Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [Blacharstwo] Konserwacja profili wewnętrznych

lokomotiv111 - 2 Paź 2013, 14:57
Temat postu: [Blacharstwo] Konserwacja profili wewnętrznych
Czy ktoś wie gdzie w progach znajdują się naturalne otwory w które można by prysnąć celem zabezpieczenia przed korozją ?
Fiesta MK6 1,3 benz. 2004 r.

pawel182 - 2 Paź 2013, 18:23

Jedne otwory masz na samym dole progów (na zgrzewie) jak się połozysz pod auto to powinieneś je zobaczyć. Jest też otwór od strony tylnego nadkola i na dole tez przy tylnym nadkolu - są one zaślepione gumowymi zaślepkami.
A od wewnątrz jak zdejmiesz plastiki osłaniające progi to też masz spory dostęp.

ElGrey - 2 Paź 2013, 22:01

Od wewnątrz pod naklejkami na progach są otwory technologiczne duże, dające dobry dostęp.
A w wersjach 3 drzwiowych, trzeba zdjąć boczki tylne i jest idealny dostęp do wszystkiego :yes:
Nie wiem jak wersje przed FL, ale po FL są fabrycznie zabezpieczone fluidem w progach :yes:

lokomotiv111 - 3 Paź 2013, 16:09

Dzięki chłopaki !
A jak by jeszcze ktoś mi polecił jakiś specyfik do pryskania w te progi ...

vegetagt - 3 Paź 2013, 16:22

Wszystko fajnie, a co się stanie jak psikniemy takim czymś na rdze? Bo zabiteksowanie rdzy = koniec blachy w przeciągu roku. A jak to wygląda w przypadku profili zamkniętych? Hardkoru tam pewnie nie będzie, ale zgrzewy mogą już powoli korodować.
ElGrey - 3 Paź 2013, 16:49

I tu jest wyższość nowszej generacji aut, bo wszystko jest klejone i dodatkowo zgrzane, wiec raczej nie powinno być rudej, ale przed pryśnięciem dobrze spojrzeć czy nie ma wżerów i jak są to trzeba ratowic :yes:
vegetagt - 3 Paź 2013, 21:06

tzn moje pytanie bylo bardziej w tą strone, ze jak na rdze połozysz biteks to koniec, a jak na rdze pomalujesz reaktywny, to w sumie nic sie nie stanie. I bylem ciekaw jaka będzie reakcja rdzy z np tectylem ml.

U mnie w progu było spoko, był lakier i coś a'la fluid, także zgnilo tylko przy zgrzewach :)

TSRules - 3 Paź 2013, 23:02

teoretycznie nawet pod biteksem nie powinna sie korozja rozwijać jak nie ma dostępu tlenu, chyba że odpadnie to wiadomo
vegetagt - 3 Paź 2013, 23:04

TSRules, bo biteks odchodzi od rdzy, po czym w większości przypadków robi idealne skupiska wilgoci :P
TSRules - 3 Paź 2013, 23:15

No wiadomo, też trzeba oczyścić, ja też jak zabezpieczam, gdzieś zrobię niedbale to po zimie widać od razu, ale jednak robi to różnicę bo progi jakos sie trzymają i nadkola tył, widziałem forda mondeo jedynkę sąsiada co kompletnie nic z tym nie robi i blacha wygląda jak pomięte kartki papieru :)
vegetagt - 3 Paź 2013, 23:19

no tak i teraz dochodzimy do tego, o co mi chodziło:
autor chce konserwować profile zamknięte. Co się stanie, jeżeli będzie tam rudzielec i spryskamy go środkiem konserwującym? Zgnije szybciej, czy będzie to bez znaczenia?

TSRules - 3 Paź 2013, 23:26

właściwie to chyba nie ma znaczenia bo tak czy siak będa do zrobienia, myśle że jednak konserwacja da troche czasu tym progom, a ponadto czy progi korodują aż tak od środka ? chyba bardziej jednak od zewnątrz, a potem gangrena sie rozprzestrzenia ... z tym reaktywnym to tez można sie naciąć bo znajomek zrobił i cacy było z zewnątrz, taka powłoka się zrobiła szklista a po roku się okazało że pod tą bajerancką powłoka nie ma juz blachy :)
Marcinowaty - 6 Paź 2013, 21:58

biteksem można ale na podkład z mini którą kładziemy najlepiej na czystej blasze.
Transporteur - 24 Paź 2013, 08:41

A że się tak podepnę pod dyskusję i zapytam czym radzicie konserwować auto? Koleżanka ma Cienkiego, którego powoli zjada ruda i za bardzo nie wiem co jej polecić, żeby było dobrze.
TSRules - 24 Paź 2013, 17:39

Jak już zjada ruda to na konserwacje jest troche za późno, trzeba wyciąć gangrenę, wstawić nową blachę, ew. można powalczyć żywicą połatać jak nie są to elementy nośne typu próg ... przy tej wartości auta ładowanie dużych pieniędzy na blacharko lakierkę trochę mija się z celem ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group