Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK3] błędy sondy,czujnika temp cieczy

bigel - 25 Gru 2013, 13:34
Temat postu: [MK3] błędy sondy,czujnika temp cieczy
hej,

otóż wróciłem przed chwilą z garażu,zrobiłem sobie teścik i na wyłączonym silniku wywaliło 2 razy błąd 28(sonda).na włączonym silniku wywaliło błąd 13 (czujnik temp cieczy) i 38 (sonda)..
i tu jest zonk bo ostatnio zamontowałem nową,original,sonde lambda a czujnik jest też praktycznie nowy.wymieniłem CPP na nówke sztuke,nawet sterownik na inny...i nadal mam problemy ze spalaniem.

i czy ktoś mi powie,z własnego doświadczenia,czy czujniki temperatury z mk3 i mk3,5 prócz kształtem czymś się różnia?

vegetagt - 25 Gru 2013, 13:43

bigel, a może wiązka zgniła i do kompa nie dochodzi prawidlowy sygnal?
bigel - 25 Gru 2013, 13:52

nie strasz mnie...też miałem takie podejrzenia.
z racji że byłem ubrany na "galowo" nie chciałem już za bardzo grzebać.
ale chyba będzie trzeba.albo pociągne nowe przewody z owych ustrójstw

vegetagt - 25 Gru 2013, 15:22

Zmierz na czujniku i przy ecu :) bedzie od razu wiadomo
diodalodz - 25 Gru 2013, 20:28

Cytat:

Zmierz na czujniku i przy ecu :) bedzie od razu wiadomo

Dokładnie ! Innej drogi nie ma.
Na początek ciagłość przewodów zmierzyć, a następnie sygnały na czujniku i kompie

bigel - 25 Gru 2013, 20:29

tak też zrobię..tylko że jutro.dzisiaj już mi się nie chcę :P
bigel - 26 Gru 2013, 18:18

otóż..
była trasa dzisiaj tczew-gdynia-tczew..po 100km zalałem spowrotem pod korek i wyszło że 9,5 sobie spalila..
podjechałem niedawno do garażu i sprawdziłem błędy,na zgaszonym standard 28 a po odpaleniu tylko 38 wyrzucało.Instalacja sondy sprawdzonai żadnych przetarć i zwarć nie ma,
więc juz nie wiem o co kaman.spróbuje jeszcze bezpośrednio przewody puścić z sondy do sterownika,może to coś da

kiciek - 26 Gru 2013, 21:17

robiłeś może adaptację ??
bigel - 12 Sty 2014, 13:54

samoadaptacja zrobiona,i dalej nic.cały czas wywala mi błąd 38,skoro jest to bład za ubogiej mieszanki to co może być jej powodem skoro filtry są nówki,wszystko drożne.
już powoli traę na to siłę...

diodalodz - 12 Sty 2014, 15:41

może być to wina za niskiego ciśnienia paliwa, albo uszkodzonego wtryskiwacza.
bigel - 12 Sty 2014, 16:07

dlatego kupuje miernik ciśnienia paliwa :) bo też mi to do głowy przyszło
diodalodz - 12 Sty 2014, 16:27

manometr znaczy się ?
Możesz kupić manometr do kół, o ile masz na monowtrysku zaworek. byle tylko nie naciskać spustu i z nim nie jeździc :)
Możesz jeszcze sprawdzić nr fabryczne wtrysku czy ktoś go nie podmienił np od innej pojemności . W ramach dalszej diagnostyki zamiast czujnika temperatury cieczy wpina się potencjometr a do sygnału wtryskiwacza dopina się oscyloskop. Zmieniając temperaturę obserwujesz czy zmienia wypełnienie impulsu.
http://allegro.pl/pistole...3818098075.html

bigel - 12 Sty 2014, 16:51

tak,manometr :) takowy
http://allegro.pl/tester-...3844945336.html

wtryskiwacz sam podmieniłem ostatnio z innego 1.3,zmierze w tygodniu to ciśnienie i zobaczymy.jeśli to nie pomoże to wezme oscyloskop od kolegi i będziemy badać.

diodalodz - 12 Sty 2014, 16:58

w monowtrysku masz miejsce do badania ciśnienia.
bigel - 12 Sty 2014, 17:02

wiem :P nawet w pracy zrobiłem sobie prowizoryczny testerek,ale jestem zwolennikiem profeski,także kupie coś co będę mógł wkręcić i w miarę sprawdzić
bigel - 13 Sty 2014, 17:20

Manometr zrobiony,ciśnienie ustawione :) ale bład 38 na włączonym silniku nadal był,i 28 na wyłaczonym.
bigel - 19 Sty 2014, 18:11

znalazłem dzisiaj przetartą izolacje na przewodach od cpp i krokowego,możliwe że przewody się przełamały i podają złą wartość.Poza tym ciekawi mnie dlaczego na dwóch świecach iskra skacze jak szalona po zdjęciu fajki,a no pozostałych trzeba przyłożyć do masy aby skoczyla. miał już ktoś taki przypadek?dodam że wszystko funkiel nówka

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group