczas pracy silnika szarpanie nie ustaje...
EDIT:
Przyszły większe mrozy.. Fiesta przestała odpalać... cewkę dla pewności sprawdziłem w focusie 1.6 wszystko jest ok.. świece po wykręceniu są mokre i walą benzyną... tylko że jak wykręciłem jedną i zmasowałem to iskra szła normalnie...
Może sterownik silnika sie wysrał?
albo czujnik wału..?
lub aż tak mocno leją wtryski....?
może jeszcze jakieś pomysły?
sulej013 - 28 Sty 2014, 17:51
podbijam temat wraz z zapytaniem w jakiej kolejności powinny lać wtryski przy odpalaniu silnika bo po odkręceniu listwy i wyrwaniu całego tego dobrodziejstwa zauważyłem że na 1 strzał pracują wszystkie 4, każdy kolejny to praca tylko 1-4-1-4-1-4 i tak w kółko...
vegetagt - 28 Sty 2014, 18:32
przy odpalaniu wszystkie na raz.
sulej013 - 28 Sty 2014, 18:38
czyli rozumiem że do póki nie odpali 4 wtryski leją na raz a u mnie podana jest tylko jedna dawka ze wszystkich... później na zmianę pierwszy i ostatni....
w takim wypadku czym to jest spowodowane? sterownik?
Odczytałem błędy w dtc.. to co wyszło:
P0200 "Obwód wtryskiwacza - usterka"
P0262 "Wtryskiwacz cylindra 1 - wysoki sygnał"
P0197 "Czujnik temp. oleju silnika - niski sygnał wejściowy"
co dalej?
jania_16 - 16 Lut 2014, 20:21
witam ja posiadam fieste mk4 1.25 16v 96 rok. Mój problem polega na tym że fiesta w momencie odpalenia działa prawidłowo na biegu jałowym obroty lekko falują, problem zaczyna sie w momencie gdy obroty sięgają powyżej 2500 silnik zaczyna szarpać. To jest zjawisko które nie występuję cały czas tylko ma takie momenty. Jest dzień gdzie nic sie nie dzieje. Prosze pomóżcie co może sie dziać ?
|
|