Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK3] Słabe ładowanie i temperatura nawiewu

laura - 12 Lis 2013, 17:44
Temat postu: [MK3] Słabe ładowanie i temperatura nawiewu
Witam
Mam taki problem, że co parę dni wysiada mi akumulator, ostatnio coraz częściej.
Na początku myślałam, że to wina właśnie akumulatora, ale ktoś mi poradził, żebym zmierzyła napięcie podczas pracy silnika.
Zmierzyłam więc i wyszło max 13.3 V i i poniezej 12.6V z włączonymi światłami, nawiewem i radiem. Przy obrotach około 1200.
Chyba coś jest nie tak prawda? Pasek wydaje się być dobrze naciągniety, nie ślizga się.
Kontrolka ładownia pali się tylko na zapłonie.
Nie wiem teraz za co się zabrać, za pewne będzie to alternator.

Mam jeszcze drugie pytanie. Mianowicie przy takich temperaturach jak teraz mamy, to wskazówka osiąga pole norm, po jakiś 2 -4 km. Ale mimo, że już powiedzmy ma tę temperature, to powietrze na maksymalnym grzaniu jest stosunkowo chłodne, letnie bym powiedziała. Tak mają te auta? Czy jest coś nie tak?
Bo gdy mialam golfa 2 to po niedlugim czasie, powietrze było bardzo gorące.
Pozdrawiam

popek1986 - 12 Lis 2013, 20:43

No niestety nasze fofi tak mają, że się nie chcą dogrzać. Prawdopodobnie masz termostat do wymiany, jest cały czas otwarty i jest duży obieg, przez co nie może się płyn dogrzać. Ale najpierw musisz sprawdzić czy czasami nie masz zawalonej nagrzewnicy liśćmi. Objawia się to ciężką pracą wentylatora i słabym i chłodnym nawiewem do wewnątrz auta. Trzeba rozebrać platikową obudowę wewwnątrz auta, znajduje się między siedzeniami pod deską rozdzielczą. Z tego co pamiętam to są tam 4 zatrzaski, które bardzo szybko pękaja, wtedy zdjąć nagrzewnicę, wyczyścić liście i sprawdzić czy jest poprawa.
Marcinowaty - 12 Lis 2013, 21:01

Obstawiam termostat. U mnie w 1,3 wskazówka temperatury idzie wysoko, opada i stabilizuje się w połowie. A u ciebie? Co do ładowania to za mało. U mnie z włączonymi światłami jest coś koło 13,8 V
diodalodz - 16 Lis 2013, 03:19

Ładowanie trzeba też sprawdzić na zacisku B+ alternatora. Wtedy wiadomo czy sam alternator ma problemy czy instalacja. Jak wrzucisz foto alternatora to powiem co i jak zmierzyć. Wystarczy najprostszy multimetr.
Co do termostatu to wymienić najłatwiej. Ale można spróbować zdiagnozować.
Odpal auto i poczekaj aż popracuje z 3-4 minuty. Jeśli po takim czasie zauważysz że węże od chłodnicy robią się ciepłe to winny jest termostat. Jeśli natomiast będą zimne aż do momentu wkroczenia wskaźnika na pole norm i nagle zrobią się gorące to wszystko jest ok. Uszkodzony termostat najszybciej poznasz w trasie bo po przekroczeniu 100km/h przez kilka minut wskazówka temperatury opadnie do początku skali termometru (jak będzie zimno czyli ok 0 st. C lub mniej).

TSRules - 16 Lis 2013, 18:02

popek1986 napisał/a:
No niestety nasze fofi tak mają, że się nie chcą dogrzać.


pierwsze słyszę, jeżeli wszystko działa prawidłowo po max 2km jazdy przy temp. jak dziś mam saunę w aucie

raczej termostat sprawny jeśli wskazówka się buja na środek, sprawdziłbym nagrzewnicę, elektrozawór, ew. panel sterowania
a reszta jak dioda pisze, pewnie alternator, chociaż jesli akumulator stary i jeździsz na krótkich odcinkach to nie można go wykluczyć

diodalodz - 16 Lis 2013, 18:05

TSRules napisał/a:
elektrozawór, ew. panel sterowania

W mk3 nie ma elektrozaworu ani panela elektronicznego. Wszystko jest mechaniczne.

TSRules - 16 Lis 2013, 18:16

aaa to cofam tyn rozdział, musicie mi wybaczyć ja już jestem w kosmicznej erze mk4 :-)
diodalodz - 17 Lis 2013, 02:07

TSRules napisał/a:
musicie mi wybaczyć ja już jestem w kosmicznej erze mk4

To era gdzie tranzystor i elektrozawór jest tańszy od linki :) Paradoks w historii moto :)

popek1986 - 17 Lis 2013, 17:33

Cytat:
pierwsze słyszę, jeżeli wszystko działa prawidłowo po max 2km jazdy przy temp. jak dziś mam saunę w aucie


Moja fiesta tez się nagrzewa po takiej trasie, ale jak ma dogrzać auto w temperaturze która spada bardziej niż -10* to niestety mam temperaturę ok 10 stopni.

laura - 25 Lis 2013, 18:49

A gdzie dokładnie znajdę tę nagrzewnicę?

B+ czyli przewód idąc z alternatora na plus aku?

Dodaję zdjęcia
https://www.dropbox.com/s...df/CAM00697.jpg
https://www.dropbox.com/s...8l/CAM00702.jpg
I zauważyłam, że jest nadpęknięta obudowa. Czy to już dyskwalifikuje ten alternator?

Dodam, że kierunkowskazy i stop sprawiają, że wskazówka od obrotomierze drga, albo podskakuje.

Co do wentylatora nagrzewnicy to czasem tak jakby piszczy, albo trzeszczy a czasem nie.

Przeczyściłam przewód masowy na skrzyni biegów i psiknęłam tu i ówdzie jakimś contactem i jest trochę lepiej. Napięcie koło 13.8 -9 ale dość mocno leci w dół przy odbiornikach

Marcinowaty - 25 Lis 2013, 21:24

Może styki masz zaśniedziałe, bo na zdjęciu wygląda to na nigdy nie ruszane
diodalodz - 26 Lis 2013, 02:33

To pęknięcie nie ma większego znaczenia. To ślad po jakiejś naprawie albo stłuczce :)
Jeśli bez odbiorników masz 13.8 to trzeba poprawić wszystkie połączenia grubych przewodów. Alternator ->Rozrusznik.
Można spróbować dorobić taki przewód nowy albo chociaż zmienić oczka na nowe. Połączenia zaprasowywane w warunkach sterylnych starczają na 20 lat. W tak ciężkich warunkach jak komora silnika szybciej tracą właściwości.
Pamiętaj, że wszelkich napraw należy dokonywać na ODŁĄCZONYM akumulatorze, najlepiej go wyjąć z karoserii na czas naprawy.
by się upewnić powinno się zmierzyć napięcie na pracującym silniku na śrubie mocującej gruby przewód alternatora i obudowie alternatora. Jeśli tam będzie 13V a na akku 12,6 to wina kabli. Podczas pomiaru musisz obciążyć elektrycznie alternator (podgrzewanie szyby + światła).
Podczas pomiaru trzeba uważać na rączki by się w nic nie wkręciły i nie dotknęły wydechu :) Ja czasami jak jest ciężki dostęp to na śrubę zakładam dodatkowy przewód i nakręcam jeszcze jedną nakrętkę . Wtedy dużo łatwiej dokonać pomiaru. Ewentualnie krokodylek na śrubę.

laura - 27 Lis 2013, 18:00

Jutro postaram się pomierzyć ten alternator.
Dziś przyszedł znajmomy mi pomóc z tą nagrzewnicą. Zdemontowałam, tę obudowę. Nagrzewnica był trochę przykurzona i parę owadów na niej.
Dodam, że gdy dogrzałam autko, do poziomu gdy wskazówka była na literce "O" to włączyłam nadmuch na maxa i przez klikanaście sekund leciało ciepło powietrze a potem już chłodne i nagrzewnica szybko się zrobiła dosyć chłodna, tylko przy wężyku była ciepła. Jak wyłączyłam nawiew, to po 2 minutach się nagrzała, włączyłam i to samo.
Tempr na zewnatrz ok 1 stopień

Nie wiem już co robić. Dziś po 30 minutach jazdy szyba nadal było miejscami zaszroniona, a w środku chłodno

diodalodz - 27 Lis 2013, 19:24

nagrzewnica do zmiany. Miałem już kilka takich przypadków. Kup jakiś dobry zamiennik. TAniochy śmierdzą workami na śmieci.
laura - 27 Lis 2013, 20:23

niewidze narazie zadnych zamiennikow. jest sens kupowac uzywana? i czy to na pewno nagrzewnica?

Mam jeszcze pytanie, gdzie znajduje sie korek spustowy od plynu , ten na bloku?
jak mniejwiecej plukac? prosze mi wybaczyc za tyle pytan. Nie jestem zbytnio obeznana, i jak latwo sie mozna ddomyslic, nie mam duzych funduszy

Marcinowaty - 27 Lis 2013, 20:28

Korek spustowy jest na chłodnicy, dokładnie w dolnym rogu od strony kierowcy.
drjanusz - 27 Lis 2013, 21:43

U mnie pomogło dość mocno płukanie-parokrotne w przeciwnych kierunkach pod ciśnieniem.
Wyleciało masę syfu, płukałem aż leciała czysta woda i teraz grzeje jak nówka :)

diodalodz - 27 Lis 2013, 22:12

http://allegro.pl/nagrzew...3682256187.html

albo intercars (thermotec to dobra firma istniejąca kilka lat)
D6G004TT
nagrzewnica

Producent:
THERMOTEC

Opis:
6775553 nagrzewnica FORD FIESTA 89>95


Nazwa:
Nagrzewnica THERMOTEC D6G004TT

Nazwa:
nagrzewnica D6G004TT

W magazynie:
3 szt.

Cena detaliczna (z VAT):
112.69 PLN

Kup za:
101.44 PLN

laura - 1 Gru 2013, 14:45

udalo mi sie pomierzyc napiecia. No i wyszlo mi 14,3v na tej srubie od alternatora, na wlaczonych swiatlach bylp juz 14,07. potem zmierzylam tam przy rozruszniku i bylo juz 14v a ze swiatlami 13,5v i na koncu na klemach 13,9 i ze swiatlami 13,25. przeszczyscilam troche styki, ale za wiele ni dalo. Mozliwe, ze to te przewody maja taka opornosc?


Co do nagrzewnicy to najpierw bede musiala chyba plyn wymienic, co prawda przy -10 niezamarza jeszcze ale jest brunatnego koloru i ani troche przezroczysty.

diodalodz - 1 Gru 2013, 18:04

lepiej układ przelać woda kilka razy, zmienic nagrzewnicę i zalać świeży płyn.
Tak jak pisałem 14,07-13,25= 0,8V spadku napięcia
przy prądzie rzędu 20A.
Daje to stratę mocy 0,8*20=16W :) Tyle wyprowadzasz w kosmos :)
Po tylu latach są dwie szkoły. Jedna mówi by zrobić nowe przewody z nowymi oczkami. Inni radzą by zrobić tzw. bypass czyli oddzielny nowy dodatkowy przewód od alternatora do akku. Ja osobiście lubię rozwiązanie nr 2 bo daje 100% pewność poprawnej pracy i dobrego ładowania. ALE należy pamiętać by użyć dobrego grubego przewodu czyli np dla 55A szacujac gęstość prądu ok 10A/mm2 należy użyć przewodu minimum 6mm2 . Należy pamiętać by umieścić go z dala od wydechu i ubrać w dodatkową koszulkę (tzw peszel). Przewód należy przypiąć do nieruchomych części auta tak by nie mogły się o nic przetrzeć podczas ruchów i drgań. Warto zamontować na przewodzie bezpiecznik np używając do tego specjalnej klemy zapożyczonej z iveco albo mniejszych fiatów.
http://allegro.pl/klema-p...3678016130.html
Wtedy dodatkowo możesz zabezpieczyć sobie obwód rozrusznika. Pamiętaj, że zastosowanie bypassu wymusza usunięcie przewodu rozrusznik-alternator bo inaczej bezpieczniki nie zadziałają właściwie.
Najlepiej zastosować przewód 10mm2.
A na klemie 200A zarezerwować na rozrusznik, 60A dla alternatora a 40A dla wyposażenia wnętrza i dodatkowych urządzeń. Taka klema praktycznie ratuje nas zawsze przed rozległym pożarem. Montuje ją do większości aut które modyfikuje np dla sportowców :)

Marcinowaty - 1 Gru 2013, 20:32

http://allegro.pl/klema-p...3678016130.html
Widziałem takie coś w stilo.
Fajna porada, muszę u siebie też sprawdzić

laura - 2 Gru 2013, 00:22

diodalodz napisał/a:
lepiej układ przelać woda kilka razy, zmienic nagrzewnicę i zalać świeży płyn.
Tak jak pisałem 14,07-13,25= 0,8V spadku napięcia
przy prądzie rzędu 20A.
Daje to stratę mocy 0,8*20=16W :) Tyle wyprowadzasz w kosmos :)
Po tylu latach są dwie szkoły. Jedna mówi by zrobić nowe przewody z nowymi oczkami. Inni radzą by zrobić tzw. bypass czyli oddzielny nowy dodatkowy przewód od alternatora do akku. Ja osobiście lubię rozwiązanie nr 2 bo daje 100% pewność poprawnej pracy i dobrego ładowania. ALE należy pamiętać by użyć dobrego grubego przewodu czyli np dla 55A szacujac gęstość prądu ok 10A/mm2 należy użyć przewodu minimum 6mm2 . Należy pamiętać by umieścić go z dala od wydechu i ubrać w dodatkową koszulkę (tzw peszel). Przewód należy przypiąć do nieruchomych części auta tak by nie mogły się o nic przetrzeć podczas ruchów i drgań. Warto zamontować na przewodzie bezpiecznik np używając do tego specjalnej klemy zapożyczonej z iveco albo mniejszych fiatów.
http://allegro.pl/klema-p...3678016130.html
Wtedy dodatkowo możesz zabezpieczyć sobie obwód rozrusznika. Pamiętaj, że zastosowanie bypassu wymusza usunięcie przewodu rozrusznik-alternator bo inaczej bezpieczniki nie zadziałają właściwie.
Najlepiej zastosować przewód 10mm2.
A na klemie 200A zarezerwować na rozrusznik, 60A dla alternatora a 40A dla wyposażenia wnętrza i dodatkowych urządzeń. Taka klema praktycznie ratuje nas zawsze przed rozległym pożarem. Montuje ją do większości aut które modyfikuje np dla sportowców :)


Hmm, czyli po prostu zrobic dodatkowy przewod od alternatora do klem aku tak? Taki przewod i oczka do niego gdzie np kupie? Alternator mozna na pewno wykluczyc? Nie jest np tak, ze pod obciazeniem mocno leci npiecie? Dziekuje bardzo za odpowiedzi :)

diodalodz - 2 Gru 2013, 00:28

alternator jest ok na 100%.
Jedynie to może mu sie pasek ślizgać.
Oczka kupisz w sklepach elektrycznych albo elektronicznych.
Kable to różnie, kiedyś dało się to kupić w hurtowniach elektrotechnicznych. Oczka potrzebujesz M8 na alternator i M6 na klemę. Pamiętaj by wywalić oryginalny przewód alternator rozrusznik jeśli robisz bypass. Jeśli nie robisz to z obu stron przewodu potrzebne są oczka M8.

laura - 2 Gru 2013, 07:32

Przewod lgy np taki bedzie odpowiedni ? http://mezoko.com/PRZEWOD...LINKA-1040.html
Marcinowaty - 2 Gru 2013, 17:00

10mm2 także powinien dać rade, skoro diodalodz pisał o 6 mm2
diodalodz - 3 Gru 2013, 01:33

http://allegro.pl/kabel-p...3745532361.html
http://allegro.pl/kabel-p...3745532569.html
Grubość jak wolisz. 10 mm2 da radę im grubiej tym lepiej :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group