Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM

Krychol87 - 24 Lis 2013, 18:27
Temat postu: [MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
Witam!
Posiadam Fieste ST 2011r z nowym silnikiem 1,6 TDCI 95KM 8v.
Chciałbym z niej wycisnąć wszystkie soki.
Czy jest możliwość zamontowania turbiny od wersji 115KM?
Ta turbina ma zmienną geometrie a orginalna turbina niestety jej nie ma:(
Fizycznie raczej wszystko pasuje tylko pytanie czy da się przeprogramować komputer żeby obsługiwał geometrie?
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D

Parzych - 24 Lis 2013, 18:30

Krychol87 napisał/a:
Posiadam Fieste ST 2011r
A ja widzę że w profilu masz Sport... MK7 ST wyszła w 2013r, jest benzynowa i ma 184KM... U Ciebie wystarczy chip i będziesz miał ok 115KM...
Krychol87 napisał/a:
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D
Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę, mamy tu kilka MK6 S 1,6 TDCI i jeszcze nikt tego nie zrobił, masz szansę być pierwszym...
Krychol87 - 24 Lis 2013, 18:40

Parzych napisał/a:
A ja widzę że w profilu masz Sport... MK7 ST wyszła w 2013r, jest benzynowa i ma 184KM... U Ciebie wystarczy chip i będziesz miał ok 115KM...
ST to przecież skrót od SporT. Pozatym ja chce 150KM
Parzych napisał/a:
Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę, mamy tu kilka MK6 S 1,6 TDCI i jeszcze nikt tego nie zrobił, masz szansę być pierwszym...
No widzisz zawsze możesz się czegoś nowego dowiedzieć. Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM.
DemptD - 24 Lis 2013, 20:38

Krychol87 napisał/a:
ST to przecież skrót od SporT

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ST = Sport Technology

także jak już tak przerabiasz te Fordy to przynajmniej naucz się rozwinięć skrótów :)

MisiekT - 24 Lis 2013, 20:41

Krychol87 napisał/a:
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D

w jakiej skali te Fordy w dieselu przerabiales? 1:18 czy 1:23?
pokaz proszę chociaż 1 projekt 1.6tdci zrobionego na 150KM :fox:

Krychol87 - 24 Lis 2013, 20:55

MisiekT napisał/a:
pokaz proszę chociaż 1 projekt 1.6tdci zrobionego na 150KM :fox:

Dobrze pokaże Ci wykres z hamowni jak tylko uda mi nie opanować problem dużej turbiny w moim Fordzie.

Jak do tej pory nie pomogliście mi z tym problemem tylko się wymądrzacie. dajcie chociaż jedną dobra rade odnośnie tematu.

Parzych - 24 Lis 2013, 21:10

Krychol87 napisał/a:
dajcie chociaż jedną dobra rade odnośnie tematu.
Zrób tak jak w poprzednich:
Krychol87 napisał/a:
Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM.

Krychol87 - 24 Lis 2013, 21:16

Parzych napisał/a:
Zrób tak jak w poprzednich
Problem w tym że tego nowego silnika 8v jeszcze nie robiłem.
ElGrey - 24 Lis 2013, 21:46

Ja widziałem maksymalnie 135 kucy i 349 Nmiutków robiona w niemczech, (turbina bez zmiennej geometrii, wtryski, program), tylko jest problem... skrzynia nie wytrzymuje obciążenia przy tak dużym momencie obrotowym ;-(
Dlatego raczej nikt nie rzuca się na te przeróbki, ponadto cena...
Ale rób zobaczymy jak długo pobiega :yes:

artax - 24 Lis 2013, 22:44

podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr

MisiekT - 24 Lis 2013, 22:51

Krychol87 napisał/a:
pokaże Ci wykres z hamowni jak tylko uda mi nie opanować

nie Kolego - poprosimy już teraz - gdyż jak powiedziales:
Krychol87 napisał/a:
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM

i poprawiles
Krychol87 napisał/a:
Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM

wiec na co mialbys czekac?

na razio to wygląda tak, ze Ty się wymądrzasz, a figę wiesz o 1.6tdci (a może i fordach ogolnie?) wiec wyprowadz nas z bledu, przestan kozakować i z pewnoscia wszyscy chętnie pomogą

przemo_rsr - 25 Lis 2013, 00:07

nie zmieniając IC-ka i układu dolotowego (czyt. zwiększając jego pojemność), założenie większej turbiny raczej Ci nic nie da, więc to nie ma sensu według mnie,

przy 150KM będziesz miał tak duży moment obrotowy, że sprzęgło klęknie od ręki pewnie,

np. w moim badziewnym silniku 1.8DE po dołożeniu samej turbiny i IC + dawka paliwa sprzęgło ślizga ja powalone. Kolego coś ściemę walisz

Dual - 25 Lis 2013, 00:41

Przede wszystkim to dobrze zrobiony program + wtryski.
Tylko z czego te wtryski chcesz niby wziąć?
Nie pamietam już czy masz tam koło dwu masowe czy nie ale jeśli jest myśle ze seryjne nie wytrzyma nawet 130KM (czytaj > rozpadnie się w 3 miesiące) To samo skrzynia.
Początkowo kombinowałem zrobić sobie moją mk3 jako 1.8tdci ale odpuściłem z racji tego ze ten silnik niespecjanie jest rozwojowy.
Chętnie zobacze te 150KM z 1.6 :hammer:

grzesiek646 - 25 Lis 2013, 02:18

Jak ja interesowałem się dołożeniem do siebie IC + kombinowanie z turbiną to dużo czytałem, przekopałem internet w temacie ! Max co znalazłem to 138,7 KM z 1.6 TDCI gdzie kombinacje i ryzyko awarii było wielce prawdopodobne.
Krychol87 - 26 Lis 2013, 08:31

artax napisał/a:
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr


Koncern PSA wrócił do silnika 8v.

Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM?

Jaszczur - 26 Lis 2013, 08:38

Zwykła turbina działa na wastegate, turbina VNT działa na podciśnienie, więc chyba zdajesz sobie sprawę z tego że nie wystarczy "wgrać program" żeby to zadziałało?
MisiekT - 26 Lis 2013, 08:51

Krychol87 napisał/a:
Jestem mechanikiem wieć to nie problem

przepraszam, ale nie brzmisz jak mechanik :hahaha:

PS. gdzie nasze wykresy i projekty 150KM? sprostuj albo zaprezentuj, prosta sprawa

przemo_rsr - 26 Lis 2013, 10:37

Krychol87, sterowanie turbiną, czyli ciśnienie a tu podciśnienie, zaworki i itp itd,
silniki 1.6 tdci bądź hdi 8V nie przerwanie są produkowane nikt ich nie usuwał z produkcji

artax - 26 Lis 2013, 11:38

Krychol87 napisał/a:
artax napisał/a:
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr


Koncern PSA wrócił do silnika 8v.

Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM?


no a jestes pewny ,ze auto ma DKZ bo o ile wiem to juz od 2006 nie montują.?Sorry ale mam spore zastrzeżenia do Twojej wiedzy nt;dupowozów Forda :) Pytając o wgranie programu od foki rozkladasz się na łopatki.Program jest robiony indywidualnie do auta.Proponuje abyś swoją wiedzę skonfrontował z 1 tunerem FKP Heko.
pzdr
Pzdr

Krychol87 - 26 Lis 2013, 19:38

Jaszczur napisał/a:
Zwykła turbina działa na wastegate, turbina VNT działa na podciśnienie, więc chyba zdajesz sobie sprawę z tego że nie wystarczy "wgrać program" żeby to zadziałało?


Obie turbiny są sterowane podciśnieniem przez elektrozawór z ta różnicą że jedna ma wastagate a druga zmienna geometrie.

MisiekT napisał/a:
Krychol87 napisał/a:
Jestem mechanikiem wieć to nie problem

przepraszam, ale nie brzmisz jak mechanik :hahaha:

PS. gdzie nasze wykresy i projekty 150KM? sprostuj albo zaprezentuj, prosta sprawa


Jeszcze nie udzieliłeś żadnej sensownej wypowiedzi więc się lepiej nie odzywaj.

przemo_rsr napisał/a:
Krychol87, sterowanie turbiną, czyli ciśnienie a tu podciśnienie, zaworki i itp itd,
silniki 1.6 tdci bądź hdi 8V nie przerwanie są produkowane nikt ich nie usuwał z produkcji


Żadnych zaworków się nie rusza bo wszystko już jest. 1,6 HDI 8v wcześniej nie były produkowane. Weszły dopiero w 2010r.

artax napisał/a:
Krychol87 napisał/a:
artax napisał/a:
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr


Koncern PSA wrócił do silnika 8v.

Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM?


no a jestes pewny ,ze auto ma DKZ bo o ile wiem to juz od 2006 nie montują.?Sorry ale mam spore zastrzeżenia do Twojej wiedzy nt;dupowozów Forda :) Pytając o wgranie programu od foki rozkladasz się na łopatki.Program jest robiony indywidualnie do auta.Proponuje abyś swoją wiedzę skonfrontował z 1 tunerem FKP Heko.
pzdr
Pzdr


Nie wiem czy jest ale DKZ ale jeśli nie to nawet lepiej. Brata mam tunera i wiem że można przegrać program z innego samochodu w tych starszych silnikach a nowe są lepiej zabezpieczone.

Marcinowaty - 26 Lis 2013, 21:47

Pokaż na co cie stać. Pokaż jakieś zdjęcia, efekty bo na razie tylko przechwałki czytam.
MisiekT - 26 Lis 2013, 21:57

Krychol87 napisał/a:
więc się lepiej nie odzywaj

no widze, ze na kulturze znasz się rownie dobrze co mechanice i tuningu :fox:
a o sensowna odpowiedz ciężko, jak zaczynasz temat od bajkopisarstwa i z kazda kolejna wypowiedzia jest tylko gorzej... no i zaczynając od tego, ze nawet nie wiesz jaki masz model auta

Jaszczur - 26 Lis 2013, 23:56

Krychol87 napisał/a:
Obie turbiny są sterowane podciśnieniem przez elektrozawór z ta różnicą że jedna ma wastagate a druga zmienna geometrie.


O doprawdy, a to coś nowego.
Oczywiście Jesteś pewien tego co napisałeś? I w przypadku wastegate nie mylisz (nad)ciśnienia z podciśnieniem? :devil:

tomi16v - 27 Lis 2013, 12:42
Temat postu: Re: Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
Krychol87 napisał/a:
Witam!
Posiadam Fieste ST 2011r z nowym silnikiem 1,6 TDCI 95KM 8v.
Chciałbym z niej wycisnąć wszystkie soki.
Czy jest możliwość zamontowania turbiny od wersji 115KM?
Ta turbina ma zmienną geometrie a orginalna turbina niestety jej nie ma:(
Fizycznie raczej wszystko pasuje tylko pytanie czy da się przeprogramować komputer żeby obsługiwał geometrie?
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D


wgrywasz program od 110 który działa na 110KM, dajesz większą turbinę i masz 150 koni, zostawiając soft od 110?? jeszcze wtryski od 110 ??

Co daje te 150 koni, to turbo z softem od 110 i wtryskami?? bez zmiany icka to nawet by nie przeszło... nie wspominajać już nawet o wydechu albo samym zejściu do turbiny i dalej....

Większych bzdur nie czytałem jeszcze. Może i Twój brat robił jakiś projekt w co wątpie. Z Ciebie mechanik jak .... a podejrzewam że jeszcze nie masz prawka....

A jak już przerobiłeś inne diesle 1.6 na 150 koni to pomocy nawet w 1% byś nie potrzebował...

Krychol87 - 27 Lis 2013, 20:24

Jadnak jest prawdziwa opinia że na forach nie ma prawdziwych specjalistów(bo i po co mają sobie odbierać zarobek udzielając darmowych rad) tylko same "Mgayver`y" nie mające pojęcia o niczym!!! Żegnam
Marcinowaty - 27 Lis 2013, 20:27

Jaki oburzony. Pokaż zdjęcia, filmy. Jak coś zrobiłeś to pochwal się.
ElGrey - 27 Lis 2013, 21:43

Myślę że temat zakończył sam autor i już więcej wpisów jegomościa nie uwidzim :yes:
Parzych - 27 Lis 2013, 22:11

Krychol87 napisał/a:
Żegnam
Aaale foch... :hahaha: Jeśli myślisz, że będzie nam Cię brakować, to gruuubo się mylisz... :devil:
Sławko - 27 Lis 2013, 22:26

Krychol87 napisał/a:
Jestem mechanikiem

Krychol87 napisał/a:
Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM.

Krychol87 napisał/a:
Brata mam tunera


To moje pytanie - po co szukasz porady u " forumowych MacGyver'ów "? :rotfl:
Sądząc po fochu odpowiedzi nie zobaczę. :(

przemo_rsr - 27 Lis 2013, 22:28

nie sztuka założyć większe turbo, trzeba dolot i wydech do tego dorobić, jakie doładowanie chcemy osiągnąć dla sinika bez wymiany uszczelki, to trzeba wiedzieć żeby móc cokolwiek zacząć,
Jaszczur - 27 Lis 2013, 22:39

Parzych napisał/a:
Jeśli myślisz, że będzie nam Cię brakować, to gruuubo się mylisz... :devil:


Ja tam bym sie jeszcze chętnie podrażnił :D

MisiekT - 27 Lis 2013, 23:11

ElGrey napisał/a:
już więcej wpisów jegomościa nie uwidzim

a w każdym razie nie pod tym Nickiem :-P

tomi16v - 28 Lis 2013, 08:36

przemo_rsr napisał/a:
nie sztuka założyć większe turbo, trzeba dolot i wydech do tego dorobić, jakie doładowanie chcemy osiągnąć dla sinika bez wymiany uszczelki, to trzeba wiedzieć żeby móc cokolwiek zacząć,


a co z tym dolotem w turbo chciałbyś robić aż takiego oprócz icka? , czemu do zwiększania doładowania w dieslu zaraz uszczelki chcesz zmieniać?? to nie benzyna żeby zaraz jak więcej niz 0,5 bara odprężać silnik kanapką....

przemo_rsr - 28 Lis 2013, 11:01

tomi16v, ja nie pisze nic o odprężaniu silnika, tylko jest wartość krytyczna dla kazdego silnik w którym za duże doładowanie coś nie zamierzonego powoduje , typu czukiereczekuszczelkę , wyciaga śruby od głowicy, ewentualnie ugina korbowody , Ty rozumiesz co ja piszę?
tomi16v - 29 Lis 2013, 22:25

przemo_rsr napisał/a:
tomi16v, ja nie pisze nic o odprężaniu silnika, tylko jest wartość krytyczna dla kazdego silnik w którym za duże doładowanie coś nie zamierzonego powoduje , typu czukiereczekuszczelkę , wyciaga śruby od głowicy, ewentualnie ugina korbowody , Ty rozumiesz co ja piszę?


Nie mam zielonego pojęcia... owszem że dmuchać w silnik nie można ile się chce , ale wymiana uszczelki nic nie da :)

W benzynie własnie jak się ma zamiar duzo dmuchać to się odpręża silnik . wyginanie korb to chyba jak byś tam dmuchnął nie wiem ile :)

A w klekocie to już raczej loteria. Tutaj już raczej nauka na błedach innych , ile co wytrzymało albo co było powodem awarii...

przemo_rsr - 29 Lis 2013, 23:21

tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii
tomi16v - 30 Lis 2013, 15:50

przemo_rsr napisał/a:
tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii



bezawaryjności życzę.

liman - 30 Lis 2013, 19:43

przemo_rsr napisał/a:
tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii

pokaz cos namodził :)

przemo_rsr - 30 Lis 2013, 23:03





http://www.youtube.com/watch?v=_g_ReF5oP_s

filmik kiepskiej jakości kręcony telefonem,
dołożyłem IC centralnie na silniku bo na razie nie mam koncepcji jak rury poprowadzić do FMIC, ale powoli ogarnę , dodam dla niewierzących to jeździ całkiem nieźle, a doładowanie sięga nawet do 1,2bara i nic mu nie jest :)

Jaszczur - 1 Gru 2013, 00:23

Ciekawe w jakim stanie był dół tego silnika przed uturbieniem. Mój po uturbieniu wytrzymał ok. 6 miesięcy katowania, po czym chwyciło panewkę, a na reszcie były wżery jak kaniony.
przemo_rsr - 1 Gru 2013, 01:03

Jaszczur, miał ok. 220 tyś km, ładnie chodził nic nie palił oliwy , teraz ma 229tyś km i ma się na pradwę dobrze nic nie stuka w motorze nie dymi , jestem narazie zadowolony, jak mi umrze to mam złom 8 km od domu i mam kilka tam silników za grosze :)
lancer - 31 Gru 2013, 00:16

Czy jest sens bawić się w tą zmianę turbiny? Faktycznie jest różnica na mocy?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group