Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK3] XR2i muli przy przekraczeniu 3000 obrotow

corsaque - 10 Sty 2014, 09:20
Temat postu: [MK3] XR2i muli przy przekraczeniu 3000 obrotow
Cześć,

fiesta mk3 xr2i 1.6 '89 (110 KM) muli przy przekraczaniu 3 tys. obrotów.

Objawy i dodatkowe info:
- do 3 tys obrotów rozpędza się ślicznie, przy 3 tys. jakby miała problem z wskoczeniem na wyższe obroty, tak się męczy przez chwilkę
- najczęściej na 3 biegu, na 2 idzie jej lepiej
- czasem sytuacja występuje, a czasem nie
- na zimnym i na ciepłym silniku, przy niskich i wysokich temperaturach
- filtr powietrza wymieniony
- kable wymienione

Co to może być? Jak to rozwiązać?

Pozdrawiam,
Mateusz

liman - 10 Sty 2014, 10:10

mysle ze bezsensowne bedzie wymienianie wszystkich rzeczy, które mogly by miec wplyw na takie zachowanie - poprostu pojedz do mechanika który przejedzie sie autemi na wlasne oczy oraz sluch zobaczy jak to sie zachowuje podczas jazdy
vegetagt - 10 Sty 2014, 13:57

mulenie na wysokich obrotach to często była padnięta pompa paliwowa, jeżeli chodzi o usterki "pozaczujnikowe".

Nei wiem, czy TPS nie daje podobnych objawów. U mnie po odpięciu tpsa auto dochodziło do pewnego pułapu obrotów i nie chcialo w ogole dalej przyspieszac.

corsaque - 10 Sty 2014, 13:59

vegetagt napisał/a:
mulenie na wysokich obrotach to często była padnięta pompa paliwowa, jeżeli chodzi o usterki "pozaczujnikowe"


Tak, tylko mi fiecha muli w okolicach 3000-3200, potem idzie normalnie, czyli jak burza :)

liman - 10 Sty 2014, 15:20

to jak taki wąski zakres obrotów wchodzi w gre to tym bardziej nie widze mozliwości zdalnej pomocy tobie ,btw. na ori obrotomierzu tak szczegółowo potrafisz okreslic obroty
corsaque - 10 Sty 2014, 15:23

liman napisał/a:
to jak taki wąski zakres obrotów wchodzi w gre to tym bardziej nie widze mozliwości zdalnej pomocy tobie ,btw. na ori obrotomierzu tak szczegółowo potrafisz okreslic obroty


Ok, dzięki i tak. Odnosnie obrotów to tak circa about - jak dobija do 3 tys. to się zaczyna coś mulić, jak stzrałka przekroczy 3k to juz jest lepiej troche.

Tony - 27 Kwi 2014, 16:50

@corsaque

udalo Ci sie cos zdzialac z tym problemem?
Ja w mojej XR2i mam identyczny problem, tyle tylko, ze jeszcze dodatkowo czasami gasnie na swiatlach. Co ciekawe, przy rozebraniu dolotu okazalo sie, ze ktos za poprzedniego wlasciciela (samochod od 2 tygodni u mnie) zatkal go szmata. Jedno z logicznych wytlumaczen chyba moze byc takie, ze cos jest nie tak z mieszanka, za malo paliwa, za duzo powietrza.

Czytalem juz wczesniej, ze problem moze byc z cpp. Na razie czekam na wyplate i zbieram info nt tego co to jeszcze moze byc, zanim zaczne kupowac czesci, ktore moga pomoc, wiec wiele nie zdazylem wymienic. Do tej pory sprawdzilem tylko cisnienie na cylindrach i na kazdym - 14. <8> Lambda tez ok, filtr powietrza od razu wymieniony.
Jeszcze co mnie niepokoi, to ze w okolicach uszczelki glowicy cieknie olej. Gdzies to sie juz tez przewinelo, ze winnym moze byc zatkane odpowietrzenie, ale nie do konca orientuje sie jak to jest w CVH rozwiazane, wiec jesli ktos ze starszych forumowiczow moze opowiedziec - bylbym bardzo wdzieczny :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group