Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Mk3 xr2i

berylb - 24 Gru 2013, 11:43
Temat postu: [MK3] Mk3 xr2i
1. NICK: Beryl
2. IMIĘ: Łukasz
3. MODEL :mk3
4. WERSJA: xr2i
5. ROCZNIK: MK3, 92r.)
6. SILNIK: 1.8 benzyna
7. OPIS AUTA:auto wymaga prac lakierniczych i drobnych napraw ,stałem sie nabywca dzieki pomocy przyjaciół

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: poszerzone błotniki
b. mechaniczne: zawieszenie gwintowane h&r silnik i skrzynia od focusa 1999 roku przebieg 75 tys skrzynia mtx75 koła 14 .hamulce od sierry tarcze wentylowane i nawiercane, klatka, fotele bimarco ,pasy sabelta i sparco, kierownica omp z nabą,sprzegło przerobione na hydrauliczne było na linke, lewarek od biegów podniesiony, akumulator w bagażniku wydech 60mm z strumienica i końcowy przelot

c. audio:
d. inne:

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
b. mechaniczne:
c. audio:
d. inne

10. FOTKI AUTA

pmbmn - 24 Gru 2013, 19:50

Fajnie że nowa fiesta w klubie ale dodaj jakieś fotki bo każdy chciałby zobaczyć:)
vegetagt - 24 Gru 2013, 22:47

aaaaa kadett w tle! :hihihi:
berylb - 24 Gru 2013, 23:07

;) ale fiesta moja ;)
i zaczynam od szukania zderzaka bo ten zmasakrowany ;(

pmbmn - 25 Gru 2013, 02:58

zaślepek brakuje rzucają się w oczy. jeżeli chodzi o zderzaki szukaj na forum w dziale "sprzedam";) nawet ładna fieste:D
berylb - 25 Gru 2013, 11:06

pytanie moje brzmi czy do tej fiesty da się założyć wspomaganie np: elektryczne
Dual - 25 Gru 2013, 11:34

Całkiem fajna jest :)
Oryginalnie w fieście elektryczne wspomaganie nie występowało.
Musiałbyś robić jakąś rzeźbę z kolumną od Corsy B w której podłączenie el. jest stosunkowo proste.
Jak wygląda to od strony mechanicznej nie powiem, bo ostatecznie udało mi się zdobyć oryginalny komplet, ale myślę że do ogarnięcia :ok:

Peedro - 25 Gru 2013, 11:46

pytanie po co wspomaganie :-P ja na brak nigdy nie narzekałem :)
berylb - 25 Gru 2013, 12:10

chce ja przygotować do super oes na amatorskie wyścigi gdzie wspomaganie jest prostsze w opanowaniu i prowadzeniu
ta fiesta jeździła w rajdach górskich i było to niepotrzebne
co do przeróbki mam odpowiedni sztab majsterkowiczów i pewnie to ogarniemy razem i z waszą pomocą ;)

tu tez jest bardzo proste podłaczenie
http://allegro.pl/wspomag...3744746446.html

i kolumna w miare niewielka :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

Peedro - 25 Gru 2013, 12:49

No ciekawie :) czekam więc na postępy prac :)
Mógłbyś też powrzucać zdjęcia jakichś ciekawych patentów zastosowanych w tej rajdówce i jakieś aktualne zdjęcia, bo te masz z ogłoszenia z tego co widziałem :-P

vegetagt - 25 Gru 2013, 13:31

angole drutowali wspomaganie z corsy b do fiesty mk2 :-) Ale przestali, bo nie da rade jezdzić ze szperą :P

Wg mnie bardziej niz wspoma przydałoby się przełożenie maglownicy ze wspomy. Tam trzeba mniej kręcić by skręcić. A jak już się magiel przełoży, to można zwykle zamontowac :)

berylb - 25 Gru 2013, 17:27

potestujemy i sie zobaczy ;) ja zaczynam od początku wiec bede sie uczyl wszystkiego powoli

i oto moje pytanie czy fiesta xr2i ma w tylnim kole cała piaste czy łożsko wymienne ???

Mariox003 - 28 Gru 2013, 07:06

Rozkręć i zobacz :-P
Wymienne w bębnach ma

Daras84 - 28 Gru 2013, 11:04

daj jakieś zdjęcia z pod maski,chciałbym zobaczyć jak tam upchali tego mtx75
berylb - 28 Lip 2014, 21:24

no i czaspokazac auto po lifcie ;)

http://zapodaj.net/fb3a2acc94c8c.jpg.html
http://zapodaj.net/dcaa02d9384fb.jpg.html
http://zapodaj.net/e09c9deb849cb.jpg.html

nie wiem jak wstawia sie same obrazki ;(
i nadal nie wiem

Parzych - 28 Lip 2014, 21:41

berylb napisał/a:
nie wiem jak wstawia sie same obrazki ;(
W pierwszym poście jakoś wiedziałeś... :fox:
Mariox003 - 28 Lip 2014, 21:42

A mi zdjęć nie odczytuje :|
berylb napisał/a:
nie wiem jak wstawia sie same obrazki ;(

Na zapodaj.net masz pod logiem opcję Na Forum w co klikasz, potem wybierasz plik i zapodajesz. Gdy już zapoda, to w linkach szukasz BB-Code i wklejasz na forum

berylb - 28 Lip 2014, 21:53

e tam nie wiem nie pamietam a to nie jest moja dobra strona
Parzych - 28 Lip 2014, 21:59

Mariox003 napisał/a:
A mi zdjęć nie odczytuje :|
Mi też...
berylb - 28 Lip 2014, 22:10

http://zapodaj.net/images/fb3a2acc94c8c.jpg
http://zapodaj.net/images/e09c9deb849cb.jpg
http://zapodaj.net/images/dcaa02d9384fb.jpg
teraz sa ;)

luki - 28 Lip 2014, 22:25

Zakaz hot linkowania...
Mariox003 - 28 Lip 2014, 22:29

berylb, zrób tak jak wcześniej napisałem
Parzych - 29 Lip 2014, 03:49

berylb napisał/a:
teraz sa ;)
Tak se tlumacz... :9: Ale nie bój, usunę te niedoroby...
berylb - 29 Lip 2014, 05:59






[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 07:35 ]
Witam potrzebuje schematu kostki licznika od focusa ,w aucie mam skrzynie mtx75 i tam predkosciomierz jest elektroniczny chce zrobic swap ale brakuje mi schematu który kabel do czego .
Wszystkim za pomoc dziekuje

[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 07:57 ]


[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 07:58 ]


[ Dodano: Sob Lis 22, 2014 11:30 ]
Widze że nie było pomysłu na pomoc z licznikiem ;-| TEmat rozwiązany już .
Teraz czas na nastepna modyfikacje skrzynia biegów z Focusa RS 2.0

vegetagt - 29 Gru 2014, 09:11

ja podbije temat tutaj, bo bym chcial, żeby Pufcio się wypowiedział.

Walczymy z zegarami w tej fiescie. Jest to blacktop na kompie z fiesty mk3 rs1800 130km zewnętrzny edis. Skrzynia zamontowana w aucie ma impulsator tylko na prąd, więc był zonk z oryginalnym prędkosciomierzem. Berylb zamontował zegary z fiesty mk4/5/escorta, z elektronicznym prędkościomierzem i wyświetlaczem wg tego opisu: http://web.archive.org/we...mk5_clocks.html , dokładnie te zegary: http://allegro.pl/licznik...4765570317.html . Takie a nie z focusa, bo focus to can i ja np wymiękam przy tym. Generalnie wszystko działa (nielicząc tego, co nie powinno, tj paliwo wskazuej naodwrót), ale obrotomierz ma wskazania centralnie w dupie. Po włączeniu zapłonu wszystkie zegary idą na maks, obrotomierz leży
1) czemu idą na maks? Jakby zasilanie gubiły lub było niedostateczne? Bo to chyba jest objaw padniętego aku w serjnych autach.
2) czemu obrotek ani drgnie? Na moje to powinien pokazac cokolwiek, a ten leży. Uwalony jest?
3) jak przetestować sam obrotek na sucho, nie mając generatora sygnałów? Da rade go np podpiąć zamiast VSSa, żeby skierować podejrzenia ku padniętemu obrotkowi lub ku uszkodzonej wiązce?


edit: po naradzie z Jaszczurem ustaliliśmy, że obrotek powinien coś wskazac, jak podłączymy mu sygnał z VSSa. Ktoś coś jeszcze wymyslil? :P

Puff - 29 Gru 2014, 10:31

Idąc od końca:
3) tryb diagno :P trzymać reset licznika, zapłon, pokaże się "test", nacisnąć reset jeszcze raz, powinien wyskoczyć napis "gage" na 8-segmencie i wskazówki powinny wylecieć na max i wrócić do położenia minimalnego :) Nie wiem co daje konkretnie VSS (jaki zakres napięć) - może być i tak, że działającą cewkę podepniesz pod zbyt duże napięcie i ją spalisz :)

2) to zależy od tego czy się ruszy podczas testu czy nie :D

1) przywołam z pamięci przykłady, gdy ktoś wrzucał inny licznik i:
a) obrotek pokazywał 2x wyższe obroty niż powinien
b) wskaźnik wachy szedł na max

W pierwszym przypadku problemem był dzielnik napięciowy. W drugim... problem był bardziej złożony, była cała gadka na forum o tym (chyba kwestia tego jakie napięcie dawał pływak i inne takie, nie pamiętam dokładnie).
Ten koleś w manualu nawet napisał:

Cytat:
The petrol guage will read backwards, in the picture i have only a quarter of a tank left not 3 quarters left.

As of yet i havn't found a way of reversing it, but will put an update on the site when i do


Więc to znana przypadłość :P Na forum jest rozwiązanie, więc musisz szukać.

I jeszcze tak na marginesie - upewnij się, że impulsator jest sprawny. Bo śmiech będzie jak się okaże, że rozpieprzycie całą elektrykę w aucie, a to będzie wina niedziałającego impulsatora :D

vegetagt - 29 Gru 2014, 10:35

predkosciomierz jest ok i wskazuje ;-) Natomiast obrotomierez działał na starym liczniku a tutaj nie chce gadać :P
berylb - 29 Gru 2014, 19:54

Witam wiec zrobiłem test licznika i obrotomierz się nie ruszył wcale :( .
Ale zeby zobaczyc jak to wyjdzie postanowiłem przywiesc inny licznik taki :
http://allegro.pl/licznik...4877826601.html i niestety po podłaczeniu białych zegarów nie wlaczyl sie wcale mały elektroniczny wyswietlacz i obrotek tez nie ruszył wiec pomysly mi sie koncza

Puff - 29 Gru 2014, 20:32

Nie włączył się wyświetlacz... w sensie podświetlenia nie ma i nic nie widzisz czy w ogóle tak jakby umarł i nic nie pokazuje? Jeśli to drugie, to na 99% brakuje gdzieś zasilania. Wyświetlacze LCD same z siebie nie umierają, tym bardziej, że ten model jest mocowany i sygnał ma przesyłany po stalowych blaszkach, a nie po taśmie :) Rozbierz tylny plastik (jest na kilka śrubek typu torx) i zobacz czy elektronika nie jest gdzieś popalona. Jeśli nie, to sprawdź kilka razy czy masz na kostce wszystkie napięcia. Stawiam, że nie :)
berylb - 29 Gru 2014, 21:38

wiec tak, oba zasilania sa o, w zegarach bialych nadal brak odpalenia malego wyswietlacza i wskaznik paliwa i temp wody nie dzialaja, reszta ok.
Puff - 29 Gru 2014, 22:00

Ja tam się doliczyłem czterech linii +12... :P
berylb - 30 Gru 2014, 09:21

Hm.....pin 1 i2 te wiem a te dwa co ich nie znam to które?
Puff - 30 Gru 2014, 10:10

1, 2, 8, 22
8 to pewnie >tylko< podświetlenie, ale co do braku 22 już nie byłbym taki pewien

Poza tym ważne, by podpiąć >wszystkie< masy. One niekoniecznie muszą być zmostkowane ze sobą gdzieś na płytce! :)

berylb - 30 Gru 2014, 20:55

Witam :)
Wiec sprawa sie wyjaśniła czynników było kilka :)

Przeglądałem instrukcje 100 razy ,wiązkę oglądałem 200 razy a obrotek nie działał ;( az znalazłem gdzies w opisie pociagnac zasilania ze stacyjki wlutowałem kable i zadziałało nie wiem czemu ale wszystko działa opis pin 1 i 2 podłaczylem pod stacyjke i git .
1.Licznik czarny uszkodzony
2.Licznik biały sprawny

Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie .

Puff - 31 Gru 2014, 17:27

Super :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group