|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [MK3] Fiolka - przebudowa - nowe fotki (IV 2014)
Speszaq - 1 Wrz 2013, 23:35 Temat postu: [MK3] Fiolka - przebudowa - nowe fotki (IV 2014) Witam.
Żeby było zgodnie z wzorem
1. NICK: Speszaq
2. IMIĘ: Grzegorz
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK:MK3,5 95r.
6. SILNIK: 1,3i
7. OPIS AUTA: Fiesta z 1995 roku w domowym nazewnictwie Fiolka z racji koloru - w rodzinie od pięciu lat, sprowadzona z Niemiec jako 1,1i w bardzo dobrym stanie po naprawie szpachlą jednego nadkola, które właśnie zgniło i szpachla wypadła Przez cały czas użytkowania bezproblemowa - użytkowana przez kobietę - dlatego taki kolor był wybrany. Trzy lata temu podczas jazdy do Warszawy obraziła się - coś brzdęknęło, trzasnęło... i korbowód wyszedł bokiem Trzeba było sobie radzić i dostała silnik 1,3i w bardzo dobrym stanie, który śmiga do dziś. Ostatnio zauważyłem, że jak postoi (a teraz często stoi) to po zapaleniu puszcza sporego dymka - podejrzewam, że może to być sprawa uszczelniaczy zaworów - sugestie z Waszej strony mile widziane. Oczywiście po chwili pracy już nie dymi.
Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna i podjęliśmy decyzje o jej odbudowie i rozbudowie stąd właśnie ten temat. Mam nadzieję że będziemy tu wraz z synem na bieżąco przedstawiali przebieg prac i słuchali (czytali) Waszych opinii.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: rozbiórka do gołej blachy
b. mechaniczne: zawieszenie, amorki tył, kompletny układ hamulcowy, wymiana oleju, filtrów, świec, regulacja zaworów - ogólnie mechanicznie wszystko gra.
c. audio: usunięte oryginalne radio Ford 2014 - zrobione miejsce na JVC
d. inne: rozgrzebana elektryka, przygotowanie pod podłączenie "pakietu elektrycznego"
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: blacharka, lakier, pakiet z XR-ki, wymiana wnętrza, jakieś modzenie konsoli środkowej, podświetlenia itp.
b. mechaniczne: kolejny swap na coś między 1,6 a 1,8 (ale to duuużo później)
c. audio: na już JVC z MP3 (bo mam), na później coś z większym ekranem i możliwościami.
d. inne: pełen pakiet elektryczny (szyby, zamki, czujniki parkowania (może) światła do jazdy dziennej (jak wymyślę dobre miejsce do montażu), alarm z dodatkami komfort i takie tam pierdoły...
10. FOTKI AUTA
Baza - czyli stan przed rozpoczęciem prac.
Znalezione miejsca działania rudej - do roboty blacharskiej.

Pierwsza widoczna zmiana - nowa (używana) maska - w opisie było, że z wlotami powietrza - niestety okazały się atrapami, ale cóż, na razie niech będą...
Rozbieramy do gołej blachy... jak widać zdrowiutkiej (tylko brudnej)
Najbliższe plany to przygotować wszystko do podłączania elektryki - ze względu na brak możliwości roboty blacharsko lakiernicze wykona fachowiec i dopiero po tym będziemy wszystko podłączali.
Pierwsze problemy:
Jak się okazało mamy wersję MK3,5 a nie MK3 jak zawsze myślałem i z tego forum dowiedziałem się jakie są różnice - m.in inna podłoga czyli mocowanie foteli. Czeka nas zatem "rzeźbienie" pod nowe fotele zakupione tu od kolegi z forum
Nie mogę się dopatrzeć różnic w pasie przednim o których też na forum czytałem - mam nadzieję że zderzak od XR-ki będzie pasował. A przy okazji - czy żeby zdjąć przedni zderzak trzeba zdemontować reflektory, czy może się do nakrętek od spodu auta dostanę? Może to dziwne pytanie, mając auto pod ręką, ale robimy to "pod chmurką" więc nawet wejście pod auto nie jest łatwe.
To tyle na pierwszy post - jak coś mi przyjdzie do głowy to będę uzupełniał.
Pozdrawiam
Krzysiek.
P.S.
Dla wyjaśnienia - piszę korzystając z konta syna, zgodnie z regulaminem nie można mieć dwóch kont, ale nie ma zakazu wspólnego użytkowania jednego konta. Ponieważ wpisy będą dotyczyły jednego autka to bez sensu zakładać dwa konta. Zobowiązuję się do jednoznacznego określania czy piszę ja czy syn poprzez podpis pod każdym postem.
Liczę na wyrozumiałość administracji tego forum.
K.
Dawidoff4 - 1 Wrz 2013, 23:48
Speszaq napisał/a: | 4. WERSJA: CLX |
a nie jest to czasem wersja FANCY ??
sprawdzałeś z VIN Fiesty ??
Speszaq - 1 Wrz 2013, 23:56
Dokładnie - miała taką naklejkę Fancy - ostatnio odklejałem - to jest oznaczenie wersji? W papierach było chyba CLX o ile dobrze pamiętam - w naszym (polskim) dowodzie nie ma żadnego oznaczenia tylko Fiesta.
Krzysiek.
Parzych - 2 Wrz 2013, 01:10
Speszaq napisał/a: | Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna | Nie obraź się, ile lat t ma syn
piecuO - 2 Wrz 2013, 07:45
agusia - 2 Wrz 2013, 09:26
Powodzenia chłopaki w działaniu. Fajnie że nie spisaliście Fiolki na straty tylko przy niej grzebiecie Oby wszystko szło po Waszej myśli
Parzych napisał/a: |
Speszaq napisał/a:
Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna
Nie obraź się, ile lat t ma syn |
Jeżeli się dobrze przyjrzysz to pod avatarem jest napisane Grzegorz lat 21, a puki co posty pisał Krzysiek...
Speszaq - 2 Wrz 2013, 11:05
agusia napisał/a: |
Parzych napisał/a: |
Speszaq napisał/a:
Obecnie Fiolka została w spadku dla mojego syna
Nie obraź się, ile lat t ma syn |
Jeżeli się dobrze przyjrzysz to pod avatarem jest napisane Grzegorz lat 21, a puki co posty pisał Krzysiek... |
Otóż to
Krzysiek (lat 47 )
DemptD - 2 Wrz 2013, 19:03
Speszaq, a na spoty kto będzie jeździł?
Speszaq - 3 Wrz 2013, 11:28
Witam.
Jeździł będę ja (Grzesiek), a gdy tylko tata wyrazi chęci pojawienia się na spocie zabiorę go ze sobą. W obecnej chwili przed nami jednak dużo do zrobienia i w najbliższym czasie nie mam w planach udziału w żadnym organizowanym spotkaniu klubowiczów.
Speszaq - 5 Wrz 2013, 20:11
Witam.
Żeby nie było, że się nic nie robi
Zamontowaliśmy zamek elektryczny do klapy. Po zapoznaniu się z tematami na forum doszedłem do wniosku, że wyciągnę średnią z problemów z jakimi się spotkali forumowicze i zrobię coś pośredniego. Miałem oryginalny siłownik z Fiesty i uniwersalne połączenie - czyli pręt z zaciskiem. Ponieważ ten siłownik ma wbudowaną przekładnię mogliśmy go zainstalować odwrtonie głowicą do góry, dzięki czemu zaczep do pręta od zamka wyszedł w idealnym miejscu jeśli chodzi o dostęp - żadnego problemu z przykręceniem czy ustawieniem. Muszę przyznać że ciągnie jak chol...a. Instalacje oczywiście wykorzystujemy oryginalną tzn. jeden dodatkowy kabelek do złącza w bagażniku (plusowy) i podłączenie siłownika do złącza w klapie. Przełącznik na środkowej konsoli i po temacie. Znalazłem też (w końcu) kable zasilające do klapy, centralnego i el. sterowania szyb. Wszystkie są w jednej sześciopinowej wtyczce w środkowej konsoli za radiem. Patrzyłem tam za nimi kilka razy, ale nie pomyślałem że wtyczka może być tak perfidnie schowana przez fabrykę. Nie dość że za całą wiązką i tą rurą wzmacniającą to jeszcze przypięte opaską na krótko tak, że nie szło jej ruszyć i trzeba było trochę rozpruć wiązki. Ale ważne że jest, bo w moim temacie w dziale elektryki nikt mi nie podpowiedział gdzie jej szukać. Podsumowując - elektryka opanowana, czeka tylko na podłączenie kabelków.
A dzisiaj poszły w ruch mechanizmy od szybek - na razie założone bez podłączenia, ale sprawdzone na krótko i śmigają aż miło.
A poza tym Fiolka jest goła i czeka już na blacharkę (zostały fotele z przodu, no ale jakoś do warsztatu trzeba będzie dojechać )
Tyle na dziś.
Pozdrawiam
Krzysiek.
piecuO - 19 Wrz 2013, 00:14
robota
trochę miałem rozjazdów, ale jak coś to jestem dostępny
ps fajnie że udało się to poskładać
Speszaq - 13 Gru 2013, 18:25
Bardzo dawno nic się tu nie działo, a w rzeczywistości było przeciwnie. Co prawda czasowo to się w warsztacie strasznie robota przedłużyła, ale wreszcie są efekty i jutro odbieramy Fiolkę od lakiernika.
Kilka fotek robionych "byle czym" i po ciemku.
Przymiarki:
Naprawa kielicha amorka:
Kolorek (czarny mat - jakby było słabo widać ):
Jak pogoda dopisze to zrobię lepsze fotki całości i wrzucę w weekend.
Speszaq - 14 Gru 2013, 15:30
Fotki po odbiorze od lakiernika.
Peedro - 14 Gru 2013, 16:58
Gdyby nie to coś na masce, to byłoby całkiem całkiem No i o glebę aż prosi!
modell1 - 14 Gru 2013, 21:21
Stanowczo glebę
Teraz to jak terenówka
Reszta ok ładnie oprócz tych wlotów ale idzie przełknąć
luki - 14 Gru 2013, 21:45
jak przedmówcy + pomarańczowe kierunki na przód i paski w zderzaki pomarańczowe
Speszaq - 15 Gru 2013, 13:23
Maska miała być z wlotami powietrza przygotowana do swap'a. Dopiero po zakupie okazało się że to niestety tylko atrapy. Mnie się jednak podobają, a o to chyba chodzi więc zostają. Obniżenie zawieszenia jest w planach. Co do pasków w zderzaki to pomarańczowe odpadają gdyż w planach mam nowe felgi już zakupione do renowacji zielone fluoroscencyjne do tego przyciemniane szyby również na zielono i neony do środka na podłogę. Co o tym myślicie?
luk-90 - 15 Gru 2013, 13:29
nie ta epoka na neony, kicz wtedy z tego wyjdzie
Speszaq - 15 Gru 2013, 13:38
Nawet jako podświetlenie samego wnętrza?
Peedro - 15 Gru 2013, 14:09
No nie wiem, ale ja bym nie chciał żeby mi w środku z każdej strony na zielono świeciło...
Marcinowaty - 16 Gru 2013, 21:00
Ładna tylko te wloty na masce to nakładka czy faktycznie wloty? Koniecznie obniż albo większe koła. Ale bardzo mi się podoba pomysł na czarny mat
Peedro - 16 Gru 2013, 22:16
Marcinowaty, poczytaj czasem
Speszaq napisał/a: | Pierwsza widoczna zmiana - nowa (używana) maska - w opisie było, że z wlotami powietrza - niestety okazały się atrapami, ale cóż, na razie niech będą... |
Speszaq napisał/a: | Maska miała być z wlotami powietrza przygotowana do swap'a. Dopiero po zakupie okazało się że to niestety tylko atrapy. Mnie się jednak podobają, a o to chyba chodzi więc zostają. |
Marcinowaty - 17 Gru 2013, 19:33
To ja bym wywalił te atrapy
VonFeim - 17 Gru 2013, 20:53
Autko ma się podobać Tobie Uważam, że kiczem nie będzie podświetlenia środka, mała stylizacja a cieszy i ładnie wygląda
Speszaq - 30 Gru 2013, 11:44
Święta się skończyły, a więc czas zabrać się do roboty
Ostatnio udało nam się z kolegą zamontować fotele RECARO.
[ Dodano: Sob Kwi 12, 2014 14:05 ]
[ Dodano: Sob Kwi 12, 2014 14:08 ]
Witam.
Zbliżamy się powoli do zakończenia głównego etapu odbudowy, więc czas by było wrzucić jakies nowe fotki na forum.
Ostatnio były zamontowane różne elektryczne ustrojstwa i trzeba było to jakoś połączyć kabelkami
No to "szyjemy" instalacje.
Ciekawe kto się w tym połapie za jakiś czas...
Drzwi ogarnięte - szyby, centralny zamek, głośniki i podświetlenie - w sumie dziewięć przewodów przeciśnięte przez oryginalnego (cienkiego) słonika.
Wygłuszamy boczki.
Grzesiek przyłapany - zamiast podłączać to się wyleguje
Trochę drobiazgów jakie wpadły do Fiolki:
Alarm z czujnikami uderzeniowym i ruchu, sterowaniem centralnym zamkiem i klapą bagażnika i jeszcze paroma udziwnieniami - nawet działa
Paski LED do podświetlenia wnętrza - już podłączone.
Akcesoria do montażu głośników 165mm w miejsce 130mm.
I najświeższy zakup - głośniki odseparowane Crunch GTi 6.2C...
... które będą napędzane radiem JVC KD G-611 - leżało od nowości w szafce parę lat i w końcu się doczekało na autko.
Jak skończymy składać wnętrze to będą nowe fotki.
Pozostało do zrobienia - zakupu - obniżone zawieszenie i wzmacniacz + sub do bagażnika i ten etap będzie (chyba) zakończony.
Pozdrawiam
Krzysiek.
piecuO - 12 Kwi 2014, 16:11
Fajnie, ze tejle odemnie dostaly drugie zycie:] brawo!
|
|