Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika

morsio - 31 Paź 2013, 00:41
Temat postu: [MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika
witam, mozliwe ze moje pytanie jest nietypowe i bezsensowne ale wole sie upewnic.
po ilu km wskaznik temperatury silnika powinien sie znajdowac w poziomie optymalnym (pod katek 45 stopni). w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, mam racje?? jelsi tak co to moze oznaczac??

Parzych - 31 Paź 2013, 01:06

morsio napisał/a:
Powolne nagrzewanie sie silnika
morsio napisał/a:
w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej,
Może byś się zdecydował, za wolno się nagrzewa czy za szybko :?: :9:
morsio - 31 Paź 2013, 07:18

duzo szybciej ;) miało byc, sorka za pomyłke.
Transporteur - 31 Paź 2013, 07:47

Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda.
lukaszz - 31 Paź 2013, 08:08

Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany.
morsio - 31 Paź 2013, 09:31

lukaszz napisał/a:
Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany.


jesli beda ciepłe czyli termostat do wymiany, jelsi sie go nie wymieni i bedzie sie z nim jezdzic jakie moga byc tego konsekwencje?? bo w sumie wiem ze srednio w ciagu najblizszych 2-3tygodni bede miał mozliwosc zeby podstawic auto do mechanika zeby mi to zrobił

Transporteur napisał/a:
Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda.


jazda poza miastem w granicach 80-100km/h

lukaszz - 31 Paź 2013, 10:01

jeśli to termostat i go nie wymienisz to silnik będzie niedogrzany i będzie więcej palił. W dłuższym okresie paliwo dostaje się do oleju, "majonez" pod korkiem oleju z wilgoci.
morsio - 31 Paź 2013, 10:16

a mozliwe ze to jest spowodowane jakas nieszczelnoscią?? w okolicach płynu od chłodnicy słysze dziwne syczenie jak otworze maske
lukaszz - 31 Paź 2013, 10:48

układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku.
morsio - 31 Paź 2013, 11:06

lukaszz napisał/a:
układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku.


a czy to moze miec wpływa na problem ktory wczesniej opisałem czy grzanie silnika?? w sensie ze byłaby nadzieja ze to nie termostat??

lukaszz - 31 Paź 2013, 11:19

ciężko gdybać co jest z układem chłodzenia bez jego sprawdzenia. Jak jest syczenie to gdzieś jest nieszczelność i płyn może uciekał - sprawdź poziom i obserwuj czy nie ubywa. układ chłodzenia ma 2 obiegi - mały i dłuży - który otwiera termostat i puszcza płyn na chłodnice jeżeli temperatura płynu ma około 80-85 stopni. jeśli padnie termostat w pozycji zamkniętej to płyn szybko się gotuje i po przejechaniu kilku kilometrów wskaźnik temperatury wejdzie na czerwone pole - powyżej 90.
jak termostat padnie w pozycji otwartej to jest ciągle duży obieg płynu o ile dobrze pamiętam 1.4tdci ma 5 litrów płynu, który się będzie długo grzał a płyn w chłodnicy a dodatkowo będzie chłodzony przez wpadające wpadające powietrze do silnika.

morsio - 31 Paź 2013, 11:42

ok ;) juz wszytsko wiem ;) wielkie dzieki za pomoc ;)
Puff - 31 Paź 2013, 20:25

Krótko: jeśli jedziesz kolego jak emeryt, to diesel może potrzebować nawet 10 minut (przy temperaturze na zewnątrz rzędu 10-15­°C), żeby się nagrzać. Jak masz ciężką nogę, to możesz zobaczyć wskazówkę w pionie nawet po 2-3 minutach.

W zimie np., jechałem emerycko i po 20km wskazówka nie wspięła się do 90°C, natomiast jak "dawałem w but", to chwilę po wyjechaniu spod domu już leciało mi z nawiewu lekko ciepłe powietrze.

pawel_mk3 - 31 Paź 2013, 23:12

Pufcio ale Twojego golasa nie da się zajechać a pałowanie zimnego turbo diesla to wyrok dla turbo.
vegetagt - 31 Paź 2013, 23:19

pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo ;)
Puff - 1 Lis 2013, 10:00

vegetagt napisał/a:
pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo ;)

Otóż to ;) I to jeszcze po wirusie z podniesionym dodatkowo ciśnieniem doładowania. Jest butowanie, litości nie ma, jeżdżę tak od ponad 40'000km (obecnie mam >210'000) i turbo po wysłaniu do firmy od regeneracji wróciło z adnotacją "turbo nie wymaga regeneracji, zostało wyczyszczone i sprawdzone nawet powyżej parametrów pracy, wszystko jest ok". Więc gadanie o tym jak to dawanie "w pałę" dieslowi, który się nie zagrzał jest szkodliwe, włożyłbym (na pewno w przypadku jednostek żeliwnych) między bajki :)

TSRules - 1 Lis 2013, 14:08

Cytat:
w moim przypadku jestto po około 8-10 km.


może tak być, jechałem z kolegą jego autem i po 4-5 km wskazówka nadal nie była w pionie, a jeszcze przymrozków nie ma

janek80 - 17 Gru 2013, 19:35

A osłona dolna pod silnikiem jest?
morsio - 19 Gru 2013, 07:48

nie ma

janek80 napisał/a:
A osłona dolna pod silnikiem jest?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group