Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - [MK7] Zewnętrzny czips od RaceChip do EcoBoosta

LefQ - 11 Sty 2014, 21:06
Temat postu: [MK7] Zewnętrzny czips od RaceChip do EcoBoosta
Czy ktoś miał styczność z układami sprzedawanymi przez RaceChip? Pojawiły się niedawno w ich ofercie czipsy do EcoBoostów (klik) i o ile mapy zmieniać bym nie chciał ze względu na gwarancję, to zakup takiego pudełka już jest bardzo atrakcyjny. Warte to coś?
Celowałbym raczej w tą najtańszą opcję za 299€ i wzrost momentu/mocy o 18%. Czy taka różnica będzie zauważalna?

Puff - 11 Sty 2014, 22:11

Zważywszy, że za okolice tałzena zrobisz sobie chrupka, to wydawanie 1500 zeta na boxa, który od chrupka nigdy lepszy nie będzie, jest dla mnie ciut nielogiczny :)
FFDriver - 11 Sty 2014, 22:12

No no no godne uwagi :)
Widzę, że mają do obu wersji 100 i 125KM.

[EDIT]
Pufcio napisał/a:
Zważywszy, że za okolice tałzena zrobisz sobie chrupka

No i co z gwarancją ?

Pozdro
FFDriver

Parzych - 11 Sty 2014, 22:17

FFDriver napisał/a:
No i co z gwarancją ?
Może warto poczekać aż się skończy :?:
Puff - 11 Sty 2014, 22:37

FFDriver napisał/a:
No i co z gwarancją ?

Rozmawiałem na ten temat z kolesiem z salonu w czasie jazdy testowej i nieoficjalnie mi powiedział, że z takimi manewrami nie ma problemu :)

LefQ - 11 Sty 2014, 23:02

Z Boxem, czy z mapami? Boxa odepnę, ale mapa będzie już cały czas, aż do ew. kolejnej zmiany.

Co to jest "chrupek"?

Puff - 11 Sty 2014, 23:05

Chrupek = chips :P

Wiadomo, że chodzi o zmianę mapy, bo pudło to można odpiąć w 5 sekund :)

LefQ - 11 Sty 2014, 23:22

Pufcio, a znasz kogoś zaufanego w okolicy, kto poradzi sobie z EcoBoostem 1.0 i krzywdy FoFikowi nie zrobi? Jak szukałem, to nikt nie chciał EcoBoosta robić ;-)

Ja właśnie z powodów gwarancyjnych wolałbym mieć pudełko. Odpinam i o niczym nie wiem ;-) Tylko ile to warte.

Puff - 11 Sty 2014, 23:24

Tutaj na miejscu nikogo nie znam. Możesz ew. zapytać heko - on się trochę bawił z Fordami :)
FFDriver - 12 Sty 2014, 10:06

Parzych napisał/a:
Może warto poczekać aż się skończy


Dobre dobre, tylko ,że ja wziąłem 5 lat :)

Pufcio napisał/a:
Rozmawiałem na ten temat z kolesiem z salonu w czasie jazdy testowej i nieoficjalnie mi powiedział, że z takimi manewrami nie ma problemu


No tylko jak dojdzie to jakieś poważniejszej awarii to ciekawe czy wtedy też tak będą mówić ? Na piśmie nikt tego nie da.
Taki box natomiast, tak jak pisze LefQ, to jest "bezpieczne" rozwiązanie.
Przynajmniej takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam
FFDriver

Puff - 12 Sty 2014, 11:25

FFDriver napisał/a:
No tylko jak dojdzie to jakieś poważniejszej awarii to ciekawe czy wtedy też tak będą mówić ? Na piśmie nikt tego nie da.

Jak coś się chrzani, to ryją na bezczela fabryczny program silnika, nie patrząc na to "co może być przyczyną". To po prostu jeden z punktów na ścieżce diagnostycznej.

Autor zrobi jak uważa, ja tylko mówię "co i jak" :)

MisiekT - 12 Sty 2014, 13:31

box to zło - jak już to indywidualny program robiony na hamowni i wrzucony na box'a
FFDriver - 12 Sty 2014, 18:45

MisiekT napisał/a:
box to zło


No to proponowałbym rozwinięcie wątku bo Twoja wypowiedź jest trochę mało precyzyjna.

vegetagt - 12 Sty 2014, 19:07

FFDriver, chodzi o to, że box jest uniwersalny. A co jest uniwersalne, jest do dupy :P
Box robiony na zamówienie, pod konkretny egzemplarz będzie natomiast spoko :)

LefQ - 12 Sty 2014, 19:36

Ok, a jakieś konkrety? Kto, gdzie, kiedy i za ile? Rzetelnie, dobrze, z polecenia, nie koniecznie tanio i szybko. Powiedzmy do 100 KM od Katowic - Gliwice, Kraków, Bielsko, Rybnik, Opole, Ostrava ;-). Ew. dalej, z dobrym dojazdem, np. Wrocław.
vegetagt - 12 Sty 2014, 19:40

LefQ,
Pufcio napisał/a:
Możesz ew. zapytać heko - on się trochę bawił z Fordami


http://gcstuning.pl/ - http://www.fiestaklubpols...profile&u=14217
Głównie diesle robił, ale może coś sensownego powie na ecoboosta :)

MisiekT - 12 Sty 2014, 20:20

dokładnie - Heko ogarnie... z 1.6 i 2.0 już walczyl, wiec nie powinno być problemu
LefQ - 12 Sty 2014, 20:27

Ok, dzięki. Napisałem PM :-)
FFDriver - 12 Sty 2014, 21:15

vegetagt napisał/a:
chodzi o to, że box jest uniwersalny.


No właśnie, jest ? Przecież to jest jakby konkret do konkretnego silnika o konkretnej mocy. No chyba, że w tym boxie zawsze siedzi to samo i pasuje do każdej fiesty z turbiną ale to by się tak dało ???

Pozdro
FFDriver

vegetagt - 12 Sty 2014, 21:26

FFDriver, do konkretnego modelu ale nie konkretnego egzemplarza. Jasne, to pewnie mniej lub bardziej działa, ale nic nie zastąpi indywidualnego podejscia. Zresztą to indywidualne podejście to prawdopodobnie wgranie gotowca + poprawki pod dany egzemplarz :)
FFDriver - 12 Sty 2014, 21:49

Pewnie racja choć przy seryjnej produkcji każdy egzemplarz, przynajmniej póki w miarę nowy, powinien być taki sam :)

Inna kwestią jest to, że z 1 litra można wyciągnąć 158KM, czy to nie jest przegięcie ? Przecież to nie może pozostać bez wpływu na żywotność.

Kubuch - 12 Sty 2014, 22:31

W Bydgoszczy nikt się nie chce podjąć dłubania litrówki :(
MisiekT - 12 Sty 2014, 23:36

FFDriver napisał/a:
przy seryjnej produkcji każdy egzemplarz, przynajmniej póki w miarę nowy, powinien być taki sam

no chyba zartujesz, roznice bywaja spore :hahaha:

Puff - 12 Sty 2014, 23:54

FFDriver napisał/a:
Przecież to jest jakby konkret do konkretnego silnika o konkretnej mocy.

Boxy mają czasami w środku zworki - ustawiasz wg instrukcji pod dany silnik, wpinasz i voilá. Problem w tym, że działanie boxu jest dalekie od ideału, zwłaszcza w klekocie :)


FFDriver napisał/a:
Inna kwestią jest to, że z 1 litra można wyciągnąć 158KM, czy to nie jest przegięcie ? Przecież to nie może pozostać bez wpływu na żywotność.

Gdzie to wyczytałeś?

Parzych - 13 Sty 2014, 00:31

Pufcio napisał/a:
FFDriver napisał/a:
Inna kwestią jest to, że z 1 litra można wyciągnąć 158KM, czy to nie jest przegięcie ? Przecież to nie może pozostać bez wpływu na żywotność.

Gdzie to wyczytałeś?
Pewnie TUTAJ
FFDriver - 13 Sty 2014, 07:45

Pufcio napisał/a:
Gdzie to wyczytałeś?


Dokładnie to tutaj: http://www.racechip.com/c...-92kw/index.php

LefQ - 13 Sty 2014, 08:49

Ok, doczytałem, popytałem.

Te pudełka RaceChip wpina się w sensory MAP/MAF. W trakcie pracy silnika, układ w boxie zmienia wartości zwracane do ECU, na co ECU zwiększa ilość obrotów turbiny, dostarczanego powietrza i wstrzykiwanej mieszanki. Stąd przyrost mocy. Nie wiem jednak, jak się to ma do żywotności silnika. Pewnie nie za dobrze ;-)

RaceChip podobno ma wgrywany program dla konkretnego silnika, a "fine tunning" można wykonać za pomocą dwóch potencjometrów.

Heko napisał, że się podejmie zrobienia 1.0 EB. Muszę się zastanowić, czy przyrost mocy i momentu o te kilkanaście % przez grzebanie w ECU jest wart ew. utraty gwarancji.

MisiekT - 13 Sty 2014, 09:00

czyli omijaj ten wynalazek z daleka :fox:
FFDriver - 13 Sty 2014, 17:36

LefQ napisał/a:
Nie wiem jednak, jak się to ma do żywotności silnika.


No można sobie tylko wyobrazić :(
To co napisałeś to moim zdaniem masakra jest.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group