|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika
morsio - 31 Paź 2013, 00:41 Temat postu: [MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika witam, mozliwe ze moje pytanie jest nietypowe i bezsensowne ale wole sie upewnic.
po ilu km wskaznik temperatury silnika powinien sie znajdowac w poziomie optymalnym (pod katek 45 stopni). w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, mam racje?? jelsi tak co to moze oznaczac??
Parzych - 31 Paź 2013, 01:06
morsio napisał/a: | Powolne nagrzewanie sie silnika |
morsio napisał/a: | w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, | Może byś się zdecydował, za wolno się nagrzewa czy za szybko
morsio - 31 Paź 2013, 07:18
duzo szybciej miało byc, sorka za pomyłke.
Transporteur - 31 Paź 2013, 07:47
Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda.
lukaszz - 31 Paź 2013, 08:08
Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany.
morsio - 31 Paź 2013, 09:31
lukaszz napisał/a: | Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany. |
jesli beda ciepłe czyli termostat do wymiany, jelsi sie go nie wymieni i bedzie sie z nim jezdzic jakie moga byc tego konsekwencje?? bo w sumie wiem ze srednio w ciagu najblizszych 2-3tygodni bede miał mozliwosc zeby podstawic auto do mechanika zeby mi to zrobił
Transporteur napisał/a: | Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda. |
jazda poza miastem w granicach 80-100km/h
lukaszz - 31 Paź 2013, 10:01
jeśli to termostat i go nie wymienisz to silnik będzie niedogrzany i będzie więcej palił. W dłuższym okresie paliwo dostaje się do oleju, "majonez" pod korkiem oleju z wilgoci.
morsio - 31 Paź 2013, 10:16
a mozliwe ze to jest spowodowane jakas nieszczelnoscią?? w okolicach płynu od chłodnicy słysze dziwne syczenie jak otworze maske
lukaszz - 31 Paź 2013, 10:48
układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku.
morsio - 31 Paź 2013, 11:06
lukaszz napisał/a: | układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku. |
a czy to moze miec wpływa na problem ktory wczesniej opisałem czy grzanie silnika?? w sensie ze byłaby nadzieja ze to nie termostat??
lukaszz - 31 Paź 2013, 11:19
ciężko gdybać co jest z układem chłodzenia bez jego sprawdzenia. Jak jest syczenie to gdzieś jest nieszczelność i płyn może uciekał - sprawdź poziom i obserwuj czy nie ubywa. układ chłodzenia ma 2 obiegi - mały i dłuży - który otwiera termostat i puszcza płyn na chłodnice jeżeli temperatura płynu ma około 80-85 stopni. jeśli padnie termostat w pozycji zamkniętej to płyn szybko się gotuje i po przejechaniu kilku kilometrów wskaźnik temperatury wejdzie na czerwone pole - powyżej 90.
jak termostat padnie w pozycji otwartej to jest ciągle duży obieg płynu o ile dobrze pamiętam 1.4tdci ma 5 litrów płynu, który się będzie długo grzał a płyn w chłodnicy a dodatkowo będzie chłodzony przez wpadające wpadające powietrze do silnika.
morsio - 31 Paź 2013, 11:42
ok juz wszytsko wiem wielkie dzieki za pomoc
Puff - 31 Paź 2013, 20:25
Krótko: jeśli jedziesz kolego jak emeryt, to diesel może potrzebować nawet 10 minut (przy temperaturze na zewnątrz rzędu 10-15°C), żeby się nagrzać. Jak masz ciężką nogę, to możesz zobaczyć wskazówkę w pionie nawet po 2-3 minutach.
W zimie np., jechałem emerycko i po 20km wskazówka nie wspięła się do 90°C, natomiast jak "dawałem w but", to chwilę po wyjechaniu spod domu już leciało mi z nawiewu lekko ciepłe powietrze.
pawel_mk3 - 31 Paź 2013, 23:12
Pufcio ale Twojego golasa nie da się zajechać a pałowanie zimnego turbo diesla to wyrok dla turbo.
vegetagt - 31 Paź 2013, 23:19
pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo
Puff - 1 Lis 2013, 10:00
vegetagt napisał/a: | pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo |
Otóż to I to jeszcze po wirusie z podniesionym dodatkowo ciśnieniem doładowania. Jest butowanie, litości nie ma, jeżdżę tak od ponad 40'000km (obecnie mam >210'000) i turbo po wysłaniu do firmy od regeneracji wróciło z adnotacją "turbo nie wymaga regeneracji, zostało wyczyszczone i sprawdzone nawet powyżej parametrów pracy, wszystko jest ok". Więc gadanie o tym jak to dawanie "w pałę" dieslowi, który się nie zagrzał jest szkodliwe, włożyłbym (na pewno w przypadku jednostek żeliwnych) między bajki
TSRules - 1 Lis 2013, 14:08
Cytat: | w moim przypadku jestto po około 8-10 km. |
może tak być, jechałem z kolegą jego autem i po 4-5 km wskazówka nadal nie była w pionie, a jeszcze przymrozków nie ma
janek80 - 17 Gru 2013, 19:35
A osłona dolna pod silnikiem jest?
morsio - 19 Gru 2013, 07:48
nie ma
janek80 napisał/a: | A osłona dolna pod silnikiem jest? |
|
|