Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - Fiesta MK7 ST - 1.6 benzyna / do sportu

Romel - 13 Sty 2014, 09:47
Temat postu: Fiesta MK7 ST - 1.6 benzyna / do sportu
Witam,

Znalazłem szczątkowe dane i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ale...ciągle mi trochę brakuje :)

Jestem praktycznie po zakupie Fiesty jak w temacie, po zakupie auto idzie na kobyłki i będzie przygotowywane do sportu (amatorskie wyścigi górksie i nie tylko), żeby nie próbować wyważać otwartych drzwi chciałbym zadać kilka pytań, jak ponizej:

Chciałbym tylko podświetlić, że nie jest to napalenie Młodego na zabawę, podchodzę do sprawy poważnie i z detalami, dlatego też proszę o poważne odpowiedzi, z Fordem do sportu podchodzę pierwszy raz, dlatego szukam precyzyjnych informacji, kontaktów itd...
Nie stać mnie na zamówienie gotowca w M-Sport, z drugiej strony nie byłoby przyjemności z etapowych przygotowań:)

więc,
- silnik 1,6 Ti-VCT (pojemnościowo tylko ten wchodzi w grę) czy to prawda, że zmienne fazy to jego duża bolączka?
- czy silniki mają tendencje do przegrzewania się?
- czy faktycznie w MK7 był/jest tylko jeden rodzaj silników 1,6 benzyna i tylko w wersji ST?
- jak się mają skrzynie biegów co do trwałości?
- czy pasują skrzynie z innych modeli (pytam ze względu na różne przełożenia)
- jak się sprawdzi na dobry początek kompletne zawieszenie Bilsteina B14, może polecicie coś trwalszego/lepszego w tej grupie cenowej?
- czy są poważne kłopoty z przestrojeniem ECU, po zdeinstalowaniu/odłaczniu: ABSu i reszty wspomagaczy trakcji, do deinstalacji również Airbagi, klimatyzacja, pasy bezp i inne wodotryski
- przewija sie informacja na temat problemów z tylna belką, jakie to problemy?
- z jakiego modelu Forda mogę założyć hamulce tarczowe na tylną oś?

Jeśli macie coś na myśli co przysporzy mi kłopotów, proszę o informacje...wszystko w cenie zlota:)

Z góry bardzo dziękuje za rzetelność odpowiedzi.
Pozdrawiam

Parzych - 13 Sty 2014, 10:33

Po pierwsze: 1,6 ST wyszło dopiero w 2013 roku, z silnikiem EcoBoost i mocą ok 180KM, a Ty masz zamiar kupić zwykłego Sporta (co powinieneś poprawić w profilu - wersję i silnik)...
Tylne hamulce tarczowe możesz dać właśnie z ST, jak również przednie bo ST ma większe... Na pozostałe pytania może odpowiedzą użytkownicy MK7...

artax - 13 Sty 2014, 10:40
Temat postu: Re: Fiesta MK7 ST - 1.6 benzyna / do sportu
Romel napisał/a:
Witam,

Znalazłem szczątkowe dane i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ale...ciągle mi trochę brakuje :)

Jestem praktycznie po zakupie Fiesty jak w temacie, po zakupie auto idzie na kobyłki i będzie przygotowywane do sportu (amatorskie wyścigi górksie i nie tylko), żeby nie próbować wyważać otwartych drzwi chciałbym zadać kilka pytań, jak ponizej:

Chciałbym tylko podświetlić, że nie jest to napalenie Młodego na zabawę, podchodzę do sprawy poważnie i z detalami, dlatego też proszę o poważne odpowiedzi, z Fordem do sportu podchodzę pierwszy raz, dlatego szukam precyzyjnych informacji, kontaktów itd...
Nie stać mnie na zamówienie gotowca w M-Sport, z drugiej strony nie byłoby przyjemności z etapowych przygotowań:)

więc,
- silnik 1,6 Ti-VCT (pojemnościowo tylko ten wchodzi w grę) czy to prawda, że zmienne fazy to jego duża bolączka?
- czy silniki mają tendencje do przegrzewania się?
- czy faktycznie w MK7 był/jest tylko jeden rodzaj silników 1,6 benzyna i tylko w wersji ST?
- jak się mają skrzynie biegów co do trwałości?
- czy pasują skrzynie z innych modeli (pytam ze względu na różne przełożenia)
- jak się sprawdzi na dobry początek kompletne zawieszenie Bilsteina B14, może polecicie coś trwalszego/lepszego w tej grupie cenowej?
- czy są poważne kłopoty z przestrojeniem ECU, po zdeinstalowaniu/odłaczniu: ABSu i reszty wspomagaczy trakcji, do deinstalacji również Airbagi, klimatyzacja, pasy bezp i inne wodotryski
- przewija sie informacja na temat problemów z tylna belką, jakie to problemy?
- z jakiego modelu Forda mogę założyć hamulce tarczowe na tylną oś?

Jeśli macie coś na myśli co przysporzy mi kłopotów, proszę o informacje...wszystko w cenie zlota:)

Z góry bardzo dziękuje za rzetelność odpowiedzi.
Pozdrawiam


Jestes ze Strzelina także daleko nie masz.Ja proponuje po fachowe info G4 Wrocław lub mojego ziomala :ok: Składali Fieste R2 od podstaw.Jak dobrze zagadasz to powinien ojciec Alka udzielić kilku wskazówek. https://www.facebook.com/...k=photos_stream
pzdr
p.s.Masz tan zdjęcia jak powstawał R2.Maja swoj warsztat takze sami robili.

Qzyn - 13 Sty 2014, 10:47

Romel napisał/a:
- jak się sprawdzi na dobry początek kompletne zawieszenie Bilsteina B14, może polecicie coś trwalszego/lepszego w tej grupie cenowej?

Raczej nie. Jedynie jesli B14 ma skrocony skok tak jak B8 to bedzie sie nadawal tylko na wyscigi, na rajdy juz nie. Wtedy nawet lepiej kupic zwyklego B6 + Eibach
Romel napisał/a:
- czy pasują skrzynie z innych modeli (pytam ze względu na różne przełożenia)

Tak. Najlepsza opcja chyba to skrzynia z fiesty MK5 Sport z 3,4 i 5 biegiem z Pumy 1.7
Romel napisał/a:
jak się mają skrzynie biegów co do trwałości?

Raczej niema problemu a an pewno sa tanie :)
Romel napisał/a:
- czy silniki mają tendencje do przegrzewania się

Nie wydaje mi sie, nawet w fiescie R2 nie ma tego problemu ponizej 30 stopni w cieniu
Romel napisał/a:
przewija sie informacja na temat problemów z tylna belką, jakie to problemy

Jest po prostu slaba i miekka, po imprezach dziurawych albo szutrowych czesto do wymiany/prostowania

Romel - 13 Sty 2014, 11:14

Ok...

Profil poprawiony :)

Co do wersji silnikowych i modeli...do roczników 2008-2012 był montowany tylko jeden rodzaj silników 1,6 benzyna?
dlaczego wszędzie używane jest oznaczenie ST w rocznikach 2008-2012...rozumię, że to tak co by "szumniej" było? a poprawnie jest to Fiesta Sport ?

Bilstein B6 - pytałem, szukałem - chciałem zakupić, ponieważ używam/używałem z Eibach i jestem bardzo zadowolony, ale niestety do MK7 nie ma w ofercie jest tylko B14, rozmawiałem również z Zerkopolem potwierdzili brak...

Co do hamulców - z których roczników ST będą pasować hamulce?

Proszę i dziękuję za ciepliwość :)

Parzych - 13 Sty 2014, 11:33

Romel napisał/a:
do roczników 2008-2012 był montowany tylko jeden rodzaj silników 1,6 benzyna?
Tak, 1,6 Ti-VCT 120KM (nie Duratec jak masz w profilu)...
Romel napisał/a:
dlaczego wszędzie używane jest oznaczenie ST w rocznikach 2008-2012...rozumięm, że to tak co by "szumniej" było? a poprawnie jest to Fiesta Sport ?
Bo ST brzmi dumniej niż Sport...
Romel napisał/a:
Co do hamulców - z których roczników ST będą pasować hamulce?
2013-2014...
MisiekT - 13 Sty 2014, 12:32

no fak - rano odpisywałem i widze ze forum nie zalapalo :(

1. NIE
2. ???, chociaż watpie, bo na luzaku wytrzymal 6 godzin autostady >150kmh zapakowany po dach, przy 40st C
3. z benzyn 1.6 NA (jeden rodzaj) albo 1.6T w ST
4. skrzynia jest nieprezycyjna, ale strasznie slaba nie jest
5. pewnie tak, ale nie ma tutoriali
6. B14 + powerdlex + staby eibacha - z gotowców nic lepszego teraz nie masz w budzecie 6-7tys
7. a co Cie to w sporcie interesuje? zakładam ze i tak wlecialby ostry wałek i pewnie zewnętrzny komp, wiec żaden problem
8. jakie problemy?
9. heble na przod wkładasz 300mm z foki ST170, a na tyl trzeba zakombinować - sa zestawy w UK - ale w praktyce wygladaja jak ST170/ST150 z lekkimi przeróbkami, do zrobienia

Qzyn - 13 Sty 2014, 13:49

Jeszcze jedna sprawa. Pomysl czy na pewno chcesz hamulce tarczowe z tylu.
Jesli bedziesz jezdzi amatorki to moze ci sie przydac mocny reczny a zdecydowanie mniej problemow jest z bebnami.
Jesli bedziesz jezdzil cos wyzej to popatrz do homologacji czy wogole mozesz ruszac hamulce :)
A co do przegrzewania to tak jak mowie, problemy zaczely sie pojawiac powyzej 30 stopni na odcinkach od 15 kilometrow w gore. Woda byla na granicy ale w niektorych fiestach pozaswiecal sie olej (temperatura nie cisnienie)

Romel - 14 Sty 2014, 06:51

Ok,
Na dobry początek już coś wiem więcej, dzięki:)
Po przyprowadzeniu auta będę się chwalił, no i dopiero wtedy będę Wam truł głowy:)
tego możecie być pewni...

Jak zdobyć homologacje od Forda?

Pzdr

Qzyn - 14 Sty 2014, 07:07

Tak jak do kazdego samochodu. Sprawdzasz np na stronie FIA numer homologacji i zamawiasz ja w siedzibie PZM w warszawie. Kosztuje 200 albo 250zl, nie pamietam dokladnie.
Romel - 18 Sty 2014, 23:02

Autko przyprowadzone...
Fiesta Mk7 - 2009 - 1,6Ti-VCT - Sport, sprowadzona ze Szwajcarii
Teraz duuużo pracy - odezwę się w innych działach...

Pozdrawiam

grzesiek646 - 19 Sty 2014, 00:21

Pokaż foty "bazy" :)
MisiekT - 19 Sty 2014, 22:58

Romel - jakbys miał pomysl na fajne mody (typu np. hebel) nadające się tez do cywila to daj znac :-P
Romel - 9 Lut 2014, 11:31

<8> Ok,
Zdjęcia poniżej...
Tak jechała do mnie:)
http://zapodaj.net/20f6a4fd08040.jpg.html
Po małych czyszczeniach...zderzak i maska wymieniony po jakimś malym bum...
(Niech trafi za precyzje wykonania producentów zamienników blacharskich:))
http://zapodaj.net/5647f93f18f41.jpg.html
Tak wygląda teraz:
http://zapodaj.net/9e9b9b25f3438.jpg.html

Prace ciagle trwają, środek jest upustoszony, fotele wstawione (w/g załącznika), pasy, przerobiony hamulec ręczny oraz biegi...

Przy okazji mam pytanie, o którym juz wspominaliśmy w tym temacie...
Zawieszenie gwintowane:
Bilstein B14 - teoretycznie ok ale za krótki skok, brak regulacji twardości
Bilstein B6 - nie wystepuje do Fiesty MK7, rozmawiałem z Zerkopolem są w stanie dopasowac/dorobić gwinta do fiesty na bazie B6

I teraz sedno sprawy - otrzymałem ofertę zawieszania gwintowanego Gaz shocks GHA, z regulacją, są regenerowalne. Znalazłem bez większego trudu firmę w Krakowie, która to robi.
Doczytałem również, że w UK bardzo dużo ludzisków używa tych zawieszeń do zabawy Fordami, czy macie jakieś opinie na temat tych zawieszeń.

Pzdr

grzesiek646 - 10 Lut 2014, 03:22

ładna ! :)
Parzych - 10 Lut 2014, 03:27

Po oklejeniu wygląda o niebo lepiej niż taka zwykła biała... :ok:
MisiekT - 10 Lut 2014, 07:19

podoba mi się :) ważysz może, o ile spada masa po wywaleniu wnetrza?
Romel - 13 Lut 2014, 05:20

Tak juz raz ważyłem... Tylko wage musze zmienić!
Po wywaleniu całego środka, nie ruszając konsoli i co pod nią, waga: 1040kg
A z tego co mi wiadomo autko waży 1045kg w oryginale:)...
Albo ja coś bredze z tą wagą oryginalną, albo Facet oszukuje ludzisków - bo za pomocą tej wagi sprzedaje węgiel...

Pzdr

MisiekT - 13 Lut 2014, 07:15

w teorii bez kierowcy powinno być 970 :)
michal77 - 13 Lut 2014, 12:04

Romel napisał/a:
Albo ja coś bredze z tą wagą oryginalną, albo Facet oszukuje ludzisków - bo za pomocą tej wagi sprzedaje węgiel...
Coś dziwnie z tą masą. Podjedź (jeżeli masz możliwość) najlepiej tam gdzie skupują złom i jednocześnie sprzedają węgiel.
Qzyn - 14 Lut 2014, 07:54

Faktycznie dosc duzo wyszlo. Nasza FIesta R2 z mega rozbudowana klatka, Kolem zapasowym itd ostatnio byla przezornie dowazana bo wazyla ok 1030kg
Romel - 20 Lut 2014, 06:10

A co znaczy mega rozbudowana klatka?
Klatke macie z MSportu homologowana, czy ro iona w/g zalacznika i przepisów FiA?

Powiem szczerze, ze wzor Wilsona ciezko jest sensownie rozbudowac...dlatego pytam o ta rozbudowe...???

W mojej Fieścince wlaśnie skończyłem klatke...siedzi sobie pomalowana podkładem...
Klatka robiona na spółkę z Ireco Motorsport...polecam!

[ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 09:34 ]
Qzyn,
Proszę o kontakt...bo chyba PW nie dochodzi...

Sprawa dotyczy skrzyni biegów.
Napisaleś kiedyś ze do MK7 najlepiej zalozyc z MK5sport i przylozenia z Pumy,
Potrzebowalbym szczegolow jakie skrzynie kupić, i na co zwrocić uwage...
Do zestawu na koniec chce zalożyc szpere Quaife (juz namierzona)

Z góry dzięki

[ Dodano: Sro Lip 09, 2014 19:35 ]
A tu cisza...:)

Fiesta u doktora od kabelków / komputerów.
oryginalne ECU wywalone - wszystko będzie pracować na ECU Master.
prace gdzieś w połowie - ale większość potrzebnych gratów już działa...:)

pochwale się wszystkich kompleksowo jak odbiorę i wytestuje...


Qzyn - jak tam skrzynia biegów??? testowałeś>?

Pozdrowienia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group