| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Silniki diesla  - [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak
 
 Dreambox - 15 Sie 2013,  11:04
 Temat postu: [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak
 Witam
 
 W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
   Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
 Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
 Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
 No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?
 przemo_rsr - 16 Sie 2013,  19:45
 
 między rurki. ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie niż na zegar.  bo czasem na zegar możesz mieć nieco z mulone auto. lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie,
 Rkalitka - 17 Sie 2013,  20:57
 
 
  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie | 
 
 Trzeba się na tym znać!!
 
 
  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie, | 
 
 Głupotę piszesz - każde ustawienie pompy wtryskowej przestawiając koło zębate na fasolkach czy to na blokadach czy na słuch/oko czy na zegar to ustawianie kąta wtrysku statyczne.
 
 Dynamiczne ustawienie kąta wtrysku jest zależne od prędkości obrotowej silnika i regulowane jest w starszych pompach poprzez ciśnienie wewnątrz pompy wtryskowej.
 Można to przestawić również ale to już na pewno nie jest proste ani tym bardziej bez wpływu na auto - ja robiłem aby rasować charakterystykę ogólnie silnika.
 
 
  	  | Dreambox napisał/a: |  	  | am 
 W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
 Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
 Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
 Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
 No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?
 | 
 
 wkręcasz czujnik między rurkami wysokiego napięcia - tak jak napisał Przemek. dalej najogólniej pisząc cofasz pompę wtryskową aby czujnik zegarowy się zatrzymał a dalej przyspieszasz do przodu do wartości określonej przez producenta - dane te zna każdy pompiarz. Generalnie jest to jak dobrze pamiętam nieco poniżej milimetra.
 
 Metoda bardzo dokładna jednak czasochłonna, trzeba być mega dokładnym i mieć bardzo dużą wiedzę nie tylko teoretyczną ale i praktyczną - trzeba później odpowietrzać pompę wtryskową, często demontować osprzęt silnika aby w ogóle dojść do zamontowania czujnika zegarowego itd....
 
 Radzę powiedzieć jaki masz problem z rozrządem i dlaczego nie chcesz ustawić na blokady silnika??
 przemo_rsr - 17 Sie 2013,  22:33
 
 Rkalitka,  w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny
 Puff - 17 Sie 2013,  23:42
 
 Ja tak tylko zapytam - a czemu chcesz przy tym grzebać? Silnik Ci źle pali, mało mocy masz przy obciążeniu czy jak?
   Rkalitka - 18 Sie 2013,  20:13
 
 
  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | Rkalitka,  w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny | 
 
 Nie mówię wcale, że nie - tylko trzeba się na tym znać
   Dreambox - 19 Sie 2013,  07:46
 
 Pytacie się dlaczego chcę przy tym grzebać. Powody są dwa.
 W tym tygodniu będę wymieniał rozrząd, komplet blokad mam ale i tak należy poźniej ustawić zegarem kąt wtrysku.
 Drugi powód to taki że lubie uczyć się czegoś nowego i zdobywać jakieś tam doświadczenie. Czujnik jest więc teraz kwestia poznania prawidłowych wartości i jego użycia.
 
 Co do danych producenta no właśnie zna je każdy pompiarz ale czemu nigdzie nie są udostępniane. To jakaś tajemnica czy co.
 W LR nie ma tajemnic, mam instrukcje serwisową i tam wszystko jest ładnie podane łącznie z wartościami i każdego LR można spokojnie zrobić.
 Puff - 19 Sie 2013,  08:14
 
 Dreambox - się chwali
   Dane ciężko znaleźć... Google nie są łaskawe. Może są w literaturze typu "sam naprawiam" ?
 Dreambox - 19 Sie 2013,  08:56
 
 Google nie są łaskawe. Jedyne co udało mi się znaleźć to były dane do escorta i mondeo. W sam naprawiam z 1.8D nie ma podanych wartości o ustawianiu pompy czujnikiem zegarowym.
 
 |  |